Triumph Tiger 1200 Explorer

Ik sta te popelen om met mijn Explorer de straat op te gaan maar wacht nu al bijna 2 weken op mijn nummerplaat. Volgens de verzekeringsmakelaar zou ze morgen of overmorgen moeten toekomen.
Binnenkort ben ik toe aan nieuwe banden en had reeds prijs laten maken bij de Triumph dealer voor een setje Michelin Pilot Road 4 en dat viel erg tegen want ze kwamen op € 360,00. Bij een lokale bandencentrale kunnen ze geplaatst worden voor € 295,00 wat toch een aanzienlijk verschil is. Hebben jullie ook reeds ervaren dat de dealers een extreem hoge prijs aanrekenen voor het plaatsen van banden?
 
Hebben jullie ook reeds ervaren dat de dealers een extreem hoge prijs aanrekenen voor het plaatsen van banden?

Dat gebeurt wel meer ja.
Mijn dealer heeft z'n prijzen wat aangepast aan de lokale bandenboer. Nog steeds iets duurder maar wel de mogelijkheid om "op afspraak" te gaan dus geen wachttijden. (die bij die lokale bandenboer wel eens kunnen tegenvallen)
 
een beetje shoppen kan je meer dan €100,- opleveren.
Let wel op dat er niet van die houthakkers werken. Je kan je velgen dan behoorlijk beschadigd terugkrijgen.
succes.
 
Vorige week mijn Explorer voorzien van een Givi Air Flow ruit omdat de originele noch de hogere touringruit me konden bekoren.
Zondag ritje van 510km naar Luxemburg gemaakt en de eerte bevindingen zijn erg positief.
 
Laatst bewerkt:
Even heel wat anders:

Zondag 23 augustus organiseer ik de:

Triumph Tiger Explorer toer.

Vertrek vanuit De Wijk
Reest- en Vechtdal.
Lengte 200km
Echte All-Road route, alleen verharde wegen maar veel door het buitengebied dus heerlijk kleine weggetjes.

Opgave via:
Vierde TEX-toer?

Tot dan!
 
Tsjakka.

Vanaf volgende week een explorer voor mij.
*O* *O* *O*

Een antracietkleurige. Mooi met enkele fijne accessoires. Handvatverwarming, koffers, ARROW, verstralers en een verhoogd zadel.

Superblij mee.

vorige eigenaar heeft er nauwelijks mee gereden.
(de sukkel) :+
 
Fijne motor.

Na 500 km volslagen fan van de cruise control geworden. Heerlijke feature!

Voetsteunen, middenbok komen wel (te) snel aan de grond.
Maar als ruil heb ik tenminste geen zere benen meer :+
Lijkt me een prima ruil.
 
Dag KDTL, blij te horen dat je nieuwe aanwinst zo goed bevalt. Mijn Explorer deed dat ook reeds vanaf de eerste kilometers.
Vermits je een verhoogd zadel hebt ben ik benieuwd naar uw bevindingen van de ruit in met name enige turbulentie.
Zelf heb ik op enkele maanden reeds de standaardruit, de verhoogde tourruit en de Givi Airflow geprobeerd maar heb nog niet de juiste combinatie gevonden. Met mijn DL1000 heeft het ook even geduurd vooraleer ik tevreden was maar ik ben er zeker van dat het me ook nu snel zal lukken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het standaardruitje.

Heb de 2 meest extreme posities geprobeerd (rechtop en zo schuin mogelijk).

Met het ruitje rechtop heb ik veel meer last van turbulentie.

Misschien dat ik nog wat ga experimenteren, misschien is het gewoon ook een kwestie van accepteren dat er nog redelijk wat turbulentie is.

Ik vermoed dat een verhoogde ruit juist wel weer rechtop kan staan. De standaardruit in ieder geval niet.

Dit alles met een "high ride" zadel (+2 cm) op de hoogste stand.
Ik ben 1.90 meter.
 
Ik weet wel dat de Explorer niet het type motorfiets is dat vrij van turbulentie zal zijn maar ik probeer toch, in de mate van het mogelijke, dit een beetje te beperken.
Zelf ben ik ook 1m90 en tot nu toe bevalt de Givi Airflow het beste maar een schoonheidsprijs zal ik er waarschijnlijk niet mee winnen!
Iemand die interesse heeft mag altijd eens de verhoogde tourruit of de Givi komen uitproberen.
 
Het kreng is begrensd op 215 km/u! :o :X :(

Niet dat ik nou continu hard wil jakkeren, maar 200 toeren over |(
 
Ik weet wel dat de Explorer niet het type motorfiets is dat vrij van turbulentie zal zijn maar ik probeer toch, in de mate van het mogelijke, dit een beetje te beperken.
Zelf ben ik ook 1m90 en tot nu toe bevalt de Givi Airflow het beste maar een schoonheidsprijs zal ik er waarschijnlijk niet mee winnen!
Iemand die interesse heeft mag altijd eens de verhoogde tourruit of de Givi komen uitproberen.

Ik heb een verhoogde Powerbronze ruit besteld. Na levering bleek dat ik al een verhoogde Triumph toerruit op mijn motor had zitten (ik dacht een standaardruitje) :+

Die powerbronze ruit is nog weer 2.5 cm hoger en dat maakt voor mij nog echt weer veel verschil. Ik kan nu comfortabel op de snelweg rijden.

Prima verbetering voor mij.


Tevens ben ik bezig om steviger schuim in het zadel te krijgen. Het origineel is voor mij echt veel te zacht. Ik zak weg en krijg zere billen.
 
Het is inderdaad een zacht zadel dat pijn in de kont veroorzaakt na een paar uurtjes rijden. Ze moeten natuurlijk een reden hebben om de comfortzadels te kunnen verkopen!
 
Heb de risers omgedraaid, daardoor komt het stuur 20 mm verder van je af te staan.
Voor mij een betere zithouding. Minder achterover, daardoor betere drukverdeling.
Tevens een iets agressievere houding. Vind ik wel prettig.
 
Even heel wat anders:

Zondag 23 augustus organiseer ik de:

Triumph Tiger Explorer toer.

Vertrek vanuit De Wijk
Reest- en Vechtdal.
Lengte 200km
Echte All-Road route, alleen verharde wegen maar veel door het buitengebied dus heerlijk kleine weggetjes.

Opgave via:
Vierde TEX-toer?

Tot dan!

Even de Tiger Explorer Tourtocht weer onder de aandacht brengen.
Route is echt geweldig!
 
Vandaag 32.000 km-beurt laten uitvoeren op de Explorer. Kleppen gesteld en weer een nieuw setje remblokken vooraan.
De Air-flow van Givi blijkt toch niet de ideale oplossing tegen turbulentie. Bijna alle standen geprobeerd. Ofwel zit ik in de turbelentie en die zorgt zelfs voor trillingen in het scherm van mijn helm, ofwel zit ik vol in de wind en als dat de bedoeling was had ik wel een andere motorfiets gekocht.
Ik wanhoop niet en zoek verder naar een oplossing.
 
Jos, ik heb de Batzen bracket, ruitversteller, icm een Skidmarx flip-up ruit.
Ik kan tot topsnelheid met het vizier open rijden.

Ben 1.86.

Wellicht heb je hier wat aan.

PS Mijn TEX staat op 27.500km en begin volgend jaar aan de beurt voor de 32.000 beurt.
Wat waren bij jou de kosten voor deze beurt?
 
Terug
Bovenaan Onderaan