KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ten op zicht van de standaard als ik me goed herhinner is het al op lage toeren een wat donkerder geluid en als je de motor flink doortrekt dan klinkt het natuurlijk harder dan normaal maar zonder doppen gaat het goed.
Ik rij normaal met doppen want ik wordt gek van dat wind geruis boven de 80km/h.

@poldermodel id het het geluid is nu ongeveer tussen in en ik hoef me ook niet druk te maken in duitsland want der zit een killer in ;)

Zonder killer rijden vind ik geen optie buiten de bebouwde kom gaat het, maar zodra je een dorp/stad binnen rijd.
Die klappen die uit de uitlaat komen galmen niet normaal tussen de huizen iedereen kijkt me na.
Beetje aandacht leuk maar dit is de verkeerde aandacht.....

En wat dacht je van ophol geslagen paarden, wegvliegende vogels. Het valt me op dat je er zelf minder van hoort omdat de uitlaten onder je zadel zitten. Bij mijn vorige motor een Suzuki SV1000 zaten de uitlaten aan de zijkant en hoor je het zelf veel beter.

Ik rij met ingekorte pijpjes, elke keer een stukje afgezaagd tot het voor mij goed was.
 
Laatst bewerkt:
Misschien een domme vraag, maar ik kom er zo niet uit. Misschien moet ik mijn bril wel beter schoonmaken maar:
Ik wilde voor de eerste keer mijn ketting spannen. Nu zouden er volgens de manual merktekens moeten zijn (op de brug denk ik) waarmee ik het wiel kan uitlijnen, maar ik zag ze niet, alleen de strepen op het metalen blok waar de spanner tegenaan zit.
Wat zie ik over het hoofd?

TIA

als je de streepjes op dat metalen blok weet te vinden, dan ben je iig warm. Op de achterbrug moet een markeringsstreepje staat. zodat je kunt zien hoever het blok tov dat streepje is verschoven. Keertje je achterbrug poetsen? ;) 8-)
Alternatief is om de lengte van de spanners op te meten met bijv een schuifmaatje.


@vonkenboer; thanks. lijkt mij ook wel wat.
zonder killers vind ik het geluit ook vooral 'hard' en niet bijzonder mooi.

@all; met oordoppen rijd ik altijd.
Niet voor het uitlaatgeluid, maar voor het windgeruis. Hoe goed je helm ook is; boven de 80 à 100 km/h loop je al gehoorschade op!
 
Dan zal ik wel gevoelige oren hebben, maar na een uurtje krijg ik koppijn als ik de killers heb verwijderd en zonder oordoppen rijdt. :P
 
Misschien een domme vraag, maar ik kom er zo niet uit. Misschien moet ik mijn bril wel beter schoonmaken maar:
Ik wilde voor de eerste keer mijn ketting spannen. Nu zouden er volgens de manual merktekens moeten zijn (op de brug denk ik) waarmee ik het wiel kan uitlijnen, maar ik zag ze niet, alleen de strepen op het metalen blok waar de spanner tegenaan zit.
Wat zie ik over het hoofd?

TIA
Heel mooie methode:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/311773//
 
als je de streepjes op dat metalen blok weet te vinden, dan ben je iig warm. Op de achterbrug moet een markeringsstreepje staat. zodat je kunt zien hoever het blok tov dat streepje is verschoven. Keertje je achterbrug poetsen? ;) 8-)
Alternatief is om de lengte van de spanners op te meten met bijv een schuifmaatje.

Ja dat markeringsstreepje zoek ik dus. Ik heb net nog even gezocht op de achterbrug (eerst schoongeveegd haha) maar het lijkt alsof ze die vergeten zijn bij mij. Een schuifmaat dacht ik ook al aan ja, lengte tussen voorzijde blok en brug opmeten of zoiets.
 
als je de blokken van de linker en rechterkant omdraait zitten de streepjes aan de binnenkant (tegen wiel aan) Mogelijk is dat de reden dat je niets ziet ... Wiel los, as eruit en dan kun je de spanblokken uit het frame schuiven. Nee heb je, streepjes kun je krijgen :)
 
KTM meeste kans op diefstal, Triumph minste

woensdag, 25 januari 2012

Uit de cijfers van het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit blijkt dat (gekentekende) motorfietsen van het merk KTM met 0,9% relatief het meeste kans lopen gestolen te worden. Van de 8400 KTM’s in Nederland werden er dit jaar 73 gestolen, dit is dus 0,9 op de 100. Aprilia is een goede tweede met 66 gestolen motoren op een motorpark van bijna 8000 motoren, maar dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt doordat dit merk ook (lichte) motorscooters heeft. Merken die motorscooters verkopen voeren overigens de overall-lijst aan, met Gilera (4,5%) als koploper, gevolgd door Piaggio, Baotian, Bisan-Lifan, Peugeot en Kymco. Qua aantallen zijn de meest gestolen motoren Honda's, maar relatief vallen de diefstallen van dit grootste merk qua motorpark juist erg mee.
(...)

Lekker dan....
 
Lekker dan....

Alleen wordt er niet bij vermeld welke modellen, voor het zelfde geld zitten er veel cross motoren bij...
Want het aantal gestolen motoren(adv/Sm/SD) hier op het motor forum haalt "gelukkig" bij lange naar de 73 stuks niet.
Niet dat het voor de eigenaar even zuur blijft -O-
Even het volledige overzicht erbij
full
 
Laatst bewerkt:
als je de blokken van de linker en rechterkant omdraait zitten de streepjes aan de binnenkant (tegen wiel aan) Mogelijk is dat de reden dat je niets ziet ... Wiel los, as eruit en dan kun je de spanblokken uit het frame schuiven. Nee heb je, streepjes kun je krijgen :)

De streepjes op de blokken zie ik wel, maar er zou een referentiestreepje op de achterbrug moeten zitten. Maar goed, ik heb vanmiddag nog wel even tijd om bij wat beter licht te zoeken.
 
De streepjes op de blokken zie ik wel, maar er zou een referentiestreepje op de achterbrug moeten zitten. Maar goed, ik heb vanmiddag nog wel even tijd om bij wat beter licht te zoeken.
Er zit niet echt een duidelijke streep op de achterbrug...
Het zijn een drietal 'deukjes' aan den onderzijde die je als basis kan gebruiken :)

full
 
Laatst bewerkt:
Dat verbaasde mij ook al!
En dat terwijl dat de Speed en Streettriple toch onwijs gave motoren zijn :?
Ik denk dat het dievengilde vooral kijkt naar verkoopbaarheid in het oostblok. Triumph is vrij 'engels' en misschien minder gewild. KTM is overal cool.
Wat ook scheelt, denk ik, is dat ktm's blokkendozen zijn: wielen, dash, motor etc zijn in veel modellen hetzelfde waardoor de motor in onderdelen veel oplevert.
 
Deukjes zijn niet echt nauwkeurig hoor! Een lineaal, laser of de methode hierboven is veel nauwkeurigerder :)
Ik zeg ook niet dat ze nauwkeurig zijn ;) . Maar het zijn de enige merktekens op de brug en redelijk bruikbaar :) .
Nu weet Bikermans wel waar die naar moet zoeken.
 
Ik zeg ook niet dat ze nauwkeurig zijn ;) . Maar het zijn de enige merktekens op de brug en redelijk bruikbaar :) .
Nu weet Bikermans wel waar die naar moet zoeken.

Inderdaad, die foto maakt het helemaal duidelijk, bedankt! Nu zie ik ook dat het aan de onderkant zit. :)
 
Ik denk dat het dievengilde vooral kijkt naar verkoopbaarheid in het oostblok. Triumph is vrij 'engels' en misschien minder gewild. KTM is overal cool.
Wat ook scheelt, denk ik, is dat ktm's blokkendozen zijn: wielen, dash, motor etc zijn in veel modellen hetzelfde waardoor de motor in onderdelen veel oplevert.

Zou best kunnen, en misschien moeten we die cijfers ook wel met een korreltje zout nemen. Omdat het om relatief lage aantallen gaat zeggen de verschillen tussen de percentages ook minder. Hoe dan ook, elke diefstal is heel vervelend.
 
Zo! Ik ben ook weer een klein stapje verder met m'n gehobby :)

Hele mikmak onder het zadel aangesloten, ziet er netjes uit. Al zeg ik het zelf :z

IMG_0665.JPG


IMG_0666.JPG


En m'n display mode switch werkt ook :) . Retehandig *O*

IMG_0667.JPG


Edit: Nu is m'n auto aan de beurt... Want die is ook weer eens stuk :/
 
Laatst bewerkt:
Zo! Ik ben ook weer een klein stapje verder met m'n gehobby :)

Hele mikmak onder het zadel aangesloten, ziet er netjes uit. Al zeg ik het zelf :z

[afbeelding]

[afbeelding]

En m'n display mode switch werkt ook :) . Retehandig *O*

[afbeelding]

Edit: Nu is m'n auto aan de beurt... Want die is ook weer eens stuk :/

Netjes hoor! net origineel.
Zijn al die zekeringen en relais voor je xenon?
Ik ga ook maar eens die tripswitch mod doen, had je de schakelaar bij de conrad vandaan?
 
Netjes hoor! net origineel.
Zijn al die zekeringen en relais voor je xenon?
Ik ga ook maar eens die tripswitch mod doen, had je de schakelaar bij de conrad vandaan?
Jah, één relais voor xenon dimlicht, tosti-stuur en navigatie. En andere relais voor de verschijners. Alles apart afgezekerd :) .

Knop komt inderdaad bij Conrad vandaan. Ik had nog naar een kleinere gezocht op rsonline en via m'n werk. Maar dit is de beste en compactste oplossing die ook nog eens spatwaterdicht is :) .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan