ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Storingsvraag:
ZXR750 L storing betreft alle 4 bougies geven geen vonk.

Accu te weinig Power?
Bobine bedrading klopt en geeft juiste ⚡.
Ecu gecheckt met ander exemplaar.
Relais gecheckt.
Bedrading gecheckt.
Andere bougies getest.

Gewijzigd is
Kontaktslot vervangen voor hoofdschakelaar.

Iemand nog een optie om te controleren?
 
Ik reed op Spa eerst stock (heb een H1), en dat is echt te lang.
Afgelopen jaar voor dus -1 tandje, komt mooi uit zo (liep hij net tegen het rood ongeveer bij ~245 dacht ik).
E.e.a hangt uiteraard ook af van de stuurkunsten.. misschien zou hij voor een ander nu wel net te kort zijn.
Op Mettet had hij nog een stuk korter gemogen, maar dat is ook zo'n klein baantje..

@ Storingvraag
Accu kan je zo uitsluiten als bron van ellende door hem even aan startkabels te hangen.
Je weet zeker dat de dodemansknop niet omstaat? Typische instinker...
Misschien is daar iets misgegaan met het weghalen van het contactslot?
Anders de ontsteking nakijken misschien.
 
Laatst bewerkt:
Ik reed op Spa eerst stock (heb een H1), en dat is echt te lang.
Afgelopen jaar voor dus -1 tandje, komt mooi uit zo (liep hij net tegen het rood ongeveer bij ~245 dacht ik).
E.e.a hangt uiteraard ook af van de stuurkunsten.. misschien zou hij voor een ander nu wel net te kort zijn.
Op Mettet had hij nog een stuk korter gemogen, maar dat is ook zo'n klein baantje..

@ Storingvraag
Accu kan je zo uitsluiten als bron van ellende door hem even aan startkabels te hangen.
Je weet zeker dat de dodemansknop niet omstaat? Typische instinker...
Misschien is daar iets misgegaan met het weghalen van het contactslot?
Anders de ontsteking nakijken misschien.

Dodemansknop...........is vervangen door andere Honda knop.
Ontsteking is gecheckt.
 
Vandaag de ketting en tandwielen eraf gehaald.
Moeren van tandwielen zaten belachelijk vast maar wel alles los gekregen.

Zat een andere verhouding op als standaard: 15/44.

Ben geen hardrijder wel een doorrijder. zal ik weer met deze combi verdergaan of origineel (L) 16/44, dus voor een tandje meer? Is dat merkbaar met straatgebruik?

Een J heeft 16/45, wellicht dat dat ook wat scheelt?
 
Storingsvraag:
ZXR750 L storing betreft alle 4 bougies geven geen vonk.

Accu te weinig Power?
Bobine bedrading klopt en geeft juiste ⚡.
Ecu gecheckt met ander exemplaar.
Relais gecheckt.
Bedrading gecheckt.
Andere bougies getest.

Gewijzigd is
Kontaktslot vervangen voor hoofdschakelaar.

Iemand nog een optie om te controleren?

Ik kan mij iets herinneren van een 6v draadje van je contact slot naar je ecu.
Als je die vervangt en het gaat mis zet je er zo 12v op. Ben dit tegen gekomen op het zxr forum. Ook ene Arend. Daar even vragen. Heeft ook bak ellende gehad.
Dit is alleen een suggestie van horen en zeggen. Zelf geen ervaring mee.

Ik ga komend jaar ook de 15t voor monteren op Spa. Ben benieuwd.
 
Ik kan mij iets herinneren van een 6v draadje van je contact slot naar je ecu.
Als je die vervangt en het gaat mis zet je er zo 12v op. Ben dit tegen gekomen op het zxr forum. Ook ene Arend. Daar even vragen. Heeft ook bak ellende gehad.
Dit is alleen een suggestie van horen en zeggen. Zelf geen ervaring mee.

Ik ga komend jaar ook de 15t voor monteren op Spa. Ben benieuwd.

Dit klopt, in het conctactslot zit een weerstandje van 100ohm die de spanning van een draadje naar de ECU verlaagd.
Toen ik mijn contactslot verwijderde heb ik het weerstandje uit het contactslot gehaald en tussen een 12volt draadje naar de ECU gesoldeerd.
 
Bijna klaar
full
 
Nee daarvoor wel.
Deze week ermee verder. Hij staat op andere locatie.

Ook het 6V draad verhaal nemen we mee als mogelijke oorzaak.

Jullie gaan het lezen....

Ik hoop dat ik geen gelijk heb want als je de 6v niet goed hebt aangesloten zal de 12v je ECU slopen.
Dus voordat je er nog een andere ECU aanprikt zorg er voor dat je dat hebt uitgesloten.
 
Hoe bedoel je?
Op zich niet echt, behalve nieuwe vlotternaalden, mengselschroeven en acceleratiepompmembramen, deze waren echt helemaal verhard..
Ik wil er later nog een andere airbox op, zonder filter enzo, maar dat gaat voor komende winter zijn, nu moet hij eerst weer rijden
 
Hoe bedoel je?
Op zich niet echt, behalve nieuwe vlotternaalden, mengselschroeven en acceleratiepompmembramen, deze waren echt helemaal verhard..
Ik wil er later nog een andere airbox op, zonder filter enzo, maar dat gaat voor komende winter zijn, nu moet hij eerst weer rijden

Afgesteld e.d....

Waar heb je onderdelen gehaald?
 
Synchroon stellen doe ik zelf, verder gaat hij nog wel op de testbank bij ruud fredriks straks
 
Ik hoop dat ik geen gelijk heb want als je de 6v niet goed hebt aangesloten zal de 12v je ECU slopen.
Dus voordat je er nog een andere ECU aanprikt zorg er voor dat je dat hebt uitgesloten.

Bedankt mannen. Het was idd de weerstand uit het kontaktslot. ECU niet gesloopt.
Het was na soldeerwerk starten lopen.
 
Bedankt mannen. Het was idd de weerstand uit het kontaktslot. ECU niet gesloopt.
Het was na soldeerwerk starten lopen.


Kijk dat is zeer goed te horen. Fijn dat je het hebt gevonden en het is opgelost.

Mijn volgende stap is het monteren van mijn
Domino XM2 snelgas O-) :] .

Heb een mooi setje op de kop getikt. Alleen de kabels moeten er nog bij. Universeel setje van Domino is gewoon 96 eurootjes... hoppa.

Denk even wat zelf bestellen bij cable-shop.nl dat zal wel schelen.

Dan moet ik dus ook een start/dodemans schakelaar hebben. Binnenkort maar eens actie ondernemen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan