Triumph Tiger 1200 Explorer

Komende Motoplus de 1e rij-indrukken :) de eerste serieuze vergelijking met de GS..alhoewel..Motoplus is soms wel erg BMW-fahig O-)
 
Gelukkig hebben ze beide een blauwe in het assortiment. Kunnen ze tenminste een "ongekleurd" oordeel geven. :) Ik ben benieuwd!
 
Waarom is zo'n vergelijkings test zo belangrijk....hebben mensen tegenwoordig geen eigen mening meer.

Als ik een duizendje of 15-20 uitgeef aan een brommerd is er maar een mening die telt: de mijne.
 
Laatst bewerkt:
Waarom is zo'n vergelijkings test zo belangrijk....hebben mensen tegenwoordig geen eigen mening meer.

Als ik een duizendje of 15-20 uitgeef aan een brommerd is er maar een mening die telt: de mijne.

Je hebt helemaal gelijk maar aangezien deze motorjournalisten op veel verschillende motoren rijden kunnen die echt wel iets zeggen over een motor.
Afkraken zullen ze niet doen, dat weten we allemaal. Maar de verschillen die hun opmerken en aangeven kunnen wel info geven die kan helpen om je keuze te maken. Natuurlijk doe je dat nadat je zelf gereden hebt op de motoren waaruit je zou willen kiezen!
Een simpel voorbeeldje: als je een proefrit maakt dan rij je een half uur of uur rond met de motor maar dat zegt dan niets over benzineverbruik. Door de flinke testen die de journalisten doen kun je er wel achter komen of je een zuipschuit koopt of eentje waar je in 1 ruk mee naar Parijs rijdt.
En ja, voor de een met een beter gevulde portemonnee zal dat niets uitmaken maar iemand die het minder breed heeft kan dit wellicht laten meetellen in zijn keuze.
Dus om nu al die test zomaar aan de kant te schuiven....
Worden de motorblaadjes een stuk saaier van ;)
 
Een simpel voorbeeldje: als je een proefrit maakt dan rij je een half uur of uur rond met de motor maar dat zegt dan niets over benzineverbruik. Door de flinke testen die de journalisten doen kun je er wel achter komen of je een zuipschuit koopt of eentje waar je in 1 ruk mee naar Parijs rijdt.

Dat is nu precies waar ik op doel....misschien vind ik het brandstofverbruik geen criterium.
Ik heb al meerdere motoren gekocht zonder er ook maar een meter op gereden te hebben en geen van die beslissingen heb ik ooit betreurd, motorfietsen zijn voor mij hobby. Bij heel veel mensen is het uiterlijk van een motor heel belangrijk.....en hoe ga je dat testen ;)
Slechte motorfietsen worden niet meer gemaakt, onderlinge verschillen zoeken bij vergelijkingstesten is vaak haarsplijterij.
Testen in blaadjes zijn best leuk en informatief maar ik heb nog nooit een testuitslag meegenomen in mijn aankoopbeslissing.
 
Ik zou niet blind een motor kopen omdat een journalist hem goed vindt, maar ik zou wel de puntjes van kritiek of lof meenemen met de proefrit om te kijken hoe ik het ervaar. Uiteindelijk moet ik de motor mooi, goed en "m.n centen waard" vinden.

Desondanks is het toch leuk on te lezen hoe anderen er over denken. Het geeft je een beetje een referentiekader...

Ik zou trouwens geen motor kopen zonder er op gereden te hebben. En al helemaal niet omdat de pers erover enthousiast is.
 
ach ja, de een doet het zus , de ander zo, ik heb gisteren de explorer1200 met pluspakket besteld, dus nu maar afwachten , eind maart ?? of begin april.
wordt de 4e triumph, ben een triplefiel.
 
Welkom heb jij net als ik een blauwe besteld,zit er nou ook handvat verwarming op het plus pakket,zit nog te twijvelen of ik die er bij bestel
 
heb de grijze besteld, en als ik het goed heb zit op het plus pakket, handkappen, handvatverwarming,andere ruit,mistlampen, bandenspanningscontrolesysteem, aluminium skidplate en valbeugels
 
En wat moest je extra daar voor betalen €1050,- die lampen en die handkapen wil ik niet vind ik persoonlijk niet zo mooi,maar ik hoorde dat je hem dan
wel eerder hebt (is dat zo)
 
wat ik heb begrepen is dat de eerste explorers 1200 allemaal met pluspakket zijn,dus ja, je hebt hem eerder. de yamaha super tenere werd ook als eerste als first edition uitgeleverd met een pakket, schijnt mode te worden, echter het is een voor mij mooi pakket dus ik vind het prima, ( € 1000) handkappen heb ik eerder op mijn bmw gs 1200 gehad, en ik kan alleen maar zeggen dat handkappen in combinatie met verwarming ideaal zijn, op mijn huidige tiger 1050 heb ik alleen handvatverwarming, hetgeen inhoud dat de binnenkant van je handen warm zijn, en de bovenkant koud door de rijwind.
durf zelfs te beweren dat je beter enkel handkappen kunt hebben dat alleen handvatverwarming.
en de mistlampen zou ik er niet gauw bijkopen, maar als het erop ziet zie ik wel hoe het bevalt, kan ze altijd nog verkopen
 
Is de prijs nou al bekend van deze motor?

Ik vind hem, behalve de uitlaat, wel mooi om te zien..


Wel is het gewicht vrij hoog.

Afwachten, maar naar de eerste testen...
 
In januari op het Salon van Brussel zouden de prijzen bekend gemaakt moeten worden, althans is mij dat ingefluisterd... Ik ben benieuwd :-)
 
Tsja een lichtgewicht is het inderdaad niet, maar afwachten hoe hij rijd, ben voorlopig niet van plan mijn 800 in te ruilen, maar als de 1200 echt zou bevallen.....

In het Triumph mag stond stukje over de 1200, vind het commentaar van de produktie manager wel leuk:

"All of the engineers involved in this project are motorcyclists," continues Warburton, "so we all know that being stranded with a broken driveshaft is just not an option. We looked at the driveshafts on our competitors' bikes and quickly understood why some have a reputation for failing. We engineered ours to be stronger. The Tiger Explorer's driveshaft is designed to be stronger and more durable than others on the market."

8-)
 
vooralsnog wordt de prijs als € 16990 opgegeven, als dit minder gaat worden wordt het verrekend.

en 257 kilo is niet zo heel zwaar hoor, we vergeten dat dit een rijklaar gewicht is , met volle tank en alle vloeistoffen, is al gauw 25 a 30 kilo, veel andere merken geven drooggewicht op.

als we het over de 1200 gs hebben( heb ik ook bijna 2 jaar gereden voordat hij gestolen werd)

gs = 225 kilo rijklaar, 1200 gs adventure 256 kilo rijklaar( opgave bmw),

en motoren zijn emotie, het gaat er niet om of de ene beter is dan de andere, is een eindeloze discussie, het gaat er om welke je persoonlijk de leukste vind.
 
_O-

denk dat ik toch maar een gebruikte GS Adventure koop :9

misschien is deze wat voor je, oud vrouwtje geweest, altijd binnen gestaan :P

930305745_ohYkh-L.jpg
 
vooralsnog wordt de prijs als € 16990 opgegeven, als dit minder gaat worden wordt het verrekend.

en 257 kilo is niet zo heel zwaar hoor, we vergeten dat dit een rijklaar gewicht is , met volle tank en alle vloeistoffen, is al gauw 25 a 30 kilo, veel andere merken geven drooggewicht op.

als we het over de 1200 gs hebben( heb ik ook bijna 2 jaar gereden voordat hij gestolen werd)

gs = 225 kilo rijklaar, 1200 gs adventure 256 kilo rijklaar( opgave bmw),

en motoren zijn emotie, het gaat er niet om of de ene beter is dan de andere, is een eindeloze discussie, het gaat er om welke je persoonlijk de leukste vind.

Begrijp ik hieruit dat de adviesprijs betaald wordt? Dacht dat "praten" over de prijs erbij hoort als je een nieuwe fiets koopt?
 
@Daanh78,(toch maar een gebruikte koop)...Al krijg Ik "HET" gratis,dan nog niet!... haha
@Explorer1200,Emotie, is wat zeer belangrijk is op Motor gebied vind Ik!
Heb zeluf een "Band" met HD,Vespa,&Triumph...
Rij voor Woon/Werk,(Kawa),wel de toffste(ZRX)/Mercedes(als het heel slecht weer is),
Maar die dingen "DOEN" Me weinig...
Als de 1200 er is,zou het de ideaale motor voor alledag zijn,
(Merk/Model/Prestaties),ect.
Net zoals de Teneree,Maar die motor "pakte" Mij niet kwaa gevoel...
De Stelvio weer wel!
Maar ja,Italiaans, he!!!
Dus blijf over de Tiger...Zou toch even een paar Minuten op moeten zitten IVM met Mijn lengte...
Zeer benieuwd!!!
Groet,AJ
 
Laatst bewerkt:
@Daanh78,(toch maar een gebruikte koop)...Al krijg Ik "HET" gratis,dan nog niet!... haha

Groet,AJ

nou als ik er een gratis zou krijgen nam ik hem gelijk mee......om zonder te berijden gelijk in te ruilen voor een KTM Adv of de Tiger 1200. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan