2012 bmw maxi scooter

Ik ben benieuwd wie er allemaal zo'n BMW bult kopen.
1- schofterig duur.
2- nice design, niet alledaags concept.
3- alleen geschikt voor liliputers
4- wordt heel geheimzinnig over gedaan dat het motorblok door Kymco gebouwd is.(waarom?)
5- nog vast wel meer dingen te vinden. Wie?


de tmax is ook gewoon duur voor een 500cc.
al weet hij veel motorharten te verwarmen blijft het een dure scooter.
als je vergelijkt met de burgman 638cc elect spiegesl abs elect ruit.
powerknop en keuze tot schakkelen.
dan begrijp je tenminste waar de prijs in zit ook al is die niet goedkoop.
de tmax zit alleen abs en zijn naam die het zo duur maakt,(jaja ik weet het ook de bewezen kwaliteit.)
je hebt het nu over een motor van 600cc 60pk met meer bergruimte dan de tmax en maar 20kg zwaarder.
ik zeg maar 20 omdat de burgman de silverwing en de gp800 jammer velen malen zwaarder zijn.
 
Ze hadden de T-max 600 cc en 60 pk moeten geven, dan had het echt interessant geweest


ja vind ik ook en het gewicht maximaal 10 kg erbij dan zou ik denk mijn burgje zo inruilen.
55pk zou ik voor de tmax al tevreden mee zijn en het gewicht dan gelijk houden en de 2008 model ben ik verkocht.
hadden ze de neus voor mij ook ongewijzicht van de 2008 model mogen overnemen.
 
Laatst bewerkt:
Yamaha claimt een vermogenstoename van 7% aan het achterwiel, door de efficiënte aandrijfriem.
Ik weet niet of dit klopt, maar 7% is fors!
 
Laatst bewerkt:
Wedden dat je het niet voelt ?
In 'Motoren en Toerisme' hebben ze een paar jaar geleden een hele vergelijkende test uitgevoerd met o.m. een YAMAHA R1... pas nà de test vernamen de motojournalisten dat ze een Franse gelimiteerde versie met slechts 100 PK onder de kont hadden gekregen ipv de volle 18O PK-versie.

Geen kat had het gemerkt, maar jij denkt dat je die armzalige 3 PK verschil op een TMax zal voelen ?

Lijkt me eerder brochurepraat....
 
Gister op de beurs de BMW in het echt gezien,wat een techniek zit erop zeg,prachtig!
Maar dat neusje van zowel de 600 als de 650 kan ik niet mooi vinden.
Zadelverwarming was wel een dikke + haha.

Gr nutty
 
Ik ben nieuw in het scooterwereldje en heb me - zoals reeds gezegd - de C 650 GT besteld.

Een vraagje aan de die-hard scooteraars (of hoe noemen jullie jezelf?): is 15" groot qua wielen?

Mijn vader zweert er bij dat scooters gevaarlijk zijn want hij viel steeds (in de jaren 50 that is :) ) over de tramsporen omdat de wieltjes klein waren .... :)
 
Wat een onzin,zijn hele volksstammen op nieuwe maar ook die oude vespa scooters die heel europa doorkruisen.
Hoezo niet mogelijk?

Feit blijft natuurlijk dat grotere wielen wel confortabeler rijden.
Zo reed ik pas op een Honda ps (opvolger dylan) terwijl ik zelf de Sh150i heb met 16 inch.
Wel degelijk verschil met gaten in de weg,maar ook met kleinere wielen is dit te doen,alleen minder confor.

Maar confor blijft ook iets persoonlijks,is net hoe je het zelf ervaard
 
Een SW heeft een 14 inch voorwiel en 13 inch achter. Die is voor zover ik weet niet leverbaar met 'confor'. Hij heeft wel heel veel comfort, dat dan weer wel.
 
Ik ben nieuw in het scooterwereldje en heb me - zoals reeds gezegd - de C 650 GT besteld.

Een vraagje aan de die-hard scooteraars (of hoe noemen jullie jezelf?): is 15" groot qua wielen?

Mijn vader zweert er bij dat scooters gevaarlijk zijn want hij viel steeds (in de jaren 50 that is :) ) over de tramsporen omdat de wieltjes klein waren .... :)

Ik rijd met 10 inch zonder enige moeite over tramsporen heen, grotere wielen hoeven niet per definitie beter te zijn.
 
de banden waren vroeger vooral heel smal en dus vatbaar voor tramrails.
Met die dikke banden van tegenwoordig heb je dat probleem nier.
 
Omwille van de middelpuntvliedende kracht, zijn kleine wieltjes uiteraard meer wendbaar, maar is de rechtuitstabiliteit een stuk minder..
De 15 '' wielen van mijn TMax vind ik een goed compromis... 16 inch had voor mij ook gemogen, want dan is de bandenkeuze een stuk groter (ipv die ouwe types van "afgeschreven" motorbanden die ons nu slechts ter beschikking staan).
 
Omwille van de middelpuntvliedende kracht, zijn kleine wieltjes uiteraard meer wendbaar, maar is de rechtuitstabiliteit een stuk minder..
De 15 '' wielen van mijn TMax vind ik een goed compromis... 16 inch had voor mij ook gemogen, want dan is de bandenkeuze een stuk groter (ipv die ouwe types van "afgeschreven" motorbanden die ons nu slechts ter beschikking staan).

Toch tijd om te ontslijken, want dit is hem
 
Toch tijd om te ontslijken, want dit is hem

Liever even JOUW brilleglazen ontslijken, Supertip ;) :

QUOTE

De nieuwe Michelin Power Pure SC lijn van scooterbanden is verkrijgbaar voor zowel 12, 13 als 14-duims scooterwielen.

UNQUOTE

Mijn TMax (en vele andere grote scooters mét hem) met z'n 15 inch wielen fietst dus weer naast die nieuwe band.... :(
 
Liever even JOUW brilleglazen ontslijken, Supertip ;) :

QUOTE

De nieuwe Michelin Power Pure SC lijn van scooterbanden is verkrijgbaar voor zowel 12, 13 als 14-duims scooterwielen.

UNQUOTE

Mijn TMax (en vele andere grote scooters mét hem) met z'n 15 inch wielen fietst dus weer naast die nieuwe band.... :(
Heerlijk als mensen eerst brullen ;) en dan pas op een bandensite gaan kijken, de 15" is inmiddels leverbaar nog niet in alle maten maar voor de zomer rollen ze bij michelin nog meer breedte en hoogte maten uit.
:W :W :W
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht hetzelfde als slijkmoto....al is mn achterband wèl 14 inch....voor is 15

Best kans dat je ze al kunt bestellen, zelfs voor mijn sportcity zijn ze al leverbaar en die is 15" en in niet te makkelijke hoogte en breedte maat 130/80-15" = achterband 120/70-15"= voorband.
En die achterband dat is helemaal een ruk maat, zeg maar.

Het schijnt dat op de Amerikaanse markt voorlopig alleen de kleine maten komen, TOT 15" en de pers in Europa het persbericht hebben overgenomen wat voor Amerika was.
En zo krijg je dus een hoop verwarring.
Maar ik ga ze eronder leggen, eind Maart, dan kunnen de winterbanden er wel onderuit.
 
Laatst bewerkt:
Brullen ?????

Er stond toch een ;) ????

En op de door Supertip aangegeven site staat idd nog niks over een 15 '' .

Bovendien, ik zou veel liever een échte motorband hebben voor een gecamoufleerde motorfiets zoals m'n TMax, dan een geglorieerde brommerband...
 
Brullen ?????

Er stond toch een ;) ????

En op de door Supertip aangegeven site staat idd nog niks over een 15 '' .

Bovendien, ik zou veel liever een échte motorband hebben voor een gecamoufleerde motorfiets zoals m'n TMax, dan een geglorieerde brommerband...
;) hij staat erbij, ik wilde je niet onnodig kwetsen hoor.

Hebben we eindelijk een 2 compount band in scooterland, wil je hem niet want het is een veredelde brommer band. :?
 
Dit is blijkbaar de eerste 2 compound band in deze scooter maten en dus n echte motorband denk ik?
Yep lijkt mij een fijne band, teminste niet ééntje die je in het midden glad rijd en aan de zijkant nog volaan profiel heeft staan na flink gebruikt te zijn.
Ik vind dit een goede oplossing van Michelin, en voor ons.
Maar er komen nog meer nieuwe typen motorbanden van Michelin uit dit jaar.
 
Laatst bewerkt:
;) hij staat erbij, ik wilde je niet onnodig kwetsen hoor.

Hebben we eindelijk een 2 compount band in scooterland, wil je hem niet want het is een veredelde brommer band. :?

Ik wil'm wel, indien ik er zeker van zou zijn dat-ie ook berekend is voor het gewicht én de kracht en gebruikelijke rijstijl van een TMax... (die echt rijdt als een motorfiets).

Maar als ik lees dat-ie al gemaakt wordt voor 12 inch bandjes, hetgeen meestal onder minder krachtige scootertjes ligt, dan heb ik liever een (eventueel eveneens dual compound) MOTORband... een band is immers méér dan een toplaag alleen...

Logisch, toch ???
 
Laatst bewerkt:
Ik wil'm wel, indien ik er zeker van zou zijn dat-ie ook berekend is voor het gewicht én de kracht en gebruikelijke rijstijl van een TMax... (die echt rijdt als een motorfiets).

Maar als ik lees dat-ie al gemaakt wordt voor 12 inch bandjes, hetgeen meestal onder minder krachtige scootertjes ligt, dan heb ik liever een (eventueel eveneens dual compound) MOTORband... een band is immers méér dan een toplaag alleen...

Logisch, toch ???
Probeer hem eerst en oordeel dan, want nu is het een beetje een glazen bol veroordeling.
 
Ik heb het een tijdje geleden al gemeld, maar in de presskit van bmw stond dat de bmw 0-100 in 7,1 seconde doet en een top van 170 heeft.
Top is dus gelijk aan die van een tmax, maar acceleratie is beter dan die van een standaard tmax, maar minder dan die van een tmax met race vario (ong 6,5 sec).
650 vs 530 of zelfs 500 cc is dus geen issue, het zal in de prktijk lood om oud ijzer zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan