ZXR 750 Topic deeltje 7: Seriously Easy Going....

openingspost weer aangepast met foots en mensen....

na lang eindelijk weer nieuws hier, hij rijdt weer.
lang verhaal kort:

de nieuwe koppelingsplatne waren te dun, alles opnieuw gemonteerd met 2ehands koppelingsonderdelen, en goede gebruikte ijzeren platen, en nieuwe koppelingsplaten/veren.
juiste olie erin (halfsyntheet)
knipperlichtschakelaar schoon gemaakt bekabeling gechecked om erachter te komen dat het aan het peertje ligt (lang verhaal)

dus hij rijd weer!

2012-05-21223725.jpg
 
openingspost weer aangepast met foots en mensen....

na lang eindelijk weer nieuws hier, hij rijdt weer.
lang verhaal kort:

de nieuwe koppelingsplatne waren te dun, alles opnieuw gemonteerd met 2ehands koppelingsonderdelen, en goede gebruikte ijzeren platen, en nieuwe koppelingsplaten/veren.
juiste olie erin (halfsyntheet)
knipperlichtschakelaar schoon gemaakt bekabeling gechecked om erachter te komen dat het aan het peertje ligt (lang verhaal)

dus hij rijd weer!

[afbeelding]

Fijn dat je eindelijk weer aan de praat heb!
Nu genieten van het heerlijke weer *O*

Voor mij zal het nog wel een maand of 2 duren :$ -O-
Maarja daar heb ik zelf voor gekozen natuurlijk ;)

Gr.!
 
openingspost weer aangepast met foots en mensen....

na lang eindelijk weer nieuws hier, hij rijdt weer.
lang verhaal kort:

de nieuwe koppelingsplatne waren te dun, alles opnieuw gemonteerd met 2ehands koppelingsonderdelen, en goede gebruikte ijzeren platen, en nieuwe koppelingsplaten/veren.
juiste olie erin (halfsyntheet)
knipperlichtschakelaar schoon gemaakt bekabeling gechecked om erachter te komen dat het aan het peertje ligt (lang verhaal)

dus hij rijd weer!

[afbeelding]
blij dat je weer kan rijden,vooral met dit weer. :] :] :] :] :] :]
 
ik heb net een week lang een zxr 750 l super motor!!!! ik zal nog wel even een foto posten
mijn naam is paul peters en forum naam is bosskabouter en kom uit zuidlaren drenthe

groete paul
 
hahha het is paul inplaats van peter geeft nix hoor haha!
ja gelukkig wel er was een hoek uit die seal die achter de zuiger vd koppelings cill zit
ff flink wat remolie doorheen gekrnepen echt t rijdt weer als een kawa :P
k zal binnenkort ff fototje posten nog ff uitzoeken hoe dat moet...
 
Ik zal mezelf hiet ook eens even voorstellen na topic deel 7 :$ .

Ik ben Jelle en ben 33 jaar oud en woon samen met mijn vriendin in Aalsmeer.
Mijn hobby's zijn: auto's (Alfa Romeo), motoren (kawasaki) en varen.
Beroep:vertegenwoordiger Innotec

Ik heb al sinds 1999 mijn zxr750 j2 uit 1992 en heb ook nooit meer een andere motor gekocht!.
Ben altijd al fan geweest van het brute uiterlijk met die dubbele koplampen.
Ik ben een aantal jaren lid geweest van de kawasaki merkclub en heb ook best veel gereden in die tijd.
Na verloop van tijd wilde ik wel wat meer power en heb ik een zx-9r blok ingebouwd in 2004 (geloof ik...).
Die even laten nakijken en oa kleppen laten stellen zodat hij weer helemaal fris was.
En toen kreeg ik vlak daarna een vastloper met 170 in zijn 4....... :(
Gelukkig heelhuids tot stilstand gekomen en thuis gekeken hoe dat toch kon.
Bleek dat de monteur een klepspietje was vergeten en er nu dus 2 kleppen in 1 inlaatkanaal zaten..... :(
Schade: cilinderkop verrot, zuiger stuk, drijfstang krom.....maar de krukas was nog perfect!.
Heb er toen een 2de hands zuiger ingezet en een cilinderkop gescoord.
Wel gelijk een complete blokrevisie laten doen met nieuwe lagers etc.
Werkte toen weer als nieuw en met een setje flatslide's en open kelken het geheel in Goes laten afstellen.
Een paar jaar zo rond gereden en kwam ondertussen mijn meisje tegen.

Nu wordt ikzelf ook wat ouder en de zit begon mij meer en meer tegen te staan maar wil eigenlijk geen afstand doen van de zxr.
Dus ik ben er nu een naked van aan het maken zodat ik toch lekker kan blijven rijden.
Ik bewaar wel alle originele onderdelen zodat hij ooit teruggebouwd kan worden naar ori.
Ik wilde eerst de ori topkuip behouden maar dat zag er toch niet uit in combinatie met het hoge stuur.
Heb dus een ander kuipje pasklaar gemaakt en erop gezet.
Ik heb van mp ook een rr tank gekocht waar ze de luchtpijpjes al hadden dichtgelast en in de juiste kleur hadden gespoten.
Nu hij toch niet meer ori is gaat hij helemaal in de verbouwing van de winter met een ander zitje/subframe.

Rij nu ondertussen weer met het 750 blok omdat het zx-9 blok op 1 cilinder 7 bar compressie heeft en op 3 cilinders loopt.
Die gaat van de winter uit elkaar om voorzien te worden van een wiseco bigborekit tesamen met een full-race Arrow uitlaatsysteem van voor naar achter :9~

Veranderingen van 1999 tot 2011:

Gekocht als zxr750 j2 met rr look (alu tank en 1 persoons zitje)
Ohlins schokbreker
Wave schijven met ebc blokken
Frame en velgen gepolijst
K&n filter met dynojet (750cc)
Akrapovic demper
Xenon

Zx-9r blok+revisie
kabelboom van zx-9 gemodificeerd
Flatslides 39mm
Afgesteld door Ruud Frderiks in Goes (122pk aan het achterwiel)

Veranderingen vanaf 2011:

Verbouwing naked
Koso dash (al gedaan)
Frame/suframe zideglans zwart (al gedaan)
Topkuip Aprilia sr50 met nieuwe lenzen (al gedaan)
Mdi superbikekit (al gedaan)
Arrow uitlaatsysteem (gekocht, zit nog niet)
Andere tank (gedaan)
zx-9r kabelboom omgelegt/ingekort/verlengt waar nodig ivm binnendoor leggen en hoog stuur. (gedaan)
Ducati 1098 zit pas gaan maken (mee bezig)
Motorblok reviseren (bigbore set) (van de winter)
Motorspoiler (mee bezig)

Rij nu dus even tijdelijk zo rond met het 750 blok zodat ik lekker kan blijven rijden om van de winter verder te gaan en ondertussen lekker onderdelen kan blijven verzamelen.
Hij is dus echt half af omdat ik ook alles pas in kleur ga spuiten als de zit ook pasklaar is.

Even een paar foto's.

Zoals ik hem kocht


18082009406-2.jpg


De verbouwing:

200320121097-1.jpg

2012-04-24-066.jpg

2012-04-24-065.jpg


En zoals ik er nu mee rij (tijdelijk)
2012-05-28-233.jpg


Gr Jelle
 
Hoi allen, ik wil mij ook even voorstellen.

Ik ben Robert-Jan. 28 jaar, getrouwd en vader van een zoontje van 2 en in januari van een tweede zoon/ docher.

Ik heb sinds een aantal jaren mijn motorrijbewijs, maar nooit een motor gekocht. Tot gister. Gisteren heb ik mij een Kawasaki zxr 750 gekocht van juni 1993. Ik weet niet of het een r of een rr of een gewone zxr is. Ik weet wel dat hij magnifiek rijdt. Ik heb hem gekocht in de omgeving van Den haag, en woon in groningen, dus had direct al een beste rit naar naar huis. En bijna thuis aangekomen liep ik tegen een probleempje op. De motor lekt benzine uit een slangetje, die onder de tank boven de ketting uitkomt.

Ik weet niet precies wat het kan zijn maar vermoed een defecte brandstofleiding oid.

Gisteravond heb ik hem in de schuur gezet en heeft hij zijn complete tankinhoud leeg gedruppeld. Hebben jullie zo ideeën of tips wat het kan zijn?

Ik type dit vanaf mijn telefoon. Als ik vanavond tijd heb plaats ik nog foto's.

roeten Robert-Jan
 
Dat kan bij de kraan vandaan komen of idd een gescheurde slang. Eventjes het zijpaneel van je zitje los maken. Kan je het zo zien.
Had je de benzinekraan dicht staan?.
 
Daar ben ik weer. Ik probeer even een plaatje te plaatsen. Het is een "gewone" ZXR 750 :9

Ik weet ook al wat er lekt. Het is de overloopleiding door de tank. Die lekt waardoor de benzine er gewoon uit stroomt... |(

Maandag bellen waar ik het kan laten repareren. Hebben jullie een adres in de omgeving van Stadskanaal waar ik dat kan laten doen?
full
 
Daar ben ik weer. Ik probeer even een plaatje te plaatsen. Het is een "gewone" ZXR 750 :9

Ik weet ook al wat er lekt. Het is de overloopleiding door de tank. Die lekt waardoor de benzine er gewoon uit stroomt... |(

Maandag bellen waar ik het kan laten repareren. Hebben jullie een adres in de omgeving van Stadskanaal waar ik dat kan laten doen?[afbeelding]

nette bike (het leek net de mijne wel)alleen had ik een R...(M1) :W ;)

kan het niet een lekkende/ gescheurde leiding zijn..
zitje,kappen eraf en dan de tank los halen,dan kan je het zo zien..wat er loos is..
 
:W hello allemaal!
Ik dacht even dat er geen zxr topic was maar ik had blijkbaar niet goed gekeken.. Ondertussen al een tijdje lid op MF en nu stiekem ook op zxr750.nl lid geworden..
Hier wil ik me dus ook even voorstellen:
Naam is Bram, 23 jaar, kom uit deventer maar woon in Utrecht. Afstuderend student.. en sinds 2 weken eigenaar van een zxr 750 uit 91

fotoslu.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan