BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Enjoy-Rider heeft e-mail gehad....:

Nou dat is ook toevallig!
GJ heeft zich goed van de domme gehouden _O- :
Enjoy-Rider en in relatie tot GJ krabbelde ze dit van zich af...:

Ik had vaag iets gehoord dat de F800 eruit zou gaan, maar ik heb daar met googelen en op het F800-forum zo snel niets over kunnen vinden.
Dus afgelopen zaterdag maar eens uit eerste hand gevraagd.

Het blijken inderdaad de 800GS en de 650GS te zijn waarvan de productie al is gestopt. Volgens GJ is dat nieuw beleid van BMW.

Maaaaaaaaar.............de grote vraag is natuurlijk wat de opvolgers zullen zijn van de F800GS en de F650GS.





GJ zei dat ook hij dat niet weet, en hij leek daarin vrij oprecht.

...vertrouw nooit iemand op z'n mooie blauwe ogen... :+
 
Het zijn niet zulke slimme plannen, op .org zijn er al heel wat meldingen geweest van mensen die een nieuwe F800 willen kopen maar (met name in de USA) ze zijn uitverkocht bij de dealers.

En een rij seizoen wil niemand missen en dus lopen ze maar naar de concurrent.

Volgens de geruchten daar (waar ik natuurlijk mede schuldig aan ben :+ ) komt er voor modeljaar 2013 een nieuwe F800GS en F800R en een F800RS als opvolger van de ST.

We zullen het zien. Ik ben echter bang dat de F800´s gewoon uit de productie )voor de eerste helft van 2012' zijn geschrapt aangezien ze die nog maar moeten zien te verkopen terwijl de S100RRen en de K1600s niet aan te slepen zijn.

Nog een maandje of drie en we weten meer.
 
Laatst bewerkt:
48854.jpg



De F650GS word vervangen door een F700GS iets meer vermogen , dubbele schijf nu, nieuwe kleuren en aangepast plaatwerk en alle modellen standaard ABS.


de F800GS ook nieuwe kleuren, standaard ABS, nieuw plaatwerk, ander achterlicht, meer info . had eigenlijk wel verwacht dat het 900 cc blok beschikbaar zou worden.

denk dat inderdaad veel kopers zitten te wachten op een nieuwe of update model ,, op wat details en kleuren na is er de afgelopen 4 jaar weinig veranderd.
 
Dat ESA en ASC zie ik wel zitten, maar dan moeten ze op de F700GS wel betere veerelementen monteren zoals op de F800GS. al stuurde de F650GS best heel aardig, ontzettend vriendelijke motor in randstedelijk gebied.

ik hoop dat deze update zorgt dat de oudere modellen snel 2e hands wat zakken, en met nieuwe namen en iets sterker veranderd voorkomen zou dat zeker lukken...
 
Hmmm, 16 september kan ik niet.... Wordt een beetje lastig dan.... Of kun je 12 augustus nog wel?
Ik reageer even op mijn eigen bericht, 12 augustus gaat m voor mij ook niet worden....
Ik denk ik maar een datum moet gaan prikken...

@xx, ik ben bang dat het dan lastig wordt om een datum te vinden dat we allebei kunnen. Ik kan na 2 september pas 21 oktober weer... En dat lijkt me echt te laat!
Ik hoop dat je een mogelijkheid hebt om anders te ruilen ofzo op werk?

Nou laten we dan 5 augustus maar roepen. En dan 26 augustus als tweede optie bij slecht weer.... (Of als xx dan toch wel mee kan) Ik hoor het wel wat jullie vinden.
Het lijkt me leuk om ergens te starten met een lunch zodat we elkaar een beetje leren kennen en een goede bodem hebben voor onderweg. Zelf dacht ik als startpunt de boulevard in Harderwijk, mooi centraal in Nederland en aan de rand van de Veluwe. En genoeg eetgelegenheden. Om 12:00 verzamelen en dan eten we rond 12:30.
 
We hebben inmiddels ook de ervaring dat de beste manier is om gewoon een datum te prikken. want anders komt het er gewoon niet van, en je bent een hoop tijd kwijt om het allemaal weer te matchen.

ik zou 5 augustus ook wel kunnen, alleen ga ik 12 uur niet redden.
Op z'n vroegst kan ik er rond 1 uur zijn...

Zaterdagen zijn meestal geen probleem eigenlijk.
 
Laten we een lijstje maken!

5 augustus:
-XX- (ovb) met aanhang (ovb)

26 augustus:
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog interesse in een Laser Evo uitlaat voor de F800S/ST ? Check mijn motorshopper.
Mmm... op zich wel...

Je bedoelt waarschijnlijk Leo Vince ipv Laser? ;)

Woon aan de overkant van het water, dus vlakbij. Zal straks even overleggen met Lampje en dan hoor je het wel... *D
 
Laten we een lijstje maken!

5 augustus:
-XX- (ovb) met aanhang (ovb)

26 augustus:
de 5de durf ik nog niet te zeggen
de 26ste heb ik vakantie
dus dan zouden wij/ik kunnen
als we niet de ingeving krijgen voor een last minute :P

en vandaag was het weer heerlijk weer dus samen met de vrouw weer een 200 km gereden, was weer erg lekker 8-)
 
de 5de durf ik nog niet te zeggen
de 26ste heb ik vakantie
dus dan zouden wij/ik kunnen
als we niet de ingeving krijgen voor een last minute :P

en vandaag was het weer heerlijk weer dus samen met de vrouw weer een 200 km gereden, was weer erg lekker 8-)
Heb je er bij gezet op de 26e :)
 
Laatst bewerkt:
We hebben inmiddels ook de ervaring dat de beste manier is om gewoon een datum te prikken. want anders komt het er gewoon niet van, en je bent een hoop tijd kwijt om het allemaal weer te matchen.

ik zou 5 augustus ook wel kunnen, alleen ga ik 12 uur niet redden.
Op z'n vroegst kan ik er rond 1 uur zijn...

Zaterdagen zijn meestal geen probleem eigenlijk.
We zullen dan waarschijnlijk toch pas na 1en gaan rijden dus als je dan zorgt dat je al wat gegeten hebt gaat dat helemaal goedkomen!
 
5 augustus:
-XX- (ovb) met aanhang (ovb)
Lampje met lichthuis
JR

26 augustus:
JR
 
Laatst bewerkt:
5 augustus:
-XX- (ovb) met aanhang (ovb)
Lampje met lichthuis
JR
Motorduiveltje

26 augustus:
Lampje en Lichthuis
JR
Motorduiveltje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan