zadels

Een van mijn mooiste vind ik zelf
full
 
Ouwe beemer : design aangehouden zoals origineel, maar dan met echte stiksels ipv geperst.
full
 
De XR is weer thuis. Bart nogmaals bedankt. Het zit stukken beter. Ik heb even gemeten, nu een 880mm zithoogte in het midden ipv de 840 standaard. Dat is precies wat ik wilde. En nogmaals, het design is super.
 
Gisteren ook PM verstuurd, tijd voor een aangepast zadel!

Iemand ervaring met gelzadels?

Ik krijg na een dagje rijden wel een houten reet namelijk...
 
Ik denk dat dat voor iedereen anders is. Ik rij nu ook met een gel zadel en het zit/rijdt heerlijk.

Laat je anders goed informeren door een pro ;)
 
Inderdaad voor iedereen anders. Ondertussen ben ik er achter dat de gel het meeste kans op succes geeft.
Comfort blijft een berekende gok, en soms loopt dat mis. Comfort kan je ook niet garanderen.
De grootste kans op succes is er als ik de motor hier bij me thuis heb.
In ieder geval maak ik veeeeeel liever zadels voor de looks. Minder stress :X
 
Hoe zit het eigenlijk met gel en vrieskou ? Een kennis van me beweert dat ze dan keihard worden. Heeft ie met zijn fietszadel tenminste wel zegt ie.
 
Gisteren ook PM verstuurd, tijd voor een aangepast zadel!

Iemand ervaring met gelzadels?

Ik krijg na een dagje rijden wel een houten reet namelijk...

ik zat eerder op een stukje race neopreen en nu heb ik een zadel met gel (alleen hij is maar 2 cm dik) het fijne van de gel is dat de drukpunten weg zijn. mijn zadel is nog steeds wel hard maar het gewicht wordt verdeeld over mijn hele kont en niet meer op die 2 nare drukpunten.
 
ik zat eerder op een stukje race neopreen en nu heb ik een zadel met gel (alleen hij is maar 2 cm dik) het fijne van de gel is dat de drukpunten weg zijn. mijn zadel is nog steeds wel hard maar het gewicht wordt verdeeld over mijn hele kont en niet meer op die 2 nare drukpunten.


Eh` zit je dan toevallig op je ballen :? .. :+
 
Laatst bewerkt:
op deze na natuurlijk :P

Ook een heel mooi zadel, maar de helm op de achtergrond had Bart ook beter kunnen bekleden in dezelfde kleuren O-)

Qua temperaturen: Ik ga niet rijden bij nul C. Mischien even -1, -2C bij een pasje oversteken
Gelpad warmt wel op in de zon, en Bart waarschuwt daarvoor. Hij gebruikt goede, dikke gelpads. Natuurlijk even getest, gisteren 2 uurtjes in volle zon laten staan, en dan houdt het zadel de warmte inderdaad langer vast. I ga er een reflecterend iets over leggen als ik de motor in de zon moet laten staan tijdens vakanties (denk aan een stuk van die isolerende shopping bags)
 
Eh` zit je dan toevallig op je ballen :? .. :+

ben nog niet een ald sek met een scrotum die bij de knieën hangt. en ben ook geen dik persoon met een 'build in' kussen. dus ik had gewoon over die 2 stukken bot die op zo'n hard zadel even laten weten dat ze er zijn :P
 
Ook een heel mooi zadel, maar de helm op de achtergrond had Bart ook beter kunnen bekleden in dezelfde kleuren O-)

Qua temperaturen: Ik ga niet rijden bij nul C. Mischien even -1, -2C bij een pasje oversteken
Gelpad warmt wel op in de zon, en Bart waarschuwt daarvoor. Hij gebruikt goede, dikke gelpads. Natuurlijk even getest, gisteren 2 uurtjes in volle zon laten staan, en dan houdt het zadel de warmte inderdaad langer vast. I ga er een reflecterend iets over leggen als ik de motor in de zon moet laten staan tijdens vakanties (denk aan een stuk van die isolerende shopping bags)

dit is mijn helm
12491982785c7abc2c054952d5e1ea39.jpg


de foto van mijn vorige post is door bart gemaakt dus denk dat het zijn helm is.
 
Laatst bewerkt:
de foto van mijn vorige post is door bart gemaakt dus denk dat het zijn helm is.

Oops.. Dus mooie helm Bart, wel veel kleuren 8-) .

Bart, zoals verwacht mijn broertje met een 1200RT is één van de de volgende klanten. Ik stuur binnenkort een e-mail met details maar het zal een 40mm verhoging worden met gelpads. Helemaal geen haast.
 
Ik hoor het wel. Geen haast klinkt goed... Het moet wel een hobby blijven.

De helm is mijn crosshelm : mag een beetje schreeuwen toch... Om de konijntjes weg te jagen.
 
Jongens, ik breng zo mijn zadel langs bij Bart maar zag net in ons pm contact dat hij zijn adres nog niet had doorgegeven. Kan iemand die weet waar hij woont mij in een pm zijn adres geven? Alvast bedankt 😄
 
Jongens, ik breng zo mijn zadel langs bij Bart maar zag net in ons pm contact dat hij zijn adres nog niet had doorgegeven. Kan iemand die weet waar hij woont mij in een pm zijn adres geven? Alvast bedankt 😄


Misschien een idee om rechtstreeks een PM naar nopper te doen ? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan