Blok voor buggy

6 jan 2008
4.193
5
Walhalla
Heren (en Dames ;) )


Ik had t plan om zo'n gammele Chinese buggy (met kenteken) te kopen en daar gedurende de winter iets leuks van te maken; ander blokje erop, verbeterde wielophanging, andere remmen, andere schokkers, etc, etc.
Morgen heb ik een bezichtiging van een buggy. Zo'n GSmoon van 250cc.

Nou mijn vraag: wat voor blokje zou het meeste geschikt om op zo'n buggy te knopen?
Ik heb evt nog een fzr1000 blok liggen, maar ik denk dat die te weinig koppel heeft. Bovendien moet ie vooral trekken, heb er niks aan als ie 200 zou lopen... De 1000 is wellicht wat overpowered.
Heb ook zitten twijfelen over een ktm 620 blok, heb weleens gezien dat ze die in grasmaaitractoren leggen en dat kwam aardig vooruit. Het enige nadeel aan zo'n dergelijk blok is het onderhoud. Heb niet zo'n zin om dat blok eenmaal per 2 jaar te moeten reviseren.


Hebben jullie misschien een idee? Ik zoek dus iets met voldoende koppel om zo'n buggy door t zand te sleuren en nog een beetje rap ook :)
Moet ik toch voor een 600ss blokje gaan of meer kijken naar een shopper of misschien een allroad blok zoals n XL1000 of n at?
 
Voordat je geld uit ga geven. Je mag er zo niet mee rijden. Het moet een vergelijkbaar blok zijn wat vermogen betreft.


Uhu.. I know. :Y


:+

Heb ook over een rsv gedacht, dat zijn heerlijke blokken hiervoor....
Heb ook nog naar een 620blokje gekeken en ook wat filmpjes gezien met verschillende blokken op zon buggy. Is toch wel duidelijk te zien dat de 1000cc ss-blokken toch snel teveel vermogen leveren... In een westfield wel te temmen, maar ik denk teveel voor zo,n buggy.
Ga toch voor een meer op koppel gebouwd blok. Denk dat zo,n jankende 4-cil snel de aandacht trekt...
 
Laatst bewerkt:
Zit er daarom zelf eigenlijk al heel lang aan te denken om een off road motor te bouwen met een ouwe 1000cc 4 cilinder er in...

Schijnt prima te kunnen :P

141_0805_14_z+glen_helen_hillclimb+modified_suzukis.jpg
 
BMW boxer blok is natuurlijk wel geinig, maar komt in het midden nog best hoog (tussen de cilinders).

Je zou ook een BMW K(1)100 (Baksteen) blok kunnen overwegen. 90 tot 100 pk, loopt super soepel en ligt ook plat, dus een laag zwaartepunt. K100 blokken zijn voor een paarhonderd euro van Ebay te halen.

Wel even goed kijken wat je allemaal nodig hebt om het blok draaiend te krijgen! Het is een injectieblok, dus je hebt sowieso de injectoren en de regelunit(s) nodig.
 
Blok van een GSX1100F, plenty koppel vanaf 5000 rpm. Max 11000 rpm en vermogen zat: 136 PK

grtz,

Cees

PS: Is een 5-bak, deze kan echter 1 op 1 verwisseld worden door de 6-bak uit de GSX750F
 
Laatst bewerkt:
Nou, ik ben ff wezen kijken.
Situatie is als volgt:

- Buggy is voorzien van een 650cc suzuki 4-cil (16V?) dohc, volgens mij van rond '80. Loopt aardig, beetje afstellen/ onderhoud.
- Achterbrug is verlengd en alles is aangepast.
- Extra koppelingspedaal is ingebouwd en werkt.
- Degelijke remmerij op de achteras.
- Dikke noppenbanden achter, voorbandjes zijn een heel eindje op.
- Algehele staat is best aardig.

Buggy heeft geen kenteken. Krijg er een buggy met kenteken bij. Die moet ik strippen en de onderdelen terugbrengen. Dan kan ik het chassisnr. overzetten op het andere frame.
Buggy kost rond de 1000,- (niet minder in ieder geval).
Denk dat dit best een aardig begin is. Hoef iig niet meer die brug te verbouwen en motorsteunen te lassen + blok uitlijnen, etc. Scheelt me stiekem toch nog best wat werk en met deze ben ik op wat afwerking na een heel eindje klaar.....

Wat denken jullie?


Edit: dat tl-blok is verdorie niet duur zeg! En das wel een leuk blokje..... :9
 
Laatst bewerkt:
Zal wel een 8 klepper GS blok zijn, kijk eens of je er één van herkend:
Suzuki Motorcycle Specifications

1000 euro, klinkt als kleingeld voor leuk speelgoed, paar 100 euro er tegenaan gooien voor een dikker blok, oude blok verkopen voor 2 kistjes bier en daarmee je hulp betalen om het dikkere blok in te lepelen :P


M'n oom had toen ook zo'n apparaat met ori 250cc automaat kart blokje, zal een keer 13pk/20Nm gehad hebben ofzo gok ik. Heb ik destijds een stukje mee gestuurd, en dat reed al best leuk (oké, op straat was het gewoon kak), maar op een zandweg was het best tof.
 
Laatst bewerkt:
Yep, is een gs650 blokje.

Zou zo,n ding daar een beetje mee vooruit komen?
Kan ook een buggy zonder blok kopen en er zo'n tl of rsv blok ingangen, maar dan heb ik er natuurlijk meer werk mee en de prijs zal ook hoger uitkomen.
Zal volgende week eens een keer gaan rijden. Ben nog herstellende van 'n operatie, dus durfde het nog niet aan.
 
Laatst bewerkt:
Zou ik persoonlijk nooit aan beginnen, R6 blok is té ver opgefokt voor dit soort experimenten.

Scheurende cilinders, defecte versnellingsbakken... onder de originele fiets houdt het al amper laat staan dat je het onder een buggy zou gooien die een factor 2/3 weegt. Zou iets bedrijfszekerders nemen voor een zelfbouwproject als bijv. een CBR600 F2 blok.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan