VTR1000 SP Topic 21st edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
Soms helpt het om te vragen(aan die winkel) of ze de "customsbill" willen verlagen, kan je aardig wat ellende en geld schelen. Ik vraag meestal of ze die customsbill op $45,- willen zetten, het scheelt veel wachttijd, als het pakketje langs de douane moet kost het je ook ongeveer 1 tot 3 weken extra weken(mijn Sato Banzai's hebben 3 weken bij de douane gestaan).
Let wel ff op die verlichting in die undertail, die is meestal niet best, vooral die knippers zijn moeilijk te zien overdag...

Ja dat van die achterlichten heb ik inderdaad ook wel eens gehoord over die undertail. Ze zijn ook niet e-gekeurd.
 
Ja dat van die achterlichten heb ik inderdaad ook wel eens gehoord over die undertail. Ze zijn ook niet e-gekeurd.

Ik heb bijna de zelfde undertail, mijn knipperlichten zijn in het donker redelijk te zien. Als ik mensen achter mij heb rijden is het altijd de vraag of ze zien waar ik heen ga.
Iemand ervaring met het vervangen van de lampjes voor andere LED's waar meer licht uit komt?
 
Ik heb een vergelijkbare undertail. Heb ik er niet zelf onder gezet, dat had de vorige eigenaar al gedaan. Maar vind eigenlijk dat ik het opnieuw moet doen want of in de tijd is alles los gaan zitten of het heeft er nooit netjes ondergezeten. Weet het niet. Aan de andere kant ben ik ergens op de zijlijn ook nog bezig met een monocoque carbon tail unit en dan neem ik gelijk de undertail mee. Dus nog maar even laten zitten. Heb inderdaad ook vaak te horen gekregen dat overdag mijn knipperlichten erg slecht te zien zijn. Remlichten heb ik na verlies van 1 kapje vervangen door twee nieuwe Led units en daar verlicht ik de wereld mee dus dat gaat goed. Het zonnetje zit weer in de lucht dus weer plannen maken om projecten af te maken:
1. Pair valve afdek kapjes carbon.
2. Carbon tank cover
3. Carbon tank
4. Ducati 1098 achterbrug + wiel plaatsen.
5. Ducati 1098 voorwiel plaatsen.
6. Monocoque tail unit.
7. Tail pipes
8. Carbon body work
9. 1200cc motorinhoud vergroting.
10. Kabelboom aanpassen
11. Zelfbouw accu plaatsen
12. Airbox aanpassen.
13......
Shit... het word een druk jaar en ik moet eerst nog de schuur afbouwen waar dit allemaal in gaat gebeuren. En nu gaat het nog vriezen ook. Kan ik niet metsellen...

Later maarten
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bijna de zelfde undertail, mijn knipperlichten zijn in het donker redelijk te zien. Als ik mensen achter mij heb rijden is het altijd de vraag of ze zien waar ik heen ga.
Iemand ervaring met het vervangen van de lampjes voor andere LED's waar meer licht uit komt?

Yep, maar is 2x zo duur als een undertail zelf, en nog steeds geen e keur...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een vergelijkbare undertail. Heb ik er niet zelf onder gezet, dat had de vorige eigenaar al gedaan. Maar vind eigenlijk dat ik het opnieuw moet doen want of in de tijd is alles los gaan zitten of het heeft er nooit netjes ondergezeten. Weet het niet. Aan de andere kant ben ik ergens op de zijlijn ook nog bezig met een monocoque carbon tail unit en dan neem ik gelijk de undertail mee. Dus nog maar even laten zitten. Heb inderdaad ook vaak te horen gekregen dat overdag mijn knipperlichten erg slecht te zien zijn. Remlichten heb ik na verlies van 1 kapje vervangen door twee nieuwe Led units en daar verlicht ik de wereld mee dus dat gaat goed. Het zonnetje zit weer in de lucht dus weer plannen maken om projecten af te maken:
1. Pair valve afdek kapjes carbon.
2. Carbon tank cover
3. Carbon tank
4. Ducati 1098 achterbrug + wiel plaatsen.
5. Ducati 1098 voorwiel plaatsen.
6. Monocoque tail unit.
7. Tail pipes
8. Carbon body work
9. 1200cc motorinhoud vergroting.
10. Kabelboom aanpassen
11. Zelfbouw accu plaatsen
12. Airbox aanpassen.
13......
Shit... het word een druk jaar en ik moet eerst nog de schuur afbouwen waar dit allemaal in gaat gebeuren. En nu gaat het nog vriezen ook. Kan ik niet metsellen...

Later maarten


HHmm ik schat dat dit ongeveer een jaartje of 10 gaat kosten ??? ;) Ik zou zeggen concentreer je eerst op de schuur !! o ja en je brandstofpomp relais
 
Laatst bewerkt:
Ik heb bijna de zelfde undertail, mijn knipperlichten zijn in het donker redelijk te zien. Als ik mensen achter mij heb rijden is het altijd de vraag of ze zien waar ik heen ga.
Iemand ervaring met het vervangen van de lampjes voor andere LED's waar meer licht uit komt?
Als je aan gehouden word met die led verlichting waar de RAW zijn ingebouwd ben je het sjakie. ombouwen naar gewone lampjes en Raws aan de zijkanten monteren is de enige optie.
Toen ik erachter stond en zag wat je op klaar lichte dag van de led raws ziet schrok ik me rot.
 
Laatst bewerkt:
Als je aan gehouden word met die led verlichting waar de RAW zijn ingebouwd ben je het sjakie. ombouwen naar gewone lampjes en Raws aan de zijkanten monteren is de enige optie.
Toen ik erachter stond en zag wat je op klaar lichte dag van de led raws ziet schrok ik me rot.
Ja, in de schemer en donker zijn ze okay, maar in daglicht en zonnetje erop wordt het allemaal een beetje tricky.
Had eerst ook van die $9,- iniemini knippertjes(wel met e keur) gemonteerd, later toch maar vervangen voor een wat groter exemplaar. Heb geen zin in een koekblik in mijn nek..
 
Laatst bewerkt:
Ja, in de schemer en donker zijn ze okay, maar in daglicht en zonnetje erop wordt het allemaal een beetje tricky.
Had eerst ook van die $9,- iniemini knippertjes(wel met e keur) gemonteerd, later toch maar vervangen voor een wat groter exemplaar. Heb geen zin in een koekblik in mijn nek..
Mijn vrouw reed achter me en vroeg of ik wel lekker was om zo te rijden, later ben ik ook aangehouden en kwam weg met een preek en de belofte dat ik er wat aan zou doen.
Nou toen heb ik de motor maar verkocht ... :P
 
Mijn vrouw reed achter me en vroeg of ik wel lekker was om zo te rijden, later ben ik ook aangehouden en kwam weg met een preek en de belofte dat ik er wat aan zou doen.
Nou toen heb ik de motor maar verkocht ... :P

Snap ik... geen keus!

Want dan ben je zo tot het bot gekrenkt...
dat je nooit meer naar de SP kan kijken zonder daaraan te moeten terug denken!
;(



:+
 
Ik heb een vergelijkbare undertail. Heb ik er niet zelf onder gezet, dat had de vorige eigenaar al gedaan. Maar vind eigenlijk dat ik het opnieuw moet doen want of in de tijd is alles los gaan zitten of het heeft er nooit netjes ondergezeten. Weet het niet. Aan de andere kant ben ik ergens op de zijlijn ook nog bezig met een monocoque carbon tail unit en dan neem ik gelijk de undertail mee. Dus nog maar even laten zitten. Heb inderdaad ook vaak te horen gekregen dat overdag mijn knipperlichten erg slecht te zien zijn. Remlichten heb ik na verlies van 1 kapje vervangen door twee nieuwe Led units en daar verlicht ik de wereld mee dus dat gaat goed. Het zonnetje zit weer in de lucht dus weer plannen maken om projecten af te maken:
1. Pair valve afdek kapjes carbon.
2. Carbon tank cover
3. Carbon tank
4. Ducati 1098 achterbrug + wiel plaatsen.
5. Ducati 1098 voorwiel plaatsen.
6. Monocoque tail unit.
7. Tail pipes
8. Carbon body work
9. 1200cc motorinhoud vergroting.
10. Kabelboom aanpassen
11. Zelfbouw accu plaatsen
12. Airbox aanpassen.
13......
Shit... het word een druk jaar en ik moet eerst nog de schuur afbouwen waar dit allemaal in gaat gebeuren. En nu gaat het nog vriezen ook. Kan ik niet metsellen...

Later maarten

Respect! maar kun je niet beter een nieuwe kopen?
 
Laatst bewerkt:
straks heeft hij one of a kind, daar kan geen nieuwe tegen op ...
 
blijf het ambitieus vinden. opboren naar 1200 zal de betrouwbaarheid niet ten goede komen. misschien beter investeren in zuigers/nokkenas/ koppen laten bewerken enz enz
Ik heb een vergelijkbare undertail. Heb ik er niet zelf onder gezet, dat had de vorige eigenaar al gedaan. Maar vind eigenlijk dat ik het opnieuw moet doen want of in de tijd is alles los gaan zitten of het heeft er nooit netjes ondergezeten. Weet het niet. Aan de andere kant ben ik ergens op de zijlijn ook nog bezig met een monocoque carbon tail unit en dan neem ik gelijk de undertail mee. Dus nog maar even laten zitten. Heb inderdaad ook vaak te horen gekregen dat overdag mijn knipperlichten erg slecht te zien zijn. Remlichten heb ik na verlies van 1 kapje vervangen door twee nieuwe Led units en daar verlicht ik de wereld mee dus dat gaat goed. Het zonnetje zit weer in de lucht dus weer plannen maken om projecten af te maken:
1. Pair valve afdek kapjes carbon.
2. Carbon tank cover
3. Carbon tank
4. Ducati 1098 achterbrug + wiel plaatsen.
5. Ducati 1098 voorwiel plaatsen.
6. Monocoque tail unit.
7. Tail pipes
8. Carbon body work
9. 1200cc motorinhoud vergroting.
10. Kabelboom aanpassen
11. Zelfbouw accu plaatsen
12. Airbox aanpassen.
13......
Shit... het word een druk jaar en ik moet eerst nog de schuur afbouwen waar dit allemaal in gaat gebeuren. En nu gaat het nog vriezen ook. Kan ik niet metsellen...

Later maarten
 
Respect! maar kun je niet beter een nieuwe kopen?

Nee want dan heb ik ook de andere troep die ducati normaal bij zijn schitterende achterbrug en wielen levert... })
Maar ja dat is wel een mooi dingetje. Maar met 1.95 en 110+ kg op een fiets die niet groter is dan een schaalmodelletje is het niet zo een goede oplossing. velen vinden de VTR al klein lijken als ik er op zit...

later.
 
Laatst bewerkt:
blijf het ambitieus vinden. opboren naar 1200 zal de betrouwbaarheid niet ten goede komen. misschien beter investeren in zuigers/nokkenas/ koppen laten bewerken enz enz

Ik weet eht niet. ik ben wel van het grote stappen snel thuis principe en geneuzel in de marge is niet mijn ding. wellicht dat ik wat andere lagers moet hebben en een nieuw krukassje van tijd tot tijd.... Maar goed de rest van de lijst is ook nog lang... en gezien de investering van 3500 euro voor 200cc moet ik eerst maar de rest doen. en wellicht een tweede SP2 blok op de kop tikken. PRalientje is jou oude blok nog ergens te koop?

LAter
 
Yep, maar is 2x zo duur als een undertail zelf, en nog steeds geen e keur...

Even een breinscheet. maar al die undertails hebben toch een dubbel achterlicht? waarom passen we de werking niet even aan en zorgen ervoor dat of de linker lamp knippert of de rechter.... is duidelijk zat.
zo meteen even een schemaatje schetsen.

Edit. de makkelijkste oplossing is 2 x 12V verbreek relais. deze in de - van de achterlichten zetten en laten schakellen op het knipperlicht signaal en dan heb je je knipperlichten verwerkt in je achterlicht. Als je dan nog je voorknipperlichten in je stads verlichting zet ben je van die lelijke uitsteeksels af.... nieuw actie punt.
 
Laatst bewerkt:
Even een breinscheet. maar al die undertails hebben toch een dubbel achterlicht? waarom passen we de werking niet even aan en zorgen ervoor dat of de linker lamp knippert of de rechter.... is duidelijk zat.
zo meteen even een schemaatje schetsen.

Edit. de makkelijkst oplossing is 2 x 12V verbreek relais. deze in de - van de achterlichten zetten en laten schakellen op het knipperlicht signaal en dan heb je je knipperlichten verwerkt in je achterlicht. als je dan nog je voorknipperlichten in je stads verlichting zet ben je van die lelijke uitsteeksels af.... nieuw actie punt.

Probleem is een beetje de lichtsterkte van al die undertail verlichtingen, de led's zijn gewoonweg niet fel genoeg... tevens er moet ook een bepaalde minimale afstand tussen de knipperlichten zitten, kweet alleen niet hoeveel precies.EDIT; 24 cm...dussss..
Meent niet weg dat ik het wel een goed idee vind... bedoel jij net als die amerikaanse auto's ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan