kawasaki zxr750 j2 1/2 naakt

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Hoi allen,

Weet niet of het verhaal hier moet of bij naked's maar het is toch een verbouw projekt.

Ik ben Jelle en heb een zxr750j2 uit 1991.
Heb de motor al een jaar of 13 en heb er altijd met veel plezier mee gereden.
Laatste jaren wel veel minder gaan rijden tot afgelopen zomer het dieptepunt.....0km...
Komt oa door dat ik al de hele dag voor mijn werk op de weg zit en daarnaast ook sinds een paar jaar een boot heb en dat is toch ook wel lekker.

Maar dat is niet het enige denk ik, ben zelf dus ook 13 jaar ouder geworden en de zithouding gaat me meer en meer tegen staan.
Zeker ook omdat ik hem vaker gebruik om even een uurtje langs het water te touren dan klaverblad racen ofzo.
En als ik dan na een half uur mijn handen niet meer voel en mijn rug alweer op speelt moet je wat verzinnen.

Heb dus van mdi een superbike a1 stuurkit besteld en dat betekend dus ook dat de topkuip moet worden aangepast en dat is in mijn ogen geen gezicht in combi met de zijkuipen.

Het verschil met de meeste streetfighter fan's is dat ik mijn motor wel gewoon mooi vind zoals hij origineel is.
Wil dus de mooie dubbele koplampen behouden.
Maar alleen de de zijkuipen verwijderen is geen gezicht omdat die topkuip dan voor het zicht veels te ver naar voren zit.
Heb dus een complete poly racekuip set bestaande uit topkuip en 2 zijkuipen gekocht.
Ga daarvan de zijkuipen gebruiken om de topkuip te verlengen zodat het geheel wat beter bij de rest van de motor aansluit.
De onderste delen van de zijkuipen ga ik gebruiken als onderkuipje, daar ben ik al een heel eind mee.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:

Zx-9 blok gemonteerd (al heel wat jaren terug, zie oud topic van mij)
Alle blokdeksels laten poedercoaten
Akrapovic demper ingekort (drama werk!!!!)
Kuipdelen gekocht
Begonnen met onderkuipje
Alu tank zonder luchtslang aansluiting omdat die straks toch vervallen

Nu de foto's, eerste foto is er een van pferrer.de voor het idee, wil alleen de topkuip anders verbouwen.


zxrsb3.jpg


Nu mijn motor zoals hij jaren is geweest:
18082009406-1.jpg


Hier eerst even de topkuip grof op maat gezaagt:
20112011965.jpg

20112011966.jpg


En hier zoals hij er nu bij staat (moet nog wel afgewerkt worden zeg maar...):
21112011967.jpg

21112011970.jpg


Nu wil er zo'n schuine want langs de bovenkant maken zodat je van bovenaf niet zo de kuip in kijkt.
21112011969.jpg

Ik leest wel eens dat je dan met gaas het model moet maken en dat beplakken met polyester, ben daar alleen nog geen duidelijke foto's van gevonden hoe ze dat doen,
Ideeen?????

Zodra ik weer wat heb gedaan zal ik er natuurlijk weer foto's bij zetten want daar zijn we gek op! ;)

Gr Jelle
 
correct me if I'm wrong, maar ik ben bang dat me polyester niet gaat lukken. Dat hecht namelijk niet op ABS, het materiaal waar jouw kuip van is gemaakt.

Verder, succes met je project, ga em volgen!

Grtz
 
Hey Matt, gelukt met het relais???.

Maar even over het abs.
Zowel de topkuip als de 2 zijkuipen zijn van polyester dus dat plakt wel aan elkaar!.

Als ik sommige jongens zie zoals matt of jerryt, dan ben ik toch echt een prutser.
Ik heb geeneens een lasapparaat........
Ik doe gewoon op mijn manier mijn best en misschien wordt het wel helemaal niks.
Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!.
Ga vanavond verder met het onderkuipje.

Gr Jelle
 
Ach ja, iedereen doet het op zijn of haar manier, smaak en met de middelen die ze hebben.. Dat is het mooie van deze hobby!
 
superbike stuur rijdt heerlijk, heb er zelf een van ABM.
vind alleen het gezicht van je topkuip niet zo mooi, met die ronde koplampen. je zit wel lekker uit de wind zo. dat mis ik wel een beetje bij mijn zxr.

verder: veel succes met je project!
 
Hey Matt, gelukt met het relais???.

Maar even over het abs.
Zowel de topkuip als de 2 zijkuipen zijn van polyester dus dat plakt wel aan elkaar!.

Als ik sommige jongens zie zoals matt of jerryt, dan ben ik toch echt een prutser.
Ik heb geeneens een lasapparaat........
Ik doe gewoon op mijn manier mijn best en misschien wordt het wel helemaal niks.
Maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd!.
Ga vanavond verder met het onderkuipje.

Gr Jelle

ey Jelle, ik ben er nog niet mee bezig geweest, komt wel

en wat motorfahrer zegt, helemaal mee eens :Y

latersss :W
 
Maar even over het abs.
Zowel de topkuip als de 2 zijkuipen zijn van polyester dus dat plakt wel aan elkaar!.



Gr Jelle


hoe weet jij dat poly is ?

volgensmij is alles abs...staat ook op de binnenkuipdelen...

neemaan dat je de onderkuip toch niet op je topkuip wil vast maken ,toch ??

lijkt mij handiger om losse delen te maken ivm erop en eraf nemen,als het 1 geheel word,krijg je de kuip er moeilijk/of niet af..
 
Omdat het een ex racekuip is en dat je toch bijna wel blind moet zijn om abs niet van polyester te kunnen onderscheiden ;) .
De kuip zoals je op mijn originele motor kunt zien zitten gebruik ik dus helemaal niet.
Die ligt al netjes ingepakt op zolder.
Het is de bedoeling dat hij ongeveer zo wordt als op de bovenste foto van pferrer.

Gr Jelle
 
Omdat het een ex racekuip is en dat je toch bijna wel blind moet zijn om abs niet van polyester te kunnen onderscheiden ;) .
De kuip zoals je op mijn originele motor kunt zien zitten gebruik ik dus helemaal niet.
Die ligt al netjes ingepakt op zolder.
Het is de bedoeling dat hij ongeveer zo wordt als op de bovenste foto van pferrer.

Gr Jelle

Duidelijk! Dan heb ik ook niets gezegd, ging inderdaad uit van de originele kuip!
 
Zo, even een update.

Heb van de week weinig tijd gehad maar wel weer een stukje verder.
Alvast bezig geweest om de bedrading binnendoor te laten lopen ipv buitenom zoals origineel.
Daarnaast gelijk sommige gedeeltes van de kabelboom verlengt omdat ik straks met het hogere stuur meer lengte nodig heb voor sommige kabels en ik geen stekkers in het zicht wil hebben.
27112011973.jpg


Daarnaast even een ophangbeugel gemaakt van rvs voor de onderkuip.
23112011971.jpg


En nog bezig geweest om de onderkuip verder strak te maken.
Heb uiteindelijk toch maar bij de originele bevestigingssteun waar ook de radiateur aan vast zit, de bevestigingspunten waar de kuip eerst aan vast zat afgeslepen.
Die drukten imo de onderkuip te breed naar buiten en ik wil hem niet breder hebben als de radiateur.
Nu nog even kijken waar ik de kuip dan ga vast zetten.
Wil ook de voorkant van de kuip nog strak krijgen.
Ga proberen iets met klei in de kuip te plakken en dat in vorm te snijden.

27112011974.jpg

27112011975.jpg
 
kijk wel uit dat die ketting tijdens het rijden flink heen en weer kan klapperen. Als die beugel te dichtbij zit dan vrees ik dat ie al snel automatisch 'gedemonteerd' wordt ;) goed bezig :)
 
Nou, verwacht dat hij wel blijft zitten.
Op diezelfde plek zat al zo'n steuntje voor de kuip.
Alleen paste die niet op deze kuip......
 
Dat is idd zo, dat is ook altijd welkom!.
Maar als ik andere forums zie schiet ik niet echt op.......
Zie op sommige topics dat ze de kuip "effe" pasgemaakt hebben op een avond.....
Ben ik gewoon een week mee bezig in de avonduren ;( .
Gelukkig heb ik de hele winter de tijd! :)
 
Mijn klussen duren meestal ook veel langer dan verwacht, je bent niet alleen ;) Wordt lekker stoffig als je die kuipen aan het zagen bent.... stofmasker gewenst.

Op de foto is de diepte niet goed te zien, vandaar de waarschuwing :)
 
Ik ga vanavond weer even hobbyen!. Eindelijk weer tijd!.
Ik ga eens kijken hoe ik de kuip op een andere manier kan bevestigen.
Baal ervan dat ik totaal geen ervaring met lassen heb en dus ook geen lasapparaat.
Eerst maar eens kijken wat mogelijk is.
 
hmmm,

wat ik niet begrijp is de 2e foto die je plaatst betreft een K waarbij jij zegt zoals hij er jaren uit heeft gezien

vervolgens krijgen we een groen J met zwart frame te zien zoals de motor er nu bij staat.

was de eerste ter indicatie? heb je er meerdere?
 
hmmm,

wat ik niet begrijp is de 2e foto die je plaatst betreft een K waarbij jij zegt zoals hij er jaren uit heeft gezien

vervolgens krijgen we een groen J met zwart frame te zien zoals de motor er nu bij staat.

was de eerste ter indicatie? heb je er meerdere?

En volgens mij nog een RR ook :9 (daar ging bij mij echt de zaag niet in :N )
 
Zoals de 2de foto heeft hij er idd jaren uitgezien.
Toen ik hem kocht was het een zxr j2 met dubbel r (k) look compleet met monozit, aluminium tank en blijkbaar een teruggedraaide km teller stand waar ik achter kwam toen ik een keer de topkuip demonteerde en naar de onderkant van de km teller keek......

Nadat ik hem net gekocht had ben ik het frame en velgranden gaan polijsten.
Een zx-9 blok gereviseerd met flatslide's en open filters erin gepeuterd.

Na 13 jaar alu poetsen ben ik dat langzamerhand een beetje zat geworden vandaar dat ik mijn frame en nieuwe achterbrug pas geleden antraciet heb gespoten.
Velgranden laat ik zo want het mag nog wel een beetje bling bling zijn en die zijn ook veel makkelijker te poetsen.

Oftewel, ik heb maar 1 zxr.
De groene kuipdelen heb ik pas geleden los gekocht evenals de alu tank zonder slangaansluitingen

Gr Jelle
 
Gisterenavond dus even bezig geweest met het ontwerp van de voorkant van de onderkuip.
Wilde hem wel strak laten aansluiten op de radiateur en de vorm van de radiateur (hol) aanhouden zodat hij er niet zo los onder hangt.
Dus naar de speelgoedwinkel en klei gehaald.
Dat een beetje in vorm boetseren en daaroverheen ben ik gaan polyesteren.
Resultaat is nog erg grof maar ga vanavond verder.

30112011980.jpg

30112011981.jpg

30112011983.jpg
 
Sorry, er gebeurd even niet zoveel bijzonders....

Zit te klooien om mijn originele luchtfilterkast aan te sluiten op de carburateur's adapterplaat..... tussen de kast en de plaat zit 2 cm en die moet ik op 1 of andere manier zien op te vullen......
Nu nog weten hoe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan