Triumph Tiger 1200 Explorer

Jos, ik heb de Batzen bracket, ruitversteller, icm een Skidmarx flip-up ruit.
Ik kan tot topsnelheid met het vizier open rijden.

Ben 1.86.

Wellicht heb je hier wat aan.

PS Mijn TEX staat op 27.500km en begin volgend jaar aan de beurt voor de 32.000 beurt.
Wat waren bij jou de kosten voor deze beurt?

Ik was de bracket van Batzen al tegengekomen en had vorige week al een mail naar Wolfgang gestuurd voor meer informatie. Waarschijnlijk zal dat mijn volgende 'probeersel' worden.
Wat is de totale hoogte van uw Skidmarx ruit?

Wat het onderhoud betreft: totale factuur kwam op € 445,00.
Hierin zit een set remblokken (vooraan) voor € 85,00 en € 215,00 aan werkuren.
 
Geheel ter mijner info ... Is het de eerste keer dat je je remblokken moet laten vervangen ?!
Of ben ik écht zo'n hooligan dat ik na 30.000km voor de vierde keer nieuwe blokjes moet laten steken :o
Mijne gaat over tien dagen ook zijn grote beurt krijgen. Dan heb ik hem trouwens ook één jaar (nieuw gekocht in augustus '14). 30.000km is niet slecht vin'k ...
 
Ik was inderdaad van plan om de bracket eerst uit te proberen met de Airflow van Givi. Verder heb ik nog het origineel ruitje en de verhoogde tourruit liggen als de Givi niet zou voldoen.

Het is de 2e keer dat de remblokjes vernieuw werden. Ik vond het al redelijk vlug maar je doet nog stukken beter Wanness! ;-)
 
Geheel ter mijner info ... Is het de eerste keer dat je je remblokken moet laten vervangen ?!
Of ben ik écht zo'n hooligan dat ik na 30.000km voor de vierde keer nieuwe blokjes moet laten steken :o
Mijne gaat over tien dagen ook zijn grote beurt krijgen. Dan heb ik hem trouwens ook één jaar (nieuw gekocht in augustus '14). 30.000km is niet slecht vin'k ...

Ik denk dat je dan een hooligan bent. *D
Heb nu 15000km gereden met de eerst remblokken en er zit nog ongeveer 1mm op.

Henk
 
En? :?

Hoe zijn de ervaringen?

Vrijdag de bracket binnengekregen en gisteren even een ritje gemaakt om uit te proberen.
Samen met de Airflow van Givi zijn de trillingen op het scherm van mijn helm weg maar er is nog redelijk wat turbulentie.
Ik ben vertrokken met de ruit 5cm van de hoogste stand en af en toe wat hoger gezet. In de hoogste stand trilt de Giviruit op de snelweg.
Na thuiskomst de ruit een stand meer naar mij toe gezet. Hopelijk geeft dit nog een beter resultaat. In welk stand staat de ruit bij u?
 
Ik heb nog een originele koplampbeschermer voor een explorer liggen. Artikel A9838007 van Triumph.
Deze stond op de explorer toen ik hem tweedehands kocht maar ik vind het niet mooi en heb deze er terug afgehaald.
Nieuwprijs is € 59,00.
Mag weg voor € 25,00. Opsturen lijkt me omwille van het materiaal niet echt aangewezen.
Af te halen in de buurt van Hasselt (België)
 
Vrijdag de bracket binnengekregen en gisteren even een ritje gemaakt om uit te proberen.
Samen met de Airflow van Givi zijn de trillingen op het scherm van mijn helm weg maar er is nog redelijk wat turbulentie.
Ik ben vertrokken met de ruit 5cm van de hoogste stand en af en toe wat hoger gezet. In de hoogste stand trilt de Giviruit op de snelweg.
Na thuiskomst de ruit een stand meer naar mij toe gezet. Hopelijk geeft dit nog een beter resultaat. In welk stand staat de ruit bij u?

Powerbronze Flip up ruit. Drie standjes vanaf "schuinst".
Vanaf 90 km/u toch veel turbulentie. En daar helpen oordopjes niet echt tegen helaas.

Een ander minpuntje van de tiger vind ik toch wel het brakke zadel. Die gaat binnenkort echt wel gemodificeerd worden.

OW. En gisteren mijn eerste sprong(etje) met de tiger gemaakt!!! :o
Lachen om met zo'n zwaar ding los te komen... :+
 
Originele Triumph touring ruit er weer op....
:X :X :X

De flip-up was niet bestand tegen de overstekende duif :X :X

Wat een zooi op de motor.
Wel goede bescherming. Ruitje afgeknapt, handkap vol duif en zelf schoon gebleven
 
Haha *D. Dan is een duif taaier dan een meeuw, of het beest is bij mij lager overgestoken. Het geeft inderdaad een hele zooi. De "brokken" hingen tot tegen de achterkant van m'n nummerplaat :/.
 
Vandaag groot onderhoud laten uitvoeren (30.000km): 714 EUR, zijnde
* werkuren (4,30u)
* remblokjes voor
* oliefilter en 4l synth.olie
* verse olie voor de cardan
* luchtfilter
* 3 ontstekingskaarsen
* Hyperpro voorveringkit, gewoon de standaard progressieve vering, zonder extra's (170 euro).
* Kleppen stellen inclu.

Zonder vering dus grofweg 500 euro voor een groot onderhoud.
 
Vandaag groot onderhoud laten uitvoeren (30.000km): 714 EUR, zijnde
* werkuren (4,30u)
* remblokjes voor
* oliefilter en 4l synth.olie
* verse olie voor de cardan
* luchtfilter
* 3 ontstekingskaarsen
* Hyperpro voorveringkit, gewoon de standaard progressieve vering, zonder extra's (170 euro).
* Kleppen stellen inclu.

Zonder vering dus grofweg 500 euro voor een groot onderhoud.

Dank dat je dit met ons wil delen, ik zit intussen op 28.000 en wellicht nog een trip naar de Franse Alpen in de planning.
Zou je ook je bevindingen met de Hyperpro willen melden.
Zit hier ook serieus over te denken.
Originele voorvering vind ik niet best, heb diverse instellingen geprobeerd maar kan er niet blij van worden.
 
Hallo Triumph fan`s. Kan iemand mij aan een electric schema van een explorer 1200 helpen. of is er iemand bekend met het probleem geen achterlicht, remlicht en claxon.

Alvast bedankt.
 
Deze week nieuwe ECU laten plaatsen bij de dealer en onderweg naar huis bleek dat de cruisecontrol het niet meer deed.
Bij het heenrijden de CC nog gebruikt tot 5km van de garage en bij het huiswaarts rijden op de snelweg proberen op te zetten maar het lukte niet meer. Eerste afrit genomen en meteen naar de garage gebeld maar die waren ondertussen in middagpauze. Het viel me op dat op het ogenblik dat het contact wordt opgezet het lampje van de CC blijft knipperen.
In de loop van de namiddag de dealer gebeld. Volgens hem kan het niet met de nieuwe ECU te maken hebben en zit er waarschijnlijk ergens een vuiltje aan een sensor.
Herkent iemand het probleem?
 
Deze week nieuwe ECU laten plaatsen bij de dealer en onderweg naar huis bleek dat de cruisecontrol het niet meer deed.
Bij het heenrijden de CC nog gebruikt tot 5km van de garage en bij het huiswaarts rijden op de snelweg proberen op te zetten maar het lukte niet meer. Eerste afrit genomen en meteen naar de garage gebeld maar die waren ondertussen in middagpauze. Het viel me op dat op het ogenblik dat het contact wordt opgezet het lampje van de CC blijft knipperen.
In de loop van de namiddag de dealer gebeld. Volgens hem kan het niet met de nieuwe ECU te maken hebben en zit er waarschijnlijk ergens een vuiltje aan een sensor.
Herkent iemand het probleem?

de dealer is iets vergeten bij het plaatsen van de nieuwe ecu.
wanneer de nieuwe ecu geplaatst word dan geeft de cruise control altijd een foutmelding.
deze kan worden verholpen door een functietest te doen.
die test houdt in dat er een aantal schakelaars moeten worden bediend in een specifieke volgorde.
het heeft dus wel met de nieuwe ecu te maken, maar het is geen fout.
de dealer is gewoon vergeten om de procedure af te maken.
 
Bedankt, ik ga met deze informatie terug naar mijn dealer wanneer ik terug ben van vakantie.

Cruisecontrol doet het weer. Gisteren langsgereden bij de dealer, aan de computer gehangen en 2 minuten later alles opgelost. De dealer zal inderdaad wel iets vergeten zijn met het plaatsen van de nieue ECU maar wou het niet met die woorden gezegd hebben! ;-)

Dadelijk beginnen aan een mooi ritje richting Luxemburg. Ik zal de CC grondig testen tijdens de eerst 60km die over de snelweg gaan.
 
Gelukkig voor jou! ... Have fun in Luxemburg ;-). Ik zal de TEX zo ook eens buiten halen, voor een mooi ritje naar 't werk :+ .
 
Terug
Bovenaan Onderaan