2012 bmw maxi scooter

Hoewel ik de c600 sport errugggghhh mooi vindt zou ik persoonlijk mijn sh300i never nooit verruilen voor een 350cc BMW (en dus giga BMW centjes).

Zie het voordeel zelf niet. SH is een topper qua bouwkwaliteit, rijgenot en lekker fel optrekken/tussensprintjes (met MHR/andere rollen en Akra). Als je daarnaast de vriendelijke prijs neemt is het bijna niet te evenaren... of denken jullie hier anders over? :?

Enige wat me over de streep zou kunnen halen zijn de eventuele tune mogelijkheden maar die moeten dan wel giga zijn om over die bult met BMW euro's te springen. :N
En dan komt die eerder genoemde C600 sport gelijk weer in t vizier :+
 
Laatst bewerkt:
*O*
full
 
Zie het voordeel zelf niet. SH is een topper qua bouwkwaliteit, rijgenot en lekker fel optrekken/tussensprintjes (met MHR/andere rollen en Akra). Als je daarnaast de vriendelijke prijs neemt is het bijna niet te evenaren... of denken jullie hier anders over? :?

Uiteraard denk ik daar anders over, zo geweldig is jou brommer nou ook weer niet :N
Het is een lage instap met smalle voorkant dus weinig bescherming tegen de elementen, dat betekent dat het op de winterdag hartstikke koud is op jou brommer vanwegen de wind op je onderbenen en knieen.
Daar heeft een scooter zonder lage instap geen last van, ik zit helemaal met mijn benen achter een voorkuip met zijwangen voor de benen en dus een compleet andere airflow op het lichaam
en dat scheelt aanzienelijk want ik ken het gevoel wel op mijn benen van een brommer met lage instap als een SH.
Of zullen we even een toertje gaan maken van een uur of 4 bij 0 graden om te kijken wie het eerst staat te blauwbekken.

Daarnaast zie ik dat vriendelijk geprijst van een SH ook niet zoals jij dat verteld, ze zijn anders aardig aan de prijs.
 
klopt de sh is voor een 300 cc gewoon erg duur.
maar dat ligt niet alleen aan de sh want alles is met de jaren flink duurder geworden in motorland.
als je bedenkt dat toen ik mijn majesty 400 8 jaar geleden kocht was hij 5400 euro nieuw zonder kortingen.
de 400cc scooters zitten tegenwoordig boven de 8000 euro.
en zo begon de pcx 125 ook met 2600 euro en die gaat nu ook al ruim over de 3000 euro heen geloof ik.
je hebt zelfs 125cc voor ruim over de 4000 euro van honda.
in scooter land is alles wel heel erg onevenredig duur in vergelijking met een 125cc motorfiets of 250 300 motorfiets. etc.
voor de prijs van een 300 of 400cc scooter heb je in motorland heel wat keuzen.
toch zijn we heel blij met onze scooters omdat we in de prijs toch geen keuzen hebben.
kopen of barsten,
 
Inderdaad de verhoudingen zijn helemaal scheef, je kan al een auto kopen voor rond de 8000 euro, motor rijden is qua prijs 180 graden omgedraaid tov de auto's in vergelijk met vroeger :(
 
Uiteraard denk ik daar anders over, zo geweldig is jou brommer nou ook weer niet :N
Het is een lage instap met smalle voorkant dus weinig bescherming tegen de elementen, dat betekent dat het op de winterdag hartstikke koud is op jou brommer vanwegen de wind op je onderbenen en knieen.
Daar heeft een scooter zonder lage instap geen last van, ik zit helemaal met mijn benen achter een voorkuip met zijwangen voor de benen en dus een compleet andere airflow op het lichaam
en dat scheelt aanzienelijk want ik ken het gevoel wel op mijn benen van een brommer met lage instap als een SH.
Of zullen we even een toertje gaan maken van een uur of 4 bij 0 graden om te kijken wie het eerst staat te blauwbekken.

Daarnaast zie ik dat vriendelijk geprijst van een SH ook niet zoals jij dat verteld, ze zijn anders aardig aan de prijs.

Ho ho natuurlijk zijn er nadelen aan de SH.. ben de laatste die dat zal ontkennen hoor. Mijn verhaal en vergelijking ging over de 350 cc BMW die er misschien aan zit te komen en de dure BMW centjes die je dan moet neerleggen. vergeleken daarmee durf ik de SH vriendelijk geprijsd te noemen.
Weet niet waar jij op rondrijd maar een scooter als de SH vergelijken met een maxiscooter is logischerwijs altijd in het voordeel van de maxiscooter (als je praat over comfort en bescherming tegen de weergoden).
 
Owkee dan heb ik het vanaf de 2e alinea wat te letterlijk genomen wat ik las.
Ik rij zelf 400cc (±200Kg.) met volle kuip om mij heen, en beentjes kunnen een beetje naar voren.

Scooters zijn relatief duur maar als je zo'n ding perse wil hebben koop je hem toch wel.
Wat dat betreft brengt Sossa het wel mooi " kopen of barsten"

De BMW 350 wordt een conventioneel scooter frame met outboard cvt en dubbele achterveren.
Ik vermoed dat ze met deze conventionele bouw strategie en het feit dat hij bij Loncin wordt gebouwd
de prijs ongeveer zullen afstellen op andere scooters in dat segment.

Ik zelf heb geen flauw idee of dat ding nou duur of goedkoop zal worden, alhoewel ik daar ook wel een beetje over wil speculeren

Als ik het goed heb gelezen willen ze voornamelijk de strijd aan gaan met de Xmax 400 en met dat in het achterhoofd mogen ze wel van goede huizen komen, om de nummer 1 bestseller van Europa van de kroon te stoten.
Dus de prijs mag dan wat mij betreft zeker niet hoger zijn als van de Xmax 400
De prestaties moeten ook dusdanig zijn dat er in plaats van voor de nr. 1 bestseller voor de BMW wordt gekozen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De sport in het wit lijkt mij ook wel ok, maar die oranje versie vindt ik ook mooi, ik hou wel
van een exotisch kleurtje, heb op Italië fora een hele mooie overgespoten goud=gele versie gezien.
Wel jammer dat die onooglijke reflectors op dat voorspatbord erop zitten, die zou ik er direct afhalen.
Met GT heb ik niks, ik hou er niet van, en is nog duurder ook om aan te sleutelen enige wat ik in mijn fantasie zou willen is de voorneus met spiegels en windscherm eraf halen en over bouwen naar de Sport.
BMW blijft zich voor de 2e keer op rij achterlijk gedragen door de zelfde ondermaatse spiegel/windscherm materialen en constructie op de Sport toe te passen.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Soooooowwww hee die zwarte sport is likkebarend lekker hoor. Wellicht dat ik daar over een jaartje of zo mn SH op inruil. :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan