Hyosung dat is het deel 2 van 9

Er is geen vervelender leed dan persoonlijk leed. Veel beterschap Ben, helaas is het slechter dan in eerste instantie werd gedacht.

Zaterdag bij Fred lukte nog, dus blijf lache !!!
 
We zitten als club te kijken voor een ritje langs de nieuwe dealers van Hyosung in het zuiden van het land. Hebben we nog meelezers uit omstreken Limburg of dergelijke die wat mooie tour-tips hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ga ik nog niet halen,

Zit met de Hyo op 24.000 , net bij Fred klepgeleiders laten doen achter,

Met de Fischer na 2 jaar op 6000 km.
 
Ga ik nog niet halen,

Zit met de Hyo op 24.000 , net bij Fred klepgeleiders laten doen achter,

Met de Fischer na 2 jaar op 6000 km.

Ik zit nu ongeveer 14000 km na het klusje bij fred en wat dat betreft loopt het goed.Alleen heeft mijn rempomp van de voorremmen het begeven.Zit muurvast.Heb jij nog een werkende op je donor fiets toby?want rijden zonder rem is wel een hele uitdaging _O-
 
Ik zit nu ongeveer 14000 km na het klusje bij fred en wat dat betreft loopt het goed.Alleen heeft mijn rempomp van de voorremmen het begeven.Zit muurvast.Heb jij nog een werkende op je donor fiets toby?want rijden zonder rem is wel een hele uitdaging _O-

Sorry, heb een vermoeden dat de rempomp van "Max"z'n oude fiets niet helemaal in orde meer is.

Hou het kort, morgen lekker met de motor naar de Moezel voor 4 daagjes.
 
Sorry, heb een vermoeden dat de rempomp van "Max"z'n oude fiets niet helemaal in orde meer is.

Hou het kort, morgen lekker met de motor naar de Moezel voor 4 daagjes.


Geef niet,ik heb er 1 via fred.van het weekend de boel opbouwen en ontluchten.

veel plezier in de moezel
 
Ben net terug van de Moezel, waanzinnig gereden. Ik met de Fischer, maatje van me met de naked.

Maakt echt een wereld van verschil toen ik de hyosung met z'n nieuwe remklauwen de sproren gaf.
 
Ik heb momenteel 1 van mijn Fischer's te koop gezet op marktplaats. Kijken of er animo voor is. Kan ik tenminste mijn overige motoren droog stallen met deze pracht zomer.
 
Ik ben een weekje later gegaan ;)
Rondje Ardennen, Luxemburg, Vogezen, Pfalzerwald, Moezel en door de Eifel weer terug.
Donderdag vertrokken en maandag weer terug.
Heeeeeel veeeel geluk gehad met het weer. :} :}
Alleen zaterdagnacht een paar fikse onweersbuien (BBQ in de tent :+ )

Ik heb trouwens een tijd geleden mijn bagagerekje van de oude Hyosung verkocht.
Paste niet meer op het nieuwe model.
Het was iemand uit Assen die een blauwe Hyosung gekocht had bij Gerrit Stoeten uit Heerenveen. :? :P
Blijkt dit toch mijn eerste Hyosung te zijn geweest. _O-
Zit het rekje weer waar hij hoort :Y Op mijn eerste Hyosung
 
Zo, vanaf vandaag hoor ik ook bij de 'echte motorrijders', want vandaag voor het eerst onderuit.
Gelukkig niet zo ernstig. Vooral alleen cosmetische schade (ruitje, spiegel, bekraste/gescheurde kappen aan de rechterkant) en een beetje last van mijn rechterbeen, aangezien de motor het nodig vond daar op te gaan liggen. En gedeukte ego natuurlijk.

Ik heb net meteen maar nieuwe kappen e.d. besteld. Dan kunnen die binnenkort erop gezet worden en issie weer als nieuw.
 
Zo, vanaf vandaag hoor ik ook bij de 'echte motorrijders', want vandaag voor het eerst onderuit.
Gelukkig niet zo ernstig. Vooral alleen cosmetische schade (ruitje, spiegel, bekraste/gescheurde kappen aan de rechterkant) en een beetje last van mijn rechterbeen, aangezien de motor het nodig vond daar op te gaan liggen. En gedeukte ego natuurlijk.

Ik heb net meteen maar nieuwe kappen e.d. besteld. Dan kunnen die binnenkort erop gezet worden en issie weer als nieuw.

Da's balen man maar ja je motor is te repareren alhoewel het wel weer geld kost, zonde.

Maar ik merk uit je verhaal op dat je er lichamelijk toch goed van af bent gekomen (gelukkig maar).
Dat kan helaas ook anders, ik ben voorlopig nog wel onder de pannen.
Mijn motor blijft dit jaar in de garage staan.

Veel sterkte.
 
Vandaag weer lekker een onderdeel zelluf van Max z'n donormotor kunnen gebruiken: de thermostaat.

Ik reed van het weekend onderweg naar Raalte en krijg het idee van "bevroren"carberateurs. Bij langzaam op de vluchtstrook ging het weer, maar bij snelheden boven de 120 km/uur begon hij weer te haperen om bijna uit te vallen. De temperatuur bleef ook overigens op het minium wat betreft het koelwater. Bij de terugweg hetzelfde, hoewel het toen 20 graden was (dit kan volgens mede-forumgebruikers!!!).

De thermostaat is zeer makkelijk te vervangen: water aftappen en je kan hem zo door het frame demonteren,slang er weer op, water bijvellen en 15 minuten verder.

Bleek het rubber geschuurd van de thermostaat zelf. En nu maar hopen dat dit het was.
 
Vandaag weer lekker een onderdeel zelluf van Max z'n donormotor kunnen gebruiken: de thermostaat.

Ik reed van het weekend onderweg naar Raalte en krijg het idee van "bevroren"carberateurs. Bij langzaam op de vluchtstrook ging het weer, maar bij snelheden boven de 120 km/uur begon hij weer te haperen om bijna uit te vallen. De temperatuur bleef ook overigens op het minium wat betreft het koelwater. Bij de terugweg hetzelfde, hoewel het toen 20 graden was (dit kan volgens mede-forumgebruikers!!!).

De thermostaat is zeer makkelijk te vervangen: water aftappen en je kan hem zo door het frame demonteren,slang er weer op, water bijvellen en 15 minuten verder.

Bleek het rubber geschuurd van de thermostaat zelf. En nu maar hopen dat dit het was.
Zo leeft'ie nog steeds een beetje voort 8-)
 
Sorry max, de thermostaat van de donorfiets was ook al een beetje heen. Ik heb maar een nieuwe besteld, maareh: Je banden met velgen hebben er al weer 2500 km eronder gelegen en ik vind de 110 voorband fantastisch t.o.v. de 120
 
Een gevalletje service van Hyosung (dealer)

Door een defecte rempomp is mijn schijfrem van het achterwiel een beetje ingevreten.
Heet, heel erg heet |(
Ik Frans bellen.
Frans zegt: nu komen
Frans nakijken
Frans zet er een nieuwe rempomp op
Frans zet er een nieuwe schijfrem op
Frans vervangt netjes de remolie en de remblokken.
Na een goed uur kon ik weer ........ rijden

Alles volledig onder garantie

HYOSUNG DAT IS HET...............NO NONSENSE OOK BIJ DE HYOSUNGDEALER

 
Laatst bewerkt:
Een gevalletje service van Hyosung (dealer)

Door een defecte rempomp is mijn schijfrem van het achterwiel een beetje ingevreten.
Heet, heel erg heet |(
Ik Frans bellen.
Frans zegt: nu komen
Frans nakijken
Frans zet er een nieuwe rempomp op
Frans zet er een nieuwe schijfrem op
Frans vervangt netjes de remolie en de remblokken.
Na een goed uur kon ik weer ........ rijden

Alles volledig onder garantie

HYOSUNG DAT IS HET...............NO NONSENSE OOK BIJ DE HYOSUNGDEALER



heb ik ook gehad is tot 3x alles vervangen kwam iedere keer weer terug maar nu goed, dank zij het geduld van FD-Motoren en uiteraard garantie.

Maar wel ff in de gaten houden Marcel anders ff contact met Fred wat er aan de hand was.

Fred heeft contact met fabriek gehad en wijzegingen door gevoerd.
 
heb ik ook gehad is tot 3x alles vervangen kwam iedere keer weer terug maar nu goed, dank zij het geduld van FD-Motoren en uiteraard garantie.

Maar wel ff in de gaten houden Marcel anders ff contact met Fred wat er aan de hand was.

Fred heeft contact met fabriek gehad en wijzegingen door gevoerd.

Gaan we doen ;) dank je
 
Met mijn geweldige dealer, die druk was om alles gelijk te gaan maken, zat ik te praten over het Jawa treffen in Everdingen.
Geweldig georganiseerd en ....een grote opkomst ( schatting 300 man, 200 motoren)
Dat ik eigenlijk naar het treffen ging om de nieuwe Jawa 660 motard te bekijken.
Helaas was hij niet aanwezig door omstandigheden............maar het was weer eens leuk om die super no-nonsense motorfietsen te bekijken.
2-takt met niks extra`s, geweldig.

Frans had er nog 3 staan en ik moest maar een bod doen.
Dat is dus gelukt......................

full


full


full
 
Terug
Bovenaan Onderaan