ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

Hallo,

sinds vanmiddag ben ik de eigenaar van een ZXR uit '91 (J1 als ik het goed heb), en nu viel mij 1 ding op tijdens de proefrit. Zodra ik het gas los liet duurde het even voordat het toerental zakte (zal ongeveer een sec zijn). Nu vertelde de verkoper dat dit bij de motor hoorde en dat ze dit allemaal doen. Dat kan misschien zo zijn maar wil het toch even zeker weten, lijkt mij meer vervuilde carbs te zijn of een gaskabel die niet soepel gaat
Kan iemand mij vertellen of dit een "karakter" eigenschap is of dat we even aan de knutsel mogen.
Zodra de motor thuis staat maak ik netjes een voorstel topic.


richard
 
Hallo,

sinds vanmiddag ben ik de eigenaar van een ZXR uit '91 (J1 als ik het goed heb), en nu viel mij 1 ding op tijdens de proefrit. Zodra ik het gas los liet duurde het even voordat het toerental zakte (zal ongeveer een sec zijn). Nu vertelde de verkoper dat dit bij de motor hoorde en dat ze dit allemaal doen. Dat kan misschien zo zijn maar wil het toch even zeker weten, lijkt mij meer vervuilde carbs te zijn of een gaskabel die niet soepel gaat
Kan iemand mij vertellen of dit een "karakter" eigenschap is of dat we even aan de knutsel mogen.
Zodra de motor thuis staat maak ik netjes een voorstel topic.


richard

Hoort niet, moet gewoon netjes vlot in toeren te zakken...
 
Klinkt als een probleem in de carburateurs.
Mogelijk dat de vacuumschuiven niet soepel lopen, en deze dus boven blijven hangen/plakken.
Zou ze ultrasoon laten reinigen, hele grote kans dat hij dan weer perfect loopt.

Heeft er iemand nog een achterveer/schokbreker liggen voor een H model?
Mijn ZXR mag in de verkoop, maar de Hyperpro unit heeft me ongeveer hetzelfde gekost als de hele waarde van het ding, dus die haal ik er graag uit.

Of misschien heeft iemand interesse in een ruil (mijn Hyperpro tegen een standaard unit + euro's)?
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand nog een achterveer/schokbreker liggen voor een H model?
Mijn ZXR mag in de verkoop, maar de Hyperpro unit heeft me ongeveer hetzelfde gekost als de hele waarde van het ding, dus die haal ik er graag uit.

Of misschien heeft iemand interesse in een ruil (mijn Hyperpro tegen een standaard unit + euro's)?

Wat nou Arend? Gaat het nu toch gebeuren!


Ik heb zeker wel interesse. In welk tijds bestek praat je?
Ik heb sowieso wel een veer liggen. Nou ja liggen, nog onder de donor fiets zitten.
Mogelijk ook met je voorveren? :9

Stuur anders effe een appie... Misschien gaan wij daar wel uit komen.

Btw... Jammer dat je hem verkoopt 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hallo rallyeries

Carbrateurs kun schoon maken is nooit een slecht idee, ui telkaar halen en netjes schoon weer in elkaar.(vloternaalden willen wel verslijten, is een van die dingen die ik bij het reinigen controleer.)
Blaas wel alle kanaaltjes/sproeiers door, hier wil wel eens viezigheid in gaan zitten.

Volgens mij was er met de terug loop van het toerental ook iets met co schroeven, maar dat weet ik niet zeker.
 
Hallo rallyeries

Carbrateurs kun schoon maken is nooit een slecht idee, ui telkaar halen en netjes schoon weer in elkaar.(vloternaalden willen wel verslijten, is een van die dingen die ik bij het reinigen controleer.)
Blaas wel alle kanaaltjes/sproeiers door, hier wil wel eens viezigheid in gaan zitten.

Volgens mij was er met de terug loop van het toerental ook iets met co schroeven, maar dat weet ik niet zeker.


Klopt ja!

Als hij in toerental blijft hangen staat hij volgens mij te arm. Wat kan duiden op verstopte of vervuilde sproeiers.
Alles lekker schoonmaken met carb reiniger. GEEN haar van een staalborstel gebruiken. Die beschadigen je sproeier.

Of ultrasoon laten reinigen. Let wel dat je daarna ook alle kanaaltjes nog een keer doorblaast.
 
Ook als je geen ultrasoon heb kun je het gewoon zelf doen, remreiniger en lucht. Alleen niet voor de rubbers natuurlijk.
Heb ik in het verleden ook wel eens gedaan. Zat een klein stukje staaldraai in een sproeier van mijn 400.
 
Hier ook maar eens melden.

Sinds vorige week er 2 staan van bjr 89
full

full

full




1 is er alweer verkocht (Dakar sticker)

Alle 2 met hoge kmstanden (dakar met 80dzd) de wit/blauwe met waarschijnlijk 128dzd.

De wit/blauwe wil ik inzetten voor op het circuit (omdat daar de minst lawaaiige uitlaat op zit. :P

Iemand nog tips?

Koelvloeistof expansievat is gebarsten.
Ben op zoek naar een circuitkuip etc etc.
 
Je zoekt er een voor een H begrijp ik?
Ik heb er een gekocht (imitatie) van Sebimoto.
Originele zijn schaars, een goede zeker want ze scheuren bij de montage-ogen.
 
Een paar van onze posts zijn weg zie ik :(.

Nu ja, wat ik dus geplaatst had.. De carburateurs liggen in een ultrasoonbad bij een motorzaak hier in de buurt en ik ben aan 't wachten op de bestelde klepplaatjes. Dus, uit verveling ben ik maar begonnen met de voorremmen ;). De boel uit elkaar gehaald (zuigers zaten goed vast!) en ik moet 't nog goed schoonmaken en dan kan ik ook zien of ik nieuwe keerringen nodig heb. Misschien ga ik de klauwen ook nog spuiten (enig idee welke verf te gebruiken?).

[afbeelding]


En heeft iemand nog een losse gasnaald liggen van een 38mm H2 carb? Er staat 'N76F' op. Een ander nummer is 16009-1601. Is dat niet te vinden zal ik aan een profactorykit o.i.d. moeten.


Ik heb er effe een oude post bij gehaald.
Ik was bezig nieuwe remblokken te monteren.
Maar ik dacht pak de klauwen ook effe mee.
In de klauwen zat alleen maar bruine drap.
De randjes van de keerringen zaten helemaal vol met corrosie.

Nu zie ik meerdere varianten om dit schoon te maken.
Maar kan je ze met een roterend staalborsteltje op de DREMEL schoonmaken?

Ben al flink bezig geweest maar er zit nog wat lichte aanslag op
 
Terug
Bovenaan Onderaan