Brommer ophangen aan de muur

[me="Hasseman"]is wel benieuwd wie er na aanleiding van dit topic een brommer/motor aan de muur gaat hangen[/me]
(en erg benieuwd naar foto's v.d. plaatsing/het eindresultaat)

ikke :+

alleen woon nog thuis dus dat gaat helaas niet op maar ik heb wel een fiets die aan de muur mag komen O-)
 
Ach, ik denk soms ook nog eens terug aan mijn GPR50...

...maar hem aan de muur hangen? gaat wat ver... ;). heb ze wel soms in de woonkamer voor onderhoud).
 
Nu schiet me een verhaal te binnen dat er iemand in Engeland is die een Aston Martin One-77 heeft gekocht, er een rondje mee heeft gereden door zijn achtertuin waarna hij alle vloeistoffen eruit heeft laten lopen en het ding aan zijn muur heeft gehangen. Toen hij daarmee werd geconfronteerd zei hij: 'dit is het goedkoopste stuk kunst wat ik aan de muur heb hangen' :X :+
 
Pics or it didn't happen.

Vooral van de rest van de kunstcollectie van de man
 
Pics or it didn't happen.

Vooral van de rest van de kunstcollectie van de man

Plaatjes heb ik niet, maar dit stond in het engelse clubblad van de Aston Martin Onwers club en omdat ik uit eigen ervaring weet hoe het er aan toe gaat weet ik dat dit geen grapje is.
 
Zo.... even oma wakker schudden!

De prius zal denk ik over lange tijd in musea opduiken als de eerste productie hybride. De dylan is al een klassieker, althans degene waar ik allemaal afbeeldingen van krijg op google. ;)


Ontopic.

Ja, een bout kun je beter op trek belasten dan dwars.

Als je een stuk plat staal van ongeveer 30 x 30 x 1 cm met vier boutgaten op 5 cm van de rand op elke hoek. Op het midden van de plaat las je een koker van 10 x 10 cm wanddikte 4 mm met een houder er op waar de band in past kun je hem hier op dragen.

Indien het een gipsblokken muur is kun je aan de achterkant van de muur dezelfde platen (zonder koker) maken en hier draadeinden doorheen jagen.

Als je een betonnen muur hebt kun je keilbouten gebruiken.

Voor de stabilisatie zou ik een keilbout zetten op de hoogte van het balhoofd en deze hierop vastzetten met behulp van draadeind en een klem.


Dit is allemaal op het gevoel. Voordat je een voertuig er op zet moet je even testen, hiervoor het liefst anderhalf keer het gewicht van het complete voertuig hangen per steun.

Het lassen moet je natuurlijk wel laten doen door iemand die dit goed kan, de steunen zou je ook netjes moeten maken, laten spuiten oid.

Geen garantie vanuit mijn kant ;)
Ik ben ook maar een mafkees op het internet ;)

mvg

db

Vind dit wel een goed idee!

Ik heb nu (na huren) mijn eerste huis gekocht en hier gaat de Aprilia RS125 ook weer de woonkamer in. Nu heeft de vriendin bedongen dat haar katten ook op bezoek mogen komen dus wil ik de motor beschermen.

De banden kort bij de muur en 2 draden aan een oog die door de muur gaat lijkt me een erg stevige oplossing.
En doordat de motor hoog en schuin hangt goed zicht niet zoveel verloren ruimte en katten veilig!
 
Zo.... even oma wakker schudden!Vind dit wel een goed idee!

Ik heb nu (na huren) mijn eerste huis gekocht en hier gaat de Aprilia RS125 ook weer de woonkamer in. Nu heeft de vriendin bedongen dat haar katten ook op bezoek mogen komen dus wil ik de motor beschermen.

De banden kort bij de muur en 2 draden aan een oog die door de muur gaat lijkt me een erg stevige oplossing.
En doordat de motor hoog en schuin hangt goed zicht niet zoveel verloren ruimte en katten veilig!
Goot waar banden in kunnen als n boekenplank op gewenste hoogte aan de muur zetten.
Ff meten hoe ver vd muur.
Ev oog in muur, waar je bijv vanaf t stuur de motor rechtop houdt, met spanbandje oid.
 
Zou niet eens voor een goot gaan maar gewoon een plank. Alleen moet die wel erg stevig opgehangen worden.

Nog eens over brainstormen, denk dat ik minder beugel/steun meer motor mooier vind. En maak ik er idd goot/plank van gaan de katten dat vast op zoeken.
 
Zou niet eens voor een goot gaan maar gewoon een plank. Alleen moet die wel erg stevig opgehangen worden.

Nog eens over brainstormen, denk dat ik minder beugel/steun meer motor mooier vind. En maak ik er idd goot/plank van gaan de katten dat vast op zoeken.
Mijn 1e gedachte was twee pinnen erg goed in de muur, en die als as gebruiken en de motor en zo aan zetten.

Mooi en strak.

Erg lastig maken en motor er op zetten...
 
Mijn 1e gedachte was twee pinnen erg goed in de muur, en die als as gebruiken en de motor en zo aan zetten.

Mooi en strak.

Erg lastig maken en motor er op zetten...

Klopt, had ik ook aan gedacht maar dan staat hij hoog en recht. Daarbij met erg veel gewicht aan het uiteinde van die pinnen.
Door de banden dichtbij de muur te zetten komt er veel minder kracht op de schroeven/bouten in de muur.
 
Klopt, had ik ook aan gedacht maar dan staat hij hoog en recht. Daarbij met erg veel gewicht aan het uiteinde van die pinnen.
Door de banden dichtbij de muur te zetten komt er veel minder kracht op de schroeven/bouten in de muur.
True.
 
Mmm.... heb nog eens naar mijn muur gekeken en toen naar mijn zescilinders..... Het gaat niet gebeuren denk ik.

:]
 
Waarom koop je niet een motor-hefbrug? Zet je 'm op de hoogte als gewenst. Ook kan je 'm gewoon tegen de muur rollen. Voor reparaties rijd je 'm naar 't midden. Kan je overal goed bij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan