BMW F800 S/ST/GS/R/GT topic deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
je heb idd van die hobby bobs met wat skills die zoiets doen
maar je heb ook gewoon gecertificeerd bedrijven die ervan leven, en dan een aantal merken doen want ODB2 is een protocol wat bij auto's main stream is , ze moeten wel aanpassingen maken per merk maar dat is minder werk dan van nul beginnen.

vaak maken die zelfde bedrijven ook handtesters , maar een set van een kabel en software is wel een stuk flexibeler.

OBD 2 is een standaard voor autos.
 
klopt , jammer dat ze voor motorfietsen niet een standaard hebben
maar aan gezien of een Bosch/siemens of nippon systeem koopt voor injectie & ontsteking en de complexere motot CANbus liggen de systemen echt niet extreem ver uit elkaar.
 
klopt , jammer dat ze voor motorfietsen niet een standaard hebben
maar aan gezien of een Bosch/siemens of nippon systeem koopt voor injectie & ontsteking en de complexere motot CANbus liggen de systemen echt niet extreem ver uit elkaar.

Klopt, maar het is niet relevant voor de manier waarop regeleenheden met elkaar communiceren of hoe ze geprogrammeerd zijn. De standaard (hoewel niet van toepassing maar laten voor het gemak dan uitgaan van een auto) beschrijft alleen de manier waarop er Door een tester met het boordnet gecommuniceerd wordt, hoe die verbinding er uit ziet en een reeks standaard foutcodes. Hoe een regeleenheid vervolgens met anderen communiceert is bij elke fabrikant verschillend en is niet onderhevig aan regels. Ook zijn foutcodes veel uitgebreider uit te lezen met een specifieke tester.
 
Laatst bewerkt:
hallo f 800 gt rijders ,
weet iemand welk type led / h7 er in de verlichtingsunit past , daar ik graag led zou hebben ipv de standaard halogeen / h7 .
het afdekplaatje moet nog wel kunnen sluiten , dus het heeft zeker met de lengte van die led / h7 te maken .
alvast bedankt voor jullie reacties ,
see you.

LED heeft extra koeling nodig vandaar de extra lengte.
Waarschijnlijk zul je aan het afdekplaatje iets moeten veranderen,
of een vervanger ervoor hebben waar de lamp wel door past.
 
Ik heb nu een setje LED's van OPT7 (fluxbeam). Hebben de kleinste voet van alle lampen die ik tot nu toe heb geprobeerd en ook het beste lichtbeeld. Helaas geen dealers in de EU dus via ebay besteld en importheffing eroverheen. Iets van €125 voor een set.
 
de ruimte is te klein om die led proper in te bouwen bij mijn f 800 gt , inclusief die driver.
spijtig ,
toch bedankt mannen.
 
Is er een hobbyist, die interesse heeft in m'n F800R project, en deze wil overnemen om hem weer in elkaar te zetten ?
 
Laatst bewerkt:
Allemaal leuk en aardig, maar hoe zit het dan, als je een proefrit wil maken. Allemaal zinloos dit gedoe. |(
 
Laatst bewerkt:
Deze F800R, in onderdelen, is voor een sleutel hobbyist bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Deze F800R is van 2010, met precies 115.000 km gereden...is in onderdelen verkocht :t
 
Laatst bewerkt:
lijkt me een leuk project een IKEA motor. ( heb er geen ruimte voor )

heb je een richtprijs ?
Denk als je hem toch weer in elkaar zet hem veel makkelijker verkoopt.
 
Bij nader inzien iets té enthousiast over aanpassing en kreeg snel een goed bod op alle onderdelen...dus...
weg ermee :Y De motor (in onderdelen) is zojuist opgehaald :W
 
Laatst bewerkt:
Als je een motor goed wilt testen, ga eens door de Balkan, met name Romenie heeft klote-wegen.
Lokale koekblikken gaan daar goed overheen, maar mijn GT-tje is aan het desintegreren.

pdv_moto in "Rondje Baltics en Balkan."

Het plastic Trilt en "Kleppert" na paar dagen slecht wegdek aan alle kanten.
Daar kon de ST volgens mij toch beter tegen.
kan niet alle noisemakers vinden, rijdt niet lekker meer: alsof ik straks een stuk ga verliezen.
Niet echt blij mee.

Edit: ik snap nu waarom de garantie tot 80K is. Geen Duurzame constructie. Te zuinig.
ik denk na vandaag even niet dat ik met deze motor de 80K zelf maar wil proberen, laat staan dat ik buiten de garante zou willen rijden. het is een heerlijke motor, en ik blijf erbij dat dit concept voor mij "de motor" is, maar niet in deze uitvoering.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel andere motoren ben je daar tegengekomen die het zelfde tempo als jij of harder reden?
 
S2sZrv8.jpg


Mooie opvolger dus? :+
 
Alle voordeel heb zn nadeel: je ziet nog eens wat, en je kan door Bucharest heen rommelen.
Dat is in het begin best leuk: lekkere chaos, maar tolerant verkeer.

Dus.. net halve ochtend door Bucharest gebrommed...
Omdat ik zonder koffers ben kan (durf) ik zowat overal doorheen.

Vanwege dat Lightbulb - computer - gedoe, ging dus ik voor de zekerheid naar de "echte" garage.

Luxe garage: doet autos en motoren...
Dus ... eerst ff wachten....
De motor-mechaniker blijkt een een R1 rijder, en hij kent Sjaak !! leuk contact....

Maar hij weet al snel... die ene H7 55W niet op voorraad - one week... ??
ik zou ook BMW Sofia kunnen bellen en over 1 week aldaar afspraak plannen, maar na wat aandringen..
Ik: Tell me where to buy suitable lamp, and I'll be right back (ik denk : any fuel station..)
hij: Try Brico, 5km south...

GPS niet helemaal op de hoogt daar, dus ik 40min aan het puzzelen in zonnige 26C, Brico gevonden.
Brico heeft die lamp niet (wil geen engels spreken, of wil geen motorjas+rugzak in de zaak... ???)

Weer opstappen en naar de Carrefour, vlakbij.
Carrefour: spreken ook geen Engels, maar na wat aandringen "automobile, accesoires",
halve zaak doorgelopen... Warm.
Twee lampjes gekocht, ongeveer 70 BGN, zeg 15Euro..
Weer terug naar BMW. Dan ben ik al meer dan 1.5 uur verder...

Lunchtijd: Mijn Sympathieke R1 monteur staat op punt om weg te rijden, maar stapt af en gaat helpen...
DANK.

(zit nu op de bmw-wifi...)
Update: Wilde geen bonnetje maken dus maar flink wat biergeld gegeven.
 
Ik had voor m'n vriendin een setje sportkoffers gevonden.

Nu blijken ze van een 800st te komen en de rechter niet op een 800r te passen?

Is dat door middel van afstellen nog op te lossen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan