Het Grote ONK Supermono topic deel 2

Fijn, nu kan ik helemaal naar eventuele tips & tricks fluiten :+ :W

Edit: Wim, ik zie dat het forum op phpBB software draait, hier kan je ook Captcha voor instellen, dan hoef je niet meer handmatig mensen toegang te geven, en heb je geen last van spammers.

(Captcha zijn die letters in een afbeelding die je in moet typen).

phpBB • How to enable CAPTCHA in PHPBB 3.0?

Hoi,

Heb net ff gekeken (forum) en zie niets waar ik dat mee zou kunnen doen, nou moet ik wel zeggen dat ik gelukkig meer verstand van verzekeren heb! Vwb de site heb ik in de wandelgangen vernomen dat er veranderingen op komst zijn dus laten we het nog maar ff manual doen. Stefan zal wel vanzelf op het net komen om je te voorzien van tips&tricks *O*

Wim
 
Hoi,

Volgens mij heeft Stefan het zelf gedaan...............dus moeilijk kan het niet geweest zijn:-)

Wim


:+ :W

TU RATHEIM ;)

-------------------------------------------------------------------------->
oja...DR400tje in Mito frame

is niet moeilijk...plaats zat..
twee steuntjes achter, steun aan de voorzijde, en dan achter het balhoofd.
wat wellicht het beste is..."Jan van Mojomoto"leest hier ook mee...en Wouter (Das Jan zijne compaan bij Mojomoto) heeft de Mito-DR van mij overgenomen..
wellicht kun je vragen om wat foto's van de ophangpunten....

heb ook weer mono basis in de schuur staan...erg blij mee.
dscf4153v.jpg


blijft voorlopig zo staan..iets voor winter 2012/2013
dit seizoen gaan de beschikbare tijd en centjes in onderstaand prehistorisch gedoe.
Moto-Martin endurance Suzuki project en meedoen aan Bikerclassics 4 uur van spa.
stein2012012400054mmmmm.jpg
 
Laatst bewerkt:
:+ :W

TU RATHEIM ;)

-------------------------------------------------------------------------->
oja...DR400tje in Mito frame

is niet moeilijk...plaats zat..
twee steuntjes achter, steun aan de voorzijde, en dan achter het balhoofd.
wat wellicht het beste is..."Jan van Mojomoto"leest hier ook mee...en Wouter (Das Jan zijne compaan bij Mojomoto) heeft de Mito-DR van mij overgenomen..
wellicht kun je vragen om wat foto's van de ophangpunten....

heb ook weer mono basis in de schuur staan...erg blij mee.
[afbeelding]

blijft voorlopig zo staan..iets voor winter 2012/2013
dit seizoen gaan de beschikbare tijd en centjes in onderstaand prehistorisch gedoe.
Moto-Martin endurance Suzuki project en meedoen aan Bikerclassics 4 uur van spa.
[afbeelding]
Is dit nu de Martin Suzuki GS1000 van Jaco d H. geweest?
full

Greetz, Q
 
Is dit nu de Martin Suzuki GS1000 van Jaco d H. geweest?
[afbeelding]
Greetz, Q

jij hebt ook een Martin he..


nope...is een andere...deze komt "uit losse onderdelen" ..Oorspronkelijk Martin Kawa frame dat is aangepast om een suzuki gsx in te hangen. (als je goed kijkt op de foto zie je dat er öm het blok" een stuk buis weg is..moet er nog in gelast) de rest zoals velgen, vork, etc..is er bij gezocht. swingarm is zelf gemaakt door Peter Spanjer. Fiets is in opbouw momenteel..
Blok moet nog los..kuip en zitje onderweg, tank wordt eigenbouw alu.. etc, etc.
is niet mijn fiets..project van motorservice Spanjer . ik ben slechts "helpend handje" vwb de opbouw maar mag er wel mee rijden tijdens de 4 uurs


de Martin GS1000 (ex Jaco )wordt momenteel ook klaar gemaakt voor spa..

En dan is er natuurlijk nog de Martin Honda CB1100R endurance die dit jaar zijn 3de jaar in gaat vwb de 4 uurs

Als het allemaal goed gaat hebben we er drie op de grid staan eind Juni *O*

mocht je er zijn eind juni..kom je maar langs/kijken in de box


alez...sorry voor topicvervuiling..back to supermono...
 
Laatst bewerkt:
:+ :W

TU RATHEIM ;)

-------------------------------------------------------------------------->
oja...DR400tje in Mito frame

is niet moeilijk...plaats zat..
twee steuntjes achter, steun aan de voorzijde, en dan achter het balhoofd.
wat wellicht het beste is..."Jan van Mojomoto"leest hier ook mee...en Wouter (Das Jan zijne compaan bij Mojomoto) heeft de Mito-DR van mij overgenomen..
wellicht kun je vragen om wat foto's van de ophangpunten....

heb ook weer mono basis in de schuur staan...erg blij mee.
[afbeelding]

blijft voorlopig zo staan..iets voor winter 2012/2013
dit seizoen gaan de beschikbare tijd en centjes in onderstaand prehistorisch gedoe.
Moto-Martin endurance Suzuki project en meedoen aan Bikerclassics 4 uur van spa.
[afbeelding]
Wou mooi dat TZ frame man, gefeliciteerd er mee ziet er super uit. :Y
 
:+ :W

TU RATHEIM ;)

-------------------------------------------------------------------------->
oja...DR400tje in Mito frame

is niet moeilijk...plaats zat..
twee steuntjes achter, steun aan de voorzijde, en dan achter het balhoofd.
wat wellicht het beste is..."Jan van Mojomoto"leest hier ook mee...en Wouter (Das Jan zijne compaan bij Mojomoto) heeft de Mito-DR van mij overgenomen..
wellicht kun je vragen om wat foto's van de ophangpunten....

heb ook weer mono basis in de schuur staan...erg blij mee.
[afbeelding]

blijft voorlopig zo staan..iets voor winter 2012/2013
dit seizoen gaan de beschikbare tijd en centjes in onderstaand prehistorisch gedoe.
Moto-Martin endurance Suzuki project en meedoen aan Bikerclassics 4 uur van spa.
[afbeelding]


Bedankt voor de info ! zodra Borrol terug is uit het westen des lands met mijn mito rijwiel, ga ik er mee aan de gang, nu hopen dat "Jan van Mojomoto" nog zo vriendelijk is mij wat fototjes te sturen.

Moooi rijwielgedeelte van die TZ250, zijn helaas wat schaars lijkt het wel (of ik kijk op de verkeerde plekken :) )
 
Die zijn idd redelijk schaars en vaak prijzig maar wel erg mooi, ooit....... *D *D

En dat sp blok zit eerder in het mito frame dan je denkt, ik zie daar geen probleem in, komt wel goed joh. :z :z
 
Mannen
ik ben aan het kijken voor een programmeerbare ontsteking op mijn classic
nu heeft een classic het zelfde probleem als jullie trillingen

hebben jullie ideeen om eens voor te kijken?

ik twijfel tussen HPI en Ignitech

Bedankt voor de tips alvast
 
Beste Jagertje,

Volgens mij word in de classics nogal eens met de ontstekingen van Beck gereden. Die maakt namelijk ook specifiek voor klassieke motoren.

Beck motor elektronika

Hoop dat je er wat aan hebt.
 
Mannen
ik ben aan het kijken voor een programmeerbare ontsteking op mijn classic
nu heeft een classic het zelfde probleem als jullie trillingen

hebben jullie ideeen om eens voor te kijken?

ik twijfel tussen HPI en Ignitech

Bedankt voor de tips alvast

ik had een HPI op mijn 250 tweetakt 1-cilinder. ding loopt 12.000 toeren zonder balansas en met lange slag. trust me dat ding trilt echt overdreven hard. heb heel nieuw frame moeten maken om er iets comfortabeler op te kunnen rijden....MAAR de hpi heeft nooit een ontsteking overgeslagen.

Ik kan je trouwens zeker de batterijontsteking aanraden. verbruikt zo goed als geen batterij (ik had er een 5.3A gel batterij op zitten van 30 euro). Echt super! goede service ook.

just my two cents,

MJ
 
ik had een HPI op mijn 250 tweetakt 1-cilinder. ding loopt 12.000 toeren zonder balansas en met lange slag. trust me dat ding trilt echt overdreven hard. heb heel nieuw frame moeten maken om er iets comfortabeler op te kunnen rijden....MAAR de hpi heeft nooit een ontsteking overgeslagen.

Ik kan je trouwens zeker de batterijontsteking aanraden. verbruikt zo goed als geen batterij (ik had er een 5.3A gel batterij op zitten van 30 euro). Echt super! goede service ook.

just my two cents,

MJ
ik had eerst ook een programeerbare ontsteking van imf
maar afgelopen seizoen 2 wedstrijden en 1 training problemen gehad
en dan wissel je de cdi en hij doet het weer en die tjechen maar mailen dat hij stoort op de kabelboom dat ik deze moet inpakken met isolatie materiaal
lijkt me sterk
want het seizoen 2010. 0,0 problemen gehad

dus wil nu iets goeds
mooi dat hpi geen problemen heeft gegeven
 
ik had eerst ook een programeerbare ontsteking van imf
maar afgelopen seizoen 2 wedstrijden en 1 training problemen gehad
en dan wissel je de cdi en hij doet het weer en die tjechen maar mailen dat hij stoort op de kabelboom dat ik deze moet inpakken met isolatie materiaal
lijkt me sterk
want het seizoen 2010. 0,0 problemen gehad

dus wil nu iets goeds
mooi dat hpi geen problemen heeft gegeven

Ik heb in mijn minibike tijd met hpi gereden, en mijn ervaring is dat de grondplaat nogal de neiging heeft om te breken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn minibike tijd met hpi gereden, en mijn ervaring is dat de grondplaat nogal de neiging heeft om te breken.

das dan opgelost...ik heb de cdi wel keurig op rubbertjes gemonteerd helemaal zoals het hoort met busje er in voor de spanning van het schroefje op te vangen.
 
Hoi,

De CDI`s van ignitech hebben in geval van een storing.....een 2e kanaal. Tijdens storingen willen ze weleens schakelen van het ene naar het andere kanaal. Gevolg is dan dat de motor licht overslagneigingen vertoond. Heb dat probleem aleens bij hun aangekaart. Oplossing is om in de software deze mogelijkheid uit te schakelen,

Wim
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

De CDI`s van ignitech hebben in geval van een storing.....een 2e kanaal. Tijdens storingen willen ze weleens schakelen van het ene naar het andere kanaal. Gevolg is dan dat de motor licht overslagneigingen vertoond. Heb dat probleem aleens bij hun aangekaart. Oplossing is om in de software deze mogelijkheid uit te schakelen,

Wim
Bekend waar deze storingen vandaan komen?
Moet toch op te lossen zijn.
 
Bekend waar deze storingen vandaan komen?
Moet toch op te lossen zijn.

Hoi,

Eerst wilde ze het bij ignitech niet geloven, terug gestuurd en een nieuwe gekregen!! Scheelde wel dat het bij Stefan Meiners was, ESA kampioen 2010! Storing zat in de software, moet eerlijk zeggen dat ik nooit gekeken heb naar de optie uitschakelen in de software,

Wim
 
Goedenavond heren/dames supermonoristen...of hoe heet dat? Heb een vraagje waarvan ik denk dat de grootste kans om een antwoord te vinden in dit topic is. Ik heb enige tijd geleden een rijwielgedeelte kocht dat door "iemand uit de supermonowereld zou zijn gebouwd. Nu is het al enigzins aangepast maar de lijnen van het frame zijn nog wel te zien. Voorvork, wielen en achtervork zijn Suzuki GS500 en het balhoofd heeft een XT500 nummer..Kort door de bocht: Wie kent de bouwer?[afbeelding]

Hoi,

Vandaag iemand aan de telefoon gehad en een berichtje gekregen op het UK forum:


think it is a harris frame with sr500 motor

Dat ie Engels is had ik ook gedacht dus het zou maar zo eens kunnen zijn,

Wim
 
Hoi,

Eerst wilde ze het bij ignitech niet geloven, terug gestuurd en een nieuwe gekregen!! Scheelde wel dat het bij Stefan Meiners was, ESA kampioen 2010! Storing zat in de software, moet eerlijk zeggen dat ik nooit gekeken heb naar de optie uitschakelen in de software,

Wim
Ohh dat heb ik bij imf ze geloven niet dat er iets met het kastje kan zijn.

maar ben vrijdag bij HPI geweest en het is een HPI geworden
thnx voor de tips mannen
 
Terug
Bovenaan Onderaan