KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zulke dingen gebeuren mij niet. O-)

Dit was een Amerikaan die mooie actie foto's wilde.
Na een aantal kleine sprongetjes gaf hij teveel gas en werd gelanceerd.

Echter bij de landing harder neer gekomen dan de vering aankon.
Hierdoor is de swingarm afgebroken.
Gozer had ook wat botten gebroken. :X

Maar het is wel een hele mooie foto geworden. *O*

Oké, dan is het niet zo erg...
 
Kwam em op MP al tegen. Is wel een 2003, heb meermaals gehoord dat dat af te raden valt vanwege de berg modificaties die die moeten hebben gehad, of hadden moeten hebben maar niet officieel hebben gekregen (zwakkere achterbrug bijv.). Is dat echt een probleem? Wil namelijk per se een echte S met 265mm veerwegen, en dat betekent dat ik óf 2003 óf 2004 moet hebben. Als het niet boeit verdubbelt dat m'n opties dus :P

Oh ja, en heb eigenlijk liever een oranje...

Die is dus van mij, je bent van harte welkom om te komen kijken!

p.s. staat ook op motorshopper
 
Laatst bewerkt:
En zo klinkt mijn Leovince - zeer zeker niet schel tov Akra



Heb je ze na/naast elkaar gehoord dan ?
Het blijft een karakteristiek laag ploffend tweecilinder geluid,maar vergeleken met akra is het minder diep en naar mijn mening scheller.
Niet om de prijs goed te praten, maar ik hoor wel degelijk verschil
 
Dat klopt - en ik vond de Akra's scheller klinken!

Nou misschien dat mijn MH er iets mee te maken heeft - dat weet ik dus niet
 
Ik weet niet direct of het verschil gelijk is bij de 950/990 gezien de cilinderopstelling, maar op dikke viercilinders vind ik Leo's beduidend beter (en mínder schel) klinken dan Akra's :P Heb zelfs een keer een akra geruild voor een leo :')

Achteraf gezien financieel niet de meest handige keuze.
 
Laatst bewerkt:
De Leo's op dat filmpje klinken zeker anders dan de Akra's. Iets metaliger (?), alsof er minder demping in zit.

Neemt niet weg dat als ik dempers zou moeten kopen, de Akra's de laatste keuze zouden zijn vanwege de prijs.
 
Kwam em op MP al tegen. Is wel een 2003, heb meermaals gehoord dat dat af te raden valt vanwege de berg modificaties die die moeten hebben gehad, of hadden moeten hebben maar niet officieel hebben gekregen (zwakkere achterbrug bijv.). Is dat echt een probleem? Wil namelijk per se een echte S met 265mm veerwegen, en dat betekent dat ik óf 2003 óf 2004 moet hebben. Als het niet boeit verdubbelt dat m'n opties dus :P

Oh ja, en heb eigenlijk liever een oranje...
Ik rij nu een jaar op een ADV uit 2003 en die heeft me minder vaak laten staan dan mn vorige Honda, waarvan ze zeggen dat het altijd starten en lopen is. En zoveel onderhoud heb ik er niet aan, ja er zijn wat bekende kwaaltjes zoals waterpompen die kapot gaan, maar pak dat soort dingen preventief aan en je kan heerlijk rondrijden :)
 
De fmf racing pijpen van ktm klinken imo beter dan akra en het scheelt je sowieso 100 piek :)

ha ik zat al op je fmf aanprijsing te wachten
volgens mij ben je de enige hier :+
doe mij maar titanium met carbon ipv die fmf pijpjes.
voor mij persoonlijk is er niets mooiers dan het geluid en design van akra.
alleen de prijs is veel te hoog, dus ik zou nu ook met leo rijden als ze er niet al op zaten...
deze dan en nog goedkoper dan fmf ook :
lv-8431-3.jpg
 
Laatst bewerkt:
ha ik zat al op je fmf aanprijsing te wachten
volgens mij ben je de enige hier :+
doe mij maar titanium met carbon ipv die fmf pijpjes.
voor mij persoonlijk is er niets mooiers dan het geluid en design van akra.
alleen de prijs is veel te hoog, dus ik zou nu ook met leo rijden als ze er niet al op zaten...
deze dan en nog goedkoper dan fmf ook :
[afbeelding]




Ik ben de enige denk ik ja :+
De leo's zien er ook wel top uit :)
Mijn keus was voornamelijk genomen omdat deze goedkoper zijn en van ktm zelf.
Akra heeft over het algemeen wel altijd het mooiste design :Y
Niet dat het nog boeit gezien de smr de deur uit gaat maar goed _O-

Als Termignoni mooie pijpjes zou maken voor de smr dan had ik die gekocht.(iets met oud ducati bloed hebben ofzo.. :+ )
 
Laatst bewerkt:
Is toch mooi he, die eeuwige Akrapovic-discussie :)

Heeft iemand weleens geprobeerd de originele uitlaten te verbouwen?
Ik kan mij voorstellen dat iemand als Mile Pajic ze kan openzagen, de schotten eruit kan zagen, een geperforeerde pijp erin maken, dempingswol erin zetten en weer dicht-tiggen. Ziet er mooi uit, scheelt tig kilo, inclusief E-keur })
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de enige denk ik ja :+
De leo's zien er ook wel top uit :)
Mijn keus was voornamelijk genomen omdat deze goedkoper zijn en van ktm zelf.
Akra heeft over het algemeen wel altijd het mooiste design :Y
Niet dat het nog boeit gezien de smr de deur uit gaat maar goed _O-

Als Termignoni mooie pijpjes zou maken voor de smr dan had ik die gekocht.(iets met oud ducati bloed hebben ofzo.. :+ )

Weet je al wat er in de plaats zal komen voor de smr ?
 
Weet je al wat er in de plaats zal komen voor de smr ?

waarschijnlijk een auto en een circuitfiets :+

Gezien mijn baan/functie en toekomst is het verstandiger dat ik me uit ga leven op het circuit ipv de obw.
(ben al 1 keer mijn rijbewijs kwijt geweest)
 
Is toch mooi he, die eeuwige Akrapovic-discussie :)

Heeft iemand weleens geprobeerd de originele uitlaten te verbouwen?
Ik kan mij voorstellen dat iemand als Mile Pajic ze kan openzagen, de schotten eruit kan zagen, een geperforeerde pijp erin maken, dempingswol erin zetten en weer dicht-tiggen. Ziet er mooi uit, scheelt tig kilo, inclusief E-keur })
Is wel een idee ja.. ergens een stel originele pijpen vandaan halen voor weinag, en eens proberen :P heeft iemand nog een setje originele liggen ofzo?
 
Als we het over Akra's gaan hebben wil ik toch even mij nieuwe aanwinst laten zien.
Dik bruut geluid!

[afbeelding]
[afbeelding]
 
Laatst bewerkt:
Die gaan er inderdaad aan uiteindelijk - je kan de levensduur nog een beetje verhogen als je de DB killers eruit sloopt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan