zadels

hoi allemaal ik rij een zrx 1200 s
en ik wil mijn zadel opnieuw laten bekleden
wat zal dat ongeveer gaan kosten
full
 
Weer wat geknutseld :
Voor 2 vrienden met een zwarte Triumph Street triple R
Ze moeten zelf maar uitvechten wie wat neemt. Ik maak namelijk nooit twee dezelfde zadels ;)

full
 
Inderdaad,...
Op een super-coole motor hoort een supercool zadel. Je vader en z'n maat hebben die van hun net opgehaald. Ze glunderden. Ik hoop dat ze me nog een fotootje posten als ie gemonteerd is.

Als er iemand tips wil om zelf aan de slag te gaan :

Vragen staat vrij!

MF is tenslotte een info-site. Ik doe er binnenkort weleens eentje met een fotoreportage.
 
Ja ik heb wel een vraag aan je namelijk wat voor schuim (die met die vlokken) gebruik je eigenlijk en waar kan je deze kopen .Of wat kan je beter gebruiken?
Hoe maak je het best de boel in model?
Heb het zelf wel eens gedaan met een electrisch broodmes en gladmaken met schuurschijf op de slijptol,ging goed alleen een vreselijke rotzooi.

Ik wil zelf het model kunnen maken om het later door iemand te laten bekleden.

Greetz
 
Ja ik heb wel een vraag aan je namelijk wat voor schuim (die met die vlokken) gebruik je eigenlijk en waar kan je deze kopen .Of wat kan je beter gebruiken?
Hoe maak je het best de boel in model?
Heb het zelf wel eens gedaan met een electrisch broodmes en gladmaken met schuurschijf op de slijptol,ging goed alleen een vreselijke rotzooi.

Ik wil zelf het model kunnen maken om het later door iemand te laten bekleden.

Greetz
Dat is inderdaad de manier waarop je tewerk gaat : alleen gebruik in een bosch shuimzaag (gsg300) in plaats van zo'n elektrisch mes. De rest is geduld en ervaring. Dat eerste (geduld) is vrij verkrijgbaar. Dat 2de kost een beetje tijd en geld :+
Het schuim is verkrijgbaar onder verschillende noemers : bonded foam, polypress...
Ik gebruik voor zadels de 140 kg of de 160kg
Soms gebruik ik ook gesloten cel schuim, maar dat is moeilijker verkrijgbaar, én moeilijker te bewerken. Voordeel is dat dat minder weegt en minder snel water opneemt.

Succes ermee!
 
Nog wat geknutseld...
GSX1000 : 4 cm verhoogd voor een sportievere zithouding. De uitdaging was om hem toch slank te houden. Ik heb de lijnen van de motor gebruikt om dit te doen :

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan