[Upd] Aanpassing "Te Koop: Motoren", MET reactiemogelijkheid

En dat laatste, zie ik nu al terug in het verkooptopic. Bekijk maar eens alleen de advertenties van MF-ers (een instelling/filter die ik helaas overigens IEDERE keer moet instellen en niet als default blijft staan)
Dat laatste is dan een bug, moeten we even naar kijken want de instelling zou wel degelijk onthouden moeten worden. Overigens is die instelling (als ie werkt cq. zou werken ;)) ook een feature, bedoeld om het zo makkelijk mogelijk te maken om alleen te vinden wat je zoekt zonder dat telkens opnieuw aan te moeten geven. Wil je nooit advertenties zien van dealers? Dan hoef je dat maar één keer aan te geven, klaar.
Het nieuwe Te koop Motoren op Motor-Forum heeft inderdaad de mogelijkheid op aanbieder te filteren, en dat filter hoef je inderdaad maar één keer in te stellen; daarna wordt het netjes onthouden.

Het probleem zit hier: Ga je van Motor-Forum naar MotorShopper, dan wordt dit filter niet doorgegeven. Ook moet je op MotorShopper bij elke zoekopdracht opnieuw aangeven dat je niet alle aanbieders wilt zien. En ja, op MotorShopper zie ik, dat ik ingelogd ben als Bahco.


PS: Over onduidelijkheid gesproken: Waarom is het http://www.motor-forum.nl/ met streepje en http://www.motorshopper.nl/ zonder streepje? :? :+
 
Okay, maak dan het klikken naar de MF versie toegankelijker.

Dus niet hoeven klikken op "0 Reacties" maar op "Bekijk op MF" of zoiets.
Dat in combinatie met een volledig tekstueel bericht zou al veel schelen.

En bekijk dan eens een maandje welke link meer aangeklikt wordt, de MF versie of de MS versie. Dan weet je wat de bezoeker wil. Is overigens nog niet helemaal fair, want voor foto's moet men zoals gezegd nog steeds doorklikken, maar het is een test waard toch?
 
Is er al een actie uitgezet om het aanbod op MS actueel te maken?

Bij veel wat oudere advertenties krijg ik niet het gevoel dat de motorfiets nog te koop staat...
 
Klopt, dit is zo omdat het "kicken" niet meer mogelijk is. Als het topic namelijk nog in Mijn MF en de Actieve Onderwerpen wordt getoond, dan is het dus mogelijk om het te kicken door een reactie te plaatsen - en het staat weer boven Mijn MF.

Misschien dat we hier een vervanging voor gaan introduceren, b.v. dat nieuwe advertenties wel in Mijn MF verschijnen maar niet meer omhoog worden gekickt bij nieuwe reacties.

Dit is zoals ik eigenlijk verwacht had dat het nu zou werken. Dus dat je gewoon de 10 nieuwste advertenties ziet, ongeacht waarop gereageerd is. Realiseer me nu dat "mijn-MF" dan naar een andere waarde moet kijken dan hij gewend is. Maar dat moet toch mogelijk zijn?
 
Misschien een tip om bij het nieuwe gedeelte een optie in te bouwen dat je de advertenties kunt zien waar het laatst op gereageerd is. Op die manier blijf je de interactie houden die we eerder ook hier hadden.
 
Okay, maak dan het klikken naar de MF versie toegankelijker.

Dus niet hoeven klikken op "0 Reacties" maar op "Bekijk op MF" of zoiets.
Dat in combinatie met een volledig tekstueel bericht zou al veel schelen.
Ok, we gaan er weer eens over nadenken. Er spelen verschillende overwegingen mee, het is makkelijk om er één te kiezen maar het is een grotere uitdaging om het zo "uitgebalanceerd" mogelijk te maken :)

En bekijk dan eens een maandje welke link meer aangeklikt wordt, de MF versie of de MS versie. Dan weet je wat de bezoeker wil. Is overigens nog niet helemaal fair, want voor foto's moet men zoals gezegd nog steeds doorklikken, maar het is een test waard toch?
Ik vind het vooral belangrijk dat gebruikers snappen wat er gebeurt als ze op een link klikken. En zoals gezegd, we gaan er weer naar kijken en een experiment/test kan meestal geen kwaad.
 
Is er al een actie uitgezet om het aanbod op MS actueel te maken?

Bij veel wat oudere advertenties krijg ik niet het gevoel dat de motorfiets nog te koop staat...
Staat hoog op het lijstje van zaken om te implementeren, want er zijn idd oude advertenties die verwijderd kunnen/moeten worden. Overigens is het een redelijk vol lijstje ;)
 
Dit is zoals ik eigenlijk verwacht had dat het nu zou werken. Dus dat je gewoon de 10 nieuwste advertenties ziet, ongeacht waarop gereageerd is. Realiseer me nu dat "mijn-MF" dan naar een andere waarde moet kijken dan hij gewend is. Maar dat moet toch mogelijk zijn?
Ja en nee :) Helaas kunnen we niet veel veranderen aan de forumsoftware (React) omdat dit een aangekocht, closed source pakket is. Uitbreidingen en aanpassingen zijn in beperkte mate mogelijk.

We gaan bekijken of het mogelijk is om de nieuwste advertenties te tonen in Mijn MF en/of Actieve Onderwerpen (dus niet de advertenties waar het laatst op is gereageerd).
 
Misschien een tip om bij het nieuwe gedeelte een optie in te bouwen dat je de advertenties kunt zien waar het laatst op gereageerd is. Op die manier blijf je de interactie houden die we eerder ook hier hadden.
Dat is nu deels mogelijk: het "lampje" vóór de titel gaat "branden" als er is gereageerd. Maar als een advertentie uit beeld is verdwenen omdat er veel nieuwe advertenties zijn geplaatst heb je daar weinig aan.

We hebben het zo aangepast omdat er veel werd gekickt en daar wilden we vanaf. We broeden nog op een manier om de door jou genoemde interactie toch mogelijk te maken, suggesties zijn welkom. (We hebben wel wat ideetjes, maar nog niets briljants ;))
 
Mijn persoonlijke mening:

Ik vind het maar bagger dat de door MF leden geplaatste advertenties binnen de kortste keren overspoeld worden door alle Motoport etc. advertenties.....en de advertentie doordat er inderdaad geen reacties kunnen worden geplaatst ook snel uit het zicht verdwijnen....
 
Mijn persoonlijke mening:

Ik vind het maar bagger dat de door MF leden geplaatste advertenties binnen de kortste keren overspoeld worden door alle Motoport etc. advertenties.....
full


Speciaal voor jou, en alle anderen die eerst posten en dan pas gaan kijken.

en de advertentie doordat er inderdaad geen reacties kunnen worden geplaatst ook snel uit het zicht verdwijnen....
Er kunnen wel reacties worden geplaatst. Je kunt topics alleen niet meer kicken. Je hebt volgens mij niet eens de moeite genomen om mijn startpost te lezen.
 
Staat hoog op het lijstje van zaken om te implementeren, want er zijn idd oude advertenties die verwijderd kunnen/moeten worden. Overigens is het een redelijk vol lijstje ;)

De aantrekkelijkheid van MS valt of staat met een actueel aanbod, lijkt mij vrij essentieel voor een verkoopsite. Zou het persoonlijk toch als een prio 1 op dat volle lijstje zetten. :)
 
Zwaar irritant dat de advertenties naar Motorshopper verwijzen. Wordt tijd dat MF het gewoon integreert op het forum. GEwoon zoals het was
 
[http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/1017652/f6c68a17dff3c815321ab4237eb84b1d (afbeelding)]

Speciaal voor jou, en alle anderen die eerst posten en dan pas gaan kijken.Er kunnen wel reacties worden geplaatst. Je kunt topics alleen niet meer kicken. Je hebt volgens mij niet eens de moeite genomen om mijn startpost te lezen.



TUURLIJK had ik dat gezien.......

Ik wilde even kijken of jullie wel opletten :+
 
Dat gaat niet gebeuren.

Als je een goed bezochte website als motor-forum.nl in bezit heb, waarom zou je dan al het verkeer naar een andere website leiden ? Uit winstoogmerk ok (commissie of ander verdien model), maar het centraal staat de ervaring van een bezoeker. Je haalt nu bezoekers uit een vertrouwde omgeving en dat is zonde. Beter is om de gebruiker op je website te behouden en daar iets mee te doen. Het zal raar zijn dat bol.com een segment motorfietsen toevoegt aan hun assoriment waarna je erop klikt doorgestuurd wordt naar ktm.nl bijvoorbeeld. Geheel uit verhouding.

De kracht van het verkopen op MotorForum is nu geheel weg en het verkopen zal minder vertrouwd zijn omdat een website dat geheel gericht is op het verkopen van motoren mensen aantrekt met winstoogmerk. Kracht van MF was dat je nog goede deals tegen kwam. Motorrijders onder elkaar e.d.. Mensen met winstoogmerk en/of ongegeneerd promoten kan je hier makkelijker doorgronden dan op een redelijk anonieme verkoopsite
 
Laatst bewerkt:
Als je een goed bezochte website als motor-forum.nl in bezit heb, waarom zou je dan al het verkeer leiden naar een andere website? Uit winstoogmerk ok, maar het gaat ook om de ervaring van de bezoeker. Je haalt de bezoekers uit een vertrouwde omgeving en dat is zonde. Beter is om de gebruiker om je website te behouden en daar iets mee te doen. Het zal raar zijn dat bol.com een segment motorfietsen toevoegt aan hun assoriment waarna je erop klikt doorgestuurd wordt naar ktm.nl bijvoorbeeld. Geheel uit verhouding.

De kracht van het verkopen op MotorForum is nu geheel weg en het verkopen zal minder vertrouwd zijn omdat een website dat geheel gericht is op het verkopen van motoren mensen aantrekt met winstoogmerk. Kracht van MF was dat je nog goede deals tegen kwam. Motorrijders onder elkaar e.d.
Heb je wel gezien dat je de reacties gewoon op MF kunt bekijken, en ook op MF kunt reageren? Dát is de kracht van MF, en dat is er nog altijd.

Dus als je dat nog niet hebt gezien, is het tijd dat je de startpost eens goed doorleest :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel gezien dat je de reacties gewoon op MF kunt bekijken, en ook op MF kunt reageren? Dát is de kracht van MF, en dat is er nog altijd.

Dus als je dat nog niet hebt gezien, is het tijd dat je de startpost eens goed doorleest :)

dat is goed, maar beter was om het intern te houden :) een dergelijk systeem binnen MF in plaats van daarbuiten. Mensen naar een nieuwe website leiden is toch weer één stap verder van het koopproces en je haalt ze uit een vertrouwde omgeving. Dat doet echt wel wat met de ervaring die een bezoeker heeft op dat moment. Volgens mij hebben jullie de gebruiker niet centraal gesteld bij het wijzigen van het systeem. Doorsturen van bezoekers naar een andere website wordt vaak gedaan uit winstoogmerk. Laagdrempelig en hoog affiliate gehalte. Mensen prikken daar zo doorheen.

Voorheen was het aanmaken van een advertentie waarin verwezen werd naar een marktplaats link not-done. Dit vernieuwde te koop gebeuren is een groot doorklik-systeem ;).
 
Laatst bewerkt:
dat is goed, maar beter was om het intern te houden :) een dergelijk systeem binnen MF in plaats van daarbuiten. Mensen naar een nieuwe website leiden is toch weer één stap verder van het koopproces en je haalt ze uit een vertrouwde omgeving. Dat doet echt wel wat met de ervaring die een bezoeker heeft op dat moment. Volgens mij hebben jullie de gebruiker niet centraal gesteld bij het wijzigen van het systeem. Doorsturen van bezoekers naar een andere website wordt vaak gedaan uit winstoogmerk. Laagdrempelig en hoog affiliate gehalte. Mensen prikken daar zo doorheen.
Het feit dat wij vergaande wijzigingen hebben doorgevoerd n.a.v. de opmerking van de gebruikers, is bewijs dat wij de gebruikers wel degelijk centraal stellen. Alleen pretenderen wij niet alles te weten en staan we dus open voor onderbouwde en opbouwende kritiek (en dus niet opmerkingen als "Zwaar irritant dat de advertenties naar Motorshopper verwijzen. Wordt tijd dat MF het gewoon integreert op het forum. GEwoon zoals het was").

Voorheen was het aanmaken van een advertentie waarin verwezen werd naar een marktplaats link not-done. Dit vernieuwde te koop gebeuren is een groot doorklik-systeem ;).
Je vergelijking gaat mank, omdat Marktplaats daadwerkelijk een volledig andere omgeving is. Jij snapt ook dat dat met Motorshopper niet zo is, aangezien er herkenning van dezelfde gebruikers is én er een deel van de advertentie wordt getoond op MF. De uitdaging is om e.e.a. zo te implementeren, dat MF en MS daadwerkelijk als één omgeving worden gezien, iets waar we al flinke vooruitgang in hebben geboekt en zullen blijven boeken.
 
Toch denk ik dat je de plank misslaat. Als je van de Gamma naar Karwei gaat, dan zit je wel in hetzelfde segment, maar een volledig andere omgeving. Ook al zijn de Gamma en Karwei van dezelfde onderneming, ze proberen door twee verschillende bedrijven op te zetten de behoefte van verschillende doelgroepen te vervullen.

Als mensen van website 1 (doelgroep 1) naar een andere website 2 (doelgroep 2) worden geleidt, dan haal je een gebruiker (doelgroep 1) wel degelijk uit zijn omgeving. Ook al gaat die website over motoren. De gehele structuur (opzet, navigatie, design, aantal stappen, contact met verkopen en andersom) van motorshopper is anders dan motor-forum. Dus in feite haal je de gebruiker volledig uit zijn vertrouwde omgeving.

Als ik in de Gamma opzoek ga naar een hamer en daar regelmatig kom, dan heb ik die binnen 5 minuten gevonden. Kom ik in de Karwei, dan loop ik meerde minuten te dwalen. Kijk ik naar borden (navigatie), loop heen en weer (structuur) en zal uiteindelijk een puber aan moeten spreken om te vragen waar ik naar toe moet (zoeken).

maar ik ben benieuwd wat de resultaten zijn. Zelf weet ik dat het geen goede zet is om mensen door te verwijzen naar een andere website. Het zijn namelijk twee verschillende platformen en je maakt het aantal stappen groter waardoor verval groter wordt. In drie stappen zullen minder mensen afhaken dan in 6 stappen. Daarnaast wordt het met meer stappen steeds lastiger te achterhalen waardoor een gebruiker is afgehaakt. Vooral met een grote stap als het veranderen van domeinnaam.

Regelmatige MFérs zullen het misschien wel snappen. Maar een nieuwe gebruiker zal zeker in de war raken door het veranderen van website.

Ik lever geen kritiek op de huidige situatie, maar probeer mensen aan het denken te zetten :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan