Hyosung dat is het deel 2 van 9

ja liever wel maar alleen de nieuwe modellen hebben 35kw goedkeuring de oude niet, en wil het wel graag op kenteken hebben. i.v.m. dat ik hele jaar door rij en ook naar buitenland wil.

ah op die fiets!

mischien passen de nieuwe setjes wel op de oude en kan je dan makkelijk(er) bij rdw goedkeuring krijgen?
 
ah op die fiets!

mischien passen de nieuwe setjes wel op de oude en kan je dan makkelijk(er) bij rdw goedkeuring krijgen?

ze zullen vast wel passen, ze zijn er ook voor oude modellen.

maar als ik het goed begrepen heb mag die niet op 35kw als die een 25kw goedkeuring heeft.
 
Hmmm,

Ik heb net vandaag onze gt250 te koop gezet:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...84ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

Misschien is dit een optie voor je? Over mijn gouden gt650 valt ook te praten hoor, al is die niet op 25 kw. Wel kan hij voor weinig weg, immers heeft hij voor mij zijn geld al meer dan alles opgebracht (km-kosten) zie onderaan adv. over de gt250

Het wordt trouwens weer een hyosung wanneer ze weg zijn, mochten personen nu in 1 keer wat denken.

Je maakt mij nieuwsgierig ;)
Toevallig belang bij een Hyosung GT 650 EFI die net een grote beurt heeft gehad :Y :Y
full
 
Ja , heb ik gelijk gemeld bij Hyosung-Nederland.

De pijzen zijn veel lager, maar je hem zelf op kenteken zetten en je krijgt geen garantie.
Goedkoop wordt dan duurkoop, zullen we maar zeggen.

zon keuring zit tegen de 500 euro aan? en dan moet je vooraf ook nog is het setje ingebouwd hebben. (iemand op facebook had een gsx600f terug laten zetten op 30kw)
(omdat ze snel klaar waren met keuren was het bij hem 350 euro + 200 euro voor setje)
vind ik toch vrij duur. dan zit je al bijna tegen de 3000 aan kwa totaal plaatje.
dan kan ik naar mijn mening toch beter een xt660 / bmw 650 iets in die richting,
 
zon keuring zit tegen de 500 euro aan? en dan moet je vooraf ook nog is het setje ingebouwd hebben. (iemand op facebook had een gsx600f terug laten zetten op 30kw)
(omdat ze snel klaar waren met keuren was het bij hem 350 euro + 200 euro voor setje)
vind ik toch vrij duur. dan zit je al bijna tegen de 3000 aan kwa totaal plaatje.
dan kan ik naar mijn mening toch beter een xt660 / bmw 650 iets in die richting,

Dat zijn wel hele andere motorfietsen. ;)
Maar het is zeker het overwegen waard
 
Vragen van een incidentele meelezer die een zwak heeft voor underdog merken..

Als hyosung eerst blokken maakte voor suzuki, hoe komt het dat er dan kop-kwaliteitsproblemen waren? Worden hyosung blokken op een andere-mindere- lijn gemaakt?
Het is een jong merk.. is er info wat een hyosung 650 binnen 1,5 ton 'doet?
Wat zijn de zwakke plekken van deze motor en pas je er met 190cm ook op?
 
Vragen van een incidentele meelezer die een zwak heeft voor underdog merken..

Als hyosung eerst blokken maakte voor suzuki, hoe komt het dat er dan kop-kwaliteitsproblemen waren? Worden hyosung blokken op een andere-mindere- lijn gemaakt?
Het is een jong merk.. is er info wat een hyosung 650 binnen 1,5 ton 'doet?
Wat zijn de zwakke plekken van deze motor en pas je er met 190cm ook op?

mijn 125cc model (die overigens precies zo zit als de 650) pas ik met 1,86 makkelijk op en zit ook lekker.
 
Ehm Twickler heeft meeste kennis vermoed ik. Maar ik kan de vragen zo ongeveer beantwoorden corrigeer me als ik een fout maak. O-)

Het 650 cc blok is lichtelijk gebaseerd op het Suzuki blok maar is nieuw ontworpen en ontwikkeld door Hyosung. Toen ze begonnen met produceren hadden ze problemen met de kleppengeleiders hier zat bij sommigen te veel speling op waardoor na verloop van tijd de kleppen breken. Al gauw werd er een verbeterde kop ontwikkeld. Alleen heeft de importeur toendertijd ouwe en nieuwe koppen doormekaar gemonteerd :X . Mocht je er een met oude koppen tegenkomen dan kun je deze preventief laten maken bij FD-motoren.

De maximale kilometerstand weet ik niet. Van 1,5 ton heb ik nog niet gehoord maar bij FD-motoren staat er een met 71k en die loopt nog prima.

Ik ben 1.90 en ik pas prima op mijn Hyosung. Tov een Jawa zitten je knie-en wel iets meer gevouwen maar ik kom absoluut geen ruimte te kort. Ik zou zeggen probeer het :P .
 
Laatst bewerkt:
mail naar hyosung,

Hallo,

ik heb deze 2e hands motor gezien,
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/hyosung/hyosung-gt650-bwj-03-2011-196422684.html
deze staat op 25kw,
maar als ik hem neem zou ik hem op vol vermogen in willen voeren in Nederland.
is deze motor daarna mogelijk om op 25kw/35kw te zetten zonder dat die hergekeurd moet worden?

mvg, luke


antwoord.

Nee, dit is niet mogelijk. Meet informatie hierover vind je op www.rdw.nl

Met vriendelijke motorgroet/With kind regards/Mit freundlichen gruss,


huh? |(
Endan staat op de site dat die modellen om te bouwen zijn naar 35kw... XD (25kw vind ik ook prima)
 
Laatst bewerkt:
Ehm Twickler heeft meeste kennis vermoed ik. Maar ik kan de vragen zo ongeveer beantwoorden corrigeer me als ik een fout maak. O-)

Het 650 cc blok is lichtelijk gebaseerd op het Suzuki blok maar is nieuw ontworpen en ontwikkeld door Hyosung. Toen ze begonnen met produceren hadden ze problemen met de kleppengeleiders hier zat bij sommigen te veel speling op waardoor na verloop van tijd de kleppen breken. Al gauw werd er een verbeterde kop ontwikkeld. Alleen heeft de importeur toendertijd ouwe en nieuwe koppen doormekaar gemonteerd :X . Mocht je er een met oude koppen tegenkomen dan kun je deze preventief laten maken bij FD-motoren.

De maximale kilometerstand weet ik niet. Van 1,5 ton heb ik nog niet gehoord maar bij FD-motoren staat er een met 71k en die loopt nog prima.

Ik ben 1.90 en ik pas prima op mijn Hyosung. Tov een Jawa zitten je knie-en wel iets meer gevouwen maar ik kom absoluut geen ruimte te kort. Ik zou zeggen probeer het :P .

:} :} :} complimenten :} :} :}
Je krijgt een 9 ;)
1 fout :X De klepgeleiders bij de eerste koppen waren te kort :Y
 
mail naar hyosung,

Hallo,

ik heb deze 2e hands motor gezien,
http://www.2dehands.be/motoren/motoren/hyosung/hyosung-gt650-bwj-03-2011-196422684.html
deze staat op 25kw,
maar als ik hem neem zou ik hem op vol vermogen in willen voeren in Nederland.
is deze motor daarna mogelijk om op 25kw/35kw te zetten zonder dat die hergekeurd moet worden?

mvg, luke




~a

Nee, dit is niet mogelijk. Meet informatie hierover vind je op www.rdw.nl

Met vriendelijke motorgroet/With kind regards/Mit freundlichen gruss,


huh? |(
Endan staat op de site dat die modellen om te bouwen zijn naar 35kw... XD (25kw vind ik ook prima)



Volgens mij Luke kan het ombouwen van een motor met injectie naar 35 kw nooit zo duur zijn.
Informeer eens bij de importeur of bij Bert Houkes ;)

Het is wel dezelfde uitvoering als die ik heb.
Met dikke remmen 8-) 8-) 8-) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Luke, probeer 'm op 35kW te zetten in België en dan dus als 35kW te importeren hier. Staat ie direct als 35kW op kenteken. Wil je na die 2 jaar 'm ook nog vol vermogen rijden?
Er is een typegoedkeuring voor vol vermogen en de motor komt uit een Europese lidstaat, dus volgens mij kan je dan nog terug naar vol vermogen. Maar dat kan RDW je zo vertellen.
 
dat mailtje was dus naar de importeur, die zegt kan niet.
@monomuis, ik begreep dat als je een begrensde motor invoert dat ze hem dan op 25kw vermogen zetten (als vermogen wat die origineel heeft) en daarna niet meer terug mag voeren naar vol. (dat wil ik dus wel gaan doen)
 
dat mailtje was dus naar de importeur, die zegt kan niet.
@monomuis, ik begreep dat als je een begrensde motor invoert dat ze hem dan op 25kw vermogen zetten (als vermogen wat die origineel heeft) en daarna niet meer terug mag voeren naar vol. (dat wil ik dus wel gaan doen)

Mmm,
Probeer het eens bij Bert Houkes of anders bij de RDW, zoals Monomuis al benoemd.
 
Je kan 'm ook op 35kW zetten, niet op 25kW (met een 35kW-kitje, vast te koop in Duitsland).
Terug naar volle bak is dan met een herkeuring bij RDW.

Ik wissel vaak van motor, dus na 2 jaar 35kW, zou ik 'm zo verkopen en weer wat nieuws kopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan