BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ha die Loxos, we wachten de fotos en de verdere avonturen af...

Topkoffer: Givi V46, met optioneel rekje erop (stoer!)

Voordeel: lekker Groot, en Stevig.
Nadeel: lelijk en veel wind vangen. en je gaat er allerlei rommel in laten slingeren (zoals een reserve riem, als je eenmaal een tandeloze riem hebt gehad)

De keuze zal zijn tussen de Givi V47 of de Givi V56. Zijn niet zo veel verschillen, de V56 is 1cm breder, maar wel dieper.

Deze is de V47
39563gr.jpg


Hier de V56
49752gr.jpg
 
@pdv, je kunt ook stuurverhogers proberen. Zit je wat meer rechtop, dus andere windstromen langs je helm.

Of het ruitje iets kantelen:
Boven schroeven iets los,
Onder schroef vervangen door langere
En een busje van ong 1 cm onder het ruitje om de schroef doen.

Dat was mijn oplossing op mn eerste ST
 
Of het ruitje iets kantelen:
Boven schroeven iets los,
Onder schroef vervangen door langere
En een busje van ong 1 cm onder het ruitje om de schroef doen.

Dat was mijn oplossing op mn eerste ST

Thx! dat zou zomaar de opl kunnen zijn.
Zal eens kijken of dat bij de GT kan (ruit lijkt wat in de kuipdelen te zitten.
Goede schroef en busje nodig. Goed voorziene garage zoeken.
 
Mooi plaatje,zo om te zien. Ik hoop dat ik met m,n Inazuma ook zo ver kom, maar dat zou dan wel een hele prestatie zijn voor de Suzuki.
 
Ik was toevallig even aan het zoeken naar problemen met de dynamo in de F800ST. En nu zie ik hierboven dat er al meer mensen vragen over hebben.

Zelf al 2x gehad dat de dynamospoel was doorgebrand. Bekend probleem en er is al een vervangingskit voor bij BMW, helaas viel mijn motor buiten de coulanceregeling (2012 en toendertijd net 50k op de teller).
Oorzaak is de koeling van de dynamo. Ik heb er steeds voor gekozen om de dynamo opnieuw te laten wikkelen, maar dat is maar een tijdelijke oplossing.
De vervanging van het geheel kost rond de 900 euro, vandaar dat ik tot nu toe gekozen heb om hem opnieuw te laten wikkelen.

Jammer dat ze niet alleen de dynamobehuizing kunnen vervangen...
 
ik heb voor € 210,- een tweedehands dynamo gekocht. En € 14,- voor een pakking.

Deze heeft het lang volgehouden, dus ik hoop dat de volgende dat ook doet.

De motorzaak zat helemaal vol, anders had ik hen gevraagd om het voor mij te monteren.

Wel zag ik dat ik de kappen eraf haalde dat er koelvloeistof lekt en dat één van mijn voorvorkkeerringen een beetje lekt. Dus er zitten nog wat kosten aan te komen.
Na de pekelperiode heb ik hem een keer goed gewassen en toen had hij dat nog niet.
 
te koop aangepast ruitje voor de F800 GS .

Ik had enorm veel last van gebulder , tot oorsuizen aan toe.

Een hogere ruit vond ik geen porum , dus ik heb een 2e hands ruitje gekocht en deze ingekort.

aangezien ik nu op een F800r rij mag deze weg.

Originele BMW ruit , af te halen in Badhoevedorp

vr pr 40 euro
full
 
Dit was een F650GS ruit :)

Die vond ik nog wat te hoog. En vooral niet mooi , maar dat is een kwestie van smaak O-)
 
Laatst bewerkt:
Goede dag MF,

Ben sinds 2weken de trotse eigenaar van een F-800st.

Wat een heerlijke fiets.

De 1e motor vakantie staat al op de planning.

Wat raden jullie aan om mee te nemen qua gereedschap/olieeen voor de F800st ?
 
Vorige vrijdag een F800GT Blackstorm metallic gaan bestellen.

Zo goed als full option, omdat hij zo bij de dealer stond. Daarboven nog een GiVi rack met V47 topcase - en ineens een akra demper laten monteren.

Ben benieuwd tot ik deze mag afhalen.
 
Goede dag MF,

Ben sinds 2weken de trotse eigenaar van een F-800st.

Wat een heerlijke fiets.

De 1e motor vakantie staat al op de planning.

Wat raden jullie aan om mee te nemen qua gereedschap/olieeen voor de F800st ?
Alleen een bandenplaksetje.
 
:^

Welkom Geof

Als je in een gebied komt met weinig BMW dealers dan zou je nog kunnen overwegen om een reserve aandrijfriem mee te nemen maar olie gebruiken (gezonde) F800's niet en je hoeft verder niets te smeren. Een setje torx sleutels is ook wel handig.

En misschien is een spierontspanner meenemen wel handig om de grijns 's avonds van je gezicht te krijgen })
 
Laatst bewerkt:
Goede dag MF,

Ben sinds 2weken de trotse eigenaar van een F-800st.

Wat een heerlijke fiets.

De 1e motor vakantie staat al op de planning.

Wat raden jullie aan om mee te nemen qua gereedschap/olieeen voor de F800st ?

Ha die Geof.

meenemen, en dan opraat ik even uit mijn eigen, beperkte ervaring
(ik ben geen monteur, vraag ook even master tommie)
- Reserve Riem (tenzij net vervangen, de mijne gingen altijd omstr 20K stuk, bestellen in sommige landen lastig)
- lamp (dimlicht, trilt blijkbaar regelmatig stuk)
- schroeven om plastic delen vast te houden (trillen los, bij mij)
- bouten die subframe aan frame vasthouden (trillen los, bij mij)

Veel is afh van hoeveel km en welk onderhoud je motor gehad heeft, maar ik heb met een ST-je, gekocht op 24K, de 183K kunnen aantikken met 3x riem-panne, wat andere slijtagezaken (alternator, achteras, balhoofd), en veel verloren schroeven en bouten. Als je plastic gaat trillen is er weer iets verdwenen...
de mijne Verbruikte GEEN olie.
Een en ander staat in oude posts in dit topic...

De ST was (is)een heerlijke motor waar je lekker mee kan touren, ik ben zelf heel Europa door geweest.
Heb nu sinds paar weken de GT versie, gaat al 6400km net zo lekker, maar is toch net weer even anders.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan