BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
van de week proefgereden op de f800r, erg leuke speelse machiene
had toen ook gereden op de k1200r maar moet dan toch zeggen dat de 800 me beter bevalt.
maar om de hoeveel km moet zoon 800 een beurt hebben?
 
Gefeliciteerd Kawamenneke, ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan de aanschaf.

Wat de riem op de R betreft: eind 2007 begin 2008 ging het gerucht dat BMW een R had ontwikkeld op basis van de S en ST maar dat deze met name door de eenzijdige achterwielophanging dusdanig duur zou worden dat BMW verwachtte dat hij te duur zou worden in vergelijking tot de naked bikes van de concurrenten en dat ze toen besloten hebben de R en de GS samen te ontwikkelen op basis van minder kostbare componenten.

Of het waar is? Joost mag het weten maar waarschijnlijk is het wel.
 
Wat maakt een riem dan zoveel duurder dan een ketting? Lijkt me toch niet zo heel veel uit te maken... Zeker omdat ze al de S en de ST hadden, dus ze hoeven het niet opnieuw te bedenken...
 
Laatst bewerkt:
Het ging (waarschijnlijk) niet om de kosten van de riem maar de kosten van de eenzijdige ophanging, met name die hele mooie achterbrug van de S en ST schijnt erg duur te zijn. Maar ook de riem en de poulies zijn veel duurder dan de tandwielen en ketting.

Maar (waarschijnlijk) heeft ook meegespeeld dat ze zo veel mogelijk onderdelen van de GS ook in de R wilden verwerken om een schaalvoordeel te behalen en de GS kon natuurlijk niet met een riem uitgerust worden omdat allroad rijders vaak spelen met de tandwielverhouding om de motor geschikter te maken voor het door de betreffende eigenaar gewenste soort gebruik.
 
Gefeliciteerd Kawamenneke, ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan de aanschaf.

Wat de riem op de R betreft: eind 2007 begin 2008 ging het gerucht dat BMW een R had ontwikkeld op basis van de S en ST maar dat deze met name door de eenzijdige achterwielophanging dusdanig duur zou worden dat BMW verwachtte dat hij te duur zou worden in vergelijking tot de naked bikes van de concurrenten en dat ze toen besloten hebben de R en de GS samen te ontwikkelen op basis van minder kostbare componenten.

Of het waar is? Joost mag het weten maar waarschijnlijk is het wel.


:^


en met een scoot oiler heb je van de belangrijkste nadelen ook gelijk geen last.

al ben ik nu super verwend met een cardan, en dat went zo ontzettend snel.....
 
Gefeliciteerd Kawamenneke, ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan de aanschaf.

Wat de riem op de R betreft: eind 2007 begin 2008 ging het gerucht dat BMW een R had ontwikkeld op basis van de S en ST maar dat deze met name door de eenzijdige achterwielophanging dusdanig duur zou worden dat BMW verwachtte dat hij te duur zou worden in vergelijking tot de naked bikes van de concurrenten en dat ze toen besloten hebben de R en de GS samen te ontwikkelen op basis van minder kostbare componenten.

Of het waar is? Joost mag het weten maar waarschijnlijk is het wel.
thnx
hoop ook dat ik er veel plezier aan ga beleven.
moet wel Zeggen dat ik de daytona met pijn in mijn hart heb ingeruild,
maar denk zeker wel dat ik de goede keuze heb gemaakt
 
Gefeliciteerd kawamenneke. Maar dat is heel wat anders dan je Daytona!
Waarom beviel de Daytona niet meer?
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd kawamenneke. Maar dat is heel wat anders dan je Daytona!
Waarom beviel de Daytona niet meer?
das zeker een heel verschil
maar hier kan je beter met zijn 2en op
en op een daytona rustig rijden is of heel moeilijk en/of heel erg saai
om die reden reed ik er ook minder op
dus hoop nu veel meer en leuker te gaan rijden :]
 
als je het een beetje bijhoud is dat heel makkelijk
beetje dasty erop spuiten en met een droge doet/papier eraf wrijven, en klaar :)
Dasty wordt hier inderdaad ook veel gebruikt maar op een gegeven moment ging alle smeer er toch niet meer overal af.... Wel van de velg enzo.. Ik vind de riemaandrijving daarom ook super en ik moet zeggen het schakelt ook super! Even wennen maar dat gaat snel genoeg :)
 
das zeker een heel verschil
maar hier kan je beter met zijn 2en op
en op een daytona rustig rijden is of heel moeilijk en/of heel erg saai
om die reden reed ik er ook minder op
dus hoop nu veel meer en leuker te gaan rijden :]
Ik denk dat dat wel gaat lukken! :Y

Ik ga morgen eens op zoektocht naar nieuwe motorhandschoenen. Ik kwam tot de conclusie dat ik door (mede) mijn motorhandschoenen de lichtknopjes niet kon bedienen. Ik kon mijn duim niet lekker vrij bewegen, want dan trok dat leer te strak aan in de handpalm.
 
zo gisteren de 800r opgehaald
gelijk een dagje gaan toeren met de vrouw
moet zeggen hij bevalt goed en stuurt ook nog verrassend goed voor met zijn 2en

-XX- al nieuwe handschoeen gevonden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan