BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste F800GS rijders,

Op dit moment rij ik in Egypte (op weg naar Zuid afrika) op mijn BMW F800GS Adventure, modeljaar 2014. Heb er uiteraard al de nodige kilometers opzitten: top motor! Wel heb ik sinds gisteren wanneer ik tussen de 30/35 en 40 km per uur rij een vreemd geluid bij mijn motor (een soort van tjerpend / fluitig geluid). Wanneer ik zachter of harder rij is het geluid weg. De motor geeft ook geen storing oid en hij rijdt volledig naar behoren.

Heeft iemand van jullie (als grote F800 fans!) een idee wat dit zou kunnen zijn? Het lijkt er op alsof het niet ernstig, maar over een paar dagen rij ik door de woestijn van Sudan and better than sorry!

Mijn dank is groot!

Inmiddels rijd je waarschijnlijk al in de woestijn maar ik reageer toch nog maar even, ik kan zo niets bedenken wat een dergelijk geluid kan veroorzaken en ik hoop dat je rit probleemloos zal zijn :} .
 
Beste F800GS rijders,

Op dit moment rij ik in Egypte (op weg naar Zuid afrika) op mijn BMW F800GS Adventure, modeljaar 2014. Heb er uiteraard al de nodige kilometers opzitten: top motor! Wel heb ik sinds gisteren wanneer ik tussen de 30/35 en 40 km per uur rij een vreemd geluid bij mijn motor (een soort van tjerpend / fluitig geluid). Wanneer ik zachter of harder rij is het geluid weg. De motor geeft ook geen storing oid en hij rijdt volledig naar behoren.

Heeft iemand van jullie (als grote F800 fans!) een idee wat dit zou kunnen zijn? Het lijkt er op alsof het niet ernstig, maar over een paar dagen rij ik door de woestijn van Sudan and better than sorry!

Mijn dank is groot!

Ketting die gortdroog staat?
 
Sorry voor late respons Sjef53... Aan de rechterhand ligt het niet. Ik kom van fietsen met carburateurs waar je met sproeiers en naalden één en ander kon instellen. Valt hier nog iets af te stellen, injectie wordt toch geregeld via computer ? Er gebeuren wel rare dingen met de teller van het actuele verbruik. Deze duidt soms 8l/100 km aan terwijl mijn motor stationair draait, met koppeling ingetrokken maar nog niet stilstaan. Best eens naar dealer gaan ?

Je hebt een aanduiding voor het huidige verbruik, en een aanduiding voor het gemiddelde verbruik. Weet je zeker dat je niet naar die laatste zit te kijken?
 
Ik gebruik geen van beide tellers, gewoon aan de pomp aantal liter delen door km teller (die ik op 0 heb gezet :) Klopt bovendien met het gemiddelde verbruik dat wordt aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Fje heeft alweer flink gereden met nieuwe antenne,
en nu paar dagen stilgestaan.

nou moet ik vanavond ongeveer 250km,
En hier in DHg "kan het net" (moeilijkste zijn de meters om uit de garage te komen, daar ligt nog was smeltende maar aangereden sneeuw)

zal ik... ?
 
Fje heeft alweer flink gereden met nieuwe antenne,
en nu paar dagen stilgestaan.

nou moet ik vanavond ongeveer 250km
,
En hier in DHg "kan het net" (moeilijkste zijn de meters om uit de garage te komen, daar ligt nog was smeltende maar aangereden sneeuw)

zal ik... ?
Je bent een bikkel :Y en BMW rijder waardig :]

Zorg er in iedergeval wel voor dat jij ook niet aangereden wordt :N
 
Je bent een bikkel :Y en BMW rijder waardig :]

Zorg er in iedergeval wel voor dat jij ook niet aangereden wordt :N

is tot nu toe gelukt.
DHg -> Maastricht.
DHg lag nog wat sneeuw.
ligt hier in Mstricht vrijwel geen sneeuw...
 
Laatst bewerkt:
van de week mijn hugger ontvangen en gemonteerd,

en vandaag sinds weken weer gereden :] , het was heerlijk en veel andere motorrijders gezien die zo te zien ook aan het genieten waren van het zonnetje. 8-)

foto van de hugger ;)


full
 
Hallo, Ik ben al een tijdje aan het meelezen, maar heb sinds vorige week mijn fiets ook in ontvangst mogen nemen..

Een F800gt

Als extra, zit er nog een donker windscherm op, alsook zijn de koffer deksels mee gespoten in kleur.
Tankpad in zelfde kleur is reeds geplaatst alsook is een andere uitlaat besteld.

IMG_20170210_175224_zpsxywwgsgl.jpg


IMG_20170210_175234_zpsko1sttd9.jpg


IMG_20170210_175244_zpsr5tvlvje.jpg
 
Dat is een hele mooie GT hiermee kan je leuke tripjes mee maken 8-)
, is dit de standaard achterkoffer (28l)?, hij lijkt namelijk groter dan de mijne.
 
Hallo, Ik ben al een tijdje aan het meelezen, maar heb sinds vorige week mijn fiets ook in ontvangst mogen nemen..

Een F800gt

Als extra, zit er nog een donker windscherm op, alsook zijn de koffer deksels mee gespoten in kleur.
Tankpad in zelfde kleur is reeds geplaatst alsook is een andere uitlaat besteld.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


mooi ding, veel fijne km toe gewenst.
 
Ha die D-Works.

Mooi ding, die GT.

benieuwd:
- hoe bevalt je windscherm bij 120++
- past er een systeem- of integraal-helm in de topcase ?
- die zijkoffers met met het BMW mechanisme: Bevalt dat?

toen ik een leen-GS had met BMW zijkoffers leek me dat mechanisme nogal kwetsbaar: er liep een as binnendoor de koffers, en het uitschuif mechanisme leek me vuil-gevoelig (daar komt zand enzo in... )

Al met al wel benieuwd hoe het geheel gaat bevallen.
ik kijk op niet te lange termijn aan tegen aanschaf van precies dezelfde... (vandaag weer pech met EWS, slecht teken, maar 176.925 km.. dat vond de wegenwacht een beste afstand ..)
 
weer die #$%^&* EWS gehad vandaag.

Vanavond bij hoofddorp/amstelveen: EWS, en dus niet starten.
20x geprobeerd, 10m verzet enzo.. maar niet willen starten.

Touring gebeld.
100Min later ANWB: en verdomd: starten bij 1e poging.


remember:
er zit een nieuw accu in,
er zit een nieuwe antenne in..

ASAP weer bij de dealer langs voor een diagnose.
maar.. het vertrouwen is er wel grondig uit

hier moet ik volgende week mee naar Frankrijk (geen zin in TGV)
en dit voorjaar naar Riga, Belgrado en Sofia... (indien tijd wilde ik via Moscow, maar dat lijkt me net iets te...)
en die hele rit lijkt me plotseing een minder goed idee met een onbetrouwbare fiets....
Tijd voor nieuwe?
 
Laatst bewerkt:
Ha die D-Works.

Mooi ding, die GT.

benieuwd:
- hoe bevalt je windscherm bij 120++
- past er een systeem- of integraal-helm in de topcase ?
- die zijkoffers met met het BMW mechanisme: Bevalt dat?

toen ik een leen-GS had met BMW zijkoffers leek me dat mechanisme nogal kwetsbaar: er liep een as binnendoor de koffers, en het uitschuif mechanisme leek me vuil-gevoelig (daar komt zand enzo in... )


Al met al wel benieuwd hoe het geheel gaat bevallen.
ik kijk op niet te lange termijn aan tegen aanschaf van precies dezelfde... (vandaag weer pech met EWS, slecht teken, maar 176.925 km.. dat vond de wegenwacht een beste afstand ..)


Dat mechanisme zit vaker vast door het gebrek aan gebruiken... Net als ESA
 
Hallo D-works, gefeliciteerd met de aanschaf, het spuiten van de koffers maakt de motor zeker een stuk mooier.

@PdV: het enige wat ik nog kan bedenken is vocht in het contactslot, geen veelvoorkomend probleem maar ik heb er in de afgelopen 10 jaar meer dan een enkele melding van gezien en de problemen die jij hebt waren (als ik het me goed herinner) vergelijkbaar met wat zij beschreven.
 
Dat mechanisme zit vaker vast door het gebrek aan gebruiken... Net als ESA

heb je iets mee toelichting?

ik zag direct al twee kwetsbare items: de as (lang en dun, en combi van plastic en metaal, kwam nogal speelgoed-achtig over) en het shuifmechanisme met van die rare beugels.

wat komt er vast te zitten, c.q. vol met zand/stof ?
 
Net terug uit Apeldoorn. Geen problemen gehad...

Hallo D-works, gefeliciteerd met de aanschaf, het spuiten van de koffers maakt de motor zeker een stuk mooier.
eensch, Mooier. maar een motor heb je voor het rijden, niet voor "de mooi" (kon het niet laten)

@PdV: het enige wat ik nog kan bedenken is vocht in het contactslot, geen veelvoorkomend probleem maar ik heb er in de afgelopen 10 jaar meer dan een enkele melding van gezien en de problemen die jij hebt waren (als ik het me goed herinner) vergelijkbaar met wat zij beschreven.

vocht, was ook een vermoeden..
ik kan er natuurlijk een een spuitbusje "droge lucht" opzetten (en meenemen op reis voor geval dat)

enne: ik probeer een diagnose te krijgen vd garage, maar die gaan komende week dicht voor carnaval (belgie he, veel verlofdgn). denk dat ik maar even bij Houtrust langs ga voor een diagnosestekker.

Wil volgende week toch eigenlijk wel op de motor naar Frankrijk (ipv met de trein)
 
heb je iets mee toelichting?

ik zag direct al twee kwetsbare items: de as (lang en dun, en combi van plastic en metaal, kwam nogal speelgoed-achtig over) en het shuifmechanisme met van die rare beugels.

wat komt er vast te zitten, c.q. vol met zand/stof ?

Die beugel die IN de koffer zit waarmee je m groter en kleiner maakt zit in de meeste gevallen vast door het niet gebruiken ervan. Als je de koffer met regelmaat verstelt blijven ze gewoon soepel en gaat er niks vast zitten.

Ik moet de eerste die echt stuk is en niet meer te verstellen is nog tegen komen trouwens.. :)
 
Die beugel die IN de koffer zit waarmee je m groter en kleiner maakt zit in de meeste gevallen vast door het niet gebruiken ervan. Als je de koffer met regelmaat verstelt blijven ze gewoon soepel en gaat er niks vast zitten.

Ik moet de eerste die echt stuk is en niet meer te verstellen is nog tegen komen trouwens.. :)

Dank voor de toelichting.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan