KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Erwin, met je oren is misschien wat mis maar met je ogen zeker niet. :+

Inderdaad een 990 blok wat met carbs gemonteerd gaat worden.
En dat gaan de keihin fcr 41 mm worden.
Er wordt op dit moment door Andre V gekeken of het wijs is om nog wat andere dingen aan het blok te doen voor ik het erin hang.
Koppen flowen sdr nokkenassen erin sdr zuigers erin zodat het max toerental omhoog kan.
Wat wel zeker is zijn deze jongens. :9[afbeelding]




Wat de teller betreft vrees ik dat je gelijk hebt, dus moet ik een nette manier zien te vinden om mijn oude teller terug te plaatsen.
Op dit moment is mijn grootste probleem het contact slot want dat zit op de nieuwe unit op een andere plaats.
Ik zal wel tegen meer problemen aanlopen. |(
Heb ook de voorpoten van een super duke erin gezet en bij wp wordt de achter veer verbouwt met als doel de motor te verlagen, ( hoef ik niet meer bij stilstaan de teentjes te gebruiken )
Als alles lukt wat ik in mijn hoofd heb dan staat er een naked bike met een sm look waar ik nog een paar jaar mee vooruit kan zonder me te vervelen. :z

Als ik zie wat ktm de laaste tijd kwa nieuwe motors op de weg zet kan ik alleen maar zegen allemans vrienden en geen hardcore fun bike`s meer dus bouw ik hem zelf maar.
Al blijf ik met spaning wachten op de 1190 SMR.


Waar heb je die filters gekocht?? Zijn deze direct voor op de 950 carbs?
 
Ik wilde een gloednieuwe (had ook een nog jonge inruiler), vandaar. Maar deze tweedehandse reed absoluut super en zag er ook nog eens puntgaaf uit, zeer zeker van een liefhebber geweest.


Ik kan voor de prijs van de sm-r uit Venlo kiezen uit 3 sm-r's.
1. die uit Venlo zonde akra's en 12.000km
2. die van Andre motors Met akrapovic uitlaten en net 1000km
3. een splinter nieuwe met akra's ook.

Nieuwe lijkt mij dan de beste optie!
 
Ik kan voor de prijs van de sm-r uit Venlo kiezen uit 3 sm-r's.
1. die uit Venlo zonde akra's en 12.000km
2. die van Andre motors Met akrapovic uitlaten en net 1000km
3. een splinter nieuwe met akra's ook.

Nieuwe lijkt mij dan de beste optie!

moet je wel ff bedenken dat die splinternieuwe het 2012-model is en qua onderdelen minder uitgevoerd is dan het 2011 model.
 
Waar heb je die filters gekocht?? Zijn deze direct voor op de 950 carbs?

Filters gaan niet passen op onze carbs. ( is een compleet set incl carbs )
Maar als alles goed gaat met mijn verbouwing hou ik nog een motor hooliganbox over speciaal voor de 950.
Ik verkoop alleen pas na de verbouwing.
Dus effe geduld nog, of een nieuwe bestellen.
 
Het is het 2011 model, een overjarig model dus.
vandaar die prijs ook..

Laat me even weten waar je die nieuwe 2011 inclusief akra's kunt krijgen voor die prijs, voor dat geld is een maat van me nog geinteresseerd. Ik hoor van je,

grtz, Tok
 
Filters gaan niet passen op onze carbs. ( is een compleet set incl carbs )
Maar als alles goed gaat met mijn verbouwing hou ik nog een motor hooliganbox over speciaal voor de 950.
Ik verkoop alleen pas na de verbouwing.
Dus effe geduld nog, of een nieuwe bestellen.


Dan hoor ik dat wel... :)
 
Rob, op het lc8 forum staat een heel topic met foto`s hoe je het moet doen.
Volgens mij gemaakt door onze vriend Kazz.
Het is makkelijk zat dus waarom zou je het in een dure garage laten doen.
En anders effe een ritje vlaardingen maken dan doen we het gelijk en zetten we de sommerdoors en het dna luchtfilter gelijk erin.
Als je dan zorgt dat je de sas afdek plaatje hebt zetten we die er ook gelijk op.
Volgens mij heb je al een bestelling lopen bij sommer dus kan je die gelijk mee laten komen.
Daarna een pro factory kit erin ( ander naalden en sproeiers ) bij Verpalen op de bank de juiste settings zien te vinden en dan knallen.
Niet VOLGAS want dan leg je met je rug op het asfalt. _O-

Ik zal het forum eens uitpluizen.
Ik vind het alleen geen gebruiksvriendelijk forum om te zoeken.

En ik houd me aanbevolen als je me wilt helpen.
Jij woont toch behoorlijk dichterbij dan Kazz.
 
Het is het 2011 model, een overjarig model dus.
vandaar die prijs ook..

Hoi Maxm,

nogmaals de vraag, kun jij me vertellen waar ik die model 2011 smr incl. akra-uitlaten kan krijgen voor die prijs, die maat van me heeft serieus interesse!

Grtz, Tok
 
Hmm, heb de mijne volgende week zaterdag. Ga er wel op letten. Denk dat het iets tijdens de eerste km's. Bovendien kunnen ze bij het eerste beurtje ook even de boel uitlezen om dit op te lossen? Misschien is er n nieuwe mapping beschikbaar? Kan je zien op ktm.com :).

Ik was vanochtend nog even bij goedhart en toen zag ik een hele mooie witte smt staan, met een toerruit, witte velgstriping en een kofferrek. Kan je nog wachten tot zaterdag? *D
 
Erwin, met je oren is misschien wat mis maar met je ogen zeker niet. :+

Inderdaad een 990 blok wat met carbs gemonteerd gaat worden.
En dat gaan de keihin fcr 41 mm worden.
Er wordt op dit moment door Andre V gekeken of het wijs is om nog wat andere dingen aan het blok te doen voor ik het erin hang.
Koppen flowen sdr nokkenassen erin sdr zuigers erin zodat het max toerental omhoog kan.
Wat wel zeker is zijn deze jongens. :9[afbeelding]





Wat de teller betreft vrees ik dat je gelijk hebt, dus moet ik een nette manier zien te vinden om mijn oude teller terug te plaatsen.
Op dit moment is mijn grootste probleem het contact slot want dat zit op de nieuwe unit op een andere plaats.
Ik zal wel tegen meer problemen aanlopen. |(
Heb ook de voorpoten van een super duke erin gezet en bij wp wordt de achter veer verbouwt met als doel de motor te verlagen, ( hoef ik niet meer bij stilstaan de teentjes te gebruiken )
Als alles lukt wat ik in mijn hoofd heb dan staat er een naked bike met een sm look waar ik nog een paar jaar mee vooruit kan zonder me te vervelen. :z

Als ik zie wat ktm de laaste tijd kwa nieuwe motors op de weg zet kan ik alleen maar zegen allemans vrienden en geen hardcore fun bike`s meer dus bouw ik hem zelf maar.
Al blijf ik met spaning wachten op de 1190 SMR.

Gaaf project. Zou zelf alleen niet meer vermogen nodig hebben, hij heeft orgineel al meer power dan ik echt aan kan. Maar mooi project! ben benieuwd naar het eindresultaat.
 
Laatst bewerkt:
Meer vermogen heb ik ook niet nodig.
Tis meer zo iets van met goede spulletjes iets unieks neerzetten.
Dat de standaard prestaties en het uiterlijk beter en mooier worden is alleen maar meegenomen.
Ik ga er ook geen haast klus van maken als hij van de zomer klaar staat is het vroeg zat.
Voor dit voorjaar heb ik nog een duke 690 klaarstaan.
`T leven is zo slecht nog niet. :)
 
Ik was vanochtend nog even bij goedhart en toen zag ik een hele mooie witte smt staan, met een toerruit, witte velgstriping en een kofferrek. Kan je nog wachten tot zaterdag? *D

Nee! :D Maar het is nog maar twee nachten slapen. Ben erg benieuwd! Wordt zaterdag ook redelijk weer (voor deze tijd van het jaar) en dat komt mooi uit :). Ga meteen de dag wat km's maken ;)
 
Meer vermogen heb ik ook niet nodig.
Tis meer zo iets van met goede spulletjes iets unieks neerzetten.
Dat de standaard prestaties en het uiterlijk beter en mooier worden is alleen maar meegenomen.
Ik ga er ook geen haast klus van maken als hij van de zomer klaar staat is het vroeg zat.
Voor dit voorjaar heb ik nog een duke 690 klaarstaan.
`T leven is zo slecht nog niet. :)

Zal moeilijk kiezen worden tussen dat mooie speelgoed als het zonnetje gaat schijnen :)
 
Nieuwe carbon toeters en bellen binnen uit de heimat!

Extended rear hugger & speciaal gemaakte extended front fender 8-)

Dit weekend ff erop schroeven *O*
full
 
Nee! :D Maar het is nog maar twee nachten slapen. Ben erg benieuwd! Wordt zaterdag ook redelijk weer (voor deze tijd van het jaar) en dat komt mooi uit . Ga meteen de dag wat km's maken

Ik ga zaterdag ook maar eens buuten bij Goedhart, ben benieuwd naar jouw SMT! Wellicht dat ik hem nog even spot.

Nog een mooi setje akra's eronder laten leggen? Ze hebben er één voor € 1.200,- geloof ik. Als ik nu even € 1.200,- had dan wist ik het wel })

Veel plezier er mee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan