XTZ 750 Super Ténéré - Deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jos Smit heeft dat spul ook wel (zelfs korting op de tool bij een nieuwe ketting):
http://www.jossmit.nl/contents/nl/d1358.html
Als ze hier in het motorhok niet al zo'n ding hadden zou ik het gewoon met twee hamer proberen.

Nais. 41.90 voor bij een ketting. Ik zou gewoon de std set erop plempen. 520 met x-ring. Ik heb volgens mij alles van rk tot did van 520 tm 530 erop gehad zowel x als o en ik merk nauwelijks verschil. Komt natuurlijk omdat ik ook gewoon door de pekel knal en dan blijft er van geen enkele set iets over...
 
Hi allemaal, sinds gisteren eindelijk eigenaar van een ST 94 in de kleuren van 1989 (Wit/rood/geel)!

Nu ben ik op zoek naar kettinggeleiders voor de ST beginnen te slijten, zijn deze nog te krijgen en waar?

Tevens zoek ik een kuipdeel rondom de koplampen, liefts wit, enig idee waar te krijgen?

Weet iemand wanneer de distributieketting vervangen moet worden, de mijne heeft op de klok 45.000 km staan

Alvast dank!

Gr. Bas

Gefeliciteerd!

Foto's?

Ik zou me nog niet druk maken om de distributie, die kun je strakker stellen, an als het niet meer kan dient ie vervangen te worden, meestal hoor je 'm wel tikken, (kleppen stellen is bv om de 40.000), de mijne is vervangen zo rond bij 85.000 (zeer intensief offroad).
Je hebt vindt ik de mooiste kleurstelling
Wel controleren of je de juiste koppeling hebt!!!! (zeer belangerijk) :]
Succses met je fiets
 
Gefeliciteerd!

Foto's?

Ik zou me nog niet druk maken om de distributie, die kun je strakker stellen, an als het niet meer kan dient ie vervangen te worden, meestal hoor je 'm wel tikken, (kleppen stellen is bv om de 40.000), de mijne is vervangen zo rond bij 85.000 (zeer intensief offroad).
Je hebt vindt ik de mooiste kleurstelling
Wel controleren of je de juiste koppeling hebt!!!! (zeer belangerijk) :]
Succses met je fiets

Volgens mij is het zelf strakker stellen van de distributieketting niet echt bevorderlijk voor de levensduur... Er zit een automatische spanner op, met een ratel zodat hij alleen maar strakker kan en niet meer losser. Als je hem er uit haalt dien je bij het terugplaatsen eerst de stift/drukding zelf er in de bouten, in de 'minst strakke' stand, vervolgens schroef je de veer er in, welke de goede spanning regelt. Je kunt de spanner er dus ook in een uitgeschoven (strakkere) stand in schroeven, en dan de veer, maar dan span je dus de ketting door het aandraaien van de bouten, niet door de veer...
Hm, beetje warrig verhaal maar hopelijk is het duidelijk.
Oh en nog een tip, na het loshalen van de spanner het blok even handmatig ronddraaien (op de dynamo (links) kun je een ratel zetten, achter dat plastic dopje). ik was dat in eerste instantie vergeten, distributieketting vervangen, hele boel weer in elkaar, starten, KRKRKRKGGKRKG... Sloeg hij even een paar tanden over en kon ik weer opnieuw beginnen. Wonder boven wonder geen kromme kleppen of wat dan ook...
 
Dus.... Mijn pony staat achter een hek met een slot erop. Kapotte achterwiel lagers en verrotte uitlaat. Ook kwam ik er achter, dat het knopje van de dagteller niet in lijn staat met mijn contactslot en tankdop. Ik heb het vermoeden, dat mijn pony tijdens de joy ride ERNSTIG is misbruikt.

Reparatie is voor mij onbetaalbaar geworden. Ik kan dus voorlopig niet rijden.

:-(
 
Jos heeft ook 525 kettingen hoor, heb ik de laatste keer ook bij hem besteld.
TDM (4TX) set past evt. ook, die heeft standaard 525.
Mail 'm gewoon even met wat je nodig hebt.

zijn ze t/m5 maart met vakantie?!?!?!?! daar wordt je toch ook niet goed van!!1 Echt weer Murphy die achter mij aan zit!!
 
Heeft iemand een idee waar ik lineaire sterkere voorveren voor onze fiets kan vinden?
graag lineair want ik wil gewoon het terrein in kunnen en heb het idee dat de veren dan beter een langere veerweg kunnen hebben.

@wico, echt zuur. Verzekering niets?
 
Oh en nog een tip, na het loshalen van de spanner het blok even handmatig ronddraaien(op de dynamo (links) kun je een ratel zetten, achter dat plastic dopje). ik was dat in eerste instantie vergeten, distributieketting vervangen, hele boel weer in elkaar, starten, KRKRKRKGGKRKG... Sloeg hij even een paar tanden over en kon ik weer opnieuw beginnen. Wonder boven wonder geen kromme kleppen of wat dan ook...

Dit zinnetje kan voor verwarring zorgen, blok pas ronddraaien nadat je spanner weer compleet gemonteerd zit.
Bedoel je natuurlijk ook maar kan verkeerd geinterpreteerd worden.

;)
 
Heeft iemand een idee waar ik lineaire sterkere voorveren voor onze fiets kan vinden?
graag lineair want ik wil gewoon het terrein in kunnen en heb het idee dat de veren dan beter een langere veerweg kunnen hebben.

@wico, echt zuur. Verzekering niets?
Veerweg verandert niet.
 
Heb even gekeken, maar helaas alleen een 520 ketting, ik ga toch voor de 525. Vind dat wisselen van de ketting een K.. klus bij de ST (achterbrug er uit!!! wie bedenkt zo iets!!)

Dus liever een iets duurde steviger ketting zo dat hij weer ruim een jaar of nog liever 2 jaar mee kan. (Ik rijd zo'n 17.500 tot 25.000 km per jaar).

Groet Jorrit

full


prijzen zijn niet actueel vrees ik....
maar 525 bij jos smit vandaan
16/44 = master :]
 
Hi allemaal, sinds gisteren eindelijk eigenaar van een ST 94 in de kleuren van 1989 (Wit/rood/geel)!

Nu ben ik op zoek naar kettinggeleiders voor de ST beginnen te slijten, zijn deze nog te krijgen en waar?

Tevens zoek ik een kuipdeel rondom de koplampen, liefts wit, enig idee waar te krijgen?

Weet iemand wanneer de distributieketting vervangen moet worden, de mijne heeft op de klok 45.000 km staan

Alvast dank!

Gr. Bas

Hey Bas, leuk je ook hier te zien, ik schreef je net via mp een bericht,
nokkenasketting meest rond de 90dzd km

op mijn site bij punt 3 onderaan tref je de download "rattling camchain", een how-to om de nokkenaskettingspanner te reinigen, gebeurt wel dat old, sticky oil het kliksysteem verprut.

en nog een keer leuk je hier te zien: forumleden krijgen een tientje korting op de revisieset 8-)

kettinggeleiders bij kedo.de, art nr 28204
 
Dus.... Mijn pony staat achter een hek met een slot erop. Kapotte achterwiel lagers en verrotte uitlaat. Ook kwam ik er achter, dat het knopje van de dagteller niet in lijn staat met mijn contactslot en tankdop. Ik heb het vermoeden, dat mijn pony tijdens de joy ride ERNSTIG is misbruikt.

Reparatie is voor mij onbetaalbaar geworden. Ik kan dus voorlopig niet rijden.

:-(

Kud man!
 
Zelf koop ik ook altijd een ketting die nog geklonken moet worden. Mocht je zelf geen klink tool hebben ga je toch gewoon voor een ketting met visje? No way dat ik mijn achterbrug eruit ga halen... Hou er rekening mee dat een brede ketting niet langer mee gaat. Ik zou gewoon lekker de voorgeschreven 525 aanhouden (was je al van plan toch?). Let ook op de moer van je uitgaande as, kijken hoe de draad in de moer er uit ziet, bij twijfel: vervangen.Kettinggeleider, wat bedoel je dan? Die wieltjes of het stuk plastic over de brug?
Kedo heeft beide:
http://www.kedo.com/products/28204.html
http://www.kedo.com/products/28906.html
Kuipdelen zijn schaars.
Voor je distributieketting check je gewoon even je kettingspanner (rechtsachter op je blok).
Kuipdelen zijn schaars.
Gefeliciteerd!

520 16/46 is xtz standaard

nooit een 520 of dikkere ketting met visjes doen (truth about motor cyle chains)
 
Heeft iemand een idee waar ik lineaire sterkere voorveren voor onze fiets kan vinden?
graag lineair want ik wil gewoon het terrein in kunnen en heb het idee dat de veren dan beter een langere veerweg kunnen hebben.

@wico, echt zuur. Verzekering niets?

nieuwe vorkolie + beetje meer dan voorgeschreven vullen kan de truuk doen.
 
Ik heb al een jaartje zo'n mooie XTZ 750, laatste typee. Bouwjaar 1995 maar pas op kenteken gekomen in 1997. Eerst maar eens een tijdje gereden om te kijken of het bevalt en of er niet te veel aan gebeuren moet. Inmiddels 4000km zonder problemen gereden en aangekomen bij km stand van 42000. Nu zouden de kleppen gesteld (of iig gecontroleerd, tikken niet) moeten worden en de koppeling weer gecontroleerd op de bekende gebroken veren. Is hier iemand op het forum die het leuk vindt om tegen betaling deze werkzaamheden te doen? PM'en maar :) Ik woon overigens in Utrecht, maar kan natuurlijk ook jouw kant opkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan