ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Nee dat is van de vorige eigenaar en die had het slecht gefixt, zelf opnieuw gedaan ;)

Heeft niets met de kromme schakelvork te maken uiteraard :W
 
Laatst bewerkt:
Is hier ok iemand die ervaring heeft met een ZZR 600 E model kettingset op een een ZZR 600 D motor?

Ik heb even gekeken. de verschillen zit in schakels en aantal tanden op de tandwielen.
Voor E model 16 - 48 - 112
Voor D model 15 - 45 - 110

De verhoudingen blijven dus gelijk. Als ik het zo snel zie, is er genoeg ruimte om de grotere tandwielen te monteren.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of het wel of niet kan?
 
Laatst bewerkt:
Is hier ok iemand die ervaring heeft met een ZZR 600 E model kettingset op een een ZZR 600 D motor?

Ik heb even gekeken. de verschillen zit in schakels en aantal tanden op de tandwielen.
Voor E model 16 - 48 - 112
Voor D model 15 - 45 - 110

De verhoudingen blijven dus gelijk. Als ik het zo snel zie, is er genoeg ruimte om de grotere tandwielen te monteren.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of het wel of niet kan?
Michiel heeft volgens mij hetzelfde gedaan :Y

Michiel85
 
Laatst bewerkt:
zo, dit weekend tijd om aan mn blok te gaan (ligt nu al een jaar te wachten)

zondagavond laat ik wel weten dat het niet gelukt is er aan toe te komen :+
 
ik heb alleen een korte blik kunnen werpen maar weet iemand hier misschien of je een ZZR600 met een balhoofd paddockstand op kan tillen?
ik zag namelijk alleen maar een set speakers van de claxon die (als deze er zit) het gat blokkeren.
als dit niet kan ga ik niet verder kijken :P
 
Ik heb nog een kuipruitje liggen van een zzr 600 E model.
Het is de standaard ruit. Enkele aansluitpuntjes zijn niet meer helemaal goed, maar hij is nog wel bruikbaar.

Kan ik hier nog iemand blij mee maken?
 
Ik heb een zzr 600 in onderdelen, t is een schade fiets iemand nog onderdelen nodig?
 
Ik heb een zzr 600 in onderdelen, t is een schade fiets iemand nog onderdelen nodig?

Heb je alles nog?
Welke kleurstelling is je fiets?

Misschien dat ik wel interesse heb in wat items. Ben de mijne aan het opknappen.
Oja.. is het een D of E model?
Als het een E model is dan heb ik er weinig aan :+
 
Laatst bewerkt:
heb geloof ik nog alles, de schade is links, de kleurstelling is rood en geel als de foto op motorstek jou zzr is dan is het zeker niet dezelfde kleurstelling
Mijn kleuren zijn een combi van 2 motoren zal eens zoeken naar een foto

het is een D.

wat heb je nodig, dan zal ik daar wat foto's van maken
 
Laatst bewerkt:
heb geloof ik nog alles, de schade is links, de kleurstelling is rood en geel als de foto op motorstek jou zzr is dan is het zeker niet dezelfde kleurstelling
Mijn kleuren zijn een combi van 2 motoren zal eens zoeken naar een foto

het is een D.

wat heb je nodig, dan zal ik daar wat foto's van maken
Was eigenlijk op zoek naar een nieuwe spiegel. Bij mij bladdert de verf af :/
Maar als de kleur niet matched, dan neem ik dat plekje wel ff voor lief.
En heb nog dat rubber nodig dat in het achterwiel zit. Geen idee hoe het heet, daar ben ik nog steeds niet achter :) Een of ander demp rubber.
Mocht je een zwart kuipruitje hebben, dan ben ik daar heel misschien wel in geinteresseerd, maar dat ik geen noodzaak. Puur cosmetisch, de mijne is nog prima op zich.

Misschien dat ik nog meer kan gebruiken, maar dat kan ik zo ff niet zeggen. Heb laatst een hoop al nieuw gekocht.
Dat rubber ben ik iig wel in geinteresseerd.
 
full
 
en een franse dame vond die van mij niet zo mooi, rust in vrede kleine motort :'(
voorlopig geen vervanging hiervoor, dus het gaat jullie allen goed :) :W

iDave, welkom en veeeeel plezier van je zzr, het is een fijn brommertje!!
 
Dag oma! Het is inderdaad stil hier. Is de ZZR geen populaire fiets misschien?
Hoe dan ook, ik ben sinds vorige week ook de trotse bezitter van een ZZR 600.
In maart 2012 ben ik her-opgestapt en heb sindsdien een Div 600 gereden. Met veel plezier wel maar nu vond ik het tijd voor wat pittigers.
Mijn zoon is eveneens in maart 2012 opgestapt maar dan als verse bezitter van een A-brevet en hij reed van meet af aan al een ZZR. Zijn tweede inmiddels want het eerste exemplaar heeft inmiddels een ton achter de wielen (veel woon-werkverkeer) en die staat
nu te koop.
Nadat ik zijn fiets een paar keer had geleend beviel me dat zo goed dat ik ook op zoek ben gegaan en dit is 'm geworden":
full

full



'93-er met 57 k op de teller dus ik kan wel even vooruit met zo'n 7500 recreatieve kilometers per jaar.
 
Dankjewel! Ik heb er erg veel plezier van tot op heden.
Toen ik 'm net had en een wat langere rit maakte dacht ik stiekem "had ik dit maar eerder gedaan", want het voelde heel snel heel vertrouwd. Zo'n ZZR is toch wel een heel makkelijk te rijden fiets. Maar ik was als heropstapper misschien een beetje voorzichtig om na wat motorloze jaren op een 100 pk te stappen, vandaar de tammere Diversion.
 
Terug
Bovenaan Onderaan