Honda NC700S en NC700X: De toekomst?

De Honda NC650 reeks is

  • Saai. Ik kan zowel de auto nemen.

    Stemmen: 16 10,3%
  • Een leuke beginnersmotor als rustig aan ook oké is

    Stemmen: 30 19,2%
  • Een slimme mobiliteitsoplossing maar zeker geen funbike

    Stemmen: 54 34,6%
  • De motor van mijn dromen. Ook voor op vakantie.

    Stemmen: 56 35,9%

  • Totaal aantal stemmers
    156
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey ,

Heb alle standjes uitgeprobeerd (ook die van de motor:) en moet zeggen wel een heel verschil in s-modes net als de motor veranderd in een "sport" bike.

Moet wel wennen zonder koppelings hendel, heb vandaag tijdens mijn 150km ritje tot 3 maal geprobeerd te koppelen bij een verkeerslicht :).

In d-modes gaat hij wel heel vlot naar de 6de versnelling en daarbij moet ik wel opmerken dat het net lijkt als hij dan eigenlijk wat kracht te kort komt (bokt).

maar al met al een zeer leuk tochtje gemaakt en zal morgen de motor verder testen.
 
Ja, vlot schakelen in D, gaat de NC goed af, bij 60/65 al in z'n 6e bij 2000 toeren.
In S tot 3000 toeren, meer koppel en is de bok, het haasje geworden.
 
Zo de eerste 450km zit er op. gister de gehele dag in d-modes gereden en kwam met 231km en 8,55 liter uit op 1 op 27.vandaag in s-modes gereden en daar blijft hij ook in staan loopt veel beter ,verbruik zal wel wat minder zijn maar dat maakt niet uit zo help ik die arme jongens bij de bp/shell ook weer een beetje.

Zag op het kenteken staan 35kw dacht dat een dct 38kw had.Weet iemand hoe dat nou precies zit ?.lees n.l. Verschillende dingen op het internet.
 
Laatst bewerkt:
De NC700XD (DCT) is inderdaad 38kW en betreft een "zware motorfiets".
 
Laatst bewerkt:
full


kijk dit is mijn kenteken misschien heeft Honda de modellen van 2013 automatische aangepast ?

Weet je misschien ook als je hem weer op 38kw kunt laten zetten ?
 
het zou mooi zijn als die 35 kw naar 38 kw kan laten zetten/maken
is toch mooi 3 kw meer :+

het lijk mij dat de dct blok het zelfde is als de voet geschakelden (uiteraard niet de bak)
 
Heb al de vraag (als ze die laatste 3kw nog komen na leveren) aan honda nederland gesteld. Zodra ik antwoord heb laat ik dat wel even weten.
 
kreeg het volgende retour van honda nederland :

Geachte heer Vaartjes,
Hartelijk dank voor uw email.
De Honda NC 700X heeft een max. vermogen van 35 kW. Dit is conform de documentie in het serviceboekje en garantieboekje.
Ik heb te weing gegevens om over het vermogen van uw vriend te oordelen. Wat is zijn type-aanduiding, spreken we over hetzelfde model?
De Honda Integra NV 700 D C-ABS heeft 38 kW, maar hiervoor geldt een andere rijbewijscategorie.
Vertrouwende u voldoende te hebben geïnformeerd.roet,
Johannes Montijn

Klantenservice auto's en motorfietsen
_______________________
Honda Motor Europe Ltd.
 
De reactie van Honda Nederland betreft de NC700X en dat is de voetschakel 35kW versie.
 
Laatst bewerkt:
Maar moet het kenteken gewijzigd worden zo zal later n.l de verkoop wel beter gaan :)
Zal met de 1000km beurt eens vragen bij de dealer hoe het nu precies zit .

laat de uitkomst nog wel even weten.
 
Laatst bewerkt:
Dan gaan we eerst maar weer op zoek naar wat extra accessoires.
Vandaag een paddock stand gekocht en ben nog in de race voor een hugger en handkappen.
 
Kijk ook is in het bijgeleverde, rode "Service & Garantie Boekje" bij "Modelcode"
daar moet NC700XD ingevuld zijn.

Ik heb vandaag weer is met het Hoge Honda Scherm gereden, maar vind de windweerstand en het geruis niet lekker rijden. Heb het standaard schermpje weer terug geplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Heb even gekeken in het rode boekje en daarin staat meldcode nc700xdd

Heb zelf ook de hoge ruit en kijk daar ook over heen maar dat zal ook altijd zo blijven anders moet die ruit wel heel hoog worden :) ( ben 178cm).

Heb de ruit wel wat rechterop gezet en moet nog even testen als dat beter werkt , heb n.l. geen andere ruit, had de verhoogde ruit n.l. gelijk erbij besteld.
 
Het hoge scherm zat er ook al op, standaard scherm werd los bijgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
Mijn NC700X DCT is ook 35kw op kenteken... vreemd. Werd gisteren aangehouden voor controle. De agent vroeg nog... u heeft een beperkt rijbewijs? De RDW stond er ook... maar aangezien mijn fiets net uit de showroom komt was er van hun kant geen controle nodig en mocht ik doorrijden. (Ze hadden mij niet moeten treffen met mijn vorige brommer) Misschien is er toch iets veranderd met de NC700X DCT 2013. Zal het ook maar eens navragen.
 
Wellicht worden sommige NC700XD, bij vergissing, geregistreerd bij het RDW als een NC700X.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik begrepen heb van de dealer...
Alle NC's uit 2013 ook de integra zijn 35 kW... ivm A2 rijbewijs. (Alles gelijkgetrokken) Orgineel geen 35kW maar 38kW? = overjarig 2012 model.
 
Mijn NC700X DCT is ook 35kw op kenteken... vreemd. Werd gisteren aangehouden voor controle. De agent vroeg nog... u heeft een beperkt rijbewijs? De RDW stond er ook... maar aangezien mijn fiets net uit de showroom komt was er van hun kant geen controle nodig en mocht ik doorrijden. (Ze hadden mij niet moeten treffen met mijn vorige brommer) Misschien is er toch iets veranderd met de NC700X DCT 2013. Zal het ook maar eens navragen.

iki werd donderdag aangehopuden (voor het eerst in 32 jaar trouwens) tussen Noordwijk en Wassenaar, ook controle van alles o.a. ook RDW. niets loos hier natuurlijk , ook geen commentaar op de Leovince gelukkig..
 
Wat ik begrepen heb van de dealer is dat alle NC's uit 2013 ook de integra zijn 35 kW ivm A2 rijbewijs.
Dat zal de reden van 35kW dan wel zijn.

De 35kW / 47pk zal interessant zijn voor A2 en de 38kW / 52pk "zware motorfiets" zal een "collectors" item gaan worden.
 
Laatst bewerkt:
Mij dealer gaf het zelfde antwoord de 2013 nc700 zijn aangepast voor a2 rijbewijs.

Nu de vraag kun je hem weer op 38kw zetten of.......
 
Meer kW's / pk's, wellicht via chiptuning, maar zal dan wel rdw gekeurd moeten worden.
En...het kentekenbewijs moet dan tóch óók worden aangepast ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan