zadels

Nou ben ik duidelijk geen profi zadelmaker, dat laat ik mooi aan Nopper over ;) .
Maar is het niet mogelijk om gewoon een gat dwars door het zadel te maken, in dat gat stik je gewoon weer een "buisje" skai welke je weer netjes in de zadelbekleding stikt zodat je dus het schuimbekleding niet ziet.
Als er dus geen bodem in het zadel zou zitten kijk je dus dwars door het zadel heen zonder het schuim te zien.
Dan maak je in de bodemplaat een moer, gaatje in het afdekkapje waar dus een lange bout (met bolkopje) doorheen kan en schroef je hem zo vast.
Dat ziet er misschien iets vreemd uit maar dat gat hoeft natuurlijk ook helemaal niet groot te zijn en als het kapje er vanaf moet zit er toch iemand op ;) .

Sorry, kan het slecht verwoorden dus heb er maar een boel gebruikt om het hopelijk duidelijk te maken!.

Gr Jelle
 
Nou ben ik duidelijk geen profi zadelmaker, dat laat ik mooi aan Nopper over ;) .
Maar is het niet mogelijk om gewoon een gat dwars door het zadel te maken, in dat gat stik je gewoon weer een "buisje" skai welke je weer netjes in de zadelbekleding stikt zodat je dus het schuimbekleding niet ziet.
Als er dus geen bodem in het zadel zou zitten kijk je dus dwars door het zadel heen zonder het schuim te zien.
Dan maak je in de bodemplaat een moer, gaatje in het afdekkapje waar dus een lange bout (met bolkopje) doorheen kan en schroef je hem zo vast.
Dat ziet er misschien iets vreemd uit maar dat gat hoeft natuurlijk ook helemaal niet groot te zijn en als het kapje er vanaf moet zit er toch iemand op ;) .

Sorry, kan het slecht verwoorden dus heb er maar een boel gebruikt om het hopelijk duidelijk te maken!.

Gr Jelle
Ik denk dat dit de "schoonste" oplossing is. :Y
full


Greetz, Q
 
Laatst bewerkt:
Dit is de laatste ontkenning dat het een 2 persoonsfiets moet worden , vanaf het begin van de bouw heb ik dat gevoel alles moet kleiner en smaller en uit niets mag blijken dat het een toermotor voor 2 personen moet worden.
Dus dat alu plaatje heeft totaal geen toegevoegde waarde het 'duo'gedeelte heeft al een mooie lijn en om daar nu nog iets overheen te freubelen is toch een beetje de plank(plaatje)mis slaan.

Sorry, maar ik kan niet echt uit je uitleg opmaken of het antwoord nu is : er moet WEL of GEEN duo mee kunnen. Dat bepaalt immers grotendeels hoe de oplossing eruit zou kunnen zien.

Wat bovenstaande opmerkingen betreft : optie één is enkel mogelijk wanneer je een nieuw dek maakt. Optie twee moet je een gat maken in het kunstleder, end dat kan je niet netjes afwerken (tenzij ook weer door een nieuw dek te maken).

Dek eraf, sterke magneet eronder, en een ijzeren plaatje :+
 
Er weer meegedacht maar het loopt ook weer uit de klauwen..... :+
Er moet zeker een duo mee kunnen(anders word het dikke heibel hier. _O- )
Heb dus nog niet DE oplossing zonder dat het spul er af moet. :X
 
Achter een lip die onder het zadel in schuift. Aan de voorkant van het zadel een riempje bevestigen. In het metaal onder het zadel vastmaken met 'lift a dot'
Als het allemaal wat mooi gedesigned wordt is dat niet mis. Beetje retro industrial look.
 
Idee klinkt niet verkeert maar de kreet:lift a dot is me niet helemaal duidelijk. :?
 
Volgens mij wordt jouw `dotje`boos als ze zomaar ge`lift`wordt, Gerard
full


(op Google lijken het een soort `klik`bevestigingen die je in leer/stof kunt klemmen :? )
 
Laatst bewerkt:
Briljant idee
full

En dan toch ook die beugel/spoiler maar aan het duo zadel vastzetten, dan ben je hem tijdens solo ritten mooi kwijt
full
 
Zal er wel op uit draaien dat er nog een complete extra 1persoons kont met een speciaal Nopper zadel bijgemaakt word op termijn. O-)
 
Dat ga je toch niet doen he G.????. Je hebt deze motor moeten bouwen met diverse consessies omdat het specifiek een 2 persoons motor moest worden.
En dan wil je alsnog er toch een los 1 persoons zadel voor hebben...... dat moet beter kunnen in mijn ogen.

Maar wie ben ik natuurlijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan