ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

wees gerust, er zullen na al die jaren vast een paar paarden zijn ontsnapt en heb je geen 100pk meer ;P

ja, maar zodra hij boven de 8000 toeren komt wil hij je er nog van af slingeren. leuke fiets, was ook mijn eerste fiets. daarna zx12r gehad. deze weg gedaan, want wil mijn rijbewijs nog even houden. nu een naked verbouwde sv1000.
 
Sinds vandaag ben ik ook trotse bezitter van een ZZR600 van 1993 met 23.500 KM op de teller.

Wat een heerlijke machine, men zegt altijd dat je motoren moet proefrijden en dan moet kiezen wat bij je past (helemaal aangezien ik alleen nog maar op een lesmotor kawa ER6N heb gereden) maar afgelopen weekend heb ik als eerste deze motor bereden en was direct verkocht.

Vandaag opgehaald en tussen de regenbuien door wat kilometers gemaakt.
Ik durf nog niet zo goed het gas in de bochten open te gooien maarja, dat komt vanzelf.


Zijn er hier nog mensen die filmpjes op youtube hebben gevonden van deze motor? Ik kon er niet zoveel vinden. Wel wat van Men & Motors:
Maar zou het leuk vinden om nog meer reviews en tips en trucks te vinden.

Weet ook iemand waar ik originele boekjes van deze motor kan vinden en of er een hynes? motor handleiding is?


edit: Nog even vergeten te vragen, Wat moet ik allemaal doen als mijn vriendin achterop mee gaat rijden? Je kan de vering iets instellen heb ik begrepen? en je moet iets meer lucht in de banden stoppen?
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd met de motor

gewoon rijden joh je hoeft niks te doen tenzij je naar zuid frankrijk gaat is het handig je banden ietstje harder te pompen en eventueel je vering
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand iets meer vertellen over de mod van een ZZR1100 of 1200 onder een 600e te monteren?

Ik heb gelezen dat dit kon op een internationaal forum maar kan iemand er hier misschien iets meer over vertellen?
 
Kan iemand iets meer vertellen over de mod van een ZZR1100 of 1200 onder een 600e te monteren?

Ik heb gelezen dat dit kon op een internationaal forum maar kan iemand er hier misschien iets meer over vertellen?
De mod is de oliemod aan het carter?

Is niet nodig, lagers lopen er bij een 600 niet regelmatig uit. Hier is geen probleem, en dus ook niets dat opgelost wordt door de mod.
 
Ik ben al 4 maanden aan het genieten van mijn ZZR1200. MF oma zei dat ik me hier maar eens moest voorstellen met mijn nieuwe liefje:
full

Ik ben tijdens spitsuren te vinden rond R'dam op m'n NC. Maar buiten werktijden op de ZZR 8-)
 
Mijn ZZR600 '90 staat al een tijd klaar om opgeknapt te worden.
Alle nieuwe onderdelen en vloeistoffen al in huis. Kom er helaas niet aan toe.
Door A het gebrek aan sleutelruimte en B gewoon door tijdsgebrek.

Ik ben er nu sterk over aan het twijfelen om hem weg te doen. Met de verhuizing in aantocht en de tijd die dat weer in beslag gaat nemen..

Mocht er iemand zijn die hem misschien over wil nemen als leuk klus project.. doe maar een Pbtje dan.

Motor is verder in nette staat, kappen zijn zo goed als krasvrij. En natuurlijk krijg je alle nieuw gekochte spullen erbij.
 
Hallo! Ik heb nu al jaren zelf een ZZR1100, maar die was tijdelijk buiten gebruik...ik ben dit weekend dus naar de eifel geweest met de motor van mijn lieftalige echtgenote, een ZZR600 uit 2000....en je raadt het al :( Ik rem hem onderuit op de eerste dag. Gleed door op mijn voorganger, en raak zijn achterband met de onderkant van de ruit net boven de koplamp. Bovenkuip stuk, ruit stuk, teller unit afgebroken, binnenrand van de bovenkuip stuk en nog wat kleine dingetjes...

Wel mechanisch niks aan het handje, alles deed het nog prima, en ik heb nog twee dagen heerlijk op mijn naked ZZR gereden :) De thuiskomst (op moederdag) was iets minder fijn.

De vraag:

Wie weet waar ik het best deze onderdelen kan vinden? BJ2000 ZZR 600
 
Aangezien ik naast mijn naked lesmotor alleen nog maar op mijn eigen ZZR600e (1993) heb gereden vraag ik me af of jullie op de snelweg ook zo vol in de wind zitten. Boven de 120 wordt het eigenlijk niet leuk meer, ligt dat aan mijn lengte? ik ben met 187 toch niet heel erg lang.

Zijn er voor de zzr600 ook verlengde kuipruitjes of andere opzetstukken die ik kan gebruiken als ik veel snelweg km's zou gaan rijden?
 
Ik heb ook een flip up ruit op mijn zzr 600 gezet ipv de standaard ruit. Het resultaat was dat de luchtstroom iets hoger tegen m'n hoofd aan knalde. Als ik toen iets lager zakte met m'n hoofd scheelde het wel wat herrie.
Al met al vond ik het geen noemenswaardig verschil en het het geld niet waard eigenlijk :+
 
Aangezien ik naast mijn naked lesmotor alleen nog maar op mijn eigen ZZR600e (1993) heb gereden vraag ik me af of jullie op de snelweg ook zo vol in de wind zitten. Boven de 120 wordt het eigenlijk niet leuk meer, ligt dat aan mijn lengte? ik ben met 187 toch niet heel erg lang.

Zijn er voor de zzr600 ook verlengde kuipruitjes of andere opzetstukken die ik kan gebruiken als ik veel snelweg km's zou gaan rijden?


Ik zat ook aardig in de wind (ben 1,86m), maar met mijn sportmotoren daarna heb ik dat ook. Geen idee of dit in vergelijking met andere echte toermotoren (blackbirds o.i.d.) meer is dan anders.
 
hallo,

ik heb onlangs een zzr600 overgenomen van een vriend van mij. Hij liep niet en wou hem klaarmaken voor de zwarte cross. Ik heb nu onlangs aan het lopen gekregen en wil hem in orde maken om zelf op te gaan rijden omdat het nog een te goede motor is/niet versleuteld.

heb er nu een rondje op gereden en alles lijkt goed te zijn. Maar voordat ik er geld in ga stoppen wil ik zeker weten dat de motor het waard is. Wat zijn de kinderziektes( lekken of iets?)

wat verstaan jullie onder grote beurt?
olie+filter welke olie pakken jullie? de iets dikkere om het zweten tegen te gaan?
luchtfilter element

nu zijn ook de voorvork keeringen lek die ik wil vervangen. Maar ik kom er niet 100% achter welk model het nu is. De moter heeft ram air.

het frame nummer is e-021xxx
waar ik dus uit opmaak dat het de e2 is. Maar zoals ik kijk is het de http://www.kawasakimerkclub.eu/modellen-archief/41-zzr-600
e3 vanwege de zilvere voorvork.

dit moet ik weten omdat volgens het handboek verschillende voorvorken zijn en dus andere keeringen.

of is het verstandiger om een gebruikte voorvork te kopen? welke zijn uitwisselbaar?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de vragen
 
vandaag eigenaar geworden van een zzr600d uit 1992, geimporteerd in 1994.

30k miles op de teller en eigenlijk ziet hij er nog prachtig uit. zal morgen even een foto posten.

weinig gebruikssporen voor een motor op leeftijd en hij voelt lichter dan mijn z1000. Dat terwijl hij toch veel logger oogt.

wat me alleen opvalt is dat het achterlicht van de zzr vrij slecht zichtbaar is en ik moet even controleren waarom het remlicht niet aangaat bij de achterrem (pedaal) en wel bij de rem voor.
 
Groetjes van Oma!

Heb sinds 2 weken een ZZR, maar volgens mij mist er onder de buddyseat een beugel waar de "buddyhaak" onder moet. Die plastic haak aan de voorkant dus. Kan dat kloppen? Nu zit m'n buddy niet goed vast namelijk.

En wat zijn echte must-dos?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan