XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey dat slangetje met terugslag klep is wel grappig! Hoewel er m.i toch niks gaat boven een device die het spul er doorheen zuigt:
http://www.avao.nl/wp-content/uploads/JWL-remontluchter.jpg
Zijn niet eens zo heel duur geloof ik.
Dan nog iets, niet direct Suup gerelateerd wie weet. Ik ga binnenkort ongeveer 3,5 maand op stage in Schotland, en ben van plan de S10 mee te nemen. Weet iemand hoe dat zit met verzekering en in/uitvoeren?
 
Mooi #kak. Reserveer je een XTZ bij een dealer om te proefrijden, wordt hij alsnog verkocht. Kreeg net telefoontje van de beste man. Natuurlijk had hij spijt. 'ik was even weg en mijn collega heeft hem toen verkocht. Sorry'. ;( ;(

Nouja. Excuses aanvaard. Nu maar op zoek naar een andere. B|

@drafter86. Je hebt gelijk. De kleur rood/wit is inderdaad niet van 1996. Tijdens het telefoontje bleek de XTZ niet uit 1996 maar uit 1992 te komen. Daar was de (vraag)prijs ook naar. Zo'n 1200 euro voor een bike die er goed uitzag maar wel 91.000 had gelopen.

Mocht iemand nog een betaalbare XTZ 750 weten, kom maar door met je tips.
 
Robbes, als ik die van mij schoongemaakt heb gaat hij in de verkoop. Hij is niet erg mooi ofzo, maar het is wel een goed ding. Start tegenwoordig gewoon goed en rijdt nog beter :). Ik doe hem weg omdat ik het geld nodig heb om mijn 660 op te knappen. (ik kan er toch geen afstand van doen).

Hij heeft 60k gereden. Volgens mij zitten er speciale veren in/op want het weggedrag is echt waanzinnig goed. Hij is van het blauw-witte type uit 1990 volgens mij.
 
Mijn super doet ongeveer 1 liter olie op 10k kilometer. Niet slecht :)

Die van mij heeft van 34600 tot 51960 Km ½ liter olie verbruikt.
Met synthetische Motorex olie

en van 51960 tot 64814 Km ¼ liter Hij begon te lekken bij de aandrijfas, nieuwe keerring er op en hij lekt niet meer.

Met synthetische Shell olie.
 
Laatst bewerkt:
Die van mij verbruikt 300cc op elke 3000 km met een kilometerstand van 91000.Wel net nieuwe nokkenasketting gemonteerd die had nog maar 2 klikjes over.
 
Hm dan lijkt het er op dat ik toch maar eens goed moet gaan poetsen en kijken waar het er uit loopt :)
 
Hallo Allemaal,

Ik heb weer eens een vraagje, mijn kettingset staat nog steeds bij Kedo in backorder, maar begin langzaam aan toch wat zenuwachtig te worden (moet ketting bijna wekelijks stellen, en mijn achtertandwiel begint telkens meer op een cirkelzaagblad te lijken). Dus vandaag meer eens Termaat gebeld, zij konden een originele Yamaha kettingset aanbieden voor 185,-, bij Kedo 109,- (+ verzendkosten)(beide DID X-ring kettingen). Echter zij gaven aan dat voortandwiel rubbers had, om trillingen tegen te gaan. Nu is mijn vraag heeft iemand zo'n tandwiel gezien, en werkt het enigszins? Het tandwiel alleen moet 50,- kosten, vind ik vrij prijzig.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Jorrit
 
Ik heb die tandwielen wel eens gezien maar ik heb er geen ervaring mee.Ik vind het verschil in prijs wel erg groot.15 euro voor een voortandwiel dat kan nog maar 50 vind ik abnormaal.
Mooi olie verbruik Jorrit :-)
 
Die rubbers zijn idd. dempers, alleen niet voor trillingen, maar geluid.

Het verschil in prijs van bv. Kedo en origineel zit 'm vooral in de kwaliteitseisen die gesteld worden om er een Yamaha sticker op te mogen plakken en natuurlijk wil Yamaha ook een graantje meepikken.......
Bij de originele set ben je er meer zeker van dat je geen "strak punt" in je ketting hebt, de tandwielen zijn simpelweg nauwkeuriger gemaakt. De ketting zal qua kwaliteit niet veel verschillen.

Let wel even op; met zo'n rubber tandwiel moet je niet in het zand gaan spelen, dan krijg je problemen!
 
Hallo Allemaal,

Ik heb weer eens een vraagje, mijn kettingset staat nog steeds bij Kedo in backorder, maar begin langzaam aan toch wat zenuwachtig te worden (moet ketting bijna wekelijks stellen, en mijn achtertandwiel begint telkens meer op een cirkelzaagblad te lijken). Dus vandaag meer eens Termaat gebeld, zij konden een originele Yamaha kettingset aanbieden voor 185,-, bij Kedo 109,- (+ verzendkosten)(beide DID X-ring kettingen). Echter zij gaven aan dat voortandwiel rubbers had, om trillingen tegen te gaan. Nu is mijn vraag heeft iemand zo'n tandwiel gezien, en werkt het enigszins? Het tandwiel alleen moet 50,- kosten, vind ik vrij prijzig.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes Jorrit

Denk niet dat je zo´n rubber tandwiel moet gaan gebruiken, een AT ´s hebben het ook, en dat zit er weleens een beetje losjes op, afhangend van de kwaliteit van het rubber met als gevolg beschadiging aan je primaire as, wij hebben die trillingen die een AT heeft niet en hebben het dus ook niet nodig.
Goed adres voor ketting en tandwielen is Jos Smit in Haarlem, ook voor banden.
 
klopt. goede prijzen, snel geregeld.

Heb even gekeken, maar helaas alleen een 520 ketting, ik ga toch voor de 525. Vind dat wisselen van de ketting een K.. klus bij de ST (achterbrug er uit!!! wie bedenkt zo iets!!)

Dus liever een iets duurde steviger ketting zo dat hij weer ruim een jaar of nog liever 2 jaar mee kan. (Ik rijd zo'n 17.500 tot 25.000 km per jaar).

Groet Jorrit
 
Hi allemaal, sinds gisteren eindelijk eigenaar van een ST 94 in de kleuren van 1989 (Wit/rood/geel)!

Nu ben ik op zoek naar kettinggeleiders voor de ST beginnen te slijten, zijn deze nog te krijgen en waar?

Tevens zoek ik een kuipdeel rondom de koplampen, liefts wit, enig idee waar te krijgen?

Weet iemand wanneer de distributieketting vervangen moet worden, de mijne heeft op de klok 45.000 km staan

Alvast dank!

Gr. Bas
 
Heb even gekeken, maar helaas alleen een 520 ketting, ik ga toch voor de 525. Vind dat wisselen van de ketting een K.. klus bij de ST (achterbrug er uit!!! wie bedenkt zo iets!!)

Dus liever een iets duurde steviger ketting zo dat hij weer ruim een jaar of nog liever 2 jaar mee kan. (Ik rijd zo'n 17.500 tot 25.000 km per jaar).

Groet Jorrit

Jos heeft ook 525 kettingen hoor, heb ik de laatste keer ook bij hem besteld.
TDM (4TX) set past evt. ook, die heeft standaard 525.
Mail 'm gewoon even met wat je nodig hebt.
 
Heb even gekeken, maar helaas alleen een 520 ketting, ik ga toch voor de 525. Vind dat wisselen van de ketting een K.. klus bij de ST (achterbrug er uit!!! wie bedenkt zo iets!!)

Dus liever een iets duurde steviger ketting zo dat hij weer ruim een jaar of nog liever 2 jaar mee kan. (Ik rijd zo'n 17.500 tot 25.000 km per jaar).

Groet Jorrit

Zelf koop ik ook altijd een ketting die nog geklonken moet worden. Mocht je zelf geen klink tool hebben ga je toch gewoon voor een ketting met visje? No way dat ik mijn achterbrug eruit ga halen... Hou er rekening mee dat een brede ketting niet langer mee gaat. Ik zou gewoon lekker de voorgeschreven 525 aanhouden (was je al van plan toch?). Let ook op de moer van je uitgaande as, kijken hoe de draad in de moer er uit ziet, bij twijfel: vervangen.

Hi allemaal, sinds gisteren eindelijk eigenaar van een ST 94 in de kleuren van 1989 (Wit/rood/geel)!

Nu ben ik op zoek naar kettinggeleiders voor de ST beginnen te slijten, zijn deze nog te krijgen en waar?

Tevens zoek ik een kuipdeel rondom de koplampen, liefts wit, enig idee waar te krijgen?

Weet iemand wanneer de distributieketting vervangen moet worden, de mijne heeft op de klok 45.000 km staan

Alvast dank!

Gr. Bas

Kettinggeleider, wat bedoel je dan? Die wieltjes of het stuk plastic over de brug?
Kedo heeft beide:
http://www.kedo.com/products/28204.html
http://www.kedo.com/products/28906.html
Kuipdelen zijn schaars.
Voor je distributieketting check je gewoon even je kettingspanner (rechtsachter op je blok).
Kuipdelen zijn schaars.
Gefeliciteerd!
 
Kettingdingest om te klinken is bij kedo 110 euri oid. Is dat het waard of is er ook voor minder een goeie te koop en waar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan