Vogezen

gertve

MF'er
20 sep 2009
84
7
Wij gaan met een klein groepje motorrijden in de vogezen.
Heeft iemand wat routes uit dat gebied liggen.
Op het internet gezocht maar daar kwam niet veel uit.
Ik kan zelf wel routes maken maar wil niet tot de ontdekking komen dat ik na terugkomst toch net die mooie bochten, bergtop, etc gemist heb.
Alvast bedankt.

Gr, Gert
 
en terwijl je daar toch in de buurt bent,
bezoek op de Place Saint-Pierre in Luxeuil-Les-Bains onze patroonheilige:
St Colombanus => door het Vatikaan is hij de officiele patroonheilige van de motorrijders
 
bezoek op de Place Saint-Pierre in Luxeuil-Les-Bains onze patroonheilige:
St Colombanus => door het Vatikaan is hij de officiele patroonheilige van de motorrijders

we zullen hem zeker gaan bezoeken met de gekken die zijn losgelaten in het koekblik hebben we zeker een patroonheilige nodig
 
Laatst bewerkt:
Bestel michelinkaart 314 (1:1.5) - Haute Saone, Vosges - daar staan alle mooie wegen duidelijk aangegeven. Iedereen loopt altijd te prutsen met zo'n tomtommetje of google maps, terwijl je zo'n mooie kaart over de tafel kan leggen en direct overzicht hebt (mooie routes zijn gemarkeerd). Aan de hand van zo'n kaart maak je ook 10x makkelijker je routes als je onderweg wel een tomtom wil gebruiken.

Een kleine greep:
Col de Grosse Pierre, Bramont, Oderen, Bussang, Ballon d' alsace (filmpje richting masevaux) mooi door over de Hundsruck, merkstein, grand ballon.. even ooievaars kijken in munster.. vooral niet alleen de route des cretes rijden, daar is het druk - juist de passen erop en eraf zijn heerlijk sturen. Omgeving Gerardmer is een goede uitvalsbasis.

shit, nu wil ik ook weer... :] - nog even een paar maandjes wachten
 
Laatst bewerkt:
Bestel michelinkaart 314 (1:1.5) - Haute Saone, Vosges - daar staan alle mooie wegen duidelijk aangegeven. Iedereen loopt altijd te prutsen met zo'n tomtommetje of google maps, terwijl je zo'n mooie kaart over de tafel kan leggen en direct overzicht hebt (mooie routes zijn gemarkeerd). Aan de hand van zo'n kaart maak je ook 10x makkelijker je routes als je onderweg wel een tomtom wil gebruiken.

Een kleine greep:
Col de Grosse Pierre, Bramont, Oderen, Bussang, Ballon d' alsace (filmpje richting masevaux) mooi door over de Hundsruck, merkstein, grand ballon.. even ooievaars kijken in munster.. vooral niet alleen de route des cretes rijden, daar is het druk - juist de passen erop en eraf zijn heerlijk sturen. Omgeving Gerardmer is een goede uitvalsbasis.

shit, nu wil ik ook weer... :] - nog even een paar maandjes wachten

Ventron net zo leuk!!!!
Ik mis col d'Oderen ( vooral vanuit Kruth omhoog )
 
Komend weekend maar weer een paar dagen skiën in La Bresse. Motorrijden later in het voorjaar maar!

Ben een paar jaar geleden hartje winter met veel sneeuw met het span naar de Vogezen geweest; hapje eten bij het restaurant op le Markstein. Grappig in je motorpak tussen al die skiërs, span stond buiten geparkeerd tussen al die ski's die rechtop stonden in de sneeuw! Slapen in motorhotel col de Bussang, was de enige motorrijder....
 
Ventron net zo leuk!!!!
Ik mis col d'Oderen ( vooral vanuit Kruth omhoog )

Ik niet, nummer 3 in het rijtje, achter de bramont.. ;) zijn erg leuke wegen aan die kant, en een stuk minder verkeer als richting de route des cretes.

de afdaling van de merkstein over de d27 ri kruth vind ik ook geweldig, verder in het noorden (voor onderweg) zijn de Urbeis, de Steige en de noordzijde van de Donon (door het bos en dan 20 kilometer lange vloeiende slingers) ook heerlijk..

btw, ultiem blijft voor mij vanuit masevaux omhoog richting de ballon d' alsace (op de vid uit m'n eerdere post rij ik die naar beneden) daar ben je je motor alleen maar heen en weer aan het gooien.. alsof je een slalom van 15 km lang aan het doen bent. :P

enne, de heenreis vooral binnendoor door luxemburg of de Eifel pakken, vanaf gulpen / aken tot gerardmer een groot feest. :]
 
Laatst bewerkt:
was het alvast maar zover
heb in iedergal veel imput om in mapsource te gaan klooien.
allemaal alvast bedankt.

gr, gert
 
Ik niet, nummer 3 in het rijtje, achter de bramont.. ;) zijn erg leuke wegen aan die kant, en een stuk minder verkeer als richting de route des cretes.

de afdaling van de merkstein over de d27 ri kruth vind ik ook geweldig, verder in het noorden (voor onderweg) zijn de Urbeis, de Steige en de noordzijde van de Donon (door het bos en dan 20 kilometer lange vloeiende slingers) ook heerlijk..

btw, ultiem blijft voor mij vanuit masevaux omhoog richting de ballon d' alsace (op de vid uit m'n eerdere post rij ik die naar beneden) daar ben je je motor alleen maar heen en weer aan het gooien.. alsof je een slalom van 15 km lang aan het doen bent. :P

enne, de heenreis vooral binnendoor door luxemburg of de Eifel pakken, vanaf gulpen / aken tot gerardmer een groot feest. :]

Beetje snel gelezen. maar hij staat er inderdaad tussen. Vanaf de Markenstein naar Lutenbach/Munster is ook zeer mooi en vele bochten.
Als ik er ben slaap ik hier
full

Net buiten Ventron, richting col d'oderen. Leuk verblijf.
 
Laatst bewerkt:
Ben een paar jaar geleden hartje winter met veel sneeuw met het span naar de Vogezen geweest; hapje eten bij het restaurant op le Markstein. Grappig in je motorpak tussen al die skiërs, span stond buiten geparkeerd tussen al die ski's die rechtop stonden in de sneeuw! Slapen in motorhotel col de Bussang, was de enige motorrijder....
full

Ligt vaak veel sneeuw.
full
 
full


Een bocht op Col du Bussnag, Vanuit de Thann komende, richting het motorhotel.
full


Col de La Schlucht
full


Vanaf de Grand Ballon richting Le Markstein
full


En dit is dan weer op de Ballon d'Alsace
 
Beetje snel gelezen. maar hij staar er inderdaad tussen. Vanaf de Markenstein naarLutenbach/Munster is ook zeer mooi en vele bochten.
Als ik er ben slaap ik hier[afbeelding]
Net buiten Ventron, richting col d'oderen. Leuk verblijf.

Campings gehad in St. Maurice, Ranspach en de laatste 2 jaar op een paar km vanaf Gerardmer.. meestal gewoon in tent, maar als het nog erg koud is nemen we een stacaravan of onderdak in een van de appartementen van de campingbaas. Eigenlijk ben ik ieder jaar met Hemelvaart wel in die richting te vinden.. :]

Hemelvaartkamp2010%20(16).jpg
 
Laatst bewerkt:
Campings gehad in St. Maurice, Ranspach en de laatste 2 jaar op een paar km vanaf Gerardmer.. meestal gewoon in tent, maar als het nog erg koud is nemen we een stacaravan of onderdak in een van de appartementen van de campingbaas. Eigenlijk ben ik ieder jaar met Hemelvaart wel in die richting te vinden.. :]

[afbeelding]

Da's toevallig. Met Hemelvaart zit ik er ook altijd, met een aantal leden van dit forum uit Waterland.
full
 
Laatst bewerkt:
Bekijk deze maar eens.

Ballon d'Alsace:
Col du Platzerwasel:
Col de la Schlucht:
Vertrek bij Les Tronces:
Door de Vogezen naar de Jura:
 
laat maar komen al die goede ideen en filmpjes
ik probeer zoveel mogelijk in mapsource weg te tekenen.
volgens mij is drie dagen vogezen (ex heen en terug reis)niet lang genoeg.

gr, gert
 
Terug
Bovenaan Onderaan