Triumph Speed Triple topic deel 26

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zou dus betekenen dat als ik: 1500 km per maand naar mijn werk rij, daarnaast nog 2 keer naar de eifel toe rij (gem 500 km) plus enkele kortere ritjes in de buurt elke maand nieuwe banden moet :X
Zal het vrouwtje leuk vinden :+

2 jaar terug meegemaakt.
Woensdag 2 sessies Assen, vrijdag richting Eifel voor een weekend, inclusief een rondje of 5 over de Nordschleife en maandag weer terug. Welgeteld 5 dagen plezier gehad. _O-
 
Dikke 2 cilinder of een 4 cilinder die constant door zijn powerband getrokken wordt, daar slijten banden een stuk harder van. Juist een 3-cilinder is heel soepel in zijn overbrenging naar het asfalt.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een soepele rijstijl aanhoudt, dan haal je zo de 6000 kilometer met een Pipo. Rouwdouwen, hoeken en hard terugschakelen en je staat zo weer bij de dealer voor een nieuw bandje. :+
Waar je wel heel goed rekening mee moet houden is bandenspanning, daar zijn Pipo's heel gevoelig voor en dan zie je het profiel voor je ogen wegslijten. Niet onder de door Michelin aanbevolen spanning gaan zitten dus.
Ook onjuiste dempingsinstellingen zijn killing, en wat voor elke hypersport band geldt, die dingen kunnen gewoon niet tegen snelwegrijden, zelfs met slechts 140 kilometer per uur hangen de velletjes er al aan.
:^ Hier gewoon 2,5/2,9.
 
Dikke 2 cilinder of een 4 cilinder die constant door zijn powerband getrokken wordt, daar slijten banden een stuk harder van. Juist een 3-cilinder is heel soepel in zijn overbrenging naar het asfalt.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je zelf een soepele rijstijl aanhoudt, dan haal je zo de 6000 kilometer met een Pipo. Rouwdouwen, hoeken en hard terugschakelen en je staat zo weer bij de dealer voor een nieuw bandje. :+
Waar je wel heel goed rekening mee moet houden is bandenspanning, daar zijn Pipo's heel gevoelig voor en dan zie je het profiel voor je ogen wegslijten. Niet onder de door Michelin aanbevolen spanning gaan zitten dus.
Ook onjuiste dempingsinstellingen zijn killing, en wat voor elke hypersport band geldt, die dingen kunnen gewoon niet tegen snelwegrijden, zelfs met slechts 140 kilometer per uur hangen de velletjes er al aan.
Ach, dan doen Dré en ik waarschijnlijk iets fout :+ .......bij mij zijn de achterbandjes ook meestal tussen de 3500 en 5000km op :Y
 
Laatst bewerkt:
Ach, dan doen Dré en ik waarschijnlijk iets fout :+ .......bij mij zijn de achterbandjes ook meestal tussen de 3500 en 5000km op :Y


Ik 2.4 voor en 2.6 achter bij normaal gebruik. Ga ik 's zomers naar de Ardennen/Eifel ed en wil ik doorrijden verlaag ik naar 2.2/2.4

Als jij ook met deze spanningen rijdt... :Y

Moet toegeven dat het bij mij met 4500 ook ophoudt met een pipo, maar dat komt doordat soepel rijden niet in mijn straatje ligt. Vrouwtje haalt de 8000 wel met de bandjes, en daarmee is ze vrijwel altijd net zo snel. :+

Meer kilometers halen uit een bandje? Dan moet je de Sportsmart eens proberen, daar haalde ik zelfs de 7000 kilometer mee, leg daar een soepele rijstijl tegenover en ik vermoed dat de 10000 kilometer zelfs haalbaar is. Ook kan je daar de bandenspanning extreem mee verlagen zonder grote nadelige effecten op de slijtage.

Ik merk op straat trouwens nauwelijks verschil in grip bij het verlagen van de bandenspanning van de Pipo's, dus mijns inziens raakt het je vrijwel alleen in de portemonnee als je met lagere spanningen gaat rijden dan aanbevolen.
 
Ach, dan doen Dré en ik waarschijnlijk iets fout :+ .......bij mij zijn de achterbandjes ook meestal tussen de 3500 en 5000km op :Y

Begrijp niet wat jullie er mee uitvroten:

Vorig achterbandje MPP bijna 13K mee gereden.
Voorband MPP heeft er 18K op gezeten.

Voorband nu (MPP) heeft al weer 12K achter de kiezen: nog lang niet op.
Achter een BT23 7K: nog weinig aan te zien.

En ik heb toch echt niet het gevoel dat ik als de ouwe man rijd die ik ben.... O-)
Maak wel veul snelwegkm's, dat dan weer wel...

:W
 
Begrijp niet wat jullie er mee uitvroten:

Vorig achterbandje MPP bijna 13K mee gereden.
Voorband MPP heeft er 18K op gezeten.

Voorband nu (MPP) heeft al weer 12K achter de kiezen: nog lang niet op.
Achter een BT23 7K: nog weinig aan te zien.

En ik heb toch echt niet het gevoel dat ik als de ouwe man rijd die ik ben.... O-)
Maak wel veul snelwegkm's, dat dan weer wel...

:W

:?

_O-
 
Begrijp niet wat jullie er mee uitvroten:

Vorig achterbandje MPP bijna 13K mee gereden.
Voorband MPP heeft er 18K op gezeten.

Voorband nu (MPP) heeft al weer 12K achter de kiezen: nog lang niet op.
Achter een BT23 7K: nog weinig aan te zien.

En ik heb toch echt niet het gevoel dat ik als de ouwe man rijd die ik ben.... O-)
Maak wel veul snelwegkm's, dat dan weer wel...

:W
Mijn MPP 2ct achter gaat nu 8000 mee maar zit er wel aan te komen. Heb de nieuwe al liggen O-)
 
Begrijp niet wat jullie er mee uitvroten:

Vorig achterbandje MPP bijna 13K mee gereden.
Voorband MPP heeft er 18K op gezeten.

Voorband nu (MPP) heeft al weer 12K achter de kiezen: nog lang niet op.
Achter een BT23 7K: nog weinig aan te zien.

En ik heb toch echt niet het gevoel dat ik als de ouwe man rijd die ik ben.... O-)
Maak wel veul snelwegkm's, dat dan weer wel...

:W
Ik heb de laatste jaren toch wel degelijk 't gevoel dat ik rijd als een iets-minder-jongere :Y ......maar vertel dat maar eens aan die bandjes! :?

Maar 't verschil zit hem waarschijnlijk in de snelweg-kilometers, daar maak ik er niet veel van :)
 
Als jij ook met deze spanningen rijdt... :Y

Moet toegeven dat het bij mij met 4500 ook ophoudt met een pipo, maar dat komt doordat soepel rijden niet in mijn straatje ligt. Vrouwtje haalt de 8000 wel met de bandjes, en daarmee is ze vrijwel altijd net zo snel. :+

Meer kilometers halen uit een bandje? Dan moet je de Sportsmart eens proberen, daar haalde ik zelfs de 7000 kilometer mee, leg daar een soepele rijstijl tegenover en ik vermoed dat de 10000 kilometer zelfs haalbaar is. Ook kan je daar de bandenspanning extreem mee verlagen zonder grote nadelige effecten op de slijtage.

Ik merk op straat trouwens nauwelijks verschil in grip bij het verlagen van de bandenspanning van de Pipo's, dus mijns inziens raakt het je vrijwel alleen in de portemonnee als je met lagere spanningen gaat rijden dan aanbevolen.



Heb vorig jaar, na vele sets PP,s ooit , een setje SportSmarts genomen.
Ik hoef , tenminste voorlopig, geen andere meer :)

( levensduur had ik trouwens niet meer kunnen testen )
 
Laatst bewerkt:
:(
Dat zal toch niet !!!! Het moet langzaam warm worden !! Die winter mag nu helemaal weg blijven :N
full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan