BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Flesje RVS poets van de kruidvat gebruikte ik altijd, bedoeld voor RVS keukenspul. Is het in een keer weer zilver, maar na 1x starten weer geel.
 
Kwaliteit ontloopt elkaar niet zoveel.
Keuze tussen organisch of sinter maakt wel uit.
Organisch is zachter, sinter is harder, dan merk je bij het remmen.


Dus wat is de aanrader? :) Organisch of gesinterd op de 800? :) (voor allroad gebruik)

Verder heeft iemand toevallig ervaring met de Anakee Wild? Ik ben weer toe aan een nieuw bandje en deze lijkt me wel een potentiele kanshebber.
 
Dus wat is de aanrader? :) Organisch of gesinterd op de 800? :) (voor allroad gebruik)

Verder heeft iemand toevallig ervaring met de Anakee Wild? Ik ben weer toe aan een nieuw bandje en deze lijkt me wel een potentiele kanshebber.

Ik zelf kies voor sinter. Maar het is ook maar net wat je gewend bent.
 
Dus wat is de aanrader? :) Organisch of gesinterd op de 800? :) (voor allroad gebruik)

Verder heeft iemand toevallig ervaring met de Anakee Wild? Ik ben weer toe aan een nieuw bandje en deze lijkt me wel een potentiele kanshebber.
Gaat lastig worden, Anakee Wild is tot nu toe max 19inch.
 
421 kilometer uit de tank van men f700gs geperst :]
Was wel even schrikken toen ik zag dat ik al 70km op reserve zat :+ had nog kleine halve liter over...

Maar wel verbazingwekkend ver met een tankje van 16,5 liter :}
full
 
Mijn ST (2008, nu rond de 90K km) doet met het huidige woon-werk-verkeer 4.1 gemiddeld.
Kan precies 4 dagen heen en weer op een tank.
 
Damn... Dan zal het wel aan mij liggen zeker!?

Maar heeft die van jullie geen andere software kan daar misschien ook wel aan liggen? De "r" heeft 87 pk bij bijna hetzelfde koppel.
 
Damn... Dan zal het wel aan mij liggen zeker!?

Maar heeft die van jullie geen andere software kan daar misschien ook wel aan liggen? De "r" heeft 87 pk bij bijna hetzelfde koppel.

Bij mij lag het verbruik in de zomer een stukje hoger (4,3 - 4,4).
Gewoon omdat er toen lekker door te rijden was, en ik dat dan ook prompt doe.
Nu zijn de files weer flink toegenomen, en moet het dus wat rustiger aan.
Onder de 100 km/u is ie gewoon enorm zuinig.
Boven de 120 km/u neemt het verbruik flink toe.
 
het word frisser dus het verbruikt stijgt.

maar die waardes haal ik echt niet , 1 op 23 a24 dat rij ik gemiddeld
 
Dat is 420 km enkel woonwerkverkeer.
Rij ongeveer 95km woonwerk per dag. En door de files is dat zelden boven 100km/u, vandaar het ultrazuinige verbruik. Zit gemiddeld nu op 4.2 liter.
 
Ja de provider forumup.nl ligt er weer eens in zijn geheel uit en dit maal lijkt het voorgoed aangezien het al een paar weken duurt.

:^ Ik blijf halsstarrig proberen of ie weer beschikbaar is,
maar het lijkt erg stuk daar.
forumup.com/nl zelf is ook niet bereikbaar.

Toch vaag, want er draaiden best veel forums op.
 
pffft.
zit nog bij te komen van de rekening...

dat een uitlaat-spruitstuk bevestiging losttrilt: ok. (ik was op bijna-topsnelheid onderweg van Henglo naar Warsaw)
en dat is gratis verholpen door de dichtsbijzijnde BMW garage. 10min. Mooi.

Maar week later in Austria:

het voelde alsof de riem weer versleten was, dus ik naar garage met verzoek: riem vervangen (ik had reserve al bij me...)

nou, dat heb ik geweten...

Men maakte mooie show van hoeveel speling er wel niet op mijn achteras zat (hadden ze die losgedraaid???) Bekend euvel, maar ik weet 90% zeker dat mijn motor van NA de fix was...
Dus moest + zou nieuwe achteras besteld worden...

Verder moesten al (AL!) mijn remblokken zeer nodig vervangen: levensgevaarlijk. Ohjajoh? 3000km na beurt door eigen garage?

mijn balhoofdlagers (2?) moesten nodig vervangen ( volgens mij jaar geleden ook gedaan, en ik WEET hoe een versleten balhoofd voelt, en ik weet dat een stroef balhooft niet onveilig is, zowel de Suzuki als mijn eigen Fje hebben met versleten balhoofd gereden)

mijn keerringen voorvork (ok, daar kwam wat olie uit)

de centre-stand was verbogen (mwha, ja, stond ietsje scheef...)

dus... week motor kwijt (huurmotor a 600E) en kosten hoger dan restwaarde motor...
had weinig keuze.

Uiteindelijk hebben ze ook de riem maar vervangen door het exemplaar dat ik in de topcase had liggen...

zo.....
ik ben nu wel serieus afgeknapt op BMW.
 
Laatst bewerkt:
pffft.
zit nog bij te komen van de rekening...

dat een uitlaat-spruitstuk bevestiging losttrilt: ok. (ik was op bijna-topsnelheid onderweg van Henglo naar Warsaw)
en dat is gratis verholpen door de dichtsbijzijnde BMW garage. 10min. Mooi.
Nog nooit gezien. Iemand het ooit losgehad en geen nieuwe moeren gebruikt? Als de naam van je dealer begint met moto.... dan kan ik het wel raden.
Maar week later in Austria:

het voelde alsof de riem weer versleten was, dus ik naar garage met verzoek: riem vervangen (ik had reserve al bij me...)

nou, dat heb ik geweten...

Men maakte mooie show van hoeveel speling er wel niet op mijn achteras zat (hadden ze die losgedraaid???) Bekend euvel, maar ik weet 90% zeker dat mijn motor van NA de fix was...
Dus moest + zou nieuwe achteras besteld worden...
Welke fix? Dat ringetje wat ze er op zetten? De 'fix' is een nieuwe achteras met lagers, en ook die lopen soms nog stuk.
Verder moesten al (AL!) mijn remblokken zeer nodig vervangen: levensgevaarlijk. Ohjajoh? 3000km na beurt door eigen garage?
Zegt niks, hangt er maar net vanaf hoe je hebt gereden, het kan best hard gaan. En hebben ze bij die beurt 3000km geleden de blokken vervangen dan? Dat maak ik niet op uit je tekst en dus wederom: zegt niets.
mijn balhoofdlagers (2?) moesten nodig vervangen ( volgens mij jaar geleden ook gedaan, en ik WEET hoe een versleten balhoofd voelt, en ik weet dat een stroef balhooft niet onveilig is, zowel de Suzuki als mijn eigen Fje hebben met versleten balhoofd gereden)
Balhoofdlager gaat bij een F800 25.000 tot 50.000km mee, wederom afhankelijk van hoe je er mee rijdt.
 
Laatst bewerkt:
Die uitlaat: de verbindingsring tussen spruitstuk en uitlaat was losgetrild.
zo:
29506613713_302633e2f4_b.jpg

(ik dacht eerst dat er een Ducati achter me kwam, ... waar kwam die zo snel vandaan met 160+...??? oops dat ben ik zelf...)
Daar kon zelfs ik zien: kwestie van vastzetten... en dat snapte de monteur ook wel.
Dat was op Woensdag in Duitsland..

maar week later..
Als jij zegt: ik wil dat je enkel de riem vervangt.
Dan vervangen ze toch gewoon de riem?

hmmm.
zo eenvoudig is het niet als er "duidelijk" speling op de achteras zit,
wat voor mij als leek dan weer niet in te schatten is:
- kan je dat verhelpen door gewoon vaster draaien ?
- of is het echt versleten (het is een bekend euvel van de F800, maar supposedly van voor Sept 2009)

idem voor remblokjes... ik ben te onbekend met die zaken om dat zelf goed in te kunnen schatten, en remmen zijn nogal belangrijk....

Verder wil ik ook niet gaan experimenteren (bv door alleen de riem te vervangen, en dan dag later ergens met nieuwe problemen, rem of achteras, te staan... daar heb ik de tijd en de kennis niet voor.

Balhoofd weet ik vrij zeker: dat was Niet nodig... Ik weet hoe een versleten balhoofd voelt.
Nieuwe Middenbok en keerringen: ok, vooruit, dat was toch een keer nodig.

Bij eigen garage stel ik altijd extra duidelijk: Kan ik er weer 10K km meer jakkeren...??
(en ze weten dat ik intensief gebruik maak en dat alles bij mij sneller slijt...).
Dus als ik na een grote of kleine beurt wegrijd _meen_ ik te weten dat alles OK is.
Ik heb nog nooit bezwaar gemaakt tegen welke veraning van banden (soms wat vroeg) of remblokjes of whatever: Doe Maar, het moet Rijden...

Al met al had ik toch het gevoel dat de verkoper en de monteur hier een loopje namen met een gast-met-pech-op-oude-fiets...
 
Laatst bewerkt:
Nog nooit gezien. Iemand het ooit losgehad en geen nieuwe moeren gebruikt? Als de naam van je dealer begint met moto.... dan kan ik het wel raden.Welke fix? Dat ringetje wat ze er op zetten? De 'fix' is een nieuwe achteras met lagers, en ook die lopen soms nog stuk.Zegt niks, hangt er maar net vanaf hoe je hebt gereden, het kan best hard gaan. En hebben ze bij die beurt 3000km geleden de blokken vervangen dan? Dat maak ik niet op uit je tekst en dus wederom: zegt niets.Balhoofdlager gaat bij een F800 25.000 tot 50.000km mee, wederom afhankelijk van hoe je er mee rijdt.

Dank voor de opmerkingen.
ik ben hierin vrijwel onwetend, dus ik neem aan dat jij wel weet waar je over praat.
Ik leer steeds een beetje bij.

Dealer zit in Belgie (geen motoport).

Rijstijl: op lange ritten flink doorrijden. op Autobahn soms volgas. Eigen garage weet dat. Ik geloof direct dat mijn remblokken sneller zullen slijten dan een willekeurige zondagsrijder. maar ik heb altijd prima mijn 10K interval vol kunnen rijden.
ik heb nu bv een lichte trilling in de voorrem: waarschijnlijk is 1 vd schijven wat kromgetrokken (maar kan ook totaal iets ander zijn, ik heb er niet zo veel verstand van)

de "Fix": vroegere series F800s/st hebben een terugroepactie voor verstevinging achteras gehad. BMW was geloof ik niet zo heel happig in erkennen van een ontwerp/fabrikagefout. Details moet je aan monteurs vragen.

Edit: waarschijnlijk heb ik nog geluk gehad: ze hebben niet aangeboden om mijn "grijs blok" door een "zwart blok" te vervangen ivm kantelende zuigers...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan