Hyosung dat is het deel 2 van 9

Je kan 'm ook op 35kW zetten, niet op 25kW (met een 35kW-kitje, vast te koop in Duitsland).
Terug naar volle bak is dan met een herkeuring bij RDW.

Ik wissel vaak van motor, dus na 2 jaar 35kW, zou ik 'm zo verkopen en weer wat nieuws kopen.

dan kan ik hem net zogoed gewoon op 25kw importeren, staat het gelijk op kenteken.
en na die 2 jaar setje er gewoon uit, mag dan toch vol vermogen rijden.
dus maakt mij niet uit als er dan 25kw op kenteken staat.
 
Laatst bewerkt:
Of gewoon 2 jaar geen Hyosung rijden, stuk makkelijker.
Ik hou me verder niet bezig met de onofficiële manier van knijpen (via bijv. import of een tuv-kitje om vervolgens een prijzige IKS-keuring te doen), maar goed ook.. krijg je grijze haren van.

Maar volgens mij is geen Hyosung rijden lastig voor jou? :)
 
Of gewoon 2 jaar geen Hyosung rijden, stuk makkelijker.
Ik hou me verder niet bezig met de onofficiële manier van knijpen (via bijv. import of een tuv-kitje om vervolgens een prijzige IKS-keuring te doen), maar goed ook.. krijg je grijze haren van.

Maar volgens mij is geen Hyosung rijden lastig voor jou? :)

ik vind het een gaaf merk, maar de service met hulp is wel jammer. (vanaf importeur dan)
bert lanser, bert houkes, (de rest ken ik niet) maar die 2 doen in ieder geval stinkend hun best!

ik denk ook inderdaad dat ik ga afstappen van hyosung na mijn 125cc periode.
en op iets anders ga rijden. hebben ze wel een beetje aan zichzelf te danken.
misschien dat ik ooit weer een hyosung ga kopen. maar het kan ook zomaar zijn dat ik voor de anderen merken ga. (wil graag een supertenere en een ducatie 848 naked) :P
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik voor 2 jaar een oud hok kopen. En daarna rustig verder kijken wat je echt graag wilt :). Of anders nog 2 jaar door buffelen op je 125 maar ik kan me voorstellen dat je dat liever niet wilt.

Ik ben zelf ook totaal niet merkgebonden en ik zou gewoon kopen wat je leuk lijkt en binnen je budget past ;) .

@Twickler

Bijna goed :P :+ O-)



Aanstaande vrijdag krijg ik een setje nieuw rubber *O* Dunlop Roadsmart 2 om precies te zijn. De oude Bridgestones zijn op, achterband tot aan de slijt indicator en voorband vertoont droogte scheurtjes.
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik voor 2 jaar een oud hok kopen. En daarna rustig verder kijken wat je echt graag wilt :). Of anders nog 2 jaar door buffelen op je 125 maar ik kan me voorstellen dat je dat liever niet wilt.

Ik ben zelf ook totaal niet merkgebonden en ik zou gewoon kopen wat je leuk lijkt en binnen je budget past ;)

@Twickler

Bijna goed :P :+ O-)

nou na mijn 2 jaar bikkelen met 125cc wil ik toch een leuke motor nu...
en als dat niet kan dan koop ik liever nog een freewind 650 (of een van de anderen opties), lekker motortje (ofroaden) en lekkere knal uitlaat erop :P maarja er is wel eenmaal de kans dat als ik een anderen motor neem dat ik meer vertrouwen krijg in een ander merk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar (25 kW) gebikkeld met een Jawa 640 dus ik kan me voorstellen wat je wilt.
Vooral snelweg rijden is frustrerend, 130 km/u max (met wind mee) en polsen die gemarcheerd worden door Olga. Nu zal dat laatste hopelijk wel meevallen op een Hyosung.


Een Jawa is ook niet zo betrouwbaar: Een keer midden op het ijsselmeer (houtribdijk) stil gestaan :') met een vastgeslagen blok.

Er zat ook een voordeel aan: Geen last van bumperklevers, die hielden gauw afstand wanneer ik vol gas op trok en de blauwe walmen + 2 takt spetters uit mijn uitlaten kwamen :} .
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 jaar (25 kW) gebikkeld met een Jawa 640 dus ik kan me voorstellen wat je wilt.
Vooral snelweg rijden is frustrerend, 130 km/u max (met wind mee) en polsen die gemarcheerd worden door Olga. Nu zal dat laatste hopelijk wel meevallen op een Hyosung.


Een Jawa is ook niet zo betrouwbaar: Een keer midden op het ijsselmeer (houtribdijk) stil gestaan :') met een vastgeslagen blok.

Er zat ook een voordeel aan: Geen last van bumperklevers, die hielden gauw afstand wanneer ik vol gas op trok en de blauwe walmen + 2 takt spetters uit mijn uitlaten kwamen :} .

haha :) 25kw is niet zon probleem als ik maar gewoon normaal 120 kan rijden, ik hoef echt geen dagelijks 200 te kunnen op de snelweg, maar nu kan ik geen snelweg rijden en dat is af en toe wel nodig...
 
Koop gewoon een GS500e, eentje van een wat recenter jaar, denk 2001+ oid, met nieuwe look.
Koop je voor weinig, is 34kW en loopt +/- 180km/u. Prima op de snelweg rijden en onderdelen volop verkrijgbaar. Na die 2 jaar kijk je weer verder en koop je een gloednieuwe Hyosung GT650. :)
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat je dempers kan kopen voor een mooier geluid? Had een Laser uitlaat op een GS500e. Prima roffel.

Freewind... lelijk ding. Wel leuk blok, want ik had een DR650SE met dat blok. Alhoewel, ik meen dat de Freewind 2 carbs erop heeft, de DR eentje. Heb wel eens zo'n Freewind gereden. Zat wel lekker, maar nee.. dan liever de DR. :)
 
Je weet dat je dempers kan kopen voor een mooier geluid? Had een Laser uitlaat op een GS500e. Prima roffel.

Freewind... lelijk ding. Wel leuk blok, want ik had een DR650SE met dat blok. Alhoewel, ik meen dat de Freewind 2 carbs erop heeft, de DR eentje. Heb wel eens zo'n Freewind gereden. Zat wel lekker, maar nee.. dan liever de DR. :)

nou dan nog vind het maar een raar geluid wat er uit die dingen komt, endan bedoel ik juist met een anderen uitlaat.

freewind is niet moeders mooiste kwa koplamp maar lelijk is die zeker niet.
 
Ik heb zelf een hand vol DR`s gehad, zelfs de DR 800 big.
Wat ik heb begrepen is het blok van de 650 niet al te best.
Die dingen schijnen al gauw een kopkwaaltje te hebben, en die kennen we al ;)
Dr 350, 400, 500 en 800 zijn wel goed.
Trouwens wat moet een jonge kerel nou op zo`n ouwelullen Freewind motor :X :X
(Ik ben nml zelf een ouwe ...)

Als het niet anders kan was ik voor die GT 650 EFI gegaan uit 2011.
Supermotor waar alles goed aan is.
Dan maar 2 jaar 25 kw en daarna vol vermogen
Zeker als het geld niet op de rug groeit is dit een prima actie.
2 jaar 25 kw en daarna 2 jaar vol vermogen
Deze motor is dan zoooo exclusief :X :X :X :X :X dan je er altijd nog veeeel geld voor krijgt O-) O-) over een aantal jaartjes.

Ik bewaar hem ook :+ :+ :+ :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was zou ik voor 2 jaar een oud hok kopen. En daarna rustig verder kijken wat je echt graag wilt :). Of anders nog 2 jaar door buffelen op je 125 maar ik kan me voorstellen dat je dat liever niet wilt.

Ik ben zelf ook totaal niet merkgebonden en ik zou gewoon kopen wat je leuk lijkt en binnen je budget past ;) .

@Twickler

Bijna goed :P :+ O-)



Aanstaande vrijdag krijg ik een setje nieuw rubber *O* Dunlop Roadsmart 2 om precies te zijn. De oude Bridgestones zijn op, achterband tot aan de slijt indicator en voorband vertoont droogte scheurtjes.

Wat zal dat schelen met het stuurwerk :] :] :] :]
 
Ik heb zelf een hand vol DR`s gehad, zelfs de DR 800 big.
Wat ik heb begrepen is het blok van de 650 niet al te best.
Die dingen schijnen al gauw een kopkwaaltje te hebben, en die kennen we al ;)

Misschien het oude DR650 blok (DR650R, DR650RSE). Ik had de DR650SE, nieuw blok (vanaf 1996), ook de Freewind maakt gebruik van dit nieuwe blok. Heb 'm ruim 5 jaar gehad. Eigenlijk nooit problemen mee gehad, behalve toen een motordealer na klepcontrole de klepdeksel niet goed had vastgemaakt. Bijna op m'n bek gegaan, motor+pak onder de olie.
Topsnelheid was 173km/u, mooie snelheid voor een 1-pitter 648cc lucht/oliegekoelde off/allroad. Was echter wel wat gekieteld.
 
Ik heb zelf een hand vol DR`s gehad, zelfs de DR 800 big.
Wat ik heb begrepen is het blok van de 650 niet al te best.
Die dingen schijnen al gauw een kopkwaaltje te hebben, en die kennen we al ;)
Dr 350, 400, 500 en 800 zijn wel goed.
Trouwens wat moet een jonge kerel nou op zo`n ouwelullen Freewind motor :X :X
(Ik ben nml zelf een ouwe ...)

Als het niet anders kan was ik voor die GT 650 EFI gegaan uit 2011.
Supermotor waar alles goed aan is.
Dan maar 2 jaar 25 kw en daarna vol vermogen
Zeker als het geld niet op de rug groeit is dit een prima actie.
2 jaar 25 kw en daarna 2 jaar vol vermogen
Deze motor is dan zoooo exclusief :X :X :X :X :X dan je er altijd nog veeeel geld voor krijgt O-) O-) over een aantal jaartjes.

Ik bewaar hem ook :+ :+ :+ :+ :+

ik weet niet zeker of ik die gt650 efi ga redden kwa geld.
als ik hem voor 2500 meekrijg, dan komt er waarschijnlijk nog een hoop bij.
Ik heb zelf geen idee kwa kosten met invoeren maar ben bang dat dat toch redelijk prijzig gaat worden, en natuurlijk heb ik liever die als een freewind (ookal vind ik ofroad moddellen leuk.)

en zette ze een motor op de testbank? aangezien hij als 25kw vermeld staat maar vol vermogen is?
 
Laatst bewerkt:
Of aan de eigenaar voor mij, electronische onsteking was losgetrild en daardoor een vonk op verkeerde moment. Met als gevolg kapotte krukaslagers en binnendempers die zowat uit de uitlaten knalden. ;)

Een Hyosung is naar mijn mening een stuk betrouwbaarder dan een "oude" Jawa maar dat is natuurlijk ook een veel modernere motor en hier laat ik het bij :) .
 
Laatst bewerkt:
ik weet niet zeker of ik die gt650 efi ga redden kwa geld.
als ik hem voor 2500 meekrijg, dan komt er waarschijnlijk nog een hoop bij.
Ik heb zelf geen idee kwa kosten met invoeren maar ben bang dat dat toch redelijk prijzig gaat worden, en natuurlijk heb ik liever die als een freewind (ookal vind ik ofroad moddellen leuk.)

en zette ze een motor op de testbank? aangezien hij als 25kw vermeld staat maar vol vermogen is?

Valt reuze mee hoor.
Een beetje bpm en de kosten voor de keuring en kenteken.
Ik zal even thuis kijken wat het mij gekost heeft toen met de JAWA ;)
 
Valt reuze mee hoor.
Een beetje bpm en de kosten voor de keuring en kenteken.
Ik zal even thuis kijken wat het mij gekost heeft toen met de JAWA ;)

maar als de motor 2500 zou kosten, en zonder transport te rekenen (die kan ik wel regelen) hoeveel zou het dan ongeveer kosten?
en hoe zit het met die vol vermogen en 25kw op kenteken? dat zien ze bij rdw ook wel denk ik
 
http://www.belastingdienst.nl/wps/w...rojectid=d76634dc-ccc0-403d-b956-f5d113001036

Afschrijving op basis van forfaitaire tabel:

Hyosung GT 650 EFI bouwjaar 3-2011
100% BPM = 667 euro
Motor is 4 jaar, dus: 62% + 6x 0.75% = 66.5% korting op de BPM.
Jij betaalt dus ongeveer: 100% - 66.5% = 33.5% x 6.67euro =223.45 euro BPM

BTW moet betaald worden als de motor minder dan 6 maanden oud is en/ of minder dan 6000 km heeft gereden.
Dus niet van toepassing voor jou ;)

Keuring RDW:
Motor/ indentificatie, inschrijving in het kentekenregister, tenaamstelling.
Totaal 107 euro
Kentekenplaat ongeveer 15 euro
Dus:
223.45 + 107 + 15 = 345.45 euro (ongeveer)

Kun je gebruiken met de onderhandeling :)
Volgens mij zit er ook nog 3 maanden garantie op .

Succes

Vol vermogen en 25/ 35 kw weet ik niet
Allemaal na mijn tijd :X :X :X
Bellen met de RDW zou ik zeggen
 
Laatst bewerkt:
http://www.belastingdienst.nl/wps/w...rojectid=d76634dc-ccc0-403d-b956-f5d113001036

Afschrijving op basis van forfaitaire tabel:

Hyosung GT 650 EFI bouwjaar 3-2011
100% BPM = 667 euro
Motor is 4 jaar, dus: 62% + 6x 0.75% = 66.5% korting op de BPM.
Jij betaalt dus ongeveer: 100% - 66.5% = 33.5% x 6.67euro =223.45 euro BPM

BTW moet betaald worden als de motor minder dan 6 maanden oud is en/ of minder dan 6000 km heeft gereden.
Dus niet van toepassing voor jou ;)

Keuring RDW:
Motor/ indentificatie, inschrijving in het kentekenregister, tenaamstelling.
Totaal 107 euro
Kentekenplaat ongeveer 15 euro
Dus:
223.45 + 107 + 15 = 345.45 euro (ongeveer)

Kun je gebruiken met de onderhandeling :)
Volgens mij zit er ook nog 3 maanden garantie op .

Succes

Vol vermogen en 25/ 35 kw weet ik niet
Allemaal na mijn tijd :X :X :X
Bellen met de RDW zou ik zeggen

ah dankje Marcel!
 
Deze week weer eens op de Hyosung gereden :} :} geweldig wat een beleving en wat een geweld 8-) 8-)
Met de JAWA naar Bert gegaan voor een beetje verse olie en oliefilter.
De Hyosung mee teruggenomen, die daar een grote beurt gehad heeft.
De powercommander is voorzien van een O2 optimizer. Nu even een paar honderd kmter rijden zodat hij zichzelf weer kan afstellen. De O2 optimizer vervangt de lambdasonde, zodat er altijd genoeg benzine wordt aangevoerd.

Bij Bert gelijk maar even twee filmpjes gemaakt van de Hyosung GT 650 IP en de nieuwe Hyosung GD 250 N


 
Laatst bewerkt:
Deze week weer eens op de Hyosung gereden :} :} geweldig wat een beleving en wat een geweld 8-) 8-)
Met de JAWA naar Bert gegaan voor een beetje verse olie en oliefilter.
De Hyosung mee teruggenomen, die daar een grote beurt gehad heeft.
De powercommander is voorzien van een O2 optimizer. Nu even een paar honderd kmter rijden zodat hij zichzelf weer kan afstellen. De O2 optimizer vervangt de lambdasonde, zodat er altijd genoeg benzine wordt aangevoerd.

Bij Bert gelijk maar even twee filmpjes gemaakt van de Hyosung GT 650 IP en de nieuwe Hyosung GD 250 N



hoe vind je de gd 250 n nou?
 
Terug
Bovenaan Onderaan