Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Het grote pocketbike topic

Pagina's:
«
»

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
Een jaar of 2 geleden kwam ik per ongeluk erachter dat en op vele indoorkartbanen gereden kon worden met pocketbikes.
Vond het wel zo apart omdat ik al heel veel jaren actief met de wegrace betrokken ben geweest zoals zelf rijden en instrukteur CRT en nu gediplomeerd motorsport trainer ( kgmt2).
Het is een vreselijk leuke hobby voor de motorrijder en juist voor de wintertijd.
Er zijn verschillende soorten pocketbikes naruurlijk zoals de fabrieks motoren 2 takt en 4 takt waaronder GRC. Blata, Pasini, DM en veel meer, maar ook de zelfbouw Puch water en lucht gekoeld en de chineese replika,s.
En juist daar mag je ook mee rijden op indoor banen.
Ik zelf regel al een tijdje het pocketbiken op de indoorbaan van Coronel in Huizen ( NH ), maar er zijn landelijk nog wat banen en zeker bij jullie in de buurt.
Juist de grote motorcoureurs zijn vaak begonnen met de pocketbikes ( minimoto en minibikes ) zoals Rossi, Bautista, Simoncelli Melandri en ook zelfs onze eigen Red Bul Rookycup rijder Scott Derouw is meervoudig nederlands kampioen pocket bikes.
Niet dat we de intentie moeten hebben om wereldkampioen te worden maar het is grote fun.
Kijk even op de link hieronder dan zie je wat filmpjes en foto,s en informatie.

http://www.rgtuning.nl/index.php/pocketbike-racing

En verder iedereen die tips en ervaringen hebben schrijf het hier op en deel het met ons.
Een mooiere manier om in de winter te kunnen knallen is er niet lijkt mij. :] :] :]
http://www.rgtuning.nl

Geen klasse geen stijl.

Reg. datum:
05 aug. 2008
Dat krijg je er van als je op internet besteld, had je het maar bij een dealer moeten kopen!
http://www.pre90mx.nl Hét MF pre90 Motorcrossteam

Ik ontken alles!

Reg. datum:
29 jul. 2010
Ik en m'n maat hebben zo een chineesje die iedereen de Blata B1 Replica noemt maar het is dus een 40cc watergekoeld.
Ik moet zeggen dat ik vind dat er voor een bami nog best wat power in zit, een wheely is zo gemaakt als je ff zit te slapen.

Wij rijden wel ooit op de binnen kartbaan in Valkenswaard.

Klein detail de slipkoppeling pakte niet toen heb ik hem wat aangepast en na 4 heats rijden zag mn maat al een ronde wat stof en toen bergop draaide mn ding nog wel toeren maar ging niet meer omhoog hehe.
Git nie bestit nie!

de XT5½&LAV7½ dozer

Reg. datum:
12 feb. 2004
quote:
Makrolon schreef op 02 januari 2012 @ 12:29:
Dat krijg je er van als je op internet besteld, had je het maar bij een dealer moeten kopen!

Zit je weer in het verkeerde spamtopic?
XT's are made for thumpin', so that's just what they'll do. And one of these days XT is gonna thump all over you jouw mijnbuis | verwacht: per cogo, non per mico

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
quote:
Makrolon schreef op 02 januari 2012 @ 12:29:

Nou nou vermeld ik nu eens dat je ook met een chineesje de baan op mag ( met arashi remschijf???) dan is het weer niet goed :9

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
quote:
RAPTOR88 schreef op 02 januari 2012 @ 12:52:
Ik en m'n maat hebben zo een chineesje die iedereen de Blata B1 Replica noemt maar het is dus een 40cc watergekoeld.
Ik moet zeggen dat ik vind dat er voor een bami nog best wat power in zit, een wheely is zo gemaakt als je ff zit te slapen.

Wij rijden wel ooit op de binnen kartbaan in Valkenswaard.

Klein detail de slipkoppeling pakte niet toen heb ik hem wat aangepast en na 4 heats rijden zag mn maat al een ronde wat stof en toen bergop draaide mn ding nog wel toeren maar ging niet meer omhoog hehe.

Eerste wat je eigenlijk even moet doen is of een Hank koppeling erin zetten, zijn alleen de schoentjes of een fabrieksmerk, maar die chineesjes verbranden al met starten.
en zo,n koppeling kost niet veel maar je hebt wel veel meer plezier.
en die watergekoelde chineesjes doen toch zo,n 7 pk aan het wiel.
kijk maar even op www.minibike-forum.nl

Reg. datum:
24 sep. 2006
wat kost een goeie pocketbike? Die chinese immitatie heb je al voor een paar honderd euro. maar liggen die niet na 2 rondjes al uit elkaar?

Verder lijkt het me een leuke sport voor hobby, mits beetje betaalbaar
Hebben kartbanen vaste tijden waarop je mag komen rijden? of moet je dan de baan afhuren?
gpz 600 R '86, zx-6r '03

Da was ik nie!

Reg. datum:
04 feb. 2011
Bij hoeveel postings is het het "grote" pockitbike topic? Beetje voorbarig niet?
Jongens wel even ter verduidelijking als je een pocketbike via het internet aanschaft en de dealer buiten schot houdt, is het waarschijnlijk dhr blade's bedoeling niet om hier uit te huilen. Ja?
Quote: "ik niet iemand die altijd met de rest meeloopt, en heb m'n EIGEN ideeën en opvattingen. jammer voor JOU dat die NIET lijken te kloppen, ik zal er niet echt mee kunnen zitten. "

Reg. datum:
14 jan. 2008
Ik ben begonnen met zo'n Chinees onzin ding. Wel veel lol mee gehad. Kostte veel geld indertijd (was 16 ofzo). Toen een zelfbouw met een Puchblok gehad en daar heb ik verreweg het meeste op geklooid. Was nog in de tijd dat het allemaal net opkwam met die Chinese dingen.

Om te kijken of het wat voor je is, kan je opzich wel met zo'n Chinees ding beginnen. Kosten op Markplaats soms maar 50 euro en als het rijdt is het al genoeg. Dan is het het al waard.
Die Chinese dingen zijn over het algemeen wel net ietsje groter dan de echte dingen. Blata is een merk waar je geloof ik tweedehands ook nog wel goed aan kan komen. Je moet met je budget om het spul goed neer te zetten denk ik toch wel denken richting de 800/1000 euro. Dan heb je een tweedehands fiets en wat geld om hem in topstaat te brengen. Maar je kan het uiteraard zo gek maken als je zelf wilt.

Ik reed er gewoon mee door het dorp. Gebruikte hem echt als vervoersmiddel. Die goeie ouwe tijd. Als ik dat nu doe krijg ik wel wat meer op m'n flikker dan thuis gebracht worden door oom agent en een draai om de oren van m'n moeder.

DR650SE '96

Reg. datum:
01 mrt. 2010
Laagvliegert:
Misschien krijgt men wel 1000en replies, of is dit uberhaubt het grootste pocketbike topic? Beetje voorbarig niet?

Kevin: misschien een idee om wat foto's erbij te posten, het oog wil ook wat :D

Ik ontken alles!

Reg. datum:
29 jul. 2010
quote:
Laagvliegert schreef op 02 januari 2012 @ 15:03:
Bij hoeveel postings is het het "grote" pockitbike topic? Beetje voorbarig niet?
Jongens wel even ter verduidelijking als je een pocketbike via het internet aanschaft en de dealer buiten schot houdt, is het waarschijnlijk dhr blade's bedoeling niet om hier uit te huilen. Ja?

Kevinblade: "En verder iedereen die tips en ervaringen hebben schrijf het hier op en deel het met ons"

Maargoed is dit jou topic dat je even de boel verduidelijkt?

Je kan best een internet ding aanschaffen en als deze met een simpele mod wel fatsoenlijk functioneerd lijkt me dit een ervaring niet dan?
Git nie bestit nie!

Ik ontken alles!

Reg. datum:
29 jul. 2010
quote:
kevinblade schreef op 02 januari 2012 @ 14:03:

[...]

Eerste wat je eigenlijk even moet doen is of een Hank koppeling erin zetten, zijn alleen de schoentjes of een fabrieksmerk, maar die chineesjes verbranden al met starten.

Dat van die Hank koppeling dat is waar ook, ik heb al dat de lucht optimaal bij het koppelingshuis kan komen. Nu zit ik alleen idd met die gewichtjes en ik moet nog even kijken hoe het met mn voering is maar die zal wel verglaasd zijn.
Git nie bestit nie!

Reg. datum:
24 jul. 2005
.verboden-minibikes_small.jpg
ST1100 ABS/TCS-CBS & KLV1000 Supersic #58

Reg. datum:
14 jan. 2008
quote:
kevinblade schreef op 02 januari 2012 @ 14:03:

[...]

Haha vroeger zat ik daar heel veel op die site. Xigh heette ik daar. Ik denk dat uiteindelijk dat de reden is geweest dat ik motor ben gaan rijden. Grappig hoe lang dat alweer geleden is eigenlijk. Voel me ineens oud.

Reg. datum:
14 jan. 2008
http://www.youtube.com/watch?v=7T0wbO9DMyQ

Dit is meestal genoeg om mensen enthousiast te maken voor rijden op die dingen ;)

Reg. datum:
24 jul. 2005
Zeg nou eerlijk. Het ziet er toch niet uit _O- fun5.jpg
ST1100 ABS/TCS-CBS & KLV1000 Supersic #58

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
quote:
Laagvliegert schreef op 02 januari 2012 @ 15:03:

Staan er heel veel op marktplaats, maar die chineesjes zijn niet zo geweldig, al heb je er wel kwaliteit verschillen in, maar een gebruikte Blata Elite koop je voor nog geen €.500,00.
En een gebruikte chinees rond de €.150.00.
Deze kan je met behulp van goede onderdelen prima rijdbaar maken, begin zowiezo met de koppeling en veertjes.

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
Hier een foto en een filmpje

http://youtu.be/5Eb2He8YBKY

Om een indruk te geven over het indoor rijden, zelfs mannen van 59 jaar oud rijden om de snelste rondetijdenKevin door de bocht.jpg

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
quote:
RAPTOR88 schreef op 02 januari 2012 @ 15:30:

[...]

Kevinblade: "En verder iedereen die tips en ervaringen hebben schrijf het hier op en deel het met ons"

Maargoed is dit jou topic dat je even de boel verduidelijkt?

Je kan best een internet ding aanschaffen en als deze met een simpele mod wel fatsoenlijk functioneerd lijkt me dit een ervaring niet dan?

Jammer van enkele negatieve reacties die op de persoon worden gespeeld, maar ik zit hier op het forum om mede motorrijders beter wegwijs te maken alleen kan gelukkig niet iedereen het met mij eens zijn.
Waar weer on topic.

Ook een chineesje die je via internet koopt moet je wel wat aanpassen en er zijn ook geen dealers van die deze dingen verkopen.
Maar wat ik al zei koppeling is wel belangrijk en gooi er een goede ketting onder €.15.00 en een setje PMT racebandjes en dan rij je fris en fruitig in de rondte.
Als je het dan heel erg leuk vind dan kan je altijd nog overgaan op een fabrieksmotor.
Deze heb ik er 2 van voor mijn zoon ( 11 jaar ) de Blata Ultima
Praat je over carbon voorvork, achterframe en plaatwerk en radiale hydraulische voorrem en achter een normale hydraulische rem en een multi instelbare stuurdemper.
Maar zo,n ding kost wel rond de €.4000.00 |( |( |( Blata Ultima.jpg

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
quote:

Had ik al gezien maar was alweer 6 jaar oud en zeer verouderd. in de pocketbike wereld is erg veel veranderd door de laatste jaren heen, en mijn insteek is om hier meer mensen warm te maken om in de winter en zomer lekker te racen met de pocketbikes, en omdat ik merk dat er veel onwetendheid is heb ik maar een nieuwe geopend.

En 6 jaar geleden kon je overal zo,n ding kopen en je kreeg ze zelfs bij een pak wasmiddel, maar nu zijn er geen dealers meer voor de chineesjes en de fabrieksmotoren worden steeds mooier en beter.

Snapte jonguh :j
kevinblade wijzigde dit bericht op maandag 02 januari 2012 17:41 (15%)

Ik ontken alles!

Reg. datum:
29 jul. 2010
quote:
kevinblade schreef op 02 januari 2012 @ 17:33:

[...]

Jammer van enkele negatieve reacties die op de persoon worden gespeeld, maar ik zit hier op het forum om mede motorrijders beter wegwijs te maken alleen kan gelukkig niet iedereen het met mij eens zijn.
Waar weer on topic.

Ook een chineesje die je via internet koopt moet je wel wat aanpassen en er zijn ook geen dealers van die deze dingen verkopen.
Maar wat ik al zei koppeling is wel belangrijk en gooi er een goede ketting onder €.15.00 en een setje PMT racebandjes en dan rij je fris en fruitig in de rondte.
Als je het dan heel erg leuk vind dan kan je altijd nog overgaan op een fabrieksmotor.
Deze heb ik er 2 van voor mijn zoon ( 11 jaar ) de Blata Ultima
Praat je over carbon voorvork, achterframe en plaatwerk en radiale hydraulische voorrem en achter een normale hydraulische rem en een multi instelbare stuurdemper.
Maar zo,n ding kost wel rond de €.4000.00 |( |( |( [afbeelding]

Dit was niet tegen jou ... ik citeerde jouw stukje tekst even om me duidelijk te maken tegen een ander persoon, misschien was de indeling van mn tekst wat krom. :+

Edit: wel een super gaaf ding!
RAPTOR88 wijzigde dit bericht op maandag 02 januari 2012 18:41 (1%)
Git nie bestit nie!

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
Ging mij hier meer om

totaal of topic *O*

Reg. datum:
07 dec. 2006
he luek zn topic en ik heb direct een vraag zn blata replica mag je daar ookonk mee rijden ??

motorverslaafde

Reg. datum:
01 okt. 2003
quote:
loodgietertje schreef op 02 januari 2012 @ 20:43:
he luek zn topic en ik heb direct een vraag zn blata replica mag je daar ookonk mee rijden ??

Nee het NK is alleen toegelaten voor fabrieks motoren en de zelfbouw klassen.
Kijk maar op www.rap-holland.nl

Je mag wel indoor ermee rijden.
Ik ben ook druk bezig om een soort indoor competitie te gaan organiseren verdeeld over enkele indoorbanen en dan ook een klasse te maken voor chineesjes.
Het probleem is namelijk zo dat een chinees geen kans maakt tegenover de fabrieksmerken al rij je nog zo goed, dat is een dag en nacht verschil.

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.