KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als dim en grootlicht xenon is, dan past het niet. Die systeem heeft dikke magneet aan de lamp, die schuiven de lamp een stuk naar achteren (grootlicht) en naar voren (dimlicht). Er is bij 990 SM en SMR domweg geen ruimte voor die magneet in koplampkap. KTM heeft al de ruimte heel efficient benut. Bij SM-T en 950 SM (?) geen enkele probleem.

Dus misschien die van alleen dimlamp en of Xenon-dimlamp met halogeen grootlicht.
Vind geen porum aan.

Je kan ook Philips Xtreme Power nemen. Het scheelt al iets. Maar ik rij toch weinig in donker.
Ik zal wel eens met alternative peertjes spelen... iig bedankt.
 
Ik heb zelf Osram Nightbreaker Plus erin gedaan (ook in de R80). Dat scheelt enorm. Xenon vond ik allemaal te omslachtig, al heb ik al eerder de hele voorkant eraf gehad i.v.m. navigatie inbouw en gear indicator.
Vette hugger trouwens en bedankt voor de tip.
 
Misschien wel leuk om te weten....
Mijn accu was helemaal dood, wat mijn eigen schuld was trouwens.
Ik dacht nou dan ga ik meteen voor iets goeds... een super B accu erin en nooit meer problemen.
Blijkt dat kreng gewoon te weinig vermogen te hebben om te kunnen starten.
Terug naar Verpalen dus, en die hebben een super B bedoeld voor een 1200GS besteld.
Blijkt deze weer te groot voor de smr (wat betreft formaat).
Nu heeft Verpalen zich boos gemaakt richting super B en is super B nu een accu speciaal voor de smr aan het maken.
Best cool maar duurt wel lang.
Deze week krijg ik te horen hoe ver ze ermee zijn.

Ondertussen kan ik niet rijden, wel balen met dit mooie winter weer :(
 
Misschien wel leuk om te weten....
Mijn accu was helemaal dood, wat mijn eigen schuld was trouwens.
Ik dacht nou dan ga ik meteen voor iets goeds... een super B accu erin en nooit meer problemen.
Blijkt dat kreng gewoon te weinig vermogen te hebben om te kunnen starten.
Terug naar Verpalen dus, en die hebben een super B bedoeld voor een 1200GS besteld.
Blijkt deze weer te groot voor de smr (wat betreft formaat).
Nu heeft Verpalen zich boos gemaakt richting super B en is super B nu een accu speciaal voor de smr aan het maken.
Best cool maar duurt wel lang.
Deze week krijg ik te horen hoe ver ze ermee zijn.

Ondertussen kan ik niet rijden, wel balen met dit mooie winter weer :(

motobatt erin. 50 euro per stuk en 20% meer vermogen dan standaard. ik rij er nu met volle tevredenheid de winter mee door. start elke dag zonder centje pijn.
 
Misschien wel leuk om te weten....
Mijn accu was helemaal dood, wat mijn eigen schuld was trouwens.
Ik dacht nou dan ga ik meteen voor iets goeds... een super B accu erin en nooit meer problemen.
Blijkt dat kreng gewoon te weinig vermogen te hebben om te kunnen starten.
Terug naar Verpalen dus, en die hebben een super B bedoeld voor een 1200GS besteld.
Blijkt deze weer te groot voor de smr (wat betreft formaat).
Nu heeft Verpalen zich boos gemaakt richting super B en is super B nu een accu speciaal voor de smr aan het maken.
Best cool maar duurt wel lang.
Deze week krijg ik te horen hoe ver ze ermee zijn.

Ondertussen kan ik niet rijden, wel balen met dit mooie winter weer :(
Haha goed verhaal... Ik was er al een beetje bang voor. Mooie beloftes van Super B, maar een volledig vervanger van lood/zuur batterijen is er toch nog even niet...
 
Haha goed verhaal... Ik was er al een beetje bang voor. Mooie beloftes van Super B, maar een volledig vervanger van lood/zuur batterijen is er toch nog even niet...

Ja eigenlijk gewoon K*T dus.....

Teeeeeeering duur zo'n super B trouwens, gelukkig hoef ik die grotere niet te betalen ivm het ongemak. Wel goede service van Verpalen.
 
@ BMolenaar: nog lekker gereden zaterdag? Lachen dat ik je nog even tegenkwam bij Goedhart zaterdag!

Hey Noeloe!

Ja was even offline dit weekend, maar heb absoluut lekker gereden! Heb meteen de eerste 175 km gereden en moet zeggen het bevalt me uitstekend! Blok pakt lekker op en het ruitje doet z'n werk. Maar de turbulentie is even wat anders, kan er wel aan wennen (zolang ik muziek op heb) :).

Als het een keer wat beter weer is, een rondje rijden? Zorg ik er wel voor dat ik de 1e 1000 km erop heb zitten zodat het n beetje rijdt :)

Gr, Borre
 
@ bikermans: heb mijn eerste 175 km erop zitten :D. Echt vet! Ben super blij met m'n nieuwe aanwinst. Ik heb ook even gespeeld met het gas. Mij viel ook de lichte dip bij 3500 rpm op. Het is minimaal, maar ik voorzie er ook geen problemen mee. Denk dat dit goed recht te trekken is door n ander uitlaatsysteem en/of mapping en/of luchtfilter. Mij stoort het persoonlijk niet omdat ik er echt op moest letten. natuurlijk het lastige als je maar tot 5000 rpm mag de eerste 1000 KM :D
 
@ bikermans: heb mijn eerste 175 km erop zitten :D. Echt vet! Ben super blij met m'n nieuwe aanwinst. Ik heb ook even gespeeld met het gas. Mij viel ook de lichte dip bij 3500 rpm op. Het is minimaal, maar ik voorzie er ook geen problemen mee. Denk dat dit goed recht te trekken is door n ander uitlaatsysteem en/of mapping en/of luchtfilter. Mij stoort het persoonlijk niet omdat ik er echt op moest letten. natuurlijk het lastige als je maar tot 5000 rpm mag de eerste 1000 KM :D

Oh? Ik mag tot 6500 toeren! Zou dat komen doordat ik een zwarte heb haha. Ja, een Akrapovic met andere mapping schijnt te helpen, maar voor dat geld hou ik de dip wel, geluid bevalt me ook prima zo.
Mooi dat hij tot nu toe zo bevalt in ieder geval. Jij hebt ook die verhoogde ruit toch? Moet je voor de gein even die lage erop zetten, heb ik ook gedaan vorige week. Ik wist niet hoe snel ik die hoge er weer op moest zetten. Maar, van de zomer gaat die er weer op. :)
 
Vergeet niet om bij het inrijden ook af en toe flink gas te geven :)
Niet lang natuurlijk, dan snel opschakelen zodat het toerental onder het gestelde max blijft.

Bij inrijden is het ook de bedoeling dat de zuigerveren flink tegen de wand geduwd worden. En dat gebeurt niet als het gashendel hooguit een fractie open gaat.
 
Vergeet niet om bij het inrijden ook af en toe flink gas te geven :)
Niet lang natuurlijk, dan snel opschakelen zodat het toerental onder het gestelde max blijft.

Bij inrijden is het ook de bedoeling dat de zuigerveren flink tegen de wand geduwd worden. En dat gebeurt niet als het gashendel hooguit een fractie open gaat.
Yups, goed warmrijden blijft het belangrijkst :Y .
Af en toe flink doortrekken en dan uit laten rollen met gas dicht in de versnelling schijnt een hele goeie belasting te geven tijdens het inrijden :)

Ik heb overigens geen moeite gehad met het inrijden... Die 6500rpm is meer dan genoeg om nog een hoop plezier te hebben *O* .
 
Laatst bewerkt:
Ja ik probeer goed af te wisselen, af en toe gas, veel schakelen. En inderdaad, voorlopig gaat het al aardig hard, moet nog oppassen want het verschil met mijn dl650 is nogal groot..
 
Vette hugger trouwens en bedankt voor de tip.

Thanks! Nog 1 tip; lamp vervangen volgens de KTM manier is nagenoeg onmogelijk. Je voorkant zal er vanaf moeten... of je moet een slangenmens kennen ... ?!

Ehhh, bij de SM-T dan, ik weet niet of dit ook geldt voor de SM-R die jij hebt.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend rond 7.20 reed ik op m'n zwarte smt met bevroren vingers vanuit Gouda bij het Terbregseplein, kwam er vanaf de A16 een bikkel met een oranje 2011 smt die later de A13 opging. Iemand van hier?
 
Oh? Ik mag tot 6500 toeren! Zou dat komen doordat ik een zwarte heb haha. Ja, een Akrapovic met andere mapping schijnt te helpen, maar voor dat geld hou ik de dip wel, geluid bevalt me ook prima zo.
Mooi dat hij tot nu toe zo bevalt in ieder geval. Jij hebt ook die verhoogde ruit toch? Moet je voor de gein even die lage erop zetten, heb ik ook gedaan vorige week. Ik wist niet hoe snel ik die hoge er weer op moest zetten. Maar, van de zomer gaat die er weer op. :)

Jep, heb ook de verhoogde ruit. Bevalt me prima. De turbulentie is nog wel een beetje wennen, maar het is stukken beter dan op m'n hornet waar ik met 140 kmh wel echt op was na een lange snelweg rit.

Ohh mag jij tot 6500 rpm? Tegen mij werd gezegd niet hoger dan 5000. Na 500 km mag ik opbouwen en door het toerenbereik gaan, als het blok goed op temperatuur is of course :). 6500 of 5000, maakt me ook niet zoveel uit. Het gaat niet op een of twee honderd rpm komen, het gaat er juist om dat je gematigd opbouwt. :]
 
Thanks! Nog 1 tip; lamp vervangen volgens de KTM manier is nagenoeg onmogelijk. Je voorkant zal er vanaf moeten... of je moet een slangenmens kennen ... ?!

Ehhh, bij de SM-T dan, ik weet niet of dit ook geldt voor de SM-R die jij hebt.

Had de handleiding van het weekend lopen bestuderen en zag dat het idd een lastige klus wordt (als het ooit nodig is). Dus laat ik het zo zeggen: voor de SMT zal het niet makkelijker zijn ;)
 
Had de handleiding van het weekend lopen bestuderen en zag dat het idd een lastige klus wordt (als het ooit nodig is). Dus laat ik het zo zeggen: voor de SMT zal het niet makkelijker zijn ;)

Nou ik weet wat ik kan verwachten...... toch maar eerst even het manual doornemen..
 
Hey Noeloe!

Ja was even offline dit weekend, maar heb absoluut lekker gereden! Heb meteen de eerste 175 km gereden en moet zeggen het bevalt me uitstekend! Blok pakt lekker op en het ruitje doet z'n werk. Maar de turbulentie is even wat anders, kan er wel aan wennen (zolang ik muziek op heb) .

Als het een keer wat beter weer is, een rondje rijden? Zorg ik er wel voor dat ik de 1e 1000 km erop heb zitten zodat het n beetje rijdt

Gr, Borre

Lijkt me leuk! Mag ook wel als je nog aan het inrijden bent hoor :] ! Stuur maar een PB!
 
Heb de SM ingeruild bij Dipi voor een SMT met ABS!

Hopen dat de SMT net zo goed bevalt als de SM.

Ik heb in 2 jaar 12.500 km zonder problemen gereden. Heb het normale onderhoud laten uitvoeren door DIPI, 2 achterbandjes (dunlop) versleten, gemiddels verbruik 1 op 15/16, 1 accu versleten, verder geen gekke dingen.

De Akrapovic uitlaten van de SM komen op de SMT, met wat aanpassing van het achterkantje, zoals omschreven op blad1 van dit topic. De zijkoffers ga ik niet gebruiken, op de SM reed ik al met een topkoffer en dat blijft zo.

Gr. Tomba
full
 
Heb de SM ingeruild bij Dipi voor een SMT met ABS!

Hopen dat de SMT net zo goed bevalt als de SM.

Ik heb in 2 jaar 12.500 km zonder problemen gereden. Heb het normale onderhoud laten uitvoeren door DIPI, 2 achterbandjes (dunlop) versleten, gemiddels verbruik 1 op 15/16, 1 accu versleten, verder geen gekke dingen.

De Akrapovic uitlaten van de SM komen op de SMT, met wat aanpassing van het achterkantje, zoals omschreven op blad1 van dit topic. De zijkoffers ga ik niet gebruiken, op de SM reed ik al met een topkoffer en dat blijft zo.

Gr. Tomba[afbeelding]

Heb je toevallig die Alu zijkoffers die momenteel bij het travel pakket horen over? Zoja, dan wil ik ze graag van je overnemen!!!
 
Heb je toevallig die Alu zijkoffers die momenteel bij het travel pakket horen over? Zoja, dan wil ik ze graag van je overnemen!!!

Nee die bedoel ik niet, van die kleine zijtassen die aan de uitlaten hangen. Waar je nog geen paar schoenen in kwijt kan. ;)

Ik rij met een 40 liter Givi koffer, gaat perfect.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan