Triumph Speed Triple topic deel 26

Status
Niet open voor verdere reacties.
quote:
pjotr75 schreef op 21 januari 2012 @ 19:25:

[...]


Ja het past?

Of ja de bevestiging is anders?

Goede reminder om vragen te stellen bij mijn manier van vraagstelling in het vervolg


hmmm....afgezien van of t past of niet, waarom zou je het willen
ik bedoel, wat voor pijp(en) heb je er nu op?

en als je terug wil naar origineel....doe dan origineel; de pijpen van de 05-07 hebben de kat in de eindpijp zitten, dus dat lijkt me niet bevorderlijk als je ook nog s de kat van de 08-10 halverwege de bochten hebt zitten....

of misschien heb ik t mis

Op dit moment zitten er high-mount Arrows op. Daarop is ie ook afgesteld bij Ruud Fredriks. (Ontsteking 3 graden vervroegd; 135,7 bhp @8919 rpm en 120,6 Nm @7361 rpm). Over koppelkromme en vermogen dus niks te klagen. Ik vind alleen de Arrows, zelfs zonder Db-killers, nogal stil....... Terug naar origineel is dus al helemaal geen optie. Als ik vanaf 2005 model naar vervangingsdempers kan zoeken, levert dat wellicht meer hits op, vandaar.

Dank voor de reacties.
 
quote:
pjotr75 schreef op 21 januari 2012 @ 19:25:Ja het past?

Of ja de bevestiging is anders?

Goede reminder om vragen te stellen bij mijn manier van vraagstelling in het vervolg


hmmm....afgezien van of t past of niet, waarom zou je het willen
ik bedoel, wat voor pijp(en) heb je er nu op?

en als je terug wil naar origineel....doe dan origineel; de pijpen van de 05-07 hebben de kat in de eindpijp zitten, dus dat lijkt me niet bevorderlijk als je ook nog s de kat van de 08-10 halverwege de bochten hebt zitten....

of misschien heb ik t mis

Op dit moment zitten er high-mount Arrows op. Daarop is ie ook afgesteld bij Ruud Fredriks. (Ontsteking 3 graden vervroegd; 135,7 bhp @8919 rpm en 120,6 Nm @7361 rpm). Over koppelkromme en vermogen dus niks te klagen. Ik vind alleen de Arrows, zelfs zonder Db-killers, nogal stil....... Terug naar origineel is dus al helemaal geen optie. Als ik vanaf 2005 model naar vervangingsdempers kan zoeken, levert dat wellicht meer hits op, vandaar.

Dank voor de reacties.


dan zijn tors wel leuk voor je, zit een goede brom in!
je kunt s informeren bij katmotoren, weet vrijwel zeker dat ze nog een 2e hands setje hebben liggen;)
 
Ik 2.4 voor en 2.6 achter bij normaal gebruik. Ga ik 's zomers naar de Ardennen/Eifel ed en wil ik doorrijden verlaag ik naar 2.2/2.4

De originele Metzeler Sportec 3 gaat net als de MPP, Diablo,... maar 3500km mee, daarom dat er vanachter een MPR2 of 3 wordt gelegd. Geeft de volle 10000km die ik er mee haal geen krimp. Van voor ligt de MPP. Nee, ik doe geen stoplichtsprints, wheelies en burnouts ;)

Dan heeft de vorige eigenaar echt als een oud dametje gereden, ligt er al 5000 km op en geen slijtage te zien :X

Qua druk rijden jullie dus ongeveer gelijk, heb achter gevoel dat ze soms wegglijden. Kan misschien aan vering liggen
 
Dat lijkt mij wel ja, of het is een heeeele oude uitgedroogde band.
 
full


deze is niet stil, deze maakt bij mij links een hoge suis :( :( al hoorbaar van af 50 km
als ik me hoofd draai is hij weg

:(
heb spijt, had dus beter de Arai rx kunnen nemen, ondanks het een ontwerp is van de jaren 90 :)
 
Eh, sorry hoor. Ik heb er zelf nog eentje ingereden met een sportec. 3500km. Daarna een MPP opgesmeten omdat die op me gsxr 1000 goed lang meeging: hetzelfde resultaat 3500km. Een Speed Triple heeft nu eenmaal lekker veel koppel en dat voelen de bandjes.
 
quote:
pjotr75 schreef op 21 januari 2012 @ 19:25:Ja het past?
Of ja de bevestiging is anders?
Goede reminder om vragen te stellen bij mijn manier van vraagstelling in het vervolg
hmmm....afgezien van of t past of niet, waarom zou je het willen
ik bedoel, wat voor pijp(en) heb je er nu op?

en als je terug wil naar origineel....doe dan origineel; de pijpen van de 05-07 hebben de kat in de eindpijp zitten, dus dat lijkt me niet bevorderlijk als je ook nog s de kat van de 08-10 halverwege de bochten hebt zitten....

of misschien heb ik t mis

Op dit moment zitten er high-mount Arrows op. Daarop is ie ook afgesteld bij Ruud Fredriks. (Ontsteking 3 graden vervroegd; 135,7 bhp @8919 rpm en 120,6 Nm @7361 rpm). Over koppelkromme en vermogen dus niks te klagen. Ik vind alleen de Arrows, zelfs zonder Db-killers, nogal stil....... Terug naar origineel is dus al helemaal geen optie. Als ik vanaf 2005 model naar vervangingsdempers kan zoeken, levert dat wellicht meer hits op, vandaar.

Dank voor de reacties.
Ik heb nog een setje 2005-2007 TORS op de plank liggen!
:Y
 
[afbeelding]

deze is niet stil, deze maakt bij mij links een hoge suis :( :( al hoorbaar van af 50 km
als ik me hoofd draai is hij weg

:(
heb spijt, had dus beter de Arai rx kunnen nemen, ondanks het een ontwerp is van de jaren 90 :)
-O-

Dank voor het bericht, leek me namelijk een leuk alternatief.
 
Eh, sorry hoor. Ik heb er zelf nog eentje ingereden met een sportec. 3500km. Daarna een MPP opgesmeten omdat die op me gsxr 1000 goed lang meeging: hetzelfde resultaat 3500km. Een Speed Triple heeft nu eenmaal lekker veel koppel en dat voelen de bandjes.

Dat zou dus betekenen dat als ik: 1500 km per maand naar mijn werk rij, daarnaast nog 2 keer naar de eifel toe rij (gem 500 km) plus enkele kortere ritjes in de buurt elke maand nieuwe banden moet :X
Zal het vrouwtje leuk vinden :+
 
Dat zou dus betekenen dat als ik: 1500 km per maand naar mijn werk rij, daarnaast nog 2 keer naar de eifel toe rij (gem 500 km) plus enkele kortere ritjes in de buurt elke maand nieuwe banden moet :X
Zal het vrouwtje leuk vinden :+
Ligt echt helemaal aan jezelf. Wij rijden +/- 8.000 met een setje MPP ;)
 
Eh, sorry hoor. Ik heb er zelf nog eentje ingereden met een sportec. 3500km. Daarna een MPP opgesmeten omdat die op me gsxr 1000 goed lang meeging: hetzelfde resultaat 3500km. Een Speed Triple heeft nu eenmaal lekker veel koppel en dat voelen de bandjes.

Dikke 2 cilinder of een 4 cilinder die constant door zijn powerband getrokken wordt, daar slijten banden een stuk harder van. Juist een 3-cilinder is heel soepel in zijn overbrenging naar het asfalt.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je zelf een soepele rijstijl aanhoudt, dan haal je zo de 6000 kilometer met een Pipo. Rouwdouwen, hoeken en hard terugschakelen en je staat zo weer bij de dealer voor een nieuw bandje. :+
Waar je wel heel goed rekening mee moet houden is bandenspanning, daar zijn Pipo's heel gevoelig voor en dan zie je het profiel voor je ogen wegslijten. Niet onder de door Michelin aanbevolen spanning gaan zitten dus.
Ook onjuiste dempingsinstellingen zijn killing, en wat voor elke hypersport band geldt, die dingen kunnen gewoon niet tegen snelwegrijden, zelfs met slechts 140 kilometer per uur hangen de velletjes er al aan.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan