Het grote CRF topic deel IV

Iemand nog stugge veren nodig? check

17583323684_f85ed8d67a_c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Is het vervangen van de voorvorkkeeringen bij een CRF250 van 2010 anders dan bij oudere modellen? Ben er gisteren aan begonnen, en volgens mij zit het wat anders in elkaar, dus weet niet of iemand een werkplaatshandboek heeft voordat ik de boel sloop? :)
 
Is het vervangen van de voorvorkkeeringen bij een CRF250 van 2010 anders dan bij oudere modellen? Ben er gisteren aan begonnen, en volgens mij zit het wat anders in elkaar, dus weet niet of iemand een werkplaatshandboek heeft voordat ik de boel sloop? :)

Zoek ff een filmpje op youtroep. dat is veel makkelijker dan een wphb. :)
 
Een vriend van mij heeft een crf250 2006
Het gas gaat nogal zwaar en gaat niet automatisch dicht
Als we het witte kabel begeleiding blokje (bij het gashandvat) er tussen uithaalt werkt het wel maar dat lijk mij ook niet helemaal de bedoeling
Wat zou de oplossing zijn ?
 
Weet niet hoe actief jullie hier zijn aangezien het al even geleden is dat er hier gereageerd is.......
Zijn er nog specifieke dingen om op te letten bij een crf 250r uit 2008?
Maandag bij 1tje kijken voor het crossen en otr.
Alvast bedankt :W
 
Framenr 10e getal is bouwjaar dus zou 8 moeten zijn,
Let op de standaard dingen, vering lekkage, speling op wielen/achterbrug, radiateurbeschadiging, losse/doorgedraaide boutjes..
en of het subframe recht is.
En de velgen!
Verder zou ik het niet weten, valt niet veel te zien aan een simpele crosser, helaas kan je niet in het blok kijken :)

Je weet trouwens dat otr ritten niet kunnen met een crosser? tenzij er een kenteken op zit, 1 van de redenen dat ik de mijne heb geruild voor een enduro :P
Succes!
 
Standaard dingen zijn niet echt specifieke merk/ type dingen :P
Kentekens liggen er zat in de schuur O-) uiteraard is het er 1 met kenteken, heb al meerdere otr gereden dus weet hoe het werkt in nl en daarbuiten.
Niemand specifieke tips?
 
250 van 2008 staat bekend om slecht starten. Verder gewoon kijken naar de standaard dingen die bij iedere crosser in orde horen te zijn.
 
De mod voor het starten van de 2008 is ubersimpel.
Gewoon stukje van de decompressienok vijlen en het ding start op de tweede kick. Ipv na 40 minuten.
 
Mooi! Welk bouwjaar?
2009 en ook NL motor, alleen 1vd laatste gebaseerd op 2008 CRF, met carbs. Of HM was niet zo snel met CRF's ombouwen, of kan destijds ooit overjarig model zijn geweest, geen idee.
Leuk ding.

Zelf ook 1, alleen dan op basis van een 450X. HM F450x
Geen trappen voor mij :)
Leuk, welk jaar heb jij? Je ziet ze weinig en ik kan online weinig info vinden. Voordeel van elektrische start lijkt mij ook wel mooi. Alhoewel dit mijn eerste kickstarter is en voorlopig valt het niet tegen. Geeft ook weer extra beleving, als ik hem laat afslaan vooraan bij t stoplicht bv :X :+ .
 
Bouwjaar 2008 is de mijne.

Informatie is er weinig over te vinden.
De mijne is op basis van een 450x gebouwd, Voordeel hiervan is dat honda tot heden nog geen nieuwe 450x gemaakt heeft, wat het kwa onderdelen dus makelijk maakt.

Ik vraag me alleen af of de koplamp bij jou wel een standaard type is. bij de mijne is een 450x koplampunit gebruikt met honda/hm sticker.
 
Terug
Bovenaan Onderaan