afstellen op dynabank

Vaany

Rookie
6 jul 2009
23
0
Baarn
beste, allemaal
heb een kawasaki mean streak digitaal brandstof injectie blok
heb hierover nog een vraagje,

zoals in mijn vorige topic zal binnenkort een hypercharger gemonteerd worden.
ik weet inmiddels dat het verstandig is om hem op een dyna bank af te laten stellen.
het gaat mij om het afstellen van de lucht brandstof verhouding.
heb zo hier en daar geinformeerd en nu zegt 1 persoon dat ik iets van een powercommander of zoiets dergelijke moet hebben , omdat ze het anders niet kunnen afstellen? ( en ze hadden er ook nog 1 liggen toevallig)

is dat zo of is het een verkoop praatje?
 
Laatst bewerkt:
beste, allemaal
heb een kawasaki mean streak digitaal brandstof injectie blok
heb hierover nog een vraagje,

zoals in mijn vorige topic zal binnenkort een hypercharger gemonteerd worden.
ik weet inmiddels dat het verstandig is om hem op een dyna bank af te laten stellen.
het gaat mij om het afstellen van de lucht brandstof verhouding.
heb zo hier en daar geinformeerd en nu zegt 1 persoon dat ik iets van een powercommander of zoiets dergelijke moet hebben , omdat ze het anders niet kunnen afstellen? ( en ze hadden er ook nog 1 liggen toevallig)

is dat zo of is het een verkoop praatje?


Voor het afstellen van een injectie fiets heb je inderdaad een powercommander nodig ;)
 
Of gewoon eerst even op de testbank zetten om te kijken of het wel nodig is?????
Dan sluit je alle vragen gewoon uit, en het monteren van een hypercharger wat wil je daarmee bereiken???????
 
Ik denk dat er iets meer voor nodig is om een fiets met een hypercharger goed te laten lopen en dat je niet zomaar een compressor op een motorfiets kan hangen
Misschien is een bezoekje aan een tuner die daadwerkelijk ervaring heeft met drukgevulde motorfietsen een goed idee

Misschien dat VDB Works je verder kan helpen
Misschien is de Kawa ECU na een paar veranderingetjes wel te programeren en staat er het een en ander op ecuhack.com

Verdiep je iets meer in de materie zodat je weet wat je vragen moet en aan wie
 
Ik denk dat er iets meer voor nodig is om een fiets met een hypercharger goed te laten lopen en dat je niet zomaar een compressor op een motorfiets kan hangen
Misschien is een bezoekje aan een tuner die daadwerkelijk ervaring heeft met drukgevulde motorfietsen een goed idee

Misschien dat VDB Works je verder kan helpen
Misschien is de Kawa ECU na een paar veranderingetjes wel te programeren en staat er het een en ander op ecuhack.com

Verdiep je iets meer in de materie zodat je weet wat je vragen moet en aan wie


Een hyper charger is geen drukvulling, is meer een accessoire waar ik toch mijn vraagtekens bij heb.
 
beste, allemaal
heb een kawasaki mean streak digitaal brandstof injectie blok
heb hierover nog een vraagje,

zoals in mijn vorige topic zal binnenkort een hypercharger gemonteerd worden.
ik weet inmiddels dat het verstandig is om hem op een dyna bank af te laten stellen.
het gaat mij om het afstellen van de lucht brandstof verhouding.
heb zo hier en daar geinformeerd en nu zegt 1 persoon dat ik iets van een powercommander of zoiets dergelijke moet hebben , omdat ze het anders niet kunnen afstellen? ( en ze hadden er ook nog 1 liggen toevallig)

is dat zo of is het een verkoop praatje?
Je bike heeft een afstelling die aangepast kan worden via een dyno bank.
Daar hoef je geen PC3 voor te kopen.

De afstelling is alleen vast, en bij andere uitlaten kun je niet wisselen.
 
Mijn 916 is bij Henk de Boer in Sleen geweest voor afstelling op de testbank. Hij doet dat gewoon puur in de computer van de fiets zelf en niks geen powercommander erop.
 
Laatst bewerkt:
Als je een injectie fiets hebben, kunnen ze soms door alleen je mapping van je cpu aan te passen al het gene behalen.

Of het nodig is, kan je zelf controleren.

Gewoon je bougies uit je blok draaien en naar de kleur kijken van de kop.

Zwart = teveel brandstof
wit = te arm
koffiebruin is goed.
 
Als je een injectie fiets hebben, kunnen ze soms door alleen je mapping van je cpu aan te passen al het gene behalen.

Of het nodig is, kan je zelf controleren.

Gewoon je bougies uit je blok draaien en naar de kleur kijken van de kop.

Zwart = teveel brandstof
wit = te arm
koffiebruin is goed.
Hoera geen air~fuel meer uitlezen.. gooi al die apparatuur maar weg.
Je ziet op deze manier of je mapping in het hele toerenbereik goed is.. _O-
 
Laatst bewerkt:
Hoera geen air~fuel meer uitlezen.. gooi al die apparatuur maar weg.
Je ziet op deze manier of je mapping in het hele toerenbereik goed is.. _O-
Lach maar, werkt wel degelijk. Is alleen niet echt een exacte wetenschap :+

Overigens, als je het echt wil doen moet je inderdaad bij verschillende toerentallen een stuk rijden, bijvoorbeeld 500 meter op 5000 toeren, killswitch om en koppeling in, langs de kant staan, kijken. Herhaal voor meerdere toerentallen voor het beeld. Ik vind het niet echt een rendabele methode persoonlijk :+


Dat zo'n hypercharger een beetje als ram-air kan werken kan ik nog wel inkomen, maar als je hem op de bank af laat stellen heb je geen 150km/u wind :+
 
Laatst bewerkt:
Lach maar, werkt wel degelijk. Is alleen niet echt een exacte wetenschap :+

Overigens, als je het echt wil doen moet je inderdaad bij verschillende toerentallen een stuk rijden, bijvoorbeeld 500 meter op 5000 toeren, killswitch om en koppeling in, langs de kant staan, kijken. Herhaal voor meerdere toerentallen voor het beeld. Ik vind het niet echt een rendabele methode persoonlijk :+
Ik heb ooit een colortune gekocht, kijk je in de verbrandingskamer.
Dat lijkt me dan makkelijker. Maar onder het rijden is wel wat gevaarlijk. _O-

 
Als je een injectie fiets hebben, kunnen ze soms door alleen je mapping van je cpu aan te passen al het gene behalen.

Of het nodig is, kan je zelf controleren.

Gewoon je bougies uit je blok draaien en naar de kleur kijken van de kop.

Zwart = teveel brandstof
wit = te arm
koffiebruin is goed.

dit klinkt me bekend in de oren nog van de lagereschool motorvoertuigen techniek, ga dat is proberen als ie er op zit
 
Terug
Bovenaan Onderaan