ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Hallo MF vrienden! :]

Ik ga deze week een ZZR 600 uit '96 proefrijden. Hebben jullie nog tips waar ik specifiek bij dit model op moet letten?
 
Net proefrit gehad, en ik ben een zzr rijker! Bizar hoe goed het rijdt voor zo'n oude motor!
 
M'n oude '94 ZZR600 in een ZXR400 jasje....

full
 
Ik heb gekeken,

de buddy/zadel zit op 5 plekken vast. Vooraan schuif je hem in het gat. Op het frame zitten 2 haken en dan de 2 schroeven.




 
Ja dat op die eerste foto heb ik sowieso al niet. Daardoor blijft die los zitten en kan hij heen en weer. Als ik erop zit is er gelukkig niets aan de hand, maar het moet toch anders. Morgen eens kijken of die gaten er wel zitten en dan even terug naar de zaak vragen hoe en wat.
 
Ik ga me ook maar eens aanmelden hier. Naast mijn GS500 nu ook sinds kort een ZZR600 uit 1999 erbij. Steeds als ik er mee rij krijg ik een beetje het mug doodschieten met een kanon idee. Wat is zo'n apparaat ineens snel.

Hij gaat voor mij op dezelfde manier gebruikt worden als de GS500: veel dagelijks woon-werk verkeer, dagtochtjes en ook op de lange afstanden mag ie mee. Met als hoogtepunt in de planning een rondje rond de oostzee.

Foto heb ik nog niet, zodra die er is zal ik die hier ook eens posten.
 
Even inhaken hier...

Ik rij o.a. een ZRX1100 en heb een reserve blok met zzr deksels. Op het koppelingsdeksel zit geen peilglas, deze zit namelijk wel op het ZRX 1100 deksel. Hoe wordt het oliepeil bij een zzr gecontroleerd?
 
Goeden morgen zzr rijders,

Ik ben zrx rijder en heb een ander blok voor de zrx op de kop weten te tikken,nu wl ik van een zzr de nokkenassen en versnellingsbak overzetten in het zrx blok.

Dit lijkt me wel een mooi winter klusje.

Nu is mijn vraag dus hier:heeft er iemand een zzr blok(goede)te koop voor me/of weet er eentje voor me.

Je mag me eventueel ook prive benaderen.

Met vriendelijke groet,

johan
full
 
jaja het is zover, weer een nieuw lid erbij ;-)
sinds een paar weken mag ik mij "weer" de trotse bezitter noemen van een zzr-1100. nou heb ik een C-type aangeschaft waar heel veel aan veranderd is. niet zo zeer in styling maar in onderhoud. beestje heeft nou kleine 50.000km gelopen en klinkt nog als un nieuw singer naai-machientje hihi.
maar goed..... ik ga er het een en ander aan vervangen en zit nou met een vraag en hopelijk kan mij iemand hier antwoord op geven. passen de wielen van een D-type in het C-type? liefst beide maar belangrijkste zou ik het achterwiel vinden.
 
Heb mijn blok gevonden....

Krukasschade maar de nokkenassen en de 6bak is nog goed...

Mijn verbouwing kan beginnen...
 
Nou ben ik ook nog druk aan het meelezen in het GS500 topic, maar zijn de zzr-rijders meer doorrijders, of zit iedereen nog op de motor?
 
Beste zzr-rijders,

Wat is een redelijke prijs voor een ZZR600, bj 99 en nog geen 35k op de klok. 2 viper dempers. Pas een nieuwe achterband (dit door een spijker in de achterband), nieuwe ketting en vorig jaar nog een grote beurt gehad in de garage. Zwart/grijze kleurstelling. Deze gaat komend voorjaar de verkoop in, nu is het wel handig om een richtprijs te hebben voor de motor.

Alvast bedankt!
 
Klinkt als die van mij. Ook een uit 99 met nog geen 35k op de klok. Nieuwe voorband en kettingset. Alleen verder wel standaard. PM anders even.
 
Terug
Bovenaan Onderaan