Triumph Speed Triple topic deel 24

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Triumph Speed Triple! 1050, 2007.
Het is een speciale versie met een ge-airbrushte Engelse vlag op de tank. Kent iemand deze motor?
Ik stap van een Kawasaki ZX-6R '98 af, waar ik 40.000 fantastische kilometers mee heb gemaakt.
Helaas ging het deze 'zomer' in zuid-Frankrijk mis en moest ik noodgedwongen op zoek naar een nieuwe motor.
Eindelijk is mijn zoektocht voorbij :D

Ik post bijna nooit, maar lees wel graag de berichten en (technische) vraagstukken.

Groet, Rens

PS: zal snel een foto proberen te plaatsen ;)
:Y Denk het wel. Komt uit Volendam, zeker.
Heb hem toen eens zien staan. Was er zelf wezen kijken voor die zwarte uit 2009 die er nog steeds staat.
Ben wel erg benieuwd of er nog wat van de prijs is afgegaan?
Op de prijs van die zwarte wou hij er geen cent vanaf halen. Hoewel, hij wou er 150 euro vanaf halen als ik er zelf nieuwe banden op zou laten zetten (achterband was zeker aan vervanging toe en voorband was ook niet meer je van het). Dit was inclusief inruil Fazer.
Die uit 2009 moest, toen ik ging kijken, nog ingevoerd worden (motor geimporteerd uit Engeland. Die van jou ook volgens mij)
Die zwarte is volgens mij nu ingevoerd en hij vraagt er ook meteen 460 euro meer voor dan toen ik ben wezen kijken. |(
 
Zal ik mijn fotootje dan ook maar plaatsten voor in de OP:

full


Misschien binnenkort beter kwaliteitsfotootje
 
Mijn Metzeler (zal de eerste zijn) is door de vorige eigenaar ook goed op gereden. ik zat zelf te denken om het eerste seizoen er weer een Metzeler achterop te gooien om vv later een heel setje andere banden te doen.

mede omdat ik dan meteen een extra band heb uit geprobeerd voor iets minder van het geld; een RoadSmart oid achter en Metzeler voor lijkt me niet te slim.

als ik DoubleUTB zo begrijp is dat niet zo'n beste keus of wel?
 
Rummer schreef

quote:
LoSBoL schreef op 31 oktober 2011 @ 20:54:Het is inderdaad een niet alledaags verschijnsel qua Speed Triple, voornaamste reden waarom ik ook op deze gevallen ben. :) Maar heel veel verstand heb ik er nog niet van qua accessoires.

Het had ook mij niet uitgemaakt of het een import was geweest, hebben hier thuis al 2 Duitsers, een Belg, Italiaan en 2 Engelse fietsen (waarvan 1 zelf over het kanaal gesleept) gehad, dus Import zie ik zeker niet als nadelig.


Dan heb je een knap hok vol :}

Was mijn schuur maar zo groot ;) Meer dan 4 tegelijk zijn het er nooit geweest
 
Meteen maar even een paar vragen.

Gister een toerritje gemaakt om even goed te wennen aan de Speed en vandaag in verband met een cursus ook de brommer maar gepakt. 8-)

Bij 240 kilometer op de teller brandde het benzinelampje nog niet en ik vertrouwde het toch niet helemaal dus toch maar even naar de pomp. De tankdop kwam met een plop los dus de ontluchting lijkt mij ook niet helemaal te werken. :X

Ging er 17,31 liter in. :X

Damn! stond ik bijna leeg aan de kant van de weg. B| Benzinelampje doet het dus niet...

Thuis de tank maar even losgehaald en de connector zat gewoon aangesloten... Ondanks dat de ontluchting niet goed lijkt te werken leverde dit geen problemen op tijdens het rijden.
Een aantal vragen dus... :X
*Kan het misschien dat de 2 ontluchtingsslangen verkeerd om zijn aangesloten?
*Is er überhaupt een effect bij het verkeerd om aansluiten van de ontluchtingsslangen?
*Zou het gebrek aan goede ontluchting invloed kunnen hebben op het benzinelampje?
*Bij welke stand zou het benzinelampje ongeveer moeten gaan branden?
*Hebben meer mensen problemen gehad met het benzinelampje? En zo ja, wat was de oplossing?

Ook kwam ik nog een losse grijze stekker tegen met geel/rood en bruin draad, heb in het WPHB gekeken, maar kan het zo snel niet vinden, iemand een idee waar deze voor dient?
[afbeelding]
[afbeelding]


:P

*


was je nog mooi op tijd met tanken!

losse stekker kom ik bij de mijne ook wel tegen, ik denk dat ze de draadboom voor meerdere types gebruiken en dat dan niet altijd alle stekkers benut worden




Jumping Jack bedankt voor het nieuwe deeltje!
 
Streetgnoe schreef

Ha kerel, tijdje niks van je gezien of gehoord. Dat haal je nu alweer prima in zie ik.
Feli met de aanwinst.
top block; google via: distripart
Voor mijn street r destijds in Weelde, hier net over de grens in Belgie gehaald.
Voor mijn speed '11 in juli in Frankrijk tijdens vakantie. Mooi en goed (en duur) spul.
Groet ook aan Nessie, als ze me nog kent. :W

Had inderdaad een beste tijd niet in het Street Triple topic gepost of meegelezen, wist niet eens dat je inmiddels een Speed ervoor in de plaats hebt. :$

Thanx voor het adres van Top Block, vreemd dat er geen Nederlandse importeur van dat spul is, lijkt me juist wel vraag voor een wat exclusievere en goed ogende valbeveiliging.
Ach ja, met Ventura is het ook hetzelfde, ook top spul waar gek genoeg niemand mee rijdt.

Groetjes terug van Nes :W
 
Hallo allemaal,

Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Triumph Speed Triple! 1050, 2007.
Het is een speciale versie met een ge-airbrushte Engelse vlag op de tank. Kent iemand deze motor?

Ik stap van een Kawasaki ZX-6R '98 af, waar ik 40.000 fantastische kilometers mee heb gemaakt.
Helaas ging het deze 'zomer' in zuid-Frankrijk mis en moest ik noodgedwongen op zoek naar een nieuwe motor.
Eindelijk is mijn zoektocht voorbij :D

Ik post bijna nooit, maar lees wel graag de berichten en (technische) vraagstukken.

Groet, Rens

PS: zal snel een foto proberen te plaatsen ;)


gefeliciteerd!


zei er iemand pheuteu's???

full


een wit en een zwart wiel, dat is apart!
 
Zijn er nog mensen die met hum Metzeler M3 banden rond rijden?
En wat vinden jullie er van.
Ik heb gemerkt dat de M3 die er nu opstaan wat plaat(vierkant) gereden zijn door de vorige eigenaar,en waarschijnlijk aan vervanging toe zijn.
Ben gewoon geweest met Pirelli diablo rosso terijden met de Z750.


Metzeler M3 heb ik in het begin mee gereden, prima band maar daarna overgegaan op Dunlop sportsmart en die is toch duidelijk beter, op een rotonde hier in de buurt kon ik er direct al 10km/h sneller mee rond (slijtage is vergelijkbaar)
 
hmm...volgens mij heeft je brandstofsensor weinig te maken met ontluchting :?
heb ooit s met een lege tank gestaan -O- ging bij mij toen 17,5 in...met een bolling erop ;)


ontluchting/afvoerslangen zit een ventiel op, zou kunnen dat t ventiel verkeerd om zit. ook raken die slangen wel s verstopt (spreek ik uit ervaring....) meest vervelende resultaat is dat de waterafvoer verstopt raakt en r langzaam water je tank in sijpelt...ff doorblazen met hoge druk kan helpen!

weet me vaag te herinneren dat ze bij de speed van zoef na een beurtje bij goedhart ( :? ) de ontluchting van de tank hadden aangesloten op de overflow van t koelvloeistofexpansievat (wie speelt er wordfeud *D )

t stekkertje...tsja....zoveel stekkertjes...doet me een klein beetje denken aan de stekker die loopt vanaf de schakelaar bij de zijstandaard. is die draad ergens aan verbonden?

Dat ventiel zat inderdaad goed verstopt! Heb het hele ventiel er maar tussenuit gehaald, had gelezen op Triumphrat dat dit alleen tegen het leeglopen is als ze op haar kant ligt, en aangezien ik dat toch niet van plan was ;)

De ontluchting werkt nu weer goed na het uitblazen, ook de overloop was verstopt, na het doorprikken met een ijzerdraadje en doorblazen doet ook die het weer goed :)

Heb ook gelezen dat het dus meer voor schijnt te komen dat het benzinelampje kuren vertoond, zal donderdag als ik vrij ben eerst kijken of het lampje wel wil branden door er stroom op te zetten, als dat zo is zal ik de tank maar even open maken en kijken of het misschien toch de sensor/flotter is. :P

De stekker was niet van de jiffy, die schakelaar doet zijn werk.




Heb ik ook gehad dat m'n tank vacuüm gezogen werd. Ad linkerkant vh blok zit een zwart "blokje" tussen de benzine slang. Daar zit een vlottertje in die waarschijnlijk vast zit. Paar tikjes er op, stikkie rijden, nog een paar fikkies er op en problemo opgelosto...

Hij zat inderdaad verstopt! Maar los wou ze echt niet. Thanks voor het meedenken!
 
Mijn Metzeler (zal de eerste zijn) is door de vorige eigenaar ook goed op gereden. ik zat zelf te denken om het eerste seizoen er weer een Metzeler achterop te gooien om vv later een heel setje andere banden te doen.

mede omdat ik dan meteen een extra band heb uit geprobeerd voor iets minder van het geld; een RoadSmart oid achter en Metzeler voor lijkt me niet te slim.

als ik DoubleUTB zo begrijp is dat niet zo'n beste keus of wel?
Kan perfect. De RoadSmart is een prima neutrale band die je goed met een ander merk moet kunnen combineren. Zeker als die sportiever van inslag is. Dat je verschillende merken banden niet kunt combineren, is zwaar overroepen...

Zo ken ik er bijvoorbeeld al een paar die de Sportsmart combineren met de puntige MPP van voor, gewoon omdat dit nog snediger stuurt.
 
:^

ff kijken of we een mooi plekkie kunnen vinden voor een feuteu

TheLittle zei vanmiddag al dat jij ookal overgestapt was naar een S3, hij heeft vast spijt van zn beemer tov een Tiger :)

*Edit; mijn lampje ging voor het eerst branden rond de 235km ongeveer, getankt bij 245 en er gingen precies 15 litertjes in.

Sja, als ik dan toch voor een BMW had gegaan, dan was het die F800R gegaan, zo een Gelande Strasse 800 doet me echt helemaal niks... Maar ja, de Tiger paste gewoon niet goed.


Het gekke was trouwens dat de boordcomputer gemiddeld 6,2 liet zien, meer dan 15,5 liter had er ook niet in mogen gaan na 240 kilometer :?

Of is die boordcomputer niet zo precies?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan