Triumph Tiger 1200 Explorer

Ik vind m eigenlijk wel gewoon mooi.....

Heb al een GS gekocht. Anders zou ik zeker ook voor de triumph gaan kijken (nee geen spijt van mn GS :) )
 
Uhm @neon Jij bent vast geen 197cm. Die V gaat echt pijn aan je knieen doen..gaat niet passen, wel?
011309top.jpg


Hier onderstaand heeft ook iemand niks te doen gehad:
T1200vR1200.jpg
 
Ben gecharmeerd van het 3 cilinder blok van Triumph. Rij al enkele jaren op een Tiger 955i en heb daar nu bijna 40.000 fijne kilometers mee gereden :)

Nu heb ik de centjes er niet liggen om een nieuwe te kopen en wacht dus nog een poosje.
Maar als ik dan proefritten ga maken dan wordt zeker de Stelvio met de Tiger vergeleken.
BMW begin ik niet aan, die zijn veel te goed en die heeft bijna iedereen...
Misschien is dat straks ook wel met de Tiger, de Guzzi lijkt me toch een beetje een buitenbeentje te blijven anders was je die al veel meer tegen gekomen in het straatbeeld.
Destijds bij de aanschaf van de Tiger heb ik ook al de Quota overwogen. Omdat ik de motor ook voor woon-werk gebruik had ik na een aanrijding '( vlot en andere motor nodig. Op dat moment kon ik geen Quota vinden die me aansprak en wel een Tiger... :)
Dus was de keuze zo gemaakt. Maar de volgende keer hoop ik rustiger naar een andere motor op zoek te kunnen gaan... :Y

Vind de Tiger 1200 een wonderschone motor, vooral in die blauwe kleur!!!
:W
 
Ik vind de Hondas zo Kwik, Kwek en Kwak...

Maar zonder vind ik r wat missen. De Teneré is net zo'n bid sprinkhaan
 
Blijft er niets over als ze weer weg zijn. Ik hoop niet dat dat ook geldt voor de inhoud van de portemonnee...

Maar sterke opmerking over dat ze met z'n drieën zijn BK!
 
Waarom noemt niemand de Multistrada 1200S dat is nog altijd de beste motor (lijk ik te moeten aannemen uit tests)? Alleen niet te betalen :( Dus maar geen proefritje.
Dit omdat de Tiger qua uiterlijk met de GS vergeleken moet worden?

Dus de nieuwe Tiger heeft nog meer pit om in de buurt van de strada te blijven.
Of wellicht goed om de supersport heren die rechtop willen zitten over te halen?
Je zult zien dat ieder merk dit wilt proberen.
Ten eerste : de " beste" motor is erg subjectief, anderen noemen een mv Agusta F4, een harley of Dnjepr :+
Ligt er maar net aan wat je ermee wilt en wat je het fijnst aan motorkarakter vindt.

Denk dat de multistrada niet genoemd wordt omdat multistrada rijders niet in topics van (andere) allroads gaan kijken ? En hij wordt wel genoemd, door Thelegend0204 ;)

Rij nu zelf een triumph Sprint ST 1050, en als opvolger zitten kijken bij de allroads & lookalikes (kom toch niet echt veel van gebaande weg af) en sporttoerders met koffermogenlijkheid , als er maar beetje sportieve power inzit (kan ik er nog goed ingroeien ;) :$ ) .
Proefgereden op oa de GS-A en Multistrada, maar dat zijn echt 2 verschillende belevingen.
GS-A is bij mij in ieder geval uit beeld, keuze is nu eigenlijk tussen de kwaak z1000sx en de multistrada 1200-ABS (dus zonder DES), beide schitterende fietsen met lekker sportief motorblok en heerlijk rijden, de duc is stuk duurder maar daarvoor wel een hoop extra gadgets erbij. En ook beiden relatief licht, zowel de GS als Tiger1200 zijn een stuk zwaarder.

Maar de multistrada is net een beetje als de tiger1050, meer een sportfiets op hoge poten dan een allroad van GS-A/KTM-ADV-niveau. Niet erg overigens, denk dat 90 % van de GS-A rijders nauwelijks van het asfalt afgaan.

Denk ook overigens dat de prijzen tussen triumph tiger 1200 niet zoveel lager zullen zijn dan de duc MTS1200 zonder DES (18.000 €)

Wat echter de GS(A) wel in het voordeel heeft is de hogere restwaarde na paar jaar gebruik, zodat bij gelijke nieuwprijs de GS wel een financieel voordeel heeft zodra deze weer verkocht/ingeruild wordt. Dus voordat "men" over zal stappen van de GS moet je wat extra's bieden (lastig) of goedkoper zijn .....

Maar goed, ik zou zeggen ook binnenkort weer eens back on topic over de tiger 1200, de discussie wat de beste allroad is, daar is het algemene allroad topic zelf beter geschikt voor ;)
 
Laatst bewerkt:
Haa TEd, zoveel mensen zoveel meningen en The Legend praat na ;)
Test van de MCN van allroads en dus de Multistrada Dik de winnaar..
Waarom geen GSa te zwaar/te kort?
Waardevastheid met een recessie heeft niet veel zin als je er vanaf wil :)
De Kwaak Sx schijnt wat trillerig te zijn en ik vind hem te klein.

Waarom zijn de knoppen van de handvatverwarmming en mislampen zo bejaarden-groot?
Alsof je ze 10x per rit blind braille moet kunnen vinden...
EICMA-2011-Triumph-Tiger-Explorer-cruscotto_horizontal_galleryzoomer.jpg
 
Laatst bewerkt:
ff een paar links met foto's van de EICMA
http://www.twowheelsblog.com/galleria/big/triumph-explorer-live-eicma-02/2
http://www.webbikeworld.com/triumph-tiger/explorer/
 
@Explorer1200,Goed Man!!!
Zit er ook over te dubben,maar ga toch eerst eens rijden...
Heb nog een paar motoren staan,dus heb niet zo'n haast!
Mijn Vriendin was helemaal weg van BMW800R,had hem al haast gekocht,totdat Ze even ging rijden,Viel Haar zo tegen,Wou Hem gelijk niet meer...(Tiger800 gekocht).
Nou denk ik dat de Tiger1200 wel aan de verwachtigingen zal voldoen...
Maar wacht toch nog even,
Groet,AJ
 
Laatst bewerkt:
Jazeker zonder proefrit,na 5 triumph's kan ik mij niet voorstellen dat deze niet goed rijd,het is nu eenmaal een top product en zijn al een jaar aan het testen( ik heb er helemaal zin in)
 
Ben er ook van overtuigd dat de 1200 gewoon een hele goeie fiets is, niks mis mee, heb de Tiger800 ook besteld zonder em in het echt gezien te hebben.
Maar de 1200, 260 kg rijlkaar, is mij beetje te zwaar
 
Jazeker zonder proefrit,na 5 triumph's kan ik mij niet voorstellen dat deze niet goed rijd,het is nu eenmaal een top product en zijn al een jaar aan het testen( ik heb er helemaal zin in)

Triumph mag blij zijn met jouw soort klanten ;)

ik wil altijd een hele dag weg en dan zoveel mogelijk rijden...dan pas kopen...
 
Als je hem gekocht hebt kan je nog lang genoeg rijden,ik zat er al een tijd op te azen, dus ik dacht ik doe is gek,als je wacht tot hij er is en dan besteld heb je de kans dat de zomer al voorbij is
 
Als je hem gekocht hebt kan je nog lang genoeg rijden,ik zat er al een tijd op te azen, dus ik dacht ik doe is gek,als je wacht tot hij er is en dan besteld heb je de kans dat de zomer al voorbij is

uhm...zomer voorbij??...ik rij gewoon het hele jaar door...daarom heb ik ook een kardan GSA.. ;)

maar veel plezier alvast,voorpret is ook leuk :+ ga ,m wel eens rijden als de mijne rond de 180000 km staat, wil er eigenlijk 200.000 mee rijden,gewoon,om eens te kijken hoe ie het volhoudt zonder grote revisies.

net de koppeling laten vervagen ivm slip bij max.koppel....vlgs de dealer wheely ik te veel :) (hij staat nu op 76000km)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan