BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hoor, rij nog gewoon op de ST. Gisteren wat vroeger van mijn werk naar huis gegaan ivm weer, maar het viel erg mee.
Valt alleen even weinig te melden. De motor doet het gewoon.
 
Mijn brommer is net terug van de 30.000 km-beurt. Hij liep ook af en toe stationair op slechts één cilinder en dat bleek te komen door het afknijpen van de luchttoevoer. De vorige dealer heeft blijkbaar een afgebroken aansluiting op het luchtfilterhuis provisorisch gerepareerd (gelijmd), waarschijnlijk omdat iets kapot gegaan was maar dat niet hebben gemeld. :(

Maar ja, die beurt was al twee jaar geleden en het is natuurlijk onmogelijk om te bewijzen dat zij het gedaan hebben (maar hij is maar bij één dealer in onderhoud geweest en zelf heb ik het niet gedaan). De dealer in overigens inmiddels geen BMW-dealer meer en dat is waarschijnlijk niet zonder reden.

Dus ik heb er een nieuw luchtfilterhuis op laten zetten. Voordeel: daarbij hebben ze ook het afdekkapje van de Zumo teruggevonden en het sleuteltje van de Zumo-houder. :X

Dus ik was bijna € 600 verder. :/

Maar hij is weer klaar voor het nieuwe seizoen behalve een nieuw achterbandje, dat doe ik in het voorjaar. :)
 
Laatst bewerkt:
Hier is de F800 ook aan zijn (hopelijk korte) winterslaap begonnen.
Nieuwe set banden & kettingset met kleiner tandwiel voor (19 ipv 20T) er op laten zetten.
 
Is bij de 800R dan een 20T-tandwiel de standaard? Dat is best groot.

Bij mijn 800GS is dat 16T, ik heb er nu een 17T op, vind ik fijner rijden op de snelweg en toch nog genoeg acceleratie.
 
Hier in België lekker koud en al twee weken regen...
Winterslaap lijkt dus toch te beginnen... Vandaag toch nog even buiten geweest, maar niks speciaal te melden :D
 
Daar had/heb ik natuurlijk geen idee :) maar ik hoor het al, we zijn niet de enige met het probleem van overvolle treinen. :P
Een tip is vooraan zitten, daarvan heeft iedereen schrik :p je hebt direct plaats.
 
Zal ook maar weer eens reageren hier.De 80.000 beurt is mn st fluitend doorgekomen. Ik rij nu niet meer elke dag maar de teller staat nu op 86.nog wat.

Nog even een paar dagen doorrijden voordat ie gestald gaat worden. Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik nog steeds geen spijt heb gehad van deze aankoop.

Een maat van me probeert me over te halen om Triumph te gaan rijden (explorer). Misschien volgend jaar eens proefrijden, maar de ST hoeft zich wat mij betreft nog geen zorgen te maken.
 
Hoezo stallen... gewoon rijden :] :]
full
 
hier - 7 C maar het de straten zijn wit van het zout , de GS blijft mooi binnen, van de week gaat ie maar naar de stalling en is het weer gebeurt voor de rest van het jaar.
 
Beide GS'n hangen lekker aan de lader en de pekelbrommers (CRF250L en WR250R) mogen zichzelf de komende tijd weer nuttig maken. :]
 
Maandagochtend vertrokken met -7 vanuit Friesland. hoe verder ik naar het zuiden reed hoe warmer het werd. In Nieuwegein was het al -3. Kou kun je aan wennen en jammer voor de GT maar ik heb hem wel om te rijden en niet om te poetsen. Hij gaat gewoon de pekel in. Geregeld wassen met groene zeep, hier zit glycerine in. Ben deze week de 80000 gepasseerd, bij 75000 de eerste X riem vervangen. Dik tevreden over de motor. :Y
 
Hallo iedereen,

Momenteel rijd ik met kawa w650. Zelf ben ik gek op die retro-look maar ... 3 van de 7 nekwervels hangen samen met wat plaatwerk en bouten. Op die W650 zit je wel redelijk wat in de wind, dus veel verder dan rond de kerktoren rijden zit er niet meer in. Ik ben dus op zoek naar een toermotor met wat zitconfort en vooral iets waar je wat uit de wind zit. Aangezien ik hem ook gebruik voor woon- werk verkeer ben ik ook niet bepaald op zoek naar een onhandelbare kolos met 150pk...
Honda deauville is qua confort ideaal, maar ik kan me niet ontdoen van de gedachte dat je in een soort badkuip op wielen zit. Volgende optie is bmw F800GT. Mijn vraag is of die voldoende bescherming heeft, eventueel met een hoger kuipruitje erop. Voor woon- werk rijd ik het ganse jaar door, dus ook door regen. Wat kan er worden gezegd over bescherming tegen regen ? (neen, een auto is geen alternatief)
Ik zoek mij suf op reviews, maar hier zit ik midden in een meute ervaringsdeskundigen.
Advies is welkom

Dank
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan