Het grote Yamaha Diversion topic deel 13

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is de sludge direct na zo'n rit dan weg?

Volgens mij wel. Even een stukje karton voor de oliekoeler en een snelwegritje maken. Bij thuiskomst even de olievuldop er 5 minuten af draaien.

Koude lucht kan veel minder vocht opnemen dan warme lucht. Gevolg is dat er dan veel sneller vocht in de olie terecht kan komen. Het is een beetje een seizoens gebonden probleem.

De oliekoeler afplakken vindt ik goed werken, nauwelijks last van sludge.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben op de beurs afgelopen weekend nog even aan het zoeken geweest naar progressieve vering. Nu kwam ik naast Hyperpro ook nog Hagon shocks uit UK.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Wellicht is dit ook interessant?

Verder had Hyperpro nog een aanbod dat je langs rijdt en je kunt wachten op nieuwe voor- en achtervering voor 385 euro. Heeft het aanpassen van de achtervering ook veel zin?
 
Ik ben op de beurs afgelopen weekend nog even aan het zoeken geweest naar progressieve vering. Nu kwam ik naast Hyperpro ook nog Hagon shocks uit UK.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Wellicht is dit ook interessant?

Verder had Hyperpro nog een aanbod dat je langs rijdt en je kunt wachten op nieuwe voor- en achtervering voor 385 euro. Heeft het aanpassen van de achtervering ook veel zin?


Hagon is ook een bekend merk, wat al jaren meegaat in de motorsport.
Is dus in principe ook goed.

En achtervering vervagen is altijd beter dan wat er nu onder zit.
Vraag is echter heb je het er ook voor over, het best een behoorlijke investering.
 
Achtervering is instelbaar. dat zou ik altijd eerst proberen voor je geld gaat investeren. Voorvering upgraden kan ik sowieso aanraden!
 
Achtervering is instelbaar. dat zou ik altijd eerst proberen voor je geld gaat investeren. Voorvering upgraden kan ik sowieso aanraden!

Alleen de voorspanning is instelbaar.
De demping kan je alleen bij de duurdere merken instellen.
Dat is ook niet voor iedereen te doen.
Maar toch is de demping beter als de originele demping.

vering en demping zijn 2 totaal verschillende dingen.
Allebei heel belangrijk voor een goede wegligging
 
Gaat er in de 900 net zoveel olie als in de 600?

Wel met filterwissel. Heb nog 3 flessen 10w40 staan van de 600. Dus zou genoeg moeten zijn.
 
Gaat er in de 900 net zoveel olie als in de 600?

Wel met filterwissel. Heb nog 3 flessen 10w40 staan van de 600. Dus zou genoeg moeten zijn.

Zonder oliefilter 3,2 liter, met oliefilter 3,4 liter. Dus niet genoeg, even een litertje bijhalen.
 
Yo, ik heb besloten de remmen en banden zelf te willen fixen, dus ik zoek bandjes! Ik ken iemand die ze er goedkoop op wil leggen, en tweedehands heb ik nog niet gevonden, maar ik heb ook helemaal nog geen verstand van welke banden hoe of wat. Weet iemand heel makkelijk een paar banden aan te wijzen die ik online kan bestellen? Liefst de goekoopste mogelijk, als ze maar goed zijn. Ze hoeven niet lang mee te gaan.
 
Yo, ik heb besloten de remmen en banden zelf te willen fixen, dus ik zoek bandjes! Ik ken iemand die ze er goedkoop op wil leggen, en tweedehands heb ik nog niet gevonden, maar ik heb ook helemaal nog geen verstand van welke banden hoe of wat. Weet iemand heel makkelijk een paar banden aan te wijzen die ik online kan bestellen? Liefst de goekoopste mogelijk, als ze maar goed zijn. Ze hoeven niet lang mee te gaan.

www.mopedreifen.de suc6
 
Yo, ik heb besloten de remmen en banden zelf te willen fixen, dus ik zoek bandjes! Ik ken iemand die ze er goedkoop op wil leggen, en tweedehands heb ik nog niet gevonden, maar ik heb ook helemaal nog geen verstand van welke banden hoe of wat. Weet iemand heel makkelijk een paar banden aan te wijzen die ik online kan bestellen? Liefst de goekoopste mogelijk, als ze maar goed zijn. Ze hoeven niet lang mee te gaan.

Wat is je bandenbudget?

Ik heb voor en achter een nieuwe Michelin Pilot Road 3 laten monteren voor 340 €

Kijk eens bij Home - Motorbanden Quick Service

heeft ook budgetbanden.
 
@sockpaints ik heb nog aardig wat onderdelen liggen, wat zoek je allemaal?

Een kettingset, maar die koop ik wel nieuw (tenzij je nog echt een goede hebt), een rechter remhendel, nieuwe veren (geldt hetzelfde voor als de kettingset), en banden. Eventueel ook nog een voorkuip, als dat voor een heel zacht prijsje kan.
 
Dag MF-ers,

De komende tijd zal ik eens mee gaan lezen. Ben een kersverse motor en Diversion rijder (Diversion XJ600S uit 1998).
Dit is hem:
04102011038.jpg


Heb mijn motorrijbewijs vorig jaar oktober gehaald, drie dagen voor het verlopen van mijn rijbewijs. Direct een motor gekocht, zonder twijfel een Diversion omdat ik er goede dingen over hoorde. Natuurlijk ook omdat er eentje beschikbaar was voor een mooie prijs.

De motor staat nu in de schuur, de accu aan de druppellader, maar vrijdag ga ik de weg weer op.
Ik zal hier een beetje lezen en volgen vooral, ook over onderhoud van mijn motor.
 
*O* Welkom The-Me, veel plezier met je Div, en :] ze en voor vragen over je Div stel ze hier.
Onderhoud is vrij gemakkelijk om zelf te doen, met enige technische kennis.
Binnenkort is er een Diversion rit, je kunt je nog aanmelden.
 
Als je na 1 maart MPR3 besteld, bij een set 30 euro retour. Bij 1 band 10 euro, ik wacht dus nog even met bestellen. www.mopedreifen.de
 
Een kettingset, maar die koop ik wel nieuw (tenzij je nog echt een goede hebt), een rechter remhendel, nieuwe veren (geldt hetzelfde voor als de kettingset), en banden. Eventueel ook nog een voorkuip, als dat voor een heel zacht prijsje kan.

www.Louis.de heeft a.s. weekend 20% korting, snel verdiend... zojuist een mailtje gehad.
 
Laatst bewerkt:
*O* Welkom The-Me, veel plezier met je Div, en :] ze en voor vragen over je Div stel ze hier.
Onderhoud is vrij gemakkelijk om zelf te doen, met enige technische kennis.
Binnenkort is er een Diversion rit, je kunt je nog aanmelden.


En een sleuteldag voor dummies :Y :Y
Alleen nog niet bekend wanneer.

(Wie kon ook alweer die sleutelcursus geven?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan