Motor-Forum -

Log in
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Select Forum

Het grote suzuki V-strom topic deel 2

Pagina's:
«
»

DÉ schorpioen

Reg. datum:
01 aug. 2004
quote:
ToniBraxton schreef op 10 augustus 2012 @ 17:33:
Morgen ga ik ook weer eens aan de slag met het turbulentie gebeuren.
Ik heb nog zo'n origineel sport ruitje liggen van suzuki, die gaat er weer op:
[afbeelding]
Alleen laat ik deze keer de madstad eraf....kijken hoe dat is.
Ben benieuwd of het überhaupt past met die hele zwik navigatie rommel erop :P

De mijne is een standaard ruitje, afgezaagd en gespoten. Maar wel precies zo afgezaagd, dat de navi netjes uit de wind en achter het ruitje blijft zitten :)
Als het niet zou bevallen, kan gewoon de vario ruit er weer op gelukkig.
Mito '91|ZX6R '98|Z750 '06|ZX9R '03|GSX400F '86|GS500E '92|ZXR 750 '90|ZX9R '95|GSX400E '85
KLE500 '93|R1100GS '97
|DL650 "Black Rhino" '06
A dirty mind is a Joyce forever

Kleine Knarie

Reg. datum:
28 mrt. 2010
https://dl.dropbox.com/u/2075509/GGA-V-Strom.jpg

It's mine! Zojuist samen met mn vriendin op haar motor opgehaald. *O*

En dan nu net de auto naar de efteling door, beetje jammer dat ik nog niet kan rijden nu.. -O-
Oxi wijzigde dit bericht op maandag 13 augustus 2012 07:34 (33%)

V-Strom DL650 K5

Reg. datum:
23 mrt. 2010
quote:
Oxi schreef op 11 augustus 2012 @ 11:40:
https://www.dropbox.com/s...2012-08-11%2011.06.07.jpg

En dan nu net de auto naar de efteling door, beetje jammer dat ik nog niet kan rijden nu.. -O-

Gefeliciteerd nog ;) krijg je nu alleen maar *D foto's vanuit de efteling? ;)

V-Strom DL 1000 '05

Reg. datum:
06 dec. 2006
quote:
Oxi schreef op 11 augustus 2012 @ 11:40:
https://www.dropbox.com/s...2012-08-11%2011.06.07.jpg

Netjes! :}

Ik heb net een zijkoffer rekje gemonteerd, nu nog koffers :+
Miljonairs die anderhalf uur op een grasveld een opgeblazen koe rond schoppen...

Kleine Knarie

Reg. datum:
28 mrt. 2010
Ik merk al meteen dat de motor nog steeds te hoog is. -O- Dus ik ga snel kijken voor een verlaagd zadel want ik ben er nog niet gerust op.

Hij rijdt verder wel erg lekker, heerlijk blok zit er in zeg. Echt genieten kan ik pas na 1000km want onder de 5000rpm betekent 100 op de snelweg, rustig optrekken en continu schakelen. :P

Nothing less than a Japanese S

Reg. datum:
22 sep. 2005
Verlaagd zadel scheelt wel, al is het eigenlijk voornamelijk smaller tussen de benen bij het staan waardoor je makkelijker bij de grond komt met je voeten.
RF1100R projectje

Reg. datum:
22 sep. 2005
Je woont wat uit de buurt ander mocht je die van mij wel ff proberen om te kijken of het voor je werkt.
RF1100R projectje

Kleine Knarie

Reg. datum:
28 mrt. 2010
Bedankt voor het aanbod in ieder geval, maar ik kom echt nooit in de buurt van Groningen. Ik ga eerst zelf proberen door voorspanning op voorvorkpoten en achterveer te verlagen. Naar wat ik begrepen heb beïnvloedt dat alleen de hoogte en niet de vering/demping.

Als het te hoog is kan ik moeilijk de boot in gaan met een nieuw verlaagd zadel. Het scheelt allicht iets, ook al is het mogelijk niet genoeg. :)

V-Strom DL 1000 '05

Reg. datum:
06 dec. 2006
Als je zoiets wil doen, dan kan je denk ik beter de voorpoten iets doorsteken en (andere) dogbones achter plaatsten.
Miljonairs die anderhalf uur op een grasveld een opgeblazen koe rond schoppen...

Kleine Knarie

Reg. datum:
28 mrt. 2010
Heb ik al :$

V-Strom 650A

Reg. datum:
17 feb. 2008
Kijk dan eens naar iets van Hyperpro. Kost wat, maar dan heb je en betere veren en dempers en je kunt zelf de hoogte bepalen. Enige is wel dat een jiffy en middenbok ook aangepast moeten worden, wil je die nog veilig kunnen gebruiken.
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan"

Reg. datum:
22 sep. 2005
Je moet idd er wel rekening mee houden dat een ernstig verlaagde motor vrijwel niet op de middenbok te krijgen is. Hij moet namelijk flink veel verder de lucht in, of je moet ook een kortere middenbok kunnen scoren.
RF1100R projectje

Reg. datum:
17 mrt. 2003
Hoe laag moet ie worden dan?
Ik ben 1.65 en ik heb alleen de voorpoten ca. 2 cm. door laten steken en achter de motor lager gezet dmv. de stelknop.
Ik kom nu met beide voeten met m'n tenen aan de grond en dat is voldoende (behalve in het mulle zand).
Wil ik stabieler staan, dan zet ik m'n linkervoet plat op de grond en de rechter op de rem.
Dit doe ik al jaren bij alle motoren die ik gehad heb een heb er zelden problemen mee.
Ik denk dat je gewoon moet gaan proberen.
Yamaha FJ1200 zijspan, Suzuki VStrom Black Rattus, Yamaha FJ1200, Honda GL650 Silverwing, miniratbike

Kleine Knarie

Reg. datum:
28 mrt. 2010
Je hebt gelijk, ik wen er ook met de dag steeds beter aan. Dus op dit moment is de voorvork 2cm doorgestoken, achter langere dogbones en ik heb door middel van de voorspanning de motor voor+achter verlaagd. Ik kan nu tegelijk de bal van beide voeten op de grond krijgen. Het is een gloednieuwe motor dus hij moet nog in zijn vering zakken. Voorlopig kijk ik het in ieder geval even aan. :) (Ik ben 1,69m trouwens)

Deze week nog even een kofferrek erop en mijn navigatie goed aansluiten op een relais en dan ben ik er voorlopig wel ff klaar mee. :P

Ik geniet er in ieder geval elke dag van!

DL650 V-strom

Reg. datum:
27 nov. 2003
Hallo Vstrommers!

Even voorstellen wie ik ben. Zal wel meer rond dit topic gaan hangen :D

Joris, 26 jaartjes oud en woon omgeving Hilversum.
Na meerdere soorten motoren te hebben gehad als tour sport en supersport maar ook supermotard, was het tijd voor wat anders. Ik wilde meer rechtop zitten en ik
wil een motorvakantie met mijn vriendin maken. Zodoende kwam ik al snel bij een Vstrom terecht. Enkele proef gereden en ook daadwerkelijk eentje in smetteloze staat gekocht. Motor komt uit 2005 en heeft 4800km gereden :9 Alles klopte, elk jaar netjes zijn onderhoud gehad en de prijs was zeer scherp. Morgen ga ik de motor ophalen !!

De motor is vrij standaard op handkappen en middenstandaard na. Ik krijg er nog een gear indicator bij dus die zal ik voor de leuk monteren.
To do list:
Hoger kuipruitje
Valbeugels
Carterbeschermer

Motor:
http://img405.imageshack.us/img405/9238/img20120813151547.jpg

Grt :W
Suzuki GS500 > Suzuki SV650S > Aprilia RSV1000R & Suzuki GSX1100G > Suzuki DRZ400SM & BMW F650GS > Suzuki DL650 V-Strom

Reg. datum:
22 sep. 2005
Welkom, de mijne was destijds ook van 2005 met wel 3600 km op de teller. Had alleen een keer in het grind gelegen.
RF1100R projectje

DL650 V-strom

Reg. datum:
27 nov. 2003
quote:
V-TWim schreef op 16 augustus 2012 @ 13:22:
Welkom, de mijne was destijds ook van 2005 met wel 3600 km op de teller. Had alleen een keer in het grind gelegen.

Bedankt :Y
Wel echt geluk gehad met deze vondst. De verkoper had nog 6 mensen wachtende na mij die interesse hadden _O-

Maar meteen een vraagje. Als ik op de snelweg rijd dan gaat mn koppie alle kanten op. Iemand nog goede tips voor een kuipruitje voor mijn bijna 2 meter lengte? Ik lees al op het vstrom forum dat het nog best lastig schijnt te zijn
Suzuki GS500 > Suzuki SV650S > Aprilia RSV1000R & Suzuki GSX1100G > Suzuki DRZ400SM & BMW F650GS > Suzuki DL650 V-Strom

F800GS + WR250R

Reg. datum:
16 mei. 2006
quote:
Herr.ik. schreef op 16 augustus 2012 @ 13:28:

[...]

Bedankt :Y
Wel echt geluk gehad met deze vondst. De verkoper had nog 6 mensen wachtende na mij die interesse hadden _O-

Maar meteen een vraagje. Als ik op de snelweg rijd dan gaat mn koppie alle kanten op. Iemand nog goede tips voor een kuipruitje voor mijn bijna 2 meter lengte? Ik lees al op het vstrom forum dat het nog best lastig schijnt te zijn

Al een andere stand van de ruit geprobeerd?
Andere spiegels schijnt de turbulentie ook te verminderen.
Flip-up vario dingetje doet zijn werk ook prima.
Fat people are harder to kidnap.

DL650 V-strom

Reg. datum:
27 nov. 2003
quote:
SV_Patrick schreef op 16 augustus 2012 @ 13:59:

[...]

Al een andere stand van de ruit geprobeerd?
Andere spiegels schijnt de turbulentie ook te verminderen.
Flip-up vario dingetje doet zijn werk ook prima.

Ik zal met de instellingen van t ruitje gaan spelen en een keer rijden zonder spiegels om het te ervaren! :Y

DL650A L2

Reg. datum:
02 jan. 2004
Welkom bij de Strommers Joris. Een mooie DL heb je op de kop getikt. Een carterplaat en valbeugels zullen hem nog mooier, oftewel stoerder maken. Veel plezier, zal wel ff wennen zijn na een DRZ.

DL650 V-strom

Reg. datum:
27 nov. 2003
quote:
Aad900 schreef op 16 augustus 2012 @ 15:25:
Welkom bij de Strommers Joris. Een mooie DL heb je op de kop getikt. Een carterplaat en valbeugels zullen hem nog mooier, oftewel stoerder maken. Veel plezier, zal wel ff wennen zijn na een DRZ.

Tnx *D

Het leuke was dat ik een maand geleden voor het eerst op een Vstrom ging rijden mij een motorzaak. Ik kom daar aan en dr was van alles mis met de motor ;roest, slappe ketting, lage bandenspanning, lege accu, sleutel vast in contactslot noem maar op..

Maar toch een stuk gereden om de Vstrom te ervaren. Wat een rampenmotor was dat zeg. Reed echt voor geen meter. Bleek dus dat de motor uit Italie kwam. 20K op de teller en uit 2005. Die kmstand geloofde ik dus niet. Maar mijn eerste indruk van een Vstrom was dus niet heel optimistisch. En toen ging ik op deze rijden en ik was de oprit nog niet eens af of ik wist al dat dit hem ging worden *O* Wat een wereld van verschil. Alles voelde goed. Schakelen, remmen accelereren, allemaal goed!
Dus ik ben heel erg blij *D

DL650A L2

Reg. datum:
02 jan. 2004
Ja ook tussen de V-Stroms zitten slechte exemplaren of beter gezegd slecht onderhouden exemplaren. Maar jij hebt gelukkig, net als de meesten van ons, gewoon een hele fijne Strom *O*

Kleine Knarie

Reg. datum:
28 mrt. 2010
Ze kunnen echt heerlijk rijden. :)

Ik heb gisteren de stroomvoorziening gefixt voor mijn navigatie. Ik had er al een kabelboom (relais, zekering en 3 connectoren voor 3 apparaten) voor die ik uit mijn vorige motor heb genomen, moest alleen nog een schakeldraad aansluiten. Die heb ik in een losse connector in de kont van de motor kunnen frotten. Het contact is stevig, kortsluiting onmogelijk en heb niet iets in de bestaande kabelboom hoeven doen (handig ivm garantie).

Ben wel blij dat ik niet naar de verkopende dealer heb geluisterd wat betreft een nieuw topkofferrek om mijn oude Monolock E450 koffer te kunnen gebruiken. Hij stelde voor om een willekeurig Givi topkofferrek te kopen en hem dan gaten te laten boren in de houder op de V-Strom. Termaat daarentegen kwam met de goede plaat aanzetten die gewoon erop geschroefd kan worden. _O- Helaas was hij niet op voorraad, maar dat mag de pret niet drukken aangezien het zelfs goedkoper is.

https://dl.dropbox.com/u/2075509/V-Strommie_gemaal.jpg
Oxi wijzigde dit bericht op donderdag 16 augustus 2012 18:10 (8%)

Reg. datum:
06 jun. 2003
quote:
Herr.ik. schreef op 16 augustus 2012 @ 15:30:

[...]

Tnx *D

Het leuke was dat ik een maand geleden voor het eerst op een Vstrom ging rijden mij een motorzaak. Ik kom daar aan en dr was van alles mis met de motor ;roest, slappe ketting, lage bandenspanning, lege accu, sleutel vast in contactslot noem maar op..

Maar toch een stuk gereden om de Vstrom te ervaren. Wat een rampenmotor was dat zeg. Reed echt voor geen meter. Bleek dus dat de motor uit Italie kwam. 20K op de teller en uit 2005. Die kmstand geloofde ik dus niet. Maar mijn eerste indruk van een Vstrom was dus niet heel optimistisch. En toen ging ik op deze rijden en ik was de oprit nog niet eens af of ik wist al dat dit hem ging worden *O* Wat een wereld van verschil. Alles voelde goed. Schakelen, remmen accelereren, allemaal goed!
Dus ik ben heel erg blij *D

Herkenbaar. Zo ging het met mijn proefrit op V-strom ook.
Suzuki DL650 V-Strom | Yamaha FJ1200 | Yamaha XJ600S Diversion

V-Strom DL650 K5

Reg. datum:
23 mrt. 2010
quote:
Fully schreef op 16 augustus 2012 @ 18:04:

[...]

Herkenbaar. Zo ging het met mijn proefrit op V-strom ook.

Ik liet hem afslaan bij het wegrijden vanaf de oprit van de verkoper :+

Pagina's:
«
»
Volgende pagina ›
Select Forum

© 2001-2013 Motor-Forum - Powered by React - Hosting by True - Served by Webserver 2

Cookies?Motor-Forum maakt gebruik van cookies. Klik hier voor meer informatie.