Motor-Forum

Select Forum

Triumph Tiger 1200 Explorer

Reg. datum:
12 okt. 2016
Gisteren toch maar even proefgereden op Trimph, 1e indruk is toch wel heel goed. Wat een heerlijke fiets. De fiets had nog geen grote beurt gehad en wat mij opviel was een rammeltje in het blok, vooral met koude motor. Ik heb dit ook aangegeven bij de motorzaak. Hij had namelijk ook het zelde gehoord toen hij hem had gestart. Had eerder al iets gelezen over een spanner van de distributieketting, dus ik neem aan dat ik dat hoorde. wat zijn vooral de dingen die moeten gebeuren bij een 32000km beurt ? Horen daar ook dit soort zaken bij ?

Reg. datum:
09 sep. 2003
even het boekje er bij gepakt ;)

bij 32.000 km moet aan belangrijke zaken gedaan worden los van geijkte zaken bij kleine beurten:
- klepspeling controleren
- kleptiming afstellen
- luchtfilter vervangen
- bougies vervangen
- gasklephuizen balanceren
- plaat glasklephuis controleren/schoonmaken
- koplager invetten
- achterwielophangmechanisme controleren/smeren
- secundair luchtinspuitsysteem controleren

Belangrijk bij jouw fiets is dat de updates zijn uitgevoerd: nieuwe cylinderkop (zo niet kan dit het tikkende geluid verklaren) en bout zijstandaard moet vervangen zijn door zwaarder exemplaar.

Verder een prima fiets. Zelf nooit wat mee gehad (nu 31.000 km mee gereden). Ik heb ook eens op een 1200 met 81.000 kmm gereden en ik kan je zeggen dat ik geen verschil merkte met mijn eigen motor.

grtz Piet

Reg. datum:
09 sep. 2003
nog een kleine aanvulling:
let ook op:
- de staat van de remblokken (sommige rijders slijten er heel wat) zelf geen last van overigens
- de las naad aan het frame van de uitlaatsteun. Deze is bij de 1e bouwjaren dunner en kan bij een vervangingsdemper die niet goed is gemonteerd gaan scheuren (komt enkele keer voor)
- bij de uitlaatbochten (bij het blok) de verbindingsbuis controleren op loslaten lasnaad (komt enkele keer voor)
- of de versnellingsbak goed schakelt. Sommige schakelen heel stroef en bij enkele exemplaren komt het voor dat bij het terugschakelen de versnelling in zijn vrij terecht komt ipv in zijn 2 of 1. Dit had ik ook. Is met een nieuwe (anders gevormde) schakelas verholpen (was bij mij garantie.)

Laat dit je verder niet afschrikken want het is gewoon een goede motorfiets. Dit zijn enkele zaken die je op enkele forums tegenkomt maar zijn echt oop 1 hand te tellen. Maar een gewaarschuwd mens.... Als je van wat sportiever werk houdt zou ik eventueel vervangingsveren bij o.a. Hyperpro laten monteren. Heb ik ook gedaan en de motor voelt dan nog veel stabieler aan.

grtz Piet

Reg. datum:
12 okt. 2016
Dank je wel voor de input, hier kan ik wat mee. Ga al die punten die jij noemt even bekijken. Ga trouwens morgen even het chassis nr opvragen of er idd al bepaalde onderdelen vervangen zijn , uiteraard bij een dealer.

Groeten , Bert.

TRIUMPH TIGER EXPLORER

Reg. datum:
09 jul. 2005
quote:
Theelepel schreef op 16 juli 2017 @ 13:11:

[...]

Ik had op mijn 800 eerst normale rox risers... en ook inderdaad trillingen, vervolgens rox anti vibe risers gemonteerd en heb nooit meer achterom gekeken, wat een geweldige dingen!

Vanmiddag eindelijk de Rox Anti-Vibe Risers besteld en ook zwaardere stuurgewichten.
Hoop dat hiermee de trillingen over zijn/minder worden.
Duim is nog steeds doof, wordt heel langzaam beter.
I'll keep you informed.

Binnenkort te koop: setje Rox Risers
Groet'n Wim aka Snicker

fabtastic!

Reg. datum:
17 jul. 2007
Shit.

Ik heb echt pech. Opnieuw gezeik.
Er komt nu een nieuw blok onder.
Scheur in oude.
29 k km......

Hopelijk nu eindelijk zorgeloos rijden.
no, no, you are not thinking, you are just being logical...

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.