cbx750 cafeeeeeetje

Ik hoop ook dat dendynamoketting goed is.
Anders heb ik nu dus iemand gevonden met ervaring ?? :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Was toch niet tevreden over de schetsplaten. Vandaag maar ff nieuwe gemaakt

GroteFoto-RONBEYEE.jpg


Ff gaatjes boren en mooi maken
GroteFoto-6CXYRYFD.jpg


Ziet er al beter uit al zeg ik het zelf

GroteFoto-UKRDOTZN.jpg
 
Vandaag eens begonnen om door de volgende spaghetti heen te komen. Zoals het hoort bij een mooie racer wil ik geen kabels zien.

-O- -O- -O-
GroteFoto-WIX3QIRG.jpg


De hele kabelboom doormidden geknipt en elk kabeltje aan elkaar solderen en met krimpkous weer aan elkaar verbinden. Na een uurtje of 4 knippen solderen ziet het er al weer wat beter uit.
GroteFoto-B6ZLGNDM.jpg


Begint ergens op te lijken.
:]
GroteFoto-YWYGPFOI.jpg


Contactslot komt onder het zadel, accu onder het kontje en voor derest wil ik geen kabels zien.
 
Vandaag weer een hele dag in de weer geweest met mijn fiets.

- nieuwe zuigers in de remklauwen gezet deze zaten vast.
- vorkje, spatbord gespoten
- kuipbeugel op maat gemaakt voor de nieuwe kuip
- kroonplaat gespoten
- vorkoverloopdicht gemaakt. Fiets moet gewoon kaal worden.
- helaas moet ik knipperlichten monteren omdat dat volgens de wet moet. Als de fiets 1 maand ouder was kon ik die leleijke dingen ook weg laten.
- kabelboom is klaar.

Even wat piccies voor de nieuwsgierige.

Vorkje weer mooi :9~ :9~
GroteFoto-KCZIBGSS.jpg


Nieuwe verse zuigers gemonteerd. Dat gaat weer remmen :} :} :}
GroteFoto-EXV7C7FJ.jpg


Andere kant
GroteFoto-A3MPO3DQ.jpg


Kuip beugel gemaakt en gespoten in dezelfde kleur waar ik het frame ook in ga spuiten.
GroteFoto-KLHSOQEA.jpg


Vrijdag staan de volgende dingen op het programma.

Blokje eruit, nieuwe nokkenasketting spanner en dynamoketting. Daarna blokje in de wrinkle lak.

Brug eruit frame spuiten, 5 cm de kont verhogen. Enz enz enz.
 
Zoals ik met mijzelf heb afgesproken heb ik in hetweekend de schetsplaten afgemaakt en gespoten. Rempomp ook gespoten.

GroteFoto-F8M7FFQB.jpg


Achterbrug gespoten en meteen nieuwe dogbones gemaakt zoda hij 7 cm verhoogd is.
GroteFoto-AMB4T8GJ.jpg


Schokbreker achter gepolijst
GroteFoto-YOCUXLC7.jpg


Vet he die megaton dempertjes
GroteFoto-3M87N3RD.jpg


Nog eentje om het af te leren
GroteFoto-3M87N3RD.jpg


Oh ja een aantal weken geleden zag hijner nog zo uit :} :} :}
GroteFoto-UEYRYEOH.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo deze week maar weer eens verder gegaan ben ongeveer 4 avonden bezig geweest met polijsten van blokdelen en kleppendeksel.

GroteFoto-8K3U3DJ4.jpg

GroteFoto-8N7KDYB8.jpg


Daarna het volgende doosje maar eens onder handen genomen
GroteFoto-83DENZIF.jpg


Oftewel een nieuwe nokkenasketting en een nieuwe spanner. Ketting rammelde namelijk
Eerst linker nokkenas op tijd gezet
GroteFoto-VSRCEPUE.jpg


Daarna de rechter op tijd gezet
GroteFoto-JDBSDXIA.jpg


Even fotootje zodat ik straks weer weet hoe hij stond.

Nokkenassjes eruit en alles op volgorde gelegd.
GroteFoto-8QNJSKY7.jpg


Daarna oude ketting doorgesneden. En de nieuwe eraan gemaakt en voorzichtig de krukas draaien en de nieuwe ketting doorhalen
GroteFoto-R4ZAMCIJ.jpg

GroteFoto-8QP6ZHEJ.jpg


En na een uurtje of 4 werken kan het kapje er weer op.
GroteFoto-O8BRSJ4X.jpg
 
Hey pic o matic

Je had toch gelijk. Na het vervangen van de nokkenasketting en de nokkenasspanner weer geratel. Dus het zal de dynamoketting en spanner wel denk ik
Heb het blok al eronderuit gehaald.

Vraagje. Is die dynamoketting ook een geklonken ketting met een sluitstuk ?
Ik wil nl niet de krukas eruit halen. Ik wil de karterhelften splitsen en van onderuit door rijgen zoals ik dat ook met de nokkenasketting heb gedaan.
 
Dan toch maar eens begonnen met het blok uit elkaar te halen. Dan maar meteen alles reviseren.

En kijk op het zeefje daar ligt een onderdeel wat er niet hoort. Oftewel een kapotte spanner van de dynamoketting.
GroteFoto-GLPFH86B.jpg


Ff inzoemen. Zie je hem liggen ?
GroteFoto-LD7UVA3S.jpg


En daar ligt het blokje dan open. leuk trouwens als het handboek schrijft dat er 26 carterbouten zijn |( |( niet dus waren er 27. Eentje zat verstopt.
GroteFoto-3H6MWDCX.jpg


Het blok ligt nu helemaal open en gelukkig is er niks beschadigd door de afgebroken spanner. Stukje spanner lag gewoon onder in de carterpan geklemd achter de oliezeef.
 
Goed bezig.. :Y

even over dat ratel-geratel waar je 't over hebt.. ik heb 'n cbx die bij 1200~1500 toeren ratelt.. meer toeren & het ratel geluid is over.. was dat bij jouw ook zo ? of had de jouwe compleet andere symptomen?

Wilde zelf eerst ook complete verbouwing aangaan, maar als ik heb, wat ik verwacht wat ik heb, gooi ik er enkel nieuwe banden onder en nieuwe olie in.. en rijdt ik lekker doen totdat ie d'r mee ophoudt.

succes alvast met de verdere afbouw..


[me] jaloers op handige harries * [/me]
 
Ja zelfde symptomen.
Als je goed luisterd bij de dynamo hoor je daar het geluid vandaan komen.
Revisie is niet moeilijk kost je 200 euro aan materiaal en wel heel wat uurtjes sleutelen.
De mijne ligt nu open en ben aant wachten op de onderdelen.

Dan maar ondertussen weer wat nieuwe onderdelen gemonteerd:

Nieuwe Gelaccu (man wat zijn die dingen duur !!)
Nieuwe ketting en tandwiel
Spanningsregelaar vervangen, want hij gaf geen mooie laadstroom. (nu wel :] )
Nieuwe K@N powerfilters gemonteerd en zelfgemaakt overgangen van de carbs naar de powerfilters gemaakt.
Bonamaci rempotje gemonteerd voor de achterrem
Knipperlichtjes gekocht bij Louis en gemonteerd op de stuureinden
 
Laatst bewerkt:
Ziet er heel goed uit Marco!

Leuke fiets om kroegereeser van te maken.

Vraagje: van welk materiaal maak jij je schetsplaten? Hoe dik?
Zaag je het dan met een decoupeerzaag.
 
..owkee, redelijk makkelijk zeg jij; kun je er vanaf onder makkelijk bij om alles te vervangen ?
Dus gewoon blok eruit. ondersteboven leggen, carterpan eraf, onderblok/carterhelft eraf bouten, ketting en spanner vervangen en dichtschroeven. :/ Of moet 't helemaal bovenlangs, cilinders eraf e.d. -O-
 
@cjb schetsplaten zijn van 3 mm staal. Gewoon met de dunne slijpschijf op maat gemaakt.

@loebassie. De eerste optie. Blok eronder uit. Karterpan eraf koppeling eraf oliepomp eraf olieleidingen eraf oliezeefje eraf. Dan carter splitsen 27 bouten (en niet zoals het boek zegt 26).
Versnellingsas eruit en dan kan je de spanner er zo af draaien .
Uurtje of 10 werk. Dat wel

Spanner kopen 85 euro en voor 50 euro pakkingen en de ketting eventueel als die ook kapot is.
Wel veel werk maar niet moeilijk.
 
Oké thanks voor duidelijke uitleg (had de link bovenaan pagina 2 met de foto reportage ook al ingekeken)
Is die kettingspanner het zelfde type als de cbx750p zoals die genoemd wordt op de site van cmsnl, aangezien ze daar geen andere types vermelden? Of heb jij toevallig een onderdeelnr. ervan ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan