GSXR 1100 Met VFR 750 Enkelzijdige Achterbrug

bikertje20

Rookie
28 jul 2008
12
0
weetnietmeeer
Hallo
Ik ben bezig met het inbouwen van een VFR 750 Enkelzijdige Achterbrug
in mijn Gsxr 1100 nu ben ik tegen het volgende probleem opgelopen hoe kan ik dit het beste oplossen?(zie foto) ;)



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da hoeft niet zo dik hoor, we kunnen het anders ook wel lezen... Plaatje zegt meer dan 1000 woorden, maar zonder plaatje willen woorden nog wel eens helpen om de bedoeling te begrijpen :)
 
Laatst bewerkt:
Makkelijkste is uploaden naar bijvoorbeeld www.imageshack.us.

Dan de link Kopieren en hier plakken, als je wil dat we het plaatje gelijk zien, tussen
'tags'. Dus zo:
.

Als je dat met een daadwerkelijk plaatje doet, krijg je dat, een plaatje.
 
Laatst bewerkt:
Nou vooruit je doet je best :+

[hier stonden de plaatjes]

Beetje onhandig dat je de ene in cm en de andere in mm meet, maar ik begrijp dat je 243mm binnen 238mm te passen? Blijf van de achterbrug af, aan het frame zie je aan de binnenkant twee 'uitsteeksels' waar de brug tussen moet, daar moet je in totaal 5mm van af slijpen. Houd wel rekening met eventuele offsets die ze kunnen hebben, maar als ze allebei gewoon 'midden' bedoeld zijn is het 2,5mm aan elke kant.


Wordt nog leuk als je bij de vering aankomt :+
 
Laatst bewerkt:
Nou vooruit je doet je best :+

[afbeelding]
[afbeelding]

Beetje onhandig dat je de ene in cm en de andere in mm meet, maar ik begrijp dat je 243mm binnen 238mm te passen? Blijf van de achterbrug af, aan het frame zie je aan de binnenkant twee 'uitsteeksels' waar de brug tussen moet, daar moet je in totaal 5mm van af slijpen. Houd wel rekening met eventuele offsets die ze kunnen hebben, maar als ze allebei gewoon 'midden' bedoeld zijn is het 2,5mm aan elke kant.


Wordt nog leuk als je bij de vering aankomt :+

logischer pas pas je toch de brug aan op het frame?

zie met even slijpen aan die vlakken het maar eens strak pas te krijgen. :)
 
Ieder z'n ding, ik geef de voorkeur aan een massief stukkie staal/alu wat korter werken, heb je uberhaupt geen gedoe met lagers die je weer pas moet krijgen. Wat me ook nog niet helemaal duidelijk is, is waarom dit moeilijker zou zijn dan het aanpassen van de achterbrug...
 
Als er ruimte is om de lagers er verder in te tikken(is soms zo)dan is dat mooier en anders het frame aanpassen.Wel zorgen dat je de bussen weer mooi vlak krijgt ja.
 
ik ga het frame aan passen
hoe dat weet ik nog niet ga morge ff kijken bij de.. GAMMA ;)
waarom het frame?
omdat ik geen zin heb om de lager er uit te hookuspokusse
thx voor jullie mee denken maak wel een foto


Lagers hoeven er niet uit misschien,had laatsten ook een te brede brug,moest in smaller gsxr frame .Kon de lagers aan beide kanten voorzichtig doortikken,daar was ruimte voor kwa lagerpassing.(Is lang niet altijd zo!)
Aan beide kanten 5mm alu afgeslepen van de brug,lagers even goed schoonblazen weer invetten,klaar!Als dat niet kan zeker voor het frame kiezen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Nadat ik ff de reacties (bijna geen goede en veel slechte) heb doorgelezen kan ik je alleen adviseren om de standaard brug te laten zitten.
Mocht je toch de enkelzijdige brug erin willen hebben, breng hem dan weg naar een vakkundig persoon met gereedschappen die dit aankunnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan